Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 september 2006, 15:15   #1
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
1270 grafts op NW3-4 Transhair, 14 mnd na proc.

Mensen, ik had een hele tijd geleden beloofd dat ik nog mijn resultaat zou posten, bij deze de foto's.

Het verhaal in een notedop: Op mijn 20e merkte ik dat ik bovenop wat dunner werd, dit was een langzaam proces, op mijn 26e werd het nw3-4 patroon (voorop weinig haar, licht dunner wordende kruin) duidelijker zichtbaar, en op mijn 30e was ik een volledige nw3-4. Mijn kruin heeft niet doorgezet, deze is nog steeds wat dunner dan normaal, ben ook 1,5 jaar geleden met prop. begonnen.

Na ruim 1 jaar onderzoek van mij en de + en de - afwegen, heb ik bij Transhair begin 2005 een Strip ondergaan, ik was toen bijna 31. Mijn wens luidde als volgt:
- recreeren conservatieve haarlijn, mooie overvloeiing naar naar bestaande haar.
- Anticiperend op eventuele verdere kaalwording. (Ik heb voldoende donor over voor nog meer behandelingen, als ik mijn behandeling vergelijk met de Amerikanen, dan heb ik nog maar peanuts verbruikt.)

Ik ben over het algemeen tevreden met het resultaat. Op slechte dagen baal ik dat ik geen dikke bos a la Don Johnson heb (hij heeft pas zeldzaam goed haar, zoek em maar eens op via google enzo), op goeie dagen ben ik er erg blij mee!

Litteken: geen last van. Alleen als ik erg slecht geslapen heb, of enorme emotionele tegenslag heb gehad (en die heb ik gehad prive), dan voel je op zo'n moment even dat ie er zit, maar het komt gelukkig niet vaak voor. Litteken is dun, op de hoeken tussen 1-2 mm, het grootste gedeelte achterop het hoofd rond de 1 mm en dunner. (Tricho was er toen niet)

- Ik heb een gemiddelde laxiteit van huid, mijn haar is van kwaliteit ook gemiddelde dikte (3 op een schaal 1 tot 6). Donkerblond.

In alles een prettige ervaring met Transhair gehad, de behandeling, nazorg, allemaal correct en prettig. Ga ik ooit terug naar Transhair? Misschien wel, het enigste alternatief voor mij zou zijn Hasson&wong, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

Foto's: Genomen in daglicht, bij het raam, de foto's slaan misschien een beetje donker uit, maar ze waren in de middag in juni genomen! Alles is wit in mijn huis, dus het is een realistisch daglicht niveau. In restaurants, discotheken, 's avonds noem het maar op, dan heb ik een volle bos haar (optische dichtheid) Dat zie je ook op foto's teug. Op deze foto's zie je realistisch het resultaat. Staat de volle zon erop, ja dan is het wat dunner, maar nog steeds natuurlijk.

Sorry voor de eenvoudige paint - anoniemmaker, ik wil natuurlijk anoniem blijven.

Voor de mensen die teveel de X-files kijken: Ik heb geen belang bij TH, het zal me een rotzorg zijn bij wie jullie je HT laten uitvoeren, of niet! Het gaat erom dat je jezelf goed voorlicht, en realistisch blijft. Dan wordt de kans op teleurstelling alleen maar kleiner!

Succes en groetjes.

edit: extra info toegevoegd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg suitableforweb1.JPG‎ (7,8 KB, 596x gelezen)
Bestandstype: jpg suitableforweb2.JPG‎ (18,0 KB, 524x gelezen)
Bestandstype: jpg suitableforweb3.JPG‎ (15,3 KB, 590x gelezen)

Laatst gewijzigd door Rogier; 10 september 2006 om 15:19
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 16:00   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het ziet er goed uit, Rogier, bedankt voor het delen van je ervaring!

Je hebt er ook goed over nagedacht en je bent volgens mij verstandig in je conservatieve aanpak. Misschien had je kunnen gaan voor 'meer' en 'meer naar voren', maar dan is er altijd het risico dat het resultaat op de lange termijn niet houdbaar zou zijn bij voortschrijdende kaalheid.

Hoe heeft je omgeving gereageerd op je stap?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 16:53   #3
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Bedankt voor je reactie Anthonie, ik ben het helemaal met je eens dat meer naar voren en een hogere dichtheid uiteraard nog mooier is. Maar zoals je zelf ook al aangaf is het zo dat eenmaal een stap naar voren in de HT, kun je die niet meer terugzetten! Ik overweeg ook weleens een verdichting, maar voorlopig hou ik het zo.

Alleen mijn ouders, mijn broer en zus, en een van mijn beste vrienden met zijn vriendin heb ik het vantevoren verteld. Ik heb verder nog 3 andere goede vrienden, en een soort van vriendengroep waar ik af en toe mee omga. En natuurlijk heb ik werk waar ik tussen meeredere collega's op een kantoortuin werk. Ik heb 2,5 weken vrij genomen, en de eerste 3 dagen bij mijn ouders gebivakkeerd en me lekker laten verzorgen! Daarna ben ik 's avonds naar huis gegaan met voor een weekje boodschapen. Ik heb in totaal een week me afgezonderd van het leven, heb veel films gezien, en enkele seizoenen X-files! (allemaal vantevoren gekocht/gedownload) ;-) ik was eigenlijk weer goed toonbaar na die week, alleen een beetje rood op de behandelplek. Ivm zonlicht veel een pet gedragen als ik buiten actief was. Verder zijn alle cliche's waar. Behalve de mensen die ik ingelicht had, heeft NIEMAND er een opmerking over gemaakt, 2 uitzonderingen daargelaten: 2 collega's van me die kalend en kaal zijn, en ook ijdel, die vroegen een keer aan mij heb je nu meer haar ofzo? op zich kan ik best vertellen over de HT, maar zoiets gaat dan uiteindelijk toch rond, dus ik heb verteld over propecia.

Wat bij mij misschien scheelt is dat ik altijd korte kapsels had voor mijn HT, en nu heb ik het stukken langer.

Groet Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 18:37   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Hoi Rogier, ik vind het geweldig dat je hier je resultaat laat zien.
Het ziet er goed uit. Mijn ervaring is dat het op de foto vaak dekkender uitziet dan in het echt, ik neem aan dat dat bij jou ook is.
Dit is niet bedoeld als een steek onder water ofzo hoor, ik vindt het er echt goed uitzien. Ik vind het ook heel verstandig dat je voor een conservatieve aanpak bent gegaan. Deze haarlijn past ook goed bij je leeftijd.
Dat afzonderen wat je haast wel moet doen om niet de hele wereld te laten weten dat je een ht hebt laten doen, is wel een van de nadelen van een ht.
Stel je voor dat je een paar dagen na je ht echt vanergens heen moet, een begrafenis is meestal al vervelend maar dan dubbel.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2006, 19:50   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Ziet er idd prima uit! Of de haarlijn wat naar beneden had gemoeten? Vraag ik bij mezelf ook wel eens af, maar je moet wel rekening houden met je leeftijd!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 00:12   #6
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Bedankt Henk voor je positieve reactie. Ik heb foto's geplaatst die zo realistisch mogelijk zijn zoals de HT overkomt. Natuurlijk als ik in direct zonlicht ga staan dan schijnt ie er doorheen. Van de zijkant oogt mijn "haardos" ook niet vol. De foto waarin ik van een beetje schuin beneden wordt gefotografeerd kun je het goed zien dat het licht er doorheen komt. De bovenstaande 2 foto's zijn in sterk daglicht gemaakt, de foto is ook zonder flits. De Pre-HT foto is trouwens wel in zonlicht gemaakt.

Hier een foto die met flits is genomen 's avonds binnenhuis. (met die houten schilderlijst op de achtergrond) Je ziet dat de flits eigenlijk veroorzaakt dat de haren een soort "muur" vormen. Nu lijkt het een dikke bos.

En voor de critici heb ik nog een fotootje gezocht waar de haarlijn wat scherper opstaat. (met dat gematteerde glas op de achtergrond)

Sorry voor de amateurischtische anonimering, paintshop pro ligt op mijn werk, dit heb ik ff in paint & klieder moeten doen...

Groetjes, Rogier

Edit: typo
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg suitableforweb4.JPG‎ (15,9 KB, 309x gelezen)
Bestandstype: jpg suitableforweb5.JPG‎ (40,3 KB, 378x gelezen)

Laatst gewijzigd door Rogier; 11 september 2006 om 00:21
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 16:42   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Mooi resultaat!!


Wie heeft je behandeld?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 17:07   #8
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Mooi resultaat!!


Wie heeft je behandeld?

Thanks! Transhair, Dr. med. Leonhardt
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 17:47   #9
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Toegevoegd: Foto's in sterk daglicht

Ik heb net (om 17:00 uur) toch enkele foto's gemaakt zodat jullie nog duidelijker het resultaat kunnen zien. Ik heb deze 2 foto's genomen in mijn witte badkamer, met een groot raam op het westen, de zon schijnt hier naar binnen, maar ik stond hier uit de zon, maar veel lichtval!

ps: ik heb niks in mijn haar, alleen nog een restant gel van gisteren! Uiteraard is de foto zonder flits! Mijn haar glanst door mijn gel en waarschijnlijk door mijn gezonde voeding en extra vitamine's ;-)

edit: extra info toegevoegd
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg brightlight-1.JPG‎ (61,5 KB, 312x gelezen)
Bestandstype: jpg brightlight-2.JPG‎ (92,6 KB, 359x gelezen)

Laatst gewijzigd door Rogier; 11 september 2006 om 17:54
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 17:51   #10
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Foto's in zonlicht!

De onderste twee foto's heb ik genomen waar de zon van 17:00 van vandaag rechtstreeks op mijn hoofd schijnt. Je ziet dat ie door de grafts heen schijnt, maar het geheel blijft vormhouden. (vind ik) Dit zijn overigens zeer onthullende foto's, mijn HT is hier op zijn dunst, en in een gewone zomerdag als de zon van boven komt ziet het er beter uit dan dit.

Je ziet dat mijn kruin voor het aangezicht nog goed ondersteund, als deze ooit echt dun gaat worden dan moet ik een nieuwe HT ondergaan en ook voor laten verdichten om deze "look" te kunnen behouden.

ps: ik heb niks in mijn haar, alleen nog een restant gel van gisteren! Uiteraard is de foto zonder flits! Mijn haar glanst door mijn gel en waarschijnlijk door mijn gezonde voeding en extra vitamine's ;-)

edit: info toegevoegd
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg sunlight-1.JPG‎ (68,6 KB, 263x gelezen)
Bestandstype: jpg sunlight-2.JPG‎ (42,4 KB, 250x gelezen)

Laatst gewijzigd door Rogier; 11 september 2006 om 17:58
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 19:09   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Je ziet dat mijn kruin voor het aangezicht nog goed ondersteund, als deze ooit echt dun gaat worden dan moet ik een nieuwe HT ondergaan en ook voor laten verdichten om deze "look" te kunnen behouden.
Het is echt een heel mooi resultaat, zeker als je bedenkt dat je maar 1270 grafts hebt laten transplanteren en dat je komt van een naar mijn inschatting dikke NW3. Hoe lang is eigenlijk het litteken dat je nu hebt, een cm of 12?

Ik zou me over die kruin voorlopig lekker geen zorgen maken. Je gebruikt finasteride (naar ik aanneem zonder bijwerkingen), dus kun je er toch wel een beetje van uit gaan dat haaruitval, vooral ook bij de kruin, op z'n minst heel erg vertraagd is. En op de kruin werkt minoxidil in mijn ervaring ook heel goed, dus kun je dat altijd ook nog overwegen.

Voorlopig kun je in ieder geval jaren lang genieten van een leuke bos haar en kun je al je haarzorgen opzij zetten

O ja, voor je ons hier op Haarweb tevreden fluitend in de steek laat ... ik ga in november zelf onder het mes -als je dat met een FUE zo mag noemen en ik vroeg me af of je uit eigen ervaring nog tips hebt om het herstel na de ingreep te bespoedigen en ongemak of zichtbaarheid voor de buitenwacht te minimaliseren (zie de thread die ik er over opgestart ben).

Je tussen-neus-en-lippen-door-tip over voor een week eten in huis halen neem ik in ieder geval ter harte
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 19:40   #12
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Als ik zulke foto's zie, krijg ik gewoon weer zin in een ht.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2006, 20:29   #13
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Hoi Anthonie,

Bedankt voor je reactie, ik heb je thread doorgelezen maar volgens mij staan alle tips er al in! Ik heb er wel een reactie achtergelaten. Grootte van mijn litteken heb ik niet opgemeten, ik dacht een centimeter of 14-15.

En hopelijk houdt propecia de boel zo lang mogelijk vast. Ik heb het idee dat mijn kruin nu al ruim een jaar stabiel is. Ik heb geen bijwerkingen al ben ik soms wel eens wat duizelig na sporten en dat was ik vroeger niet.. Of is dat ouderdom? ha ha ha

Grt Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 16:42   #14
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Ht In Hard, Direct, Zonlicht Buiten!

Ik wilde hier mijn foto's die ik vandaag genomen heb posten, maar het blijkt dat foto's van >150kb niet geaccepteerd worden door de haarweb server?? Beetje jammer natuurlijk, hoe kun je nu ooit hoge-resolutie foto's laten zien??

Anyway, ik heb op Hairlosshelp de foto's uiteraard wel kunnen plaatsen, dan moeten jullie als je geinteresseerd bent daar even gaan kijken..

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=62109


Dit zijn foto's genomen om de HT het MEEST ONGUNSTIGST TE LATEN ZIEN! Ik heb mijn haar gewassen, gel erin, hoppetee met de hand stylen en even 2-3 slagen met de borstelt er doorheen, that's it! Je ziet dat de HT het zwakst is van de zijkant. Maar 1270 grafts zijn er natuurlijk niet veel, ik ben dus nog steeds erg onder de indruk van de plaatsingstechniek van Dr. Leonhardt. In de toekomst bij kruinwerk laat ik het voor nog verdichten.

Grt Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 18:05   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Ik wilde hier mijn foto's die ik vandaag genomen heb posten, maar het blijkt dat foto's van >150kb niet geaccepteerd worden door de haarweb server?? Beetje jammer natuurlijk, hoe kun je nu ooit hoge-resolutie foto's laten zien??

Anyway, ik heb op Hairlosshelp de foto's uiteraard wel kunnen plaatsen, dan moeten jullie als je geinteresseerd bent daar even gaan kijken..

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=62109


Dit zijn foto's genomen om de HT het MEEST ONGUNSTIGST TE LATEN ZIEN! Ik heb mijn haar gewassen, gel erin, hoppetee met de hand stylen en even 2-3 slagen met de borstelt er doorheen, that's it! Je ziet dat de HT het zwakst is van de zijkant. Maar 1270 grafts zijn er natuurlijk niet veel, ik ben dus nog steeds erg onder de indruk van de plaatsingstechniek van Dr. Leonhardt. In de toekomst bij kruinwerk laat ik het voor nog verdichten.

Grt Rogier
Dat "probleem" heb ik ook. Met een felle lamp op je bol zie je gelijk dat een HT in elk geval na 1 keer niet dekkend (genoeg) is. Maar, who cares? Je mag heel tevreden zijn. Fijn dat je geen spijt hebt. Heb ik ook niet, alleen dat ik het wellicht een paar jaar eerder had moeten doen (ben nu 42).
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] Transhair Jaapie Chirurgische behandelingen 106 9 juni 2012 23:28
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53
Mijn Transhair ervaring sjef Chirurgische behandelingen 0 3 juli 2002 19:52
objectieve mening HT ? Mark Chirurgische behandelingen 7 7 maart 2002 11:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.