Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2012, 11:01   #1
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Haartransplantie, van nieuweling naar gebruiker..

Sinds een paar weken ben ik begonnen met mijn zoektocht naar informatie over HT's en de klinieken die het uitvoeren... Deze weken zijn al erg leerzaam geweest en veel dingen die ik van tevoren dacht blijken niet te kloppen. Ik zal proberen hier (en binnenkort ook in een blog) bij te houden wat de eerste stappen van mij waren, en het blijven uitwerken totdat ik uiteindelijk wellicht een HT heb gehad.

Ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen die ook voor het eerst gaan kijken naar een HT, en daarmee vragen en onzekerheden kan verlichten (daarnaast is het ook fijn om er zelf over te schrijven).
========
Ik ben van plan het over de volgende dingen te hebben
- HT, wat houd het eigenlijk in?
- HT, verschillende technieken?
- Klinieken in Nederland of het buitenland (prijs, resultaat, etc.)
- Wat zijn de nadelen van een HT, behalve de kosten?
- Waar moet je op letten bij een HT?
- De dagen/weken na een HT, wat is een goede verzorging voor het beste resultaat

Ik wil ook kijken naar de 'morele bezwaren' rondom HT's, het verbergen van de transplantatie en de reactie van de omgeving. De last van het eventueel geheimhouden of opluchting als je het gewoon verteld?

Kortom, het word een mooi verhaaltje over mijn HT-avontuur
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2012, 12:06   #2
Needmorehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 72
Goed initiatief...!
Check wel even de FAQ, daar staan een aantal van je "onderzoekjes" al beantwoord.
Needmorehair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2012, 12:08   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben heel benieuwd, dZinee. Ik heb al vaker gemerkt dat mensen soms met (voor de ervaringsdeskundigen hier) heel vreemde verwachtingen en gedachten binnenkomen.

Mensen denken er soms veel te licht over. Of juist veel te zwaar. En soms verwachten ze er veel te veel van. Wat we ook wel zien is dat mensen niet altijd een realistisch beeld hebben van hun actuele situatie. Zwaar kalende mensen die menen dat de ingreep een kwestie van wat inhammetjes aanpakken is. En mensen met een bos haar om jaloers op te worden die een miniem deukje in de haarlijn (dat de naam inham eigenlijk niet verdient) willen wegwerken.

Ik hoop van je zoektocht te leren hoe ik de FAQ kan optimaliseren en ik ga je blog dus scherp volgen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2012, 12:52   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Vandaag mijn 1e consult gehad, namelijk bij Hasci in Maastricht.

De afspraak was om 11:00, ik was er om 10:58 en werd vriendelijk ontvangen door de receptioniste. Met een kopje koffie en een koekje moest ik even wachten op degene die het consult zou doen. Na ongeveer 10 minuten kwam de verpleegkunde die het eerste gedeelte van het consult met mij zou doen, een vriendelijke vrouw.

Het consult vond plaats in een aparte kamer, die overigens bij lange na niet geluidsdicht is (ik kon duidelijk de mensen ernaast horen praten, en zij mij dus ook, maar goed). Er word kort ingegaan op mijn huidige medicatie, wat mijn wensen waren en eventuele kaalheid in de familie.

Daarna werd uitgelegd dmv een presentatie over de HST techniek, en hoe deze verschilt van FUT en FUE. Dit werd bijgestaan met foto's van de behandeling, zowel voor als na. Met enkele macro foto's en doorsnedes. Ten alle tijden was er tijd voor vragen van mijn kant, en er werd rustig de tijd genomen.
Info over HST (die ik nog niet wist): Zij omschrijven hetzelf heel mooi als 'haarverMEERdering' ipv transplantatie. Het idee is dat je een gedeelte van het haartje achter wegneemt, zodat zowel achter als op de nieuwe plek een haartje (of meer) groeit. Hoewel zij dit nergens officieel vermelden, vertelde de verpleegster mij dat 80/85% van de 'weggehaalde' haren uit het donor gebied weer teruggroeit. Als dit daadwerkelijk zo is is dit natuurlijk een prachtig resultaat.

Na deze intake van de verpleegkunde komt een arts het overnemen om het daadwerkelijk advies te geven (aantal grafts etc.). Helaas moest ik hierop 25 minuten wachten, uiteraard geen ramp, maar wel vervelend. De arts die voor het consult kwam was niemand minder dan Coen Gho, en dat is voor mij wel een erg positief teken. Het was duidelijk dat Coen minder tijd had voor een consult.. Het ging allemaal redelijk snel, en hij concludeerde eigenlijk direct na binnenkomst dat ik nog te jong ben (24) en dat ik nog even moest wachten. Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden finasteride en hij adviseerde daarom nog een jaar (of langer) te wachten. Hij is duidelijk geen voorstander van LLLT (ieder zijn ding) en volledig fan van finasteride en minoxidil.

Uiteraard is het prachtig dat Coen Gho zelf komt voor het consult, en het geeft net iets extra's. Echter, als het overkomt alsof hij maar weinig tijd heeft maakt dit toch een onprettige indruk. Het voelde alsof er haast achter zat, al mocht ik wel nog gewoon vragen stellen.
====
Een foto of algemene indruk van het uitvalgebied wilde hij niet doen, omdat dit volgens hem geen nauwkeurig beeld geeft. Ik moest dus over een jaar zelf bekijken hoe mijn haar er in cosmetisch opzicht uitziet. Of het gestabiliseerd is of misschien nog een beetje hergroei.
====
Hoewel dit niet perse het advies was wat ik wilde horen (IK WIL HAAR!) moet ik het wel respecteren dat hij hierin eerlijk is, en waarschijnlijk heeft hij gelijk ook.
====

Kortom: Mijn 1e consult bij Hasci was informatie en redelijk prettig. Er kwam niet perse uit wat ik wilde horen maar waarschijnlijk wel wat de waarheid is. Ik vind het jammer dat er niet beter naar mijn huidige haarstatus is gekeken, en alleen van een afstandje te schatten hoeveel grafts ik nodig zou hebben eventueel (700). De verpleegkunde nam daadwerkelijk de tijd, alleen de arts (in dit geval Coen Gho) zelf wat minder, echter is het wel een beetje extra dat hij er persoonlijk bij is..

Zover mijn 1e avontuur!

Update:
Hasci geeft ook garantie dat de getransplanteerde haren blijven staan. Mocht dit nu in een exceptioneel geval niet zo zijn dan krijg je ofwel je geld terug of een vervolgbehandeling.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 6 april 2012 om 13:10
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2012, 14:41   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Informatief, mooi initiatief! Dit zal ik volgen. Vraagje: wat wil je eigenlijk primair, inhammen opvullen of.. ?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2012, 14:57   #6
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Goed verslag, ook mooi dat men tegenwoordig toch vrij eerlijk is om nog even te wachten. Toch een exceptioneel verschil met vroeger, maar eerlijkheid gebied ook te zeggen dat er nu ook hele grote vraag/markt is en men toch druk zat is.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 22:10   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Inmiddels een maand verder, en dat heeft mij de tijd gegeven om alles te laten bezinken en er over na te denken. Ik denk dat het noodzakelijk is om de tijd te nemen voor dit soort beslissingen.

Ik voel mij steeds prettiger bij het idee van een haartransplantatie en wil er graag in doorzetten. De stabilisatie lijkt aan te houden dus ik vertrouw er ook op dat het toch een aantal jaren goed zal gaan.

Vandaag heb ik een aantal klinieken gemaild om op consult te gaan, om ook hun mening en advies te horen. Zodra ik deze gehad heb zullen jullie uiteraard meer van me horen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 22:15   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als de gedachte aan 'verbetering' zich eenmaal in je kop genesteld heeft kom je er niet makkelijk meer van af ... ik spreek uit ervaring (ik heb zelfs de verbetering nog verbeterd ).

Misschien kun je ons vertellen welke klinieken je hebt benaderd en hoe je je keuze hebt bepaald?

Heb je ook al bedacht hoe je je op je eerste consult gaat voorbereiden? Of stap je het proces gewoon open in? In ieder geval ben ik erg geïnteresseerd in je bevindingen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 08:55   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Jazeker. Goede vragen.

Allereerst heb ik gekeken naar opties voor het buitenland. Ondanks de hogere prijs ga ik toch liever voor zekerheid en heb ik besloten voor Nederland en Belgie (daarmee niet zeggend dat bijv. Turkije perse slecht is, maar als je het gevoel dat niet wil moet je er ook niet voor gaan).

Vervolgens ben ik met name het forum op Haarweb gaan volgen. Ervaringen, resultaten etc. volgen. Hierbij viel DHI vrij snel af (ongelofelijke blamage). Hasci ben ik al geweest. Dan kwamen nog vaak naar voren: 'Dr Reys van Pro Hair', 'Dr Feriduni van Hairdocs' en 'Aesthethic in Veldhoven'.

Ikzelf woon in Maastricht, dus klinieken die in de buurt liggen hebben een kleine voorsprong. Hairdocs ligt hier vlak over de grens, dus daar zou ik graag mijn 1e consult plannen. Echter ben je bij een dergelijke behandeling natuurlijk niet gebonden aan een kleine regio en wil ik daarna ook kijken bij de andere 2 vermelden klinieken.

Door de tijd heen heb ik vrij veel ervaring opgedaan waardoor een voorbereiding van het consult niet echt nodig is. Uiteraard vraag ik specifiek naar de behandeling zelf, naar resultaten, teruggroei in donorgebied, roodheid, etc. Maar ik twijfel altijd hoe zeer je de woorden van een kliniek kunt geloven. Verder wil ik graag weten hoe goed mijn donor-gebied is en uiteraard hoeveel grafts ik nodig zou hebben (en de bijbehorende prijs).

Wat ik zelf nog steeds het 'engste' vind is dat ik 24 ben en hoe het plan uitpakt op lange termijn, dus hier hoor ik ook graag hun mening over.

Overigens, ik heb ook even contact gehad met Limbo die mij nog advies heeft gegeven.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 12:10   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
'Dr Reys van Pro Hair'
Dr. De Reys was vroeger van Prohair. Nu niet meer. Je zou dus naar De Reys én apart naar Prohair kunnen gaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 13:31   #11
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Sorry voor de kick, maar ik lees dit nu pas. dZinee, als ik me niet vergis, had jij ook last van DPA? Wat is dan precies de doelstelling van de HT? Toch primair op haarlijn focussen of.. ?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2012, 21:30   #12
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Jazeker. Goede vragen.

Allereerst heb ik gekeken naar opties voor het buitenland. Ondanks de hogere prijs ga ik toch liever voor zekerheid en heb ik besloten voor Nederland en Belgie (daarmee niet zeggend dat bijv. Turkije perse slecht is, maar als je het gevoel dat niet wil moet je er ook niet voor gaan).

Vervolgens ben ik met name het forum op Haarweb gaan volgen. Ervaringen, resultaten etc. volgen. Hierbij viel DHI vrij snel af (ongelofelijke blamage). Hasci ben ik al geweest. Dan kwamen nog vaak naar voren: 'Dr Reys van Pro Hair', 'Dr Feriduni van Hairdocs' en 'Aesthethic in Veldhoven'.

Ikzelf woon in Maastricht, dus klinieken die in de buurt liggen hebben een kleine voorsprong. Hairdocs ligt hier vlak over de grens, dus daar zou ik graag mijn 1e consult plannen. Echter ben je bij een dergelijke behandeling natuurlijk niet gebonden aan een kleine regio en wil ik daarna ook kijken bij de andere 2 vermelden klinieken.

Door de tijd heen heb ik vrij veel ervaring opgedaan waardoor een voorbereiding van het consult niet echt nodig is. Uiteraard vraag ik specifiek naar de behandeling zelf, naar resultaten, teruggroei in donorgebied, roodheid, etc. Maar ik twijfel altijd hoe zeer je de woorden van een kliniek kunt geloven. Verder wil ik graag weten hoe goed mijn donor-gebied is en uiteraard hoeveel grafts ik nodig zou hebben (en de bijbehorende prijs).

Wat ik zelf nog steeds het 'engste' vind is dat ik 24 ben en hoe het plan uitpakt op lange termijn, dus hier hoor ik ook graag hun mening over.

Overigens, ik heb ook even contact gehad met Limbo die mij nog advies heeft gegeven.
Waarom valt DHI direct voor je af?
Ikzelf heb via groupon een aanbieding gekregen. Ik kan verder ook niet heel veel over ze vinden behalve dan de internationale site die er best goed uitziet
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2012, 10:19   #13
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Ferdi kijk anders eens naar de behandeling van Twan ergens anders in deze rubriek bij DHI. Een goede kliniek maakt er niet zulk prutswerk van.

Hetzelfde geldt voor Theo Zantman.

Niet doen, dit zijn amateurs.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2012, 15:12   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Omdat DHI elk beetje geloofwaardigheid volledig heeft verbrand. En als er dan iemand (jij) met 2 posts verbaasd komt wezen maakt het alleen maar erger. Aaaanyhow,

@Hairpilot. Ik weet niet zozeer of het DPA of AGA is. Het lijkt op uitdunning maar de typische aga-hoefijzer is wel het meest duidelijk. Ik wil met een kleine HT met name dit hoefijzer opvullen. De haarlijn is eigenlijk nog prima, ik stoor me er niet aan. Met name de plek midden op je hoofd vind ik erg vervelend.

Ik ga binnenkort op consult bij Feriduni, eens kijken wat zij mij kunnen vertellen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2012, 20:44   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Je komt er wel. Wanneer moet het gaan gebeuren??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Labels
begin tot eind, kliniek, transplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.