Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 september 2014, 12:41   #1
ritsjo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Scheren + minoxidil/finasteride na operatie

Hallo iedereen

ik heb op 19/08/2014 een haartransplantatie gedaan in Istanbul bij Estepera.
Alles is goed verlopen en de genezing is vrijwel zonder problemen verlopen (buiten de enorme jeuk momenteel) ... maar ik heb toch nog wel wat vragen hierrond.

De arts heeft me gezegd dat er 4200 grafts zijn gezet in 1 sessie van 7,5 uur met 2 mensen, maar ik lees overal dat maximaal 1500 kan op 1 dag. Kan dit kloppen of is er mij waarschijnlijk iets voorgelogen qua aantal grafts?

Ik heb mijn arts ook gevraagd of scheren met een tondeuze kan na het loskomen van de schilfers en korstjes, waarop hij negatief heeft geantwoord. Echter vind ik nergens iets terug waarom het niet zou mogen. Ik wil natuurlijk de arts niet in twijfel trekken maar ik wil zeker zijn dat het echt schadelijk is voor de getransplanteerde haren, en welke termijn er moet overgaan om over te schakelen van de klassieke schaar naar tondeuze of scheren.
We zijn nu 5 weken verder en ik wil echt men haren zeer kort houden tot de periode dat ze effectief beginnen groeien op de getransplanteerde plaatsen.
Kan ik in dit stadium millimeterscheren met een tondeuze of niet? Of zijn de haarzakjes nog te fragiel en zullen ze beschadigd geraken? Wanneer zet een haarzakje of -wortel zich vast in de huid?

Tenslotte heeft hij me afgeraden finasteride en minoxidil verder te gebruiken zoals ervoor wegens weinig nut, maar voorgesteld om Priorin te nemen gedurende 1 maand en daarna af te bouwen met 1 capsule/dag om de week, dus één week wel en één week niet.
Volgens andere bronnen zou het de nieuwe haargroei juist stimuleren door Fina/Minox te gebruiken na de operatie... ?!

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden want ik ben een beetje verward momenteel...

Groeten
Ritsjo
ritsjo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2014, 12:56   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Bij mij zijn er 2820 grafts geplaatst in ongeveer dezelfde tijdspanne met minimum 3 verplegers en 1 dokter die niet de hele tijd erbij was. Ik heb de grafts mogen tellen dus ben ik zeker van het aantal.
Mij is aangeraden geen tondeuze te gebruiken in de eerste 3 maanden maar te laten knippen. Het donor gebied mag na drie weken wel geschoren worden. Volgens mij kan je na een maand wel overal de tondeuze gebruiken maar dan met een kam op van minimum 3mm.
Jeuk heb ik tot nu nog niet gehad, ik zit nu op 2 weken.
Mij hebben ze aangeraden om nanoxidil te gebruiken gedurende minimum 6 maanden. Nadien moet je afbouwen en niet plots stoppen. Er werd mij ook revita shampoo aangeraden wat ik ook zal gebruiken en de nanoxidil zal ik blijven gebruiken. Pillen hebben ze niet aangeraden en zou ik nooit gebruiken.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2014, 20:54   #3
andreando1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 31
Geslacht:
Vragen waar ik ook allemaal mee zit Ik blijf het volgen.
andreando1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2014, 15:02   #4
ritsjo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Bij mij zijn er 2820 grafts geplaatst in ongeveer dezelfde tijdspanne met minimum 3 verplegers en 1 dokter die niet de hele tijd erbij was. Ik heb de grafts mogen tellen dus ben ik zeker van het aantal.
Mij is aangeraden geen tondeuze te gebruiken in de eerste 3 maanden maar te laten knippen. Het donor gebied mag na drie weken wel geschoren worden. Volgens mij kan je na een maand wel overal de tondeuze gebruiken maar dan met een kam op van minimum 3mm.
Jeuk heb ik tot nu nog niet gehad, ik zit nu op 2 weken.
Mij hebben ze aangeraden om nanoxidil te gebruiken gedurende minimum 6 maanden. Nadien moet je afbouwen en niet plots stoppen. Er werd mij ook revita shampoo aangeraden wat ik ook zal gebruiken en de nanoxidil zal ik blijven gebruiken. Pillen hebben ze niet aangeraden en zou ik nooit gebruiken.
En was dit in een Turks hospitaal of instelling, of Nederland?
Ik denk dat er op dit gebied wel verschil is maw dat alles wat minder gestructureerd gebeurd in Turkije. ik heb ook sterk men twijfels over de waarheid van het aantal grafts.. maar goed, ik heb ze niet mogen tellen dus zal het resultaat moeten afwachten..en dan nog zal ik het nooit te weten komen vrees ik.
ik heb het nu gewoon zelf heel kort geknipt met de schaar en het donorgebied op de kortste stand afgeschoren met tondeuze + kam. Hopelijk heb ik daar geen schade mee aangericht. Door men beroep kan ik het gewoon niet langer laten groeien momenteel.

Maar als ik het goed voorheb heeft de nanoxidil als effect minder jeuk te veroorzaken dan minoxidil... maar de werking is hetzelfde toch?
ritsjo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2014, 15:22   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ritsjo Bekijk bericht
En was dit in een Turks hospitaal of instelling, of Nederland?
Ik denk dat er op dit gebied wel verschil is maw dat alles wat minder gestructureerd gebeurd in Turkije. ik heb ook sterk men twijfels over de waarheid van het aantal grafts.. maar goed, ik heb ze niet mogen tellen dus zal het resultaat moeten afwachten..en dan nog zal ik het nooit te weten komen vrees ik.
ik heb het nu gewoon zelf heel kort geknipt met de schaar en het donorgebied op de kortste stand afgeschoren met tondeuze + kam. Hopelijk heb ik daar geen schade mee aangericht. Door men beroep kan ik het gewoon niet langer laten groeien momenteel.

Maar als ik het goed voorheb heeft de nanoxidil als effect minder jeuk te veroorzaken dan minoxidil... maar de werking is hetzelfde toch?
Het was bij Esteworld in Turkije.
Je haar is geknipt zoals het moet dus zal je geen schade ondervinden.
Nanoxidil zou beter opgenomen worden door de huid en haarwortelen. Het zou ook minder neveneffecten hebben, daarvoor zal ik ze gebruiken want ik heb een gevoelige huid.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 13:21   #6
ritsjo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Ik maak me gewoon ook zorgen over het feit van het scheren en of men densiteit wel goed zit. Tenslotte heb ik wel men haarlijn naar voren gebracht dus daar waar er nooit haren zaten komen er nu wel dus moet extra goed zijn denk ik dan.

Geduld is een schone deugd.. maar in geval van HT kan ik niet wachten
ritsjo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 13:24   #7
ritsjo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreando1990 Bekijk bericht
Vragen waar ik ook allemaal mee zit Ik blijf het volgen.
ja sommige antwoorden op vragen blijven toch wel vaag.. zoals wanneer de haarwortels of -zakjes precies vastzitten. Als ze toch vastzitten na 3 weken.. waarom mag je dan bv niet scheren met tondeuze?
ritsjo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 13:54   #8
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ritsjo Bekijk bericht
ja sommige antwoorden op vragen blijven toch wel vaag.. zoals wanneer de haarwortels of -zakjes precies vastzitten. Als ze toch vastzitten na 3 weken.. waarom mag je dan bv niet scheren met tondeuze?
Misschien zijn de wortels nog niet diep genoeg ingeworteld of is de huid nog te fragil.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 16:17   #9
ritsjo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Misschien zijn de wortels nog niet diep genoeg ingeworteld of is de huid nog te fragil.
ja zou kunnen natuurlijk. zijn hier geen dokters op het forum die er meer over weten?
ritsjo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2014, 15:47   #10
maan1234
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 12
Heeft de arts aangeraden om Priorin te gebruiken? Want dat is gewoon een beetje biotine en biergist tegen woekerprijzen.

Zie ook http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7694
maan1234 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2014, 18:42   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Misschien zijn de wortels nog niet diep genoeg ingeworteld of is de huid nog te fragil.
Men gaat er van uit dat je tot 4 weken na een HT nog wel haarwortels kunt beschadigen, maar dan moet je behoorlijk ruw te werk gaan. En een tondeuze kan best grof haren uitrukken als ie niet helemaal scherp is. Vandaar.

Overigens is de kans om na 3 weken nog een getransplanteerde haar met wortel en al uit te trekken niet zo heel groot, verreweg de meesten zullen dan al uitgevallen zijn of midden in het uitvalproces zitten.

Dat afraden van minoxidil en finasteride verbaast me en om in plaats daarvan met priorin te komen ... vreemd.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.