Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2012, 21:20   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ikzelf zie het herstel in een aantal fases..
In de eerste fase is het allemaal nog vrij heftig, je hebt wondjes in zowel donor als ontvangst gebied, je kunt zwellingen hebben en de huid zal flink rood zijn.

Na deze eerste 'kritieke' fase (kwa detectie) zal je huid wel nog een tijd rood blijven maar is het al een stuk minder duidelijk. Een allergische reactie heeft hetzelfde resultaat.

Nu is mijn vraag, hoe lang was bij jullie die eerste 'kritieke' fase waarin het echt duidelijk was dat je een HT had gehad?
Bij mij was dat twee maanden. Tot die tijd bleef de huid in een zich duidelijk aftekenende band flink rood en de eerste maand ook zichtbaar bobbelig.

De wondjes in het donorgebied waren na een week voor buitenstaanders al niet meer zichtbaar, de grote zwellingen voorop waren toen ook achter de rug.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 22 augustus 2012 om 21:24
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 22:24   #17
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Okey; dat is langer dan ik hoopte.

Wellicht kan toppik/couvre de tijd wat verkorten, maar zou juist zo kort na een HT heel voorzichtig willen zijn met wat voor een producten dan ook..
Hoop overigens ook dat LLLT zal meehelpen met wond-genezing en de tijd zal verkorten.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2012, 01:37   #18
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ikzelf zie het herstel in een aantal fases..
In de eerste fase is het allemaal nog vrij heftig, je hebt wondjes in zowel donor als ontvangst gebied, je kunt zwellingen hebben en de huid zal flink rood zijn.

Na deze eerste 'kritieke' fase (kwa detectie) zal je huid wel nog een tijd rood blijven maar is het al een stuk minder duidelijk. Een allergische reactie heeft hetzelfde resultaat.

Nu is mijn vraag, hoe lang was bij jullie die eerste 'kritieke' fase waarin het echt duidelijk was dat je een HT had gehad?
dik 2 weken ongeveer
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 07:04   #19
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
waarom is haartransplantatie onder mannen nog steeds ietwat een taboe? Ik bedoel vrouwen gebruiken; hair-extensions, make-up, botox, borstimplantanten, duizenden middeltjes tegen rimpels & cellulitis..

Ik bedoel het is niet erg toch aan jezelf werken?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 07:52   #20
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Of het een taboe is, ligt helemaal aan jezelf. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt, en aan iedereen verteld. Daarom ben ik ook onder mijn eigen naam op dit forum geregistreerd.

Robert van Weersch
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 08:19   #21
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rweersch Bekijk bericht
Of het een taboe is, ligt helemaal aan jezelf. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt, en aan iedereen verteld. Daarom ben ik ook onder mijn eigen naam op dit forum geregistreerd.

Robert van Weersch
Heb ik super veel respect voor
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 08:41   #22
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
waarom is haartransplantatie onder mannen nog steeds ietwat een taboe? Ik bedoel vrouwen gebruiken; hair-extensions, make-up, botox, borstimplantanten, duizenden middeltjes tegen rimpels & cellulitis..

Ik bedoel het is niet erg toch aan jezelf werken?
Alle cosmetische ingrepen met een permanent effect zijn in zekere zin taboe. Mijn ervaring is dat vrouwen alleen info over een borstvergroting etc delen indien het dusdanig opvallend is dat ze er niet onderuit komen.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 09:59   #23
mrkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 8
veel input. dank nogmaals maar ik zou graag terug willen naar het volgende.

mijn profiel: ik zit kwa kaalheid in stadium 6 dus bijna helemaal kaal en heb het altijd gladgeschoren. Na mijn HT (3000 grafts) zal ik de eerste 2 maanden op vakantie zijn dus geen probleem verder. Maar wat zullen de reacties zijn als mijn haar na 3 maanden weer gaat groeien. ben van plan het iig of glad of gemillimeterd te houden.

Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? hebben mensen iets gemerkt? hebben ze er iets over gezegd?
mrkie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 10:21   #24
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Kun je weinig over zeggen, denk ik. Als je altijd kaal bent geweest, en nu opeens haren gaat krijgen, zal het zeker opvallen. Je hebt altijd mensen die dan niks durven te zeggen, en je zult mensen hebben die heel oprecht vragen zullen stellen.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:01   #25
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrkie Bekijk bericht
veel input. dank nogmaals maar ik zou graag terug willen naar het volgende.

mijn profiel: ik zit kwa kaalheid in stadium 6 dus bijna helemaal kaal en heb het altijd gladgeschoren. Na mijn HT (3000 grafts) zal ik de eerste 2 maanden op vakantie zijn dus geen probleem verder. Maar wat zullen de reacties zijn als mijn haar na 3 maanden weer gaat groeien. ben van plan het iig of glad of gemillimeterd te houden.

Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? hebben mensen iets gemerkt? hebben ze er iets over gezegd?
Als je er echt meezit zeg gewoon dat je erg lang aan zware medicatie hebt gezeten en daardoor veel uitviel.. en nu supplementen gebruikt voor haargroei.. haha
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:06   #26
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Zeg de waarheid, of zeg niks. Maar ga geen leugens verzinnen, daar krijg je spijt van.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:11   #27
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Als het nou een leugen was ten nadele van anderen? aangezien hij waarschijnlijk geen kale plekken meer heeft hoeft hij er niet meer over te praten als hij dat niet wilt tenminste. Je kunt dan de waarheid vertellen en mensen blijven je nog jarenlang vragen stellen of het pijn deed, wat koste het etc etc.. en na zo'n leugentje ben je er wel snel vanaf toch ?!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:20   #28
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Wellicht. Of mensen zien iets aan je, maar weten niet wat, en er wordt een boel geroddeld. Ik verkies dan openheid en de waarheid. Daarbij vertel ik graag aan geinteresseerden hoe mijn HT was. De meesten vinden dat juist erg interessant om te horen, en ik zie het niet als een last om er over te vertellen.

Openheid en eerlijkheid zijn de enige manieren om taboes over cosmetische problemen/ingrepen uit de wereld te helpen. Zolang iedereen zwijgt of leugens vertelt, zal dit nooit uit de taboesfeer komen.

Maar goed, iedereen zit anders in elkaar. Als je er geestelijk zo ontzettend mee zit, dat je er niet over kunt praten, dan moet je dat zeker niet doen. Maar mijn ervaring is dat praten juist voor psychische verwerking en gemoedsrust zorgt.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:23   #29
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik zou veel liever zien dat het hele idee van cosmetische chirugie sowieso uit de wereld verdween; het is ronduit belachelijk waar wij belang aan heffen en VEEL geld aan uitgeven. Je moet dit eens in afrika vertellen.

Daar los van; ik zelf val er ook onder en ben het serieus aan het overwegen. De benadering van Robert is absoluut goed, en waarschijnlijk the best wat to go.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:43   #30
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik denk niet dat je kunt zeggen welke benadering beter is.. is persoonlijk denk ik

Om in te gaan op cosmetische chirugie. Als er bijv. op tv alleen maar perfectie wordt getoond dan kun je ervan uitgaan dat veel mensen worden meegesleept. kijk maar bijvoorbeeld naar het koopgedrag van de dames & anorexia/manorexia.

Ik denk dat wij uiteindelijk zieliger zijn dan de mensen in Afrika.. zij leven in een wereld dat veel kleiner is. Wij denken dat wij het zo goed hebben door voldoende voedsel etc. Maar in werkelijkheid is de vechtlust in mensen sneller weg, sociaal word je snel buitenspel gezet wanneer je niet in het perfecte patroon past.. dus veel sneller zelfmoord en of isolement.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.