Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 februari 2007, 19:28   #301
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Shock loss toch?
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2007, 22:24   #302
again
seniortje
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 6
Ik spreek over de haren die door de behandeling beschadigd/vernietigd zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je uiteraard wel wat gaten boort op bestaande plekken.

dus geen uitvallen naderhand maar direkt als gevolg van.....

Gr
A.
again is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 08:16   #303
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Dat zou wat zijn. Kan ik me niet voorstellen. Als je het zeker wilt weten zou ik ff terug gaan naar de kliniek. Neem aan dat men het daar wel kan zien!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 15:36   #304
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dat zou wat zijn. Kan ik me niet voorstellen. Als je het zeker wilt weten zou ik ff terug gaan naar de kliniek. Neem aan dat men het daar wel kan zien!
Denk jij dat de kliniek zelf zoiets gaat toegeven?

En van zoiets heb ik trouwens nog nooit gehoord.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 15:46   #305
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Als ze eerlijk zijn wel. Ik denk dat again hier bedoeld dat ze gaatjes hebben geprikt op bestaande (destijds ge-implanteerde) haren. Zoals ik al zei kan ik me niet voorstellen dat dat gebeurd is. Ik heb er dus ook nooit van gehoord...
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 02:46   #306
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
fue of fut?

Bedankt voor alle informatie mannen, vooral de moeite die limbo heeft gedaan om ons op de hoogte te houden stel ik erg op prijs. Ik ben een jongen van 19, erg jong dus, en ik begin kaal te worden. Ik heb steeds dunner wordend haar en vrij ernstige haaruitval. Ik kan geen directe reden bedenken waardoor ik het zou kunnen hebben maar ik heb ook best wel jeuk af en toe aan mijn hoofd. Ben al bij de huisarts geweest maar die zei dat het erfelijk moest zijn, heeft mij nog wel doorverwezen naar een dermatoloog maar daar ben ik nog niet geweest. Als het zo doorgaat en er echt over een jaar ofzo kale plekken zienbaar worden wil ik een ht doen. Ik zou alleen echt niet weten welke: fue of fut en waar of misschien medicijnen slikken. Ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.

Bij voorbaat dank.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 07:12   #307
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Bedankt voor alle informatie mannen, vooral de moeite die limbo heeft gedaan om ons op de hoogte te houden stel ik erg op prijs. Ik ben een jongen van 19, erg jong dus, en ik begin kaal te worden. Ik heb steeds dunner wordend haar en vrij ernstige haaruitval. Ik kan geen directe reden bedenken waardoor ik het zou kunnen hebben maar ik heb ook best wel jeuk af en toe aan mijn hoofd. Ben al bij de huisarts geweest maar die zei dat het erfelijk moest zijn, heeft mij nog wel doorverwezen naar een dermatoloog maar daar ben ik nog niet geweest. Als het zo doorgaat en er echt over een jaar ofzo kale plekken zienbaar worden wil ik een ht doen. Ik zou alleen echt niet weten welke: fue of fut en waar of misschien medicijnen slikken. Ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.
Heel vervelend voor je, Robbert, op jouw leeftijd zou je andere dingen aan je hoofd moeten hebben.

Misschien moet je toch een keer de moed bij elkaar rapen om langs de dermatoloog te gaan, al was het maar om andere oorzaken dan AGA uit te sluiten. Een goede dermatoloog kan je ook meer vertellen over hoe nu verder.

Over wat je zou moeten doen verschillen de meningen. Het beste wat je kunt doen is accepteren dat dit je overkomt en beseffen dat wie en wat je bent niet afhankelijk is van de hoeveelheid haar op je hoofd. Maar niet iedereen is zo sterk, zeker niet als ze eenmaal ontdekt hebben dat er misschien toch wel manieren zijn om het tegen te gaan.

Je kunt ook wachten tot je een stuk kaler bent zodat je weet waar je over een flink aantal jaren aan toe zult zijn en daar dan actie (een HT) op ondernemen of je kunt zo snel mogelijk in actie komen en iedere haar behouden die je kunt.

Ik ben een stuk ouder natuurlijk en het proces verliep bij mij heel langzaam, maar ik heb er voor gekozen om eerst twee jaar met topische (plaatselijk aan te brengen) middelen aan de slag te gaan (minoxidil, ik gebruik het nog steeds trouw), daarna ben ik finasteride gaan slikken en uiteindelijk, omdat middelen wel haren kunnen behouden maar bijna niet kunnen laten teruggroeien, heb ik vijf jaar nadat ik bewust de strijd tegen mijn wijkende haarlijn begon een HT voor mijn inhammen laten doen. FUE natuurlijk, het was een betrekkelijk kleine ingreep op een beperkt gebied en er zijn naar ik hoop geen regelmatige vervolgbehandelingen nodig omdat mijn haarstatus stabiel is.

Een ding wat ik geleerd heb is dat je geduld moet hebben, vasthoudend moet zijn en precies. Als je eenmaal met middelen begint moet je iedere dag iets ermee en het duurt vaak maanden voordat je effect gaan zien ... en vaak is het zichtbare effect beperkt (wat natuurlijk heel goed is, behouden wat je hebt, maar je hoopt altijd dat je ineens bergen haar erbij krijgt).

Ik denk dat voor jou stap 1 een bezoek aan de dermatoloog moet zijn en mogelijk stap 2 dus topicals.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 10:00   #308
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Het is idd een verschil of je 19 bent of een oude knar van 43 zoals ondergetekende. Bovendien kon er bij mij weinig misgaan omdat het alleen het opvullen van de inhammen was. Dus: doe het rustig aan; geld uitgeven kan altijd nog!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2007, 10:56   #309
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Met 19 jaar moet je nog niet eens aan een ht denken.

Wacht eerst nog maar eens een jaar of 4-5.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2007, 14:56   #310
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Bedankt mensen, ik zal binnekort dan maar een bezoekje gaan brengen aan de dermatoloog en aan hem vragen welke medicijnen het best zouden zijn. Wat denken jullie wat de beste medicijnen zijn voor mijn geval? Er zijn er zoveel en ik zou niet weten welke ik zou moeten nemen. Het liefst zou ik ook iets hebben met zo min mogelijke bijwerkingen. thanx
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2007, 15:59   #311
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Laat dat maar aan de dermatoloog over. Propecia is het middel, maar moet je zelf betalen en kost ruim 1 euro per dag als ik me goed herinner, dan heb je proscar, moet je wel aan de apotheker vragen er capsules van 1 mg. van te maken. Deze zijn veel goedkoper en worden evt. vergoed door de zorgverzekeraar als die niet al te kritisch is. En dan zijn er geloof ik ook nog andere middelen. Ga op jouw leeftijd niet experimenteren hiermee, laat je adviseren!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2007, 22:04   #312
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Ok en wat is fina ofso dan? daar heb ik ook veel over gehoord. Ik heb ook iets gehoord over een "sterkere vorm" van fina.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2007, 22:27   #313
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Fina is een afkorting van Finasteride. Finasteride is de werkzame stof in het medicijn Proscar. Proscar wordt gebruikt voor een prostaataandoening. Proscar bleek bij de overgrote meerderheid van de mannen als bijwerking te hebben dat haarverlies stopt.
Toen dat duidelijk werd is dit verder onderzocht. Terwijl in Proscar 5 mg Finasteride per tablet zit, bleek voor het stoppen van het haarverlies 1 mg al Finasteridevoldoende te zijn. Dus bracht men Propecia op de markt. Dit is een tablet met 1 mg Finasteride. Behalve het verschil in concentratie wordt Proscar vergoedt door de verzekering. Omdat Propecia iets cosmetisch is, vergoedt de verzekering het niet.....

Je moet je arts dus vragen om een recept voor 1 mg finasteride/dag. Als hij Propecia voorschrijft dan moet de apotheek namelijk Propecia geven. Als hij finasteride voorschrijft dan mag de apotheek ook proscar tabletten malen en verwerken tot capsules met 1 mg finasteride. Dat is een stuk goedkoper...
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2007, 00:11   #314
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Oke hartstikke bedankt. Waarom ben je niet tevreden over je haartransplantaties? En hebben de medicijnen en transplantaties bij jou gewerkt?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2007, 08:32   #315
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
[quote=test123;124465]Behalve het verschil in concentratie wordt Proscar vergoedt door de verzekering. Omdat Propecia iets cosmetisch is, vergoedt de verzekering het niet...../quote]

Nee, nee. 1 mg wordt in principe niet vergoed. Kans is groot dat degene die de facturen controleert niet ziet dat het 1 mg capsules zijn waardoor het erdoor heen glipt. Maar in principe: geen vergoeding voor proscar van 1 mg, simpelweg omdat dit medicijn dan gebruikt wordt om haaruitval tegen te gaan...
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.