Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 maart 2010, 15:46   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Hoe kom je trouwens aan deze info? Is daar een onderbouwing voor?
Dat moge inmiddels algemeen bekend zijn. De Consumentenbond heeft dat jaren geleden al bekend gemaakt en onlangs heeft ook Vara Kassa daar aandacht aan besteed. Die mineraalwaterfabrieken gebruiken gewoon Utrechts leidingwater, exact hetzelfde water dat uit de kraan komt. Je kunt dus gewoon een flesje vullen met kraanwater, dat is veel goedkoper.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 16:29   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door masterpiece Bekijk bericht
Mijn vraag was toch duidelijk genoeg?
Of er kans is dat je meer gaat zweten als je wat meer haar hebt dan de gemiddelde mens, denk aan rughaar etc. etc.

Ik snap de link tussen honden en zweten niet?
Het onderwerp is toch duidelijk en als je het zo nodig over honden en inslapen wil hebben, maak dan een topic op een hondensite.
Ja, je hebt gelijk, we zijn ver off-topic.
Maar een hond heeft een vacht over zijn hele lijf en transpireert toch alleen maar via zijn voetzolen en tong.
Apen hebben ook een vacht over hun hele lijf, maar ik geloof niet dat ze daardoor meer zweten.
Behaarde mensen dragen ook nog kleding, die misschien niet goed ventileert, dus misschien ligt 't daar aan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 16:55   #33
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zilverspar, honden eten heel gulzig en schrokkerig; de kans dat een relatief zacht kippenbotje versplintert en dan vast komt te zitten is groot, bovendien kan een splinter de slokdarm of maag perforeren; tot gruis vermalen botten kunnen natuurlijk geen kwaad. Bij rauwe vlees heb je ook nog grote kans op salmonella's.
Kinderarmpjes, volwassen armen/benen/gezicht... Het is beter om een hond vers bloed vies te laten vinden, dan zal hij er zelfs van walgen om ooit een lijk op te peuzelen, en prooidieren apporteert hij dan netjes aan het baasje.
Wel goed dat je oplet wat er in hondenvoer zit, maar als er granen, gebroken rijst, bietenpulp, uiers, testikels, darmen, blaas, kraakbeen, hersens, klieren, e.d. in zitten, is dat absoluut niet kwalijk. Men noemt het "afval" omdat mensen in onze cultuur dergelijke dingen meestal niet willen eten.
Epilepsie heeft mijn hond nooit gehad en de honden van mijn familieleden en kennissen ook niet. Mijn hond had trouwens echt niet nòg actiever moeten zijn, want dan was hij nog eerder overleden aan een sporthart dat 5 keer zo groot was als normaal, waardoor de hartkleppen niet meer goed afsloten en hij steeds meer bloed uit zijn longen moest ophoesten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 17:13   #34
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zilverspar, honden eten heel gulzig en schrokkerig; de kans dat een relatief zacht kippenbotje versplintert en dan vast komt te zitten is groot, bovendien kan een splinter de slokdarm of maag perforeren; tot gruis vermalen botten kunnen natuurlijk geen kwaad. Bij rauwe vlees heb je ook nog grote kans op salmonella's.
Kinderarmpjes, volwassen armen/benen/gezicht... Het is beter om een hond vers bloed vies te laten vinden, dan zal hij er zelfs van walgen om ooit een lijk op te peuzelen, en prooidieren apporteert hij dan netjes aan het baasje.
Wel goed dat je oplet wat er in hondenvoer zit, maar als er granen, gebroken rijst, bietenpulp, uiers, testikels, darmen, blaas, kraakbeen, hersens, klieren, e.d. in zitten, is dat absoluut niet kwalijk. Men noemt het "afval" omdat mensen in onze cultuur dergelijke dingen meestal niet willen eten.
Epilepsie heeft mijn hond nooit gehad en de honden van mijn familieleden en kennissen ook niet. Mijn hond had trouwens echt niet nòg actiever moeten zijn, want dan was hij nog eerder overleden aan een sporthart dat 5 keer zo groot was als normaal, waardoor de hartkleppen niet meer goed afsloten en hij steeds meer bloed uit zijn longen moest ophoesten.

Zeg Hanna, nu echt weer on topic gaan of anders elders hier een topic over aanmaken!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 17:15   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Zeg Hanna, nu echt weer on topic gaan of anders elders hier een topic over aanmaken!
Daar hebben we moderators voor.
Maar bij Hirsutisme is geloof ik geen moderator actief.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 17:17   #36
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Daar hebben we moderators voor.
Maar bij Hirsutisme is geloof ik geen moderator actief.
Ik val in voor Henk vandaag...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 17:27   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik val in voor Henk vandaag...
Okay, splits het geleuter over honden dan even af van dit topic.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 18:56   #38
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
En wat zou dat? Ik kan de kraan nooit meenemen als ik ergens naar toe ga, dat is zo'n gedoe........en ik ben dol op spa blauw en evian. Er zit overigens wel verschil in smaak. Bar le duc is niet te drinken...(bittere nasmaak).

Hoe kom je trouwens aan deze info? Is daar een onderbouwing voor?
Daar is zelfs een paar keer aandacht aan besteed door consumentenprogramma's.
Als je aan een fles lurkt, wordt die overigens onmiddellijk een bron van bacteriën. In die zin is kraanwater veel gezonder. Bovendien bevat de kunststof fles weekmakers, die weer invloed op je hormoonhuishouding kunnen hebben. Die komen vooral vrij bij warmte. Als je het echt goed wilt doen, koop dan een speciale alufles, die je ook weer schoon kunt maken.

De eisen die aan mineraalwater worden gesteld, zijn veel ruimer dan die aan kraanwater worden gesteld. Veel mineraalwaters bevatten zware metalen, te hoge concentraties mineraalzouten e.d. Daar hoeft het namelijk allemaal niet op getest te worden.

Als je echt kritisch bent op je gezondheid en bang bent voor toegevoegde stoffen, moet je echt ook aandacht aan dat soort dingen besteden.

Daarnaast is veel water drinken absoluut niet gezond. Het is niet alleen niet nodig, maar je kunt er ook te veel mineralen mee uitspoelen.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 31 maart 2010 om 19:00
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 19:21   #39
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zeg het overigens niet allemaal om je te pesten.
Ik erger me blauw aan alle gezondheidsclaims, die nergens op gebaseerd zijn, en waar mensen heilig in geloven: "Alles wat natuurlijk is, is goed", "Heel veel water drinken is heel gezond, en het reinigt je van binnen", "Alle E-nummers zijn ongezond", "Koffie werkt vochtafdrijvend", en zo zijn er nog veel meer.

Wie kritisch op zijn gezondheid is, onderzoekt dit soort beweringen en neemt ze niet klakkeloos aan.

Ik ben dat zelf zeker, heel kritisch op voeding, al jaren daarmee bezig, al mijn hele leven sportend. Maar ik wil zélf alles weten. En dan baseer ik me liever op gedegen onderzoek dan de beweringen van Miep van A. te B. op een of andere vage website.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2010, 19:39   #40
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Okay, splits het geleuter over honden dan even af van dit topic.
Kijk, zulke zaken delegeer ik weer...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat doen bij overmatig talg productie? mijnprobleem Haarproblemen bij vrouwen 14 19 augustus 2009 20:36
Haaruitval en zweten Nishinakajima Overige (haar)discussies - Algemeen 13 2 augustus 2009 13:51
Nachtelijk zweten? Hellen Haarproblemen bij vrouwen 1 27 april 2005 11:42
Heb ik overmatig haaruitval? frank@ AGA - Algemeen 7 1 november 2004 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.