Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 maart 2015, 08:06   #1246
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Klopt maar als fina en minox niet aanslaan heeft een ht weinig zin!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 10:12   #1247
Raven1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Zo duur zijn implantaten ook niet meer.
Vroeger zat je over de 10k en nu ben je er vanaf met 2500euro voor maximum grafts.
Hetgeen je al gespendeerd hebt aan producten is waarschijnlijk al in de buurt van dit bedrag
Voor iemand wiens inkomen nooit op of boven het sociaal minimum zal liggen is dat alsnog onbetaalbaar... Een lening van zo'n bedrag openen is niet mogelijk, niet met mijn inkomen in ieder geval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Klopt maar als fina en minox niet aanslaan heeft een ht weinig zin!
De ht valt dan net zo snel uit als het oorspronkelijke haar vermoed ik?
Raven1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 10:33   #1248
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven1987 Bekijk bericht
Voor iemand wiens inkomen nooit op of boven het sociaal minimum zal liggen is dat alsnog onbetaalbaar... Een lening van zo'n bedrag openen is niet mogelijk, niet met mijn inkomen in ieder geval.


De ht valt dan net zo snel uit als het oorspronkelijke haar vermoed ik?
Het haar van de transplantatie valt niet meer uit, wel eventueel u haar die er nu nog staat.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2015, 09:40   #1249
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Heb een kort vraagje i.v.m. dosering voor onze geleerden:
Ik gebruik nu 0,625mg fina per dag.

Stelling: Indien ik 2 x per week 1 capsule dutasteride 0,5 mg zou nemen ipv 0,625mg fina per dag.

Zou ik: hetzelfde effect hebben? Meer effect? Minder effect?

Alvast dank
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2015, 21:55   #1250
Blabla123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 20
Ook ik heb een vraagje:

Ik begin binnenkort aan Finasteride en ik hou er wel van om met vrienden eens te stappen en dan wordt er veel gedronken. Dus hoe zit het met Finasteride en alcohol? Kan dat kwaad? Of maakt dat niets uit?
Blabla123 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 00:54   #1251
Lord Zedd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2009
Berichten: 208
Geslacht:
Dat maakt niets uit. Vloeibare finasteride bestaat bovendien ook uit de combinatie van finasteride (bestanddeel) en alcohol. Dat is dezelfde bestanddeel finasteride als in de finasteride pil, maar dan vloeibaar.
__________________
1ste FUE-haartransplantatie Esteworld 2920 grafts + PRP (25 maart 2015)
6 MHP-behandelingen BeautyCare Nederland (2016)
2de FUE-haartransplantatie Esteworld 2100 grafts + PRP + ACELL (2 augustus 2017)
Lord Zedd is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2015, 12:36   #1252
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Positief effect Mino5% Finasteride

Na zowat 15 maanden gebruik kan ik alleen maar positief zijn omtrent Finasteride in combinatie met Minoxidil 5%.
Moet wel toegeven dat ik de 5mg pil doorgaans in 2 deel (uit gemakzucht) maar dat ik dit ga afbouwen tot deling in 3 of 4. De hoeveelheid fina die ik dus innam lag hoger dan aanbevolen (iets wat wellicht nutteloos was en ik niemand wil aanraden voor alle duidelijkheid). Na anderhalve maand gebruik van Mino2% ben ik iets meer dan een jaar geleden overgeschakeld naar Mino5%. Die gebruik ik dan doorgaans 1x daags al spuit ik er wellicht ook wel teveel op men hoofd omdat ik niet enkel de kruin maar men ganse hoofdhuid preventief wil stimuleren.(denk ook niet dat dit kwaad zal kunnen)
Bijwerkingen heb ik enkel gehad de eerste 2-3 weken van het gebruik van fina. Ok, je voelt wel dat je prostaat wellicht aan het krimpen slaat (hoh ja mss wel een aangename pijn in de ballen :-) ), maar in die periode was het net andersom en verre van libidoproblemen. en nu na 15 maanden gebruik kan ik concluderen dat het op dat vlak wel snor zit.
Vorige maand naar de kapper geweest, die een leuk kapsel toverde met mijn haren en ik weer een boost van zelfvertrouwen heb gekregen. Jeetje wat een wereld van verschil met 15 maanden geleden.
Had het allemaal niet gewerkt dan had ik er mij zeker bij neergelegd, maar wil iedereen die wil beginnen met gebruik van die middelen zeker adviseren om de combinatie Mino5% met Fina te proberen en niet met de goedkopere Mino2% te gaan bezigzijn. Ok, niet bij iedereen zal dit het gewenste effect geven en praten met een huisarts die er iets van kent is zeker ook aangewezen.
Voor de volledigheid geef ik graag nog even mee dat ik 40j ben en ik tijdig ben begonnen met de combinatie Fina+Mino5%.
(ah ja mss toch 1 bijwerking: ben iets meer wisselvallig in humeur, ook iets meer gevoeliger geworden naar mensen toe. Kweet das mss een rare opmerking is maar mss wel ergens te maken met finagebruik. Maar goed tis een bijwerking en ervaar dit eerder als een positieve bijwerking bij me persoonlijk maar is nergens wetenschappelijk onderbouwd)
Ik geef men ervaring maar even mee voor wat het waard is maar iedereen succes op welke wijze dan ook. Ikzelf ben een ander mens geworden nu het op men kop weer lekker zit. Toi Toi voor iedereen en bij diegenen die het niet zou werken gewoon aanvaarden zoals je bent en geen tijd aan verspillen: tleven is al veel te kort.
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2015, 13:33   #1253
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blueLagoon1974 Bekijk bericht
Na zowat 15 maanden gebruik kan ik alleen maar positief zijn omtrent Finasteride in combinatie met Minoxidil 5%.
Moet wel toegeven dat ik de 5mg pil doorgaans in 2 deel (uit gemakzucht) maar dat ik dit ga afbouwen tot deling in 3 of 4. De hoeveelheid fina die ik dus innam lag hoger dan aanbevolen (iets wat wellicht nutteloos was en ik niemand wil aanraden voor alle duidelijkheid). Na anderhalve maand gebruik van Mino2% ben ik iets meer dan een jaar geleden overgeschakeld naar Mino5%. Die gebruik ik dan doorgaans 1x daags al spuit ik er wellicht ook wel teveel op men hoofd omdat ik niet enkel de kruin maar men ganse hoofdhuid preventief wil stimuleren.(denk ook niet dat dit kwaad zal kunnen)
Bijwerkingen heb ik enkel gehad de eerste 2-3 weken van het gebruik van fina. Ok, je voelt wel dat je prostaat wellicht aan het krimpen slaat (hoh ja mss wel een aangename pijn in de ballen :-) ), maar in die periode was het net andersom en verre van libidoproblemen. en nu na 15 maanden gebruik kan ik concluderen dat het op dat vlak wel snor zit.
Vorige maand naar de kapper geweest, die een leuk kapsel toverde met mijn haren en ik weer een boost van zelfvertrouwen heb gekregen. Jeetje wat een wereld van verschil met 15 maanden geleden.
Had het allemaal niet gewerkt dan had ik er mij zeker bij neergelegd, maar wil iedereen die wil beginnen met gebruik van die middelen zeker adviseren om de combinatie Mino5% met Fina te proberen en niet met de goedkopere Mino2% te gaan bezigzijn. Ok, niet bij iedereen zal dit het gewenste effect geven en praten met een huisarts die er iets van kent is zeker ook aangewezen.
Voor de volledigheid geef ik graag nog even mee dat ik 40j ben en ik tijdig ben begonnen met de combinatie Fina+Mino5%.
(ah ja mss toch 1 bijwerking: ben iets meer wisselvallig in humeur, ook iets meer gevoeliger geworden naar mensen toe. Kweet das mss een rare opmerking is maar mss wel ergens te maken met finagebruik. Maar goed tis een bijwerking en ervaar dit eerder als een positieve bijwerking bij me persoonlijk maar is nergens wetenschappelijk onderbouwd)
Ik geef men ervaring maar even mee voor wat het waard is maar iedereen succes op welke wijze dan ook. Ikzelf ben een ander mens geworden nu het op men kop weer lekker zit. Toi Toi voor iedereen en bij diegenen die het niet zou werken gewoon aanvaarden zoals je bent en geen tijd aan verspillen: tleven is al veel te kort.
Hallo,

Positief nieuws is altijd mooi. 2.5 mg heeft altijd meer toegevoegde waarde vindt ik persoonlijk. Wat ik ervan begrepen heb, is dat 5 mg volledige dagelijkse dht blokkade is. Met 2.5 mg heb je dus voor de helft je dagelijkse dht productie plat gelegd. Je hormoonwaarden hebben hierdoor na 15 maanden een ander balans, andere hormoonbalans in je lichaam die positief zijn voor haargroei en behoud hebben hierdoor meer kans en vrijspel gekregen in je lichaam. Dat resulteerde uiteindelijk in het positieve resultaat. Mijn tip is wel om na een tijdje, toch de 1 mg kant opgaan als advies. Nadat je het totale desgewenste resultaat hebt geboekt. Wetenschappelijk wereld gaat ervan uit dat 1 mg voldoende is, gecontroleerd experimenten zijn nooit slecht.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 14:54   #1254
Loyal12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Is het trouwens een normaal verschijnsel dat er een steek kan optreden in de lies? Ik gebruik nu bijna 2 maanden finasteride en merk sinds laatste dagen dat ik een lichte steek heb in mijn lies van mijn rechterbeen. Ik gebruik overigens finasteride 1mg van de apotheek icm minoxidil 5%, ook van de apotheek.
Loyal12 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 16:48   #1255
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nee dat is niet normaal. Maar niet alles wat vanaf nu gebeurt in je leven is een gevolg van finasteride. Er zijn tal van mogelijke oorzaken.

https://www.salusi.nl/pijn-lies-oorz...ijn-verhelpen/
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 18:06   #1256
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nee dat is niet normaal. Maar niet alles wat vanaf nu gebeurt in je leven is een gevolg van finasteride.]
Weet je het zeker?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 18:47   #1257
User-X
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nee dat is niet normaal. Maar niet alles wat vanaf nu gebeurt in je leven is een gevolg van finasteride. Er zijn tal van mogelijke oorzaken.

https://www.salusi.nl/pijn-lies-oorz...ijn-verhelpen/
Nou ja, rommelen met je hormoonhuishouding (anticonceptiepil) wordt daar wel als een mogelijke oorzaak genoemd.
__________________
't staat me stom...
User-X is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 19:17   #1258
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door User-X Bekijk bericht
Nou ja, rommelen met je hormoonhuishouding (anticonceptiepil) wordt daar wel als een mogelijke oorzaak genoemd.
Ik neem aan dat hij die niet slikt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 19:46   #1259
User-X
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Berichten: 41
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik neem aan dat hij die niet slikt.
Nee, dat hoop en verwacht ik ook niet en ik verwees naar jouw info. Daaruit blijkt dat rommelen met je hormoonhuishouding (m/v) dit soort klachten kan geven.
__________________
't staat me stom...
User-X is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 19:53   #1260
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Waar lees je dat dan? Het enige dat in de buurt komt zie ik in het stukje over bekkeninstabiliteit. Maar ook dat lijkt me voor een man onwaarschijnlijk als oorzaak

Hoe dan ook, tal van mogelijke oorzaken. Als het storend of erg pijnlijk is, ga dan niet zelfdokteren (zelf diagnose 'finasteride' stellen). Ga naar de dokter.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.