Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2016, 18:20   #1
mbber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2016
Berichten: 12
Geslacht:
minoxidil 21 jaar?

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd enorm aan het stressen om mijn haar. Ik heb er hiervoor nooit echt over ingezeten maar laatst zei iemand, die zelf kaal wordt, dat ik inhammen heb en dat ik de volgende ben. Nou ben ik eens gaan zoeken en geloof zelf dat ik N1-N1,5 heb. Ik twijfel een beetje of ik kaal zal worden, mijn vader en ik lijken als twee druppels water op elkaar zowel qua innerlijk als qua uiterlijk. Hij is 60 en heeft nog een volle kop bruin haar. Helaas was mijn opa aan moeder's zijde wel kaal en ook de broer van mijn moeder is kalend. Ik lijk veder niet echt op hen behalve dat ik de baardgroei en lichaamsbeharing van hen heb (ik weet niet of het meespeelt maar vermeldt het er maar bij).


Op dit moment heb ik voor zover ik weet geen last van haaruitval, integendeel het groeit snel en is enorm dik. Toch zit ik erover na te denken minoxidil te gaan gebruik, als voorzorgs maatregel. Ik heb het forum een beetje rond gesnuffeld en zag er mensen waren die dit al jaren gebruikten en nadien niet verder kalend zijn geworden.

Nou is mijn vraag, zitten er ook nadelen aan dit product nemen op jonge leeftijd als je misschien niet eens kalend bent of wordt. Is er kans dat mijn haar versneld uit zal vallen of tast het de kwaliteit van het haar dat ik heb aan? Oh en ik vraag mij ook af wat er gebeurt als je stopt met de behandeling, valt je haar dan alsnog (versnelt) uit?

Jullie hulp wordt gewaardeerd

Laatst gewijzigd door mbber; 1 mei 2016 om 18:24
mbber is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 20:09   #2
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbber Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd enorm aan het stressen om mijn haar. Ik heb er hiervoor nooit echt over ingezeten maar laatst zei iemand, die zelf kaal wordt, dat ik inhammen heb en dat ik de volgende ben. Nou ben ik eens gaan zoeken en geloof zelf dat ik N1-N1,5 heb. Ik twijfel een beetje of ik kaal zal worden, mijn vader en ik lijken als twee druppels water op elkaar zowel qua innerlijk als qua uiterlijk. Hij is 60 en heeft nog een volle kop bruin haar. Helaas was mijn opa aan moeder's zijde wel kaal en ook de broer van mijn moeder is kalend. Ik lijk veder niet echt op hen behalve dat ik de baardgroei en lichaamsbeharing van hen heb (ik weet niet of het meespeelt maar vermeldt het er maar bij).


Op dit moment heb ik voor zover ik weet geen last van haaruitval, integendeel het groeit snel en is enorm dik. Toch zit ik erover na te denken minoxidil te gaan gebruik, als voorzorgs maatregel. Ik heb het forum een beetje rond gesnuffeld en zag er mensen waren die dit al jaren gebruikten en nadien niet verder kalend zijn geworden.

Nou is mijn vraag, zitten er ook nadelen aan dit product nemen op jonge leeftijd als je misschien niet eens kalend bent of wordt. Is er kans dat mijn haar versneld uit zal vallen of tast het de kwaliteit van het haar dat ik heb aan? Oh en ik vraag mij ook af wat er gebeurt als je stopt met de behandeling, valt je haar dan alsnog (versnelt) uit?

Jullie hulp wordt gewaardeerd

Ik denk eerder dat je gewoon een mannelijke haarlijn krijgt! Post mss een foto van jouw haardos!

groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 20:34   #3
mbber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2016
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Ik denk eerder dat je gewoon een mannelijke haarlijn krijgt! Post mss een foto van jouw haardos!

groetjes

M
Dat zou inderdaad kunnen (en ligt ook voor de hand) maar van wat ik heb gelezen is het enige effect van haarmiddelen, de huidige haardos behouden. Dus ik vraag mij af wat de negatieve gevolgen zouden kunnen zijn als ik nu mino neem als voorzorgsmiddel. Dan kan ik een goede afweging maken of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
mbber is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 13:12   #4
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ondanks dat paracetamol misschien ook niet het meeste schadelijke middel is; je neemt toch ook geen paracetamol als je geen (hoofd)pijn hebt?

Waarom zou je minoxidil willen gebruiken als je geen idee hebt of je echt kaal aan het worden bent? Misschien goed om het een tijdje in de gaten te houden. Ga geen haren tellen bij douchen, op je kussen of wat dan ook, dat werkt alleen maar stress verhogend. Kies een herkenbare plek en kijk over een paar maanden of je inderdaad achteruitgang ziet. Tenzij je zeker bent dat er sprake is van het ontstaan van inhammen, dan zou je inderdaad minox kunnen proberen. Maar ik zou nooit zomaar medicatie gaan gebruiken als je niet of je het wel nodig hebt...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2016, 21:35   #5
mbber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2016
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Ondanks dat paracetamol misschien ook niet het meeste schadelijke middel is; je neemt toch ook geen paracetamol als je geen (hoofd)pijn hebt?

Waarom zou je minoxidil willen gebruiken als je geen idee hebt of je echt kaal aan het worden bent? Misschien goed om het een tijdje in de gaten te houden. Ga geen haren tellen bij douchen, op je kussen of wat dan ook, dat werkt alleen maar stress verhogend. Kies een herkenbare plek en kijk over een paar maanden of je inderdaad achteruitgang ziet. Tenzij je zeker bent dat er sprake is van het ontstaan van inhammen, dan zou je inderdaad minox kunnen proberen. Maar ik zou nooit zomaar medicatie gaan gebruiken als je niet of je het wel nodig hebt...

Nou ik merk wel dat het wat achteruit is gegaan ten opzichte van vroeger dus ik denk dat het langzamerhand toch wat achteruit gaat. Dus ik vraag mij af wat de nadelen zijn om nu met minox te beginnen.
mbber is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 17:52   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Geen, behalve dat je wellicht onnodig geld uitgeeft en risico's neemt op bijwerkingen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 23:46   #7
mbber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2016
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Geen, behalve dat je wellicht onnodig geld uitgeeft en risico's neemt op bijwerkingen.


Het klinkt misschien raar maar dat geld heb ik er wel voor over, om mijn onzekere gevoel weg te nemen. Maar het is dus niet zo dat ik juist versnelt haar uitval kan krijgen erdoor? Sorry misschien een domme vraag maar ik ben een groentje op dit gebied.
mbber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.