Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 juli 2005, 02:32   #31
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Post

Kortom....

Dikmakende shampoos :

- American Crew
- Thicker fuller hair http://www.haarweb.nl/forum/showthre...er+fuller+hair
- Elséve Shampoo Regenium

Other :

- Toppik (spray)
- Volluma (spray)
- Megathik (spray)
- Couvre (lotion)
- Kerasome (lotion)

De verschillen tussen Toppik en Couvre zijn te vinden op http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)


Laatst gewijzigd door Mark82; 26 oktober 2005 om 13:41
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2005, 10:02   #32
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik zou echt geen couvre of toppik gebruiken want mijn haar is al redelijk dik en als ik het verdik en in de spiegel kijk dan ben ik denk ik echt super blij en als ik het een keer niet in heb ga ik weer zeggen van wat een dunne k*t bos.
Je snapt wel, de resultaten zijn super als ik bij sommige mensen kijk, maar wil niet wennen aan die uber dikke bos door toppik of couvre voor het geval dat het er een keer niet in zit.
Wil ook niet dat mijn omgeving er aan went.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2005, 19:54   #33
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
"COUVRe Is Completely Waterproof"

zeggen ze op hun site...
Is dat echt wel zo?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2005, 11:09   #34
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
"COUVRe Is Completely Waterproof"

zeggen ze op hun site...
Is dat echt wel zo?
Couvre is dus niet completely waterproof. Een regenbuitje houdt het spul wel uit. Eigenlijk is het niet eens zo geweldig maar bijmijzelf helpt het een beetje. Je bedekt wat doorschijnende hoofdhuid waardoor het optisch lijkt alsof je wat minder kalend bent.


Toppik vond ikzelf minder.


Maar het is wat ycelik zegt; het is allemaal nep. Als je het gebruikt dan blijf je het gebruiken. Je gaat de deur niet uit zonder het spul(behalve met pet dan).
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.

Laatst gewijzigd door Pantau; 1 augustus 2005 om 11:22
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 12:24   #35
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Wie gebruikt er hier Dermatch? Wat zijn de ervaringen daarmee?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2005, 19:16   #36
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
haarverdikker

Jongens toch, ga eens even naar die haarproduktenwinkel in de .. tja hoe heet die straat in A'dam? Hij loopt langs het Heinekengebouw (ze zijn er aan het bouwen op het moment) richting de Albert Cuyp. Aan de rechterkant zit een professionele haarproduktenwinkel die een keur aan haarverdikkings en conditioners verkoopt. Allemaal heel mooi geprijsd. Ik gebruik deze altijd en ben heel tevreden: Cholesterol Positive Conditioner van Global Choice. ( Een gele smurrie in een doorzichtige pot met een paarse schroefdop waar ik ruim 2 maanden mee toe kan)
Na het haarwassen aanbrengen en dan circa 80 % uitspoelen. Als je het dan ook nog met de föhn droogt lijkt het heel wat. (Bij mij althans.)
C.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif hondje.gif‎ (7,0 KB, 84x gelezen)
connors is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 03:03   #37
Darko2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2006
Berichten: 1
Hoe krijg ik me stekels dikker?

Hey

ben laast naar kapper geweest en me haar laten knippen dus heb nu stekels alleen me haar is niet zo dik zeg maar medium en vroeg me af hoe ik me stekels wat dikker kan maken want ze zien er zo dun uit.

Misschien weet iemand een tutorial of kan me precies vertellen hoe het moet ook als je tips hebt over welke haarprodukten het beter kan maken graag zou errug dankbaar zijn.

Groetjes Darko2006
Darko2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 03:23   #38
nevret
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 51
spray maar je haar word zo vettig van en je haar valt ook als shit uit denk ik

door spray he
nevret is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 10:29   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darko2006
ben laast naar kapper geweest en me haar laten knippen dus heb nu stekels alleen me haar is niet zo dik zeg maar medium en vroeg me af hoe ik me stekels wat dikker kan maken want ze zien er zo dun uit.

Misschien weet iemand een tutorial of kan me precies vertellen hoe het moet ook als je tips hebt over welke haarprodukten het beter kan maken graag zou errug dankbaar zijn.
De dikte van je haar is niet iets dat zich erg makkelijk laat beïnvloeden. Haar is dood materiaal en eenmaal uit de hoofdhuid gegroeid kan het lichaam er niks meer aan doen om het dikker te maken. Maar als je geduldig bent en iets lang kunt volhouden, dan kun je ook het volgende doen:

Cosmetische middelen
Het simpelste is het om een zogenaamde 'verdikkende' shampoo te gebruiken. Zo'n shampoo bouwt bij regelmatig gebruik een laagje op om de haar, waardoor deze dus dikker wordt.

Er zijn ook middeltjes die je op je haar strooit (zie het onderwerp haarcamouflage hier op Haarweb) en die je haar dikker doet lijken.

Gezonder maken
Verder maken alle maatregelen om je gezonder te maken, je haar in de regel ook steviger en dikker. Dus gezond leven, misschien wat supplementen slikken (mn. vitamine E), je hoofdhuid masseren, geen agressieve shampoo's gebruiken, je hoofdhuid af en toe laten schrikken van koud water ... kou is trouwens ook iets wat haren dikker maakt, in de winter zijn haren ietsjes dikker.

Ketoconazol
Er is een simpele shampoo die veel mensen hier gebruiken, Rooscure, die volgens onderzoeken je haren ongeveer 10% dikker maakt. Het is eigenlijk een shampoo die bedoeld is om roos te behandelen, maar het werkzame bestanddeel ketoconazol heeft dus een voor ons gunstig bijeffect.

Met je hormonen klooien
Het slikken van middelen zoals finasteride, die omzetting van testosteron in het hormoon DHT verminderen, kan tot gevolg hebben dat haren die door erfelijke mannelijke kaalheid (AGA) dunner zijn geworden (soms zo dun dat ze donshaartjes zijn geworden) weer normaal teruggroeien. Ik weet niet of finasteride normale gezonde haren ook iets dikker maakt, maar ik denk eerlijk gezegd van niet of anders niet heel veel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 12:01   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ketoconazol
Er is een simpele shampoo die veel mensen hier gebruiken, Rooscure, die volgens onderzoeken je haren ongeveer 10% dikker maakt. Het is eigenlijk een shampoo die bedoeld is om roos te behandelen, maar het werkzame bestanddeel ketoconazol heeft dus een voor ons gunstig bijeffect.

Met je hormonen klooien
Het slikken van middelen zoals finasteride, die omzetting van testosteron in het hormoon DHT verminderen, kan tot gevolg hebben dat haren die door erfelijke mannelijke kaalheid (AGA) dunner zijn geworden (soms zo dun dat ze donshaartjes zijn geworden) weer normaal teruggroeien. Ik weet niet of finasteride normale gezonde haren ook iets dikker maakt, maar ik denk eerlijk gezegd van niet of anders niet heel veel.
Ook ketoconazol werkt bij mijn weten alleen als je haar dunner is geworden door mannelijke kaalheid, en dat is bij de TS niet het geval volgens mij.

Ik denk dat alleen minoxidil de natuurlijke haardos (zonder kaalheid) dikker kan maken, maar zelfs daarvan weet ik het niet zeker. De meeste middelen hebben alleen een herstellende werking bij door AGA aangetaste haren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 december 2006 om 12:11
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2006, 12:29   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ook ketoconazol werkt bij mijn weten alleen als je haar dunner is geworden door mannelijke kaalheid, en dat is bij de TS niet het geval volgens mij.

Ik denk dat alleen minoxidil de natuurlijke haardos (zonder kaalheid) dikker kan maken, maar zelfs daarvan weet ik het niet zeker. De meeste middelen hebben alleen een herstellende werking bij door AGA aangetaste haren.
Je hebt denk ik gelijk over ketoconazol. Maar ik ga er van uit dat ieder mannelijk persoon die uit de pubertijd komt in enige mate 'last' heeft van mannelijke kaalheid, al kan dat nog zo minimaal zijn. En dus noemde ik maar alles op dat een klein beetje zou kunnen helpen.

Ook over minoxidil heb je gelijk, die was ik helemaal vergeten! Ik meen dat minoxidil haren in de anagene fase houdt, waardoor je in je haardos dus niet de 15% haren mist die anders tijdelijk even zouden 'slapen' (telogene en katagene fase).

Misschien kan Darko uitleggen wat ie nu eigenlijk precies wil. Heeft ie zich misschien te kort laten knippen en heeft ie spijt? Iets vergelijkbaars had ik ook en als je blond haar hebt zoals ik, dan kan een beetje donkerder kleurversteviger (bv. van Guhl, tint 40 voor bruin haar) al helpen, zeker als die de hoofdhuid ook een donkerder tintje geeft
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2006, 19:57   #42
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Haar dikker maken:

-je haar kleuren doet het er stukken voller uitzien
Ben ik het niet helemaal mee eens, meisje uit mijn klas kreeg ontzettend dun haar, maar toen ze het verfde van blond naar kastanje/rood kon je ineens haar hoofdhuid veel beter zien en leek het haar alleen maar dunner..
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2006, 13:10   #43
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Nou ik kan uit ervaring zeggen, dat als je je haar blondeert dat je haar een stuk dunner wordt. Dit komt denk dat je bij het blonderen al je pigment eruit haalt....
cees is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37
haar verdikking? Pieter19 AGA - Algemeen 6 29 november 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.