Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2012, 00:15   #1
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Fue IM

http://www.ilterclinic.com/hairtrans...lass-technique

Zoveel beter?
0,5mm wordt de graf dan niet beschadigd?
Is dit een soort van HST?
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 00:27   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Erg interessant.

Het eerste wat me te binnen schoot is dat het limiet om de boor mede bepaald word door het feit dat een graft met meerdere haren simpelweg niet in een te kleine boor past..Bijvoorbeeld, een graft met 4 haren krijg je er met 0.5mm niet uit. Je beschadigd dan het haarzakje waardoor je alleen maar schade veroorzaakt (zogenaamde transection rate).
Rare is dat zij zeggen bij FUE IM maar 0 tot 2% te hebben, en bij FUE 5-10%..

Ik zie dat zij inderdaad de boor-grootte varieren bij verschillende aantal haren.
Denk dat ze 0.5 mm alleen gebruiken bij single-grafts. Meeste zal toch 0.6mm en 0.7mm gebruikt en dan zit je dicht in de buurt van de goede klinieken in NL.

Maar om met 2000 grafts van dit naar dit te gaan vind ik toch wel heel erg opmerkelijk...Kwestie van creatief met foto's omgaan, maar vind het nogal misleidend..Misleidend staat voor mij teken dat er iets te verbergten valt en minder betrouwbaar.


update: je betaald ook wel 6.60 per graft..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 11 september 2012 om 00:33
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 09:02   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Maar om met 2000 grafts van dit naar dit te gaan vind ik toch wel heel erg opmerkelijk...Kwestie van creatief met foto's omgaan, maar vind het nogal misleidend..Misleidend staat voor mij teken dat er iets te verbergten valt en minder betrouwbaar.
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van dit soort foto's waarbij voor en na onder totaal verschillende hoeken zijn gemaakt. Bij de voorfoto zie je een groot kaal voorhoofd (de hele onderste helft is het stuk boven de wenkbrauwen waar geen haar hoort). Het haar begint van nature eigenlijk bij dat dichtere plukje en de kruin blijft volledig buiten zicht. Bij de na-foto zit dat plukje helemaal onderop de foto en de kruin bovenaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 15:04   #4
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geted Bekijk bericht
http://www.ilterclinic.com/hairtrans...lass-technique

3. At the Ilter Clinic, we use a 0.5 mm punch for a 1-2 follicle unit graft, but more often units have 1-3 follicles, in which case we use a 0.7 mm punch. If the diameter of a follicle is larger than usual, we might use a 0.7 mm punch. The largest punch we use is 0.75mm, but they are almost exclusively used for Afro hair. The industry standard, however, is 1-1.25mm.
Ik heb het voorrecht gehad in 2005 gedurende 6 maanden te hebben kunnen samenwerken met Dr.Ilter, in die tijd hoofdarts bij Prohair; ik ben hem dankbaar dat ik van hem de finesses van FUE heb kunnen aanleren; ik herinner mij hem als een uitstekend vakman, die toen reeds met punches van 0.6 mm werkte , en hiermee meer 2-wortelgrafts (zelden 3 of 4) oogste dan sommige collega's met 1mm; ikzelf heb mij nooit gewaagd aan 0.6, omdat ik vond dat met 0.75 meer 3 en 4-wortelgrafts kunnen geoogst worden, en anderzijds omdat ik meen dat te fijne instrumenten het beschermende omhulsel van de graft kunnen beschadigen en aldus de overleving in gevaar te brengen.
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 17:45   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrDeReys Bekijk bericht
ikzelf heb mij nooit gewaagd aan 0.6, omdat ik vond dat met 0.75 meer 3 en 4-wortelgrafts kunnen geoogst worden, en anderzijds omdat ik meen dat te fijne instrumenten het beschermende omhulsel van de graft kunnen beschadigen en aldus de overleving in gevaar te brengen.
Kunt u dit wellicht toelichten? Gebasseerd op mijn geringe ervaring is dit ook mijn mening; maar ik neem aan dat Dr. Ilter er een goede reden voor heeft. Heeft u welleens met hem hierover gesproken?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 21:36   #6
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
Bij mij werd ook met 0.6 begonnen paar maand geleden maar ze waren dan genoodzaakt een grotere punch van .7 te nemen. Ze zeiden me dat de grefts er heel moeilijk heel uitkwamen.
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2012, 23:25   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk bericht
Bij mij werd ook met 0.6 begonnen paar maand geleden maar ze waren dan genoodzaakt een grotere punch van .7 te nemen. Ze zeiden me dat de grefts er heel moeilijk heel uitkwamen.
dat was bij prohair? of...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2012, 22:03   #8
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Kunt u dit wellicht toelichten? Gebasseerd op mijn geringe ervaring is dit ook mijn mening; maar ik neem aan dat Dr. Ilter er een goede reden voor heeft. Heeft u welleens met hem hierover gesproken?
zelf ben ik begonnen met 0.9, om nadien over te gaan op 0.75; af en toe dien ik nog eens terug te grijpen naar 0.9, bij patienten met zeer dikke donorharen, zoals nogal eens voorkomt bij zuiderse types (spanjaarden, italianen...), wanneer ik merk dat met 0.75 te weinig multi's worden geoogst; mogelijks gebruikte Ilter ook af en toe een grotere diameter dan 0.6, maar hiervan ben ik niet op de hoogte; hij is ook niet de man die al zijn geheimpjes verklapt...
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2012, 23:41   #9
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
dat was bij prohair? of...
Aspendos turkije
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2012, 09:56   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrDeReys Bekijk bericht
zelf ben ik begonnen met 0.9, om nadien over te gaan op 0.75; af en toe dien ik nog eens terug te grijpen naar 0.9, bij patienten met zeer dikke donorharen, zoals nogal eens voorkomt bij zuiderse types (spanjaarden, italianen...), wanneer ik merk dat met 0.75 te weinig multi's worden geoogst; mogelijks gebruikte Ilter ook af en toe een grotere diameter dan 0.6, maar hiervan ben ik niet op de hoogte; hij is ook niet de man die al zijn geheimpjes verklapt...
Bedankt voor uw reactie. Het lijkt toch rond .75 te middelen, en in sommige gevallen naar 0.6 en soms naar 0.9. Geloof dat Feriduni 0.70/0.75/0.80 gebruikt; maar niet zeker.

Zou u zeggen dat deze grootte significante invloed heeft op littekenvorming?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2012, 11:43   #11
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht

Zou u zeggen dat deze grootte significante invloed heeft op littekenvorming?
Interessante vraag.

Ook bij mijn consult werd er verwezen naar extractieinstrumenten van 0,70-0,80 mm.

Dus veel tamtam voor een verschil van 0,15mm, en meestal minder.
Liever een onbeschadigd graft, nietwaar.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 16:51   #12
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Bedankt voor uw reactie. Het lijkt toch rond .75 te middelen, en in sommige gevallen naar 0.6 en soms naar 0.9. Geloof dat Feriduni 0.70/0.75/0.80 gebruikt; maar niet zeker.

Zou u zeggen dat deze grootte significante invloed heeft op littekenvorming?
Bij mensen die al FUE hebben ondergaan zie ik soms kleine witte puntjes en soms grotere witte puntjes, dus ik denk dat hier de diameter van de punch speelt ;wat mij betreft maakt dit niet zo veel uit, vermits ze vanaf een haarlengte van 3 a 4 mm beide niet meer te zien zijn ; ik merk wel dat wanneer er reeds veel grafts zijn geoogst op een relatief kleine oppervlakte, de littekenvorming niet beperkt blijft tot de witte puntjes, maar een soort netwerk begint te vormen, waarbij vanuit de witte puntjes het littekenweefsel zich stervormig uitbreidt, en gans de donorhuid hard en verlittekend wordt; om deze reden ga ik zelden boven de 5000 grafts bij 1 patient.
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2012, 17:42   #13
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Daarom geloof ik al die mooie verhaaltjes niet van 6000,7000 grafst of zelfs 10.000 zoals 1 lid hier.
Geheid dat je dat gaat zien dat lijkt mij duidelijk
Maarja it's all about the money
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.