Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 december 2012, 12:13   #16
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik zie al dat dit niet klopt. Zie op een site waar ze huizen aanbieden in Australië.. begint zowat bij de 300.000..
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 12:42   #17
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Doordat Hasci dunnere naalden gebruikt in hun motorboor dan andere klinieken heb je uiteraard kleinere wondjes en dus minder bloeding in het donor gebied. Nadeel is dat je daardoor voornamelijk single grafts oogst en minder dekking hebt.
In het ontvangstgebied prikken ze gaatjes net als de meeste andere klinieken. Hasci besteed wel veel aandacht aan nat spuiten met een zoutoplossing en schoonvegen zodat er minder bloed achter blijft. Niet echt rocket science dus.
Van de mensen op deze site die tot nu behandeld zijn bij Hasci (waaronder ik) heeft niemand informatie gekregen hoeveel single, double en triple grafts geoogst zijn.
@JDH: Hebben ze jou die informatie wel gegeven ?
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic

Laatst gewijzigd door Kruger; 26 december 2012 om 14:13
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 12:53   #18
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
en ben je tevreden met het eindresultaat?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 13:16   #19
Slckaer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2012
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
en ben je tevreden met het eindresultaat?
Stel deze vraag maar over 12 maanden nog een keer
Slckaer is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 13:27   #20
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
hey slckaer :p wil jij mijn haarlijn enzo beoordelen?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 14:25   #21
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Even compleet offtopic:

Hoe is het leven in Australië? Ik hoor dat de huizen erg goedkoop zijn daar en het klimaat perfect is vergeleken met Nederland. Dat huizen daar tot 5 keer goedkoper zijn dan een normale rijtjeshuis hier in NL klinkt een beetje ongeloofwaardig, en toch heb ik dit van iemand gehoord die heel lang in Australië heeft gezeten. En wat voor werk doe je daar als Nederlander?

Ik ben zelf verliefd op Australië maar het is denk ik onmogelijk om daar naar toe te gaan en te blijven zonder een HBO/WO diploma. Volgens mij leef je daar een leven die je hier in NL nooit kunt beleven en wordt je ook niet doodgegooid met al die belastingen en bezuinigingen.
Het gaat daar qua economie wat beter dan hier; Australië is vanwege de ligging heel erg op Azië georienteerd en dat biedt kansen. En het weer is inderdaad een stuk beter dan in Nederland; in de winter wordt het niet kouder dan een graad of 15

Een groot kenmerk van Australië is wel dat het, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, DUUR is. Alles is ontzettend schreeuwend DUUR. De lonen zijn hoog en de economie draait lekker, maar je betaalt voor je boodschappen gerust het dubbele. Ook de huur is echt idioot; gerust het dubbele, soms zelfs het drie- tot vierdubbele. Er is een enorme housing bubble aan de gang daar, met name in de stedelijke gebieden.

En zonder HBO/WO diploma kun je het qua immigratie meestal wel schudden, al staan ze ook wel te springen om sommige tradeskills (timmerman, loodgieter). Kijk op immi.gov.au.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 14:25   #22
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Terug on-topic. Foto van vandaag, 5 dagen na de behandeling. Ik heb vanochtend mijn haar uitgespoeld en volgens instructies een groot deel van de korstjes losgeweekt:

__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 14:29   #23
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Doordat Hasci dunnere naalden gebruikt in hun motorboor dan andere klinieken heb je uiteraard kleinere wondjes en dus minder bloeding in het donor gebied. Nadeel is dat je daardoor voornamelijk single grafts oogst en minder dekking hebt.
In het ontvangstgebied prikken ze gaatjes net als de meeste andere klinieken. Hasci besteed wel veel aandacht aan nat spuiten met een zoutoplossing en schoonvegen zodat er minder bloed achter blijft. Niet echt rocket science dus.
Van de mensen op deze site die tot nu behandeld zijn bij Hasci (waaronder ik) heeft niemand informatie gekregen hoeveel single, double en triple grafts geoogst zijn.
@JDH: Hebben ze jou die informatie wel gegeven ?
Nee, die info heb ik niet. Maar als ik voor de spiegel sta, zie ik wel een aantal doubles en triples staan. Ook was het bakje met grafts wel in compartimenten opgedeeld (1,2 en ':-)'). Volgens mij is dat verhaal ook niet helemaal waar, want een kenmerk van HASCI is dat ze niet de hele follikel afnemen en een stukje (met de stamcellen, laten we die discussie hier niet opentrekken) laten zitten. Ze kunnen dus met een kleinere naald een grotere follikel uitnemen.

Overigens ben ik grotendeels binnen de bestaande haarlijn gebleven; de inhammetjes zijn opgevuld en de haarlijn is een klein stukje opgeschoven, maar voor de rest is het vooral verdikking van het bestaande haar vooraan wat nodig was.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 26 december 2012 om 14:32
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 14:30   #24
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
en ben je tevreden met het eindresultaat?
Dat hoor je over een jaar ofzo wel
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2012, 15:34   #25
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
En we zijn 10 dagen verder. Je ziet er al helemaal niks meer van Echt onvoorstelbaar zo snel en netjes als het hersteld is! Er zijn echt nog maar een paar haartjes uitgevallen, maar ik ben voorbereid op de onvermijdelijke shock over een paar weken.

__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 23:51   #26
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Update! We zijn inmiddels ruim 2 weken verder en het herstel verloopt zoals je ziet voorspoedig. Er is nog geen haar uitgevallen. De grafts groeien zelfs vrolijk mee! Er zullen er over een paar weken vast wel wat gaan uitvallen, maar vooralsnog ziet het er bemoedigend uit!

Ik heb intussen wel wat kleine puistjes in zowel het donor- als ontvangstgebied, maar ik heb begrepen dat dit een goed teken is ivm de talgproductie die op gang komt.



Overigens kun je nu mijn haar aan het groeien is wel goed zien dat mijn kruin met de tijd ook wel wat grafts kan gebruiken
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 7 januari 2013 om 23:55
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 03:00   #27
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdh Bekijk bericht
Het gaat daar qua economie wat beter dan hier; Australië is vanwege de ligging heel erg op Azië georienteerd en dat biedt kansen. En het weer is inderdaad een stuk beter dan in Nederland; in de winter wordt het niet kouder dan een graad of 15

Een groot kenmerk van Australië is wel dat het, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, DUUR is. Alles is ontzettend schreeuwend DUUR. De lonen zijn hoog en de economie draait lekker, maar je betaalt voor je boodschappen gerust het dubbele. Ook de huur is echt idioot; gerust het dubbele, soms zelfs het drie- tot vierdubbele. Er is een enorme housing bubble aan de gang daar, met name in de stedelijke gebieden.

En zonder HBO/WO diploma kun je het qua immigratie meestal wel schudden, al staan ze ook wel te springen om sommige tradeskills (timmerman, loodgieter). Kijk op immi.gov.au.
Ik heb uiteindelijk toch wel ERG mooie huizen gevonden voor zo'n 300000 euro, met zwembad en een heerlijk grote tuin erbij. In Nederland zul je er wel 4 x zoveel voor moeten betalen maar goed. Wel jammer dat alles daar zo duur is. Ik ben nu 22 en om nu nog een HBO studie te doen is een beetje laat. Dan ben ik 26 tegen de tijd dat ik mijn diploma heb. Denk niet dat ze daar op zoek zijn naar mensen richting de 30 met vrij weinig werkervaring. Dat wordt dan de loterij winnen.. ik moet en zal weg gaan hier. Nederland is helaas niks voor mij. Australie is een droom..

Ontopic.. ziet er zeer goed uit! Maar was je nou gestopt met finasteride? Ben je niet bang dat het dan heel snel achteruit gaat en je weer terug moet?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 04:26   #28
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Ik heb uiteindelijk toch wel ERG mooie huizen gevonden voor zo'n 300000 euro, met zwembad en een heerlijk grote tuin erbij. In Nederland zul je er wel 4 x zoveel voor moeten betalen maar goed. Wel jammer dat alles daar zo duur is. Ik ben nu 22 en om nu nog een HBO studie te doen is een beetje laat. Dan ben ik 26 tegen de tijd dat ik mijn diploma heb. Denk niet dat ze daar op zoek zijn naar mensen richting de 30 met vrij weinig werkervaring. Dat wordt dan de loterij winnen.. ik moet en zal weg gaan hier. Nederland is helaas niks voor mij. Australie is een droom..

Ontopic.. ziet er zeer goed uit! Maar was je nou gestopt met finasteride? Ben je niet bang dat het dan heel snel achteruit gaat en je weer terug moet?
Ben al ruim een half jaar gestopt en merk weinig achteruitgang. Mijn haarverlies verloopt erg langzaam (is volgens mij wel typisch voor diffuse gevallen) en dankzij de minox heb ik volgens mij mijn resultaten redelijk vast kunnen houden.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 19:55   #29
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik heb ook diffuus haaruitval. Minoxidil is hier inderdaad zeer geschikt voor maar ik denk dat je vroeg of laat toch finasteride moet gebruiken als het uiteindelijk weer achteruit gaat. Maar als je bijwerkingen hebt kun je inderdaad beter niet meer gebruiken. Of over 1 a 2 jaar weer eens kijken wat het doet?

Ook ik zal mijn haarlijn en inhammen moeten aanvullen door middel van een transplantatie maar daar wacht ik nog wel 2 jaar mee.
Ik heb de zijkanten heel kort en bovenop iets langer, haren naar beneden kammen en je ziet de inhammen vrijwel niet meer.

Laatst gewijzigd door Memeber; 8 januari 2013 om 19:57
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 15:17   #30
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdh Bekijk bericht
En we zijn 10 dagen verder. Je ziet er al helemaal niks meer van Echt onvoorstelbaar zo snel en netjes als het hersteld is! Er zijn echt nog maar een paar haartjes uitgevallen, maar ik ben voorbereid op de onvermijdelijke shock over een paar weken.

Zo, da's wel heel bizar ja ! Gefeliciteerd ! Ik zit zelf op 2 maanden en bij mij zijn mijn inhammen nog steeds ietwat rood. Maar nou blijven littekens bij mij sowieso altijd heel lang rood dus 't zal daar ongetwijfeld mee te maken hebben. Bij mij begon de haaruitval overigens zo'n beetje vanaf dag 10 en ik ben nu, na 2 maanden, denk ik iets meer dan 60% van de haren weer kwijt. Het grote wachten is hier dus begonnen ...
Arashi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.