Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2010, 20:01   #211
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
ja, maar dat is behoorlijk aan mij voorbij gegaan.

feit is, momenteel heb ik erge last van haaruitval en ben alle mogelijkheden die het zouden kunnen veroorzaken aan het nagaan en uitsluiten.

die mirena gaat eruit, dan is die optie iig weg!

het beheerst mijn leven compleet en ik ben het zat!
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 02:23   #212
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
hallo mensen

ff tussendoor, ik slik de diane 35 om mijn haaruitval onder controle te houden. het probleem is dat ik het altijd vergeet. dus een paar dagen niet en dan weer wel tot de strip op is, dan een stopweek en dan 3 weken niet en dan begin ik weer met een strip terwijl ik een week later ongesteld zou worden. vraag me af hoe ernstig dit is voor mijn baarmoeder/hormonen/lichaam in het algemeen.

je mag me ook pm-en
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 20:11   #213
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Als je wilt dat een pil goed werkt moet je er structuur in brengen. Leg hem desnoods naast je tandenborstel of naast iets anders want je elke dag gebruikt. De pil is iets wat je moet leren slikken maar wees gedisciplineerd. Als je te vaak ongesteld ben kost je dat veel energie. Ik ga trouwens over 2 weken weer met de CO beginnen, gebruik jij het nog?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 23:28   #214
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Als je wilt dat een pil goed werkt moet je er structuur in brengen. Leg hem desnoods naast je tandenborstel of naast iets anders want je elke dag gebruikt. De pil is iets wat je moet leren slikken maar wees gedisciplineerd. Als je te vaak ongesteld ben kost je dat veel energie. Ik ga trouwens over 2 weken weer met de CO beginnen, gebruik jij het nog?
hey agatha,

ja ik gebruik het, maar ook niet heel regelmatig meer. ik heb wel een hele bos krullen hoor. misschien onze CO-tipic weer nieuw leven inblazen?
ben benieuwd naar jouw ontwikkelingen!!

liefs
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 16:57   #215
Lied
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 5
Hallo allemaal,

ik ben sinds 2.5 maand gestopt met de diane35 pil en ik heb een beetje meer acne gekregen wat ik verwacht had maar mijn haar valt ook uit. Als ik een douche neem en mijn hand door mijn haar haal valt er best wel veel uit. Ik merk dat mijn haar dus dunner is geworden.
Ik heb meer verhalen zoals dit gelezen en ik ben best wel bezorgd. Hebben andere mensen op dit forum dit ook meegemaakt? Zal ik weer met de diane35 beginnen in de hoop dat het dan overgaat? Dat wil ik eigenlijk het liefste doen maar ik weet niet of het dan erger wordt of dat ik het probleem alleen maar uitstel. Ik ga met dit probleem naar mijn huisarts maar ik verwacht niet serieus genomen te worden.
Het voelt heel vreemd en erg om mijn haar te verliezen, ik heb me nog nooit zo gevoeld!
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Lied is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 11:09   #216
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat kan kloppen, want de Diane35 wordt voorgeschreven bij androgene aandoeningen, zoals acné en haaruitval. Als je stopt met slikken, krijg je dus weer acné en haaruitval.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 17:21   #217
Lied
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 5
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb geen haaruitval gehad voordat ik begon met de diane35 pil.
Zijn er andere mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb vandaag een shampoo gehaald voor vet haar en roos want daar heb ik ook erg last van en vitamine b6 en b12, ik heb gehoord dat dat ook weleens kan helpen.
Ik woon in Londen dus het is een beetje lastig met de dokter maar mijn moeder gaat me een herhaalrecept van de diane35 opsturen zodat ik er weer aan kan beginnen als ik wil. Maar ik weet niet zeker of ik dat wel wil want ik wil niet zo afhankelijk zijn van de pil.
Ik heb het gevoel dat mijn lichaam even moet wennen zonder al die oestrogenen want ik ben bijvoorbeeld ook een tijd al niet ongesteld, en dat het dan weer langzaam bijtrekt. Dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Maar ik zou graag ervaringen van anderen willen horen. Ik heb ook wel veel op dit forum al gelezen maar het is een beetje verwarrend omdat mensen hier vaak ook van andere dingen last hebben.
Lied is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 14:26   #218
erna abbing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2008
Berichten: 2
Hoop dat je haaruitval gestopt is. Bij mij was dit niet het geval. Nadat de Mirena eruit gehaald is verloor ik bijna al mijn haar. Inmiddels twee jaar later begint mijn haar bijna overal terug te groeien (wimpers nog niet).
erna abbing is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 19:14   #219
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erna abbing Bekijk bericht
Hoop dat je haaruitval gestopt is. Bij mij was dit niet het geval. Nadat de Mirena eruit gehaald is verloor ik bijna al mijn haar. Inmiddels twee jaar later begint mijn haar bijna overal terug te groeien (wimpers nog niet).
Erna, dat klinkt mij meer in de oren als Alopecia Areata. Ook hier is een aparte rubriek voor.
Wat fijn dat je haar weer teruggroeit!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 16:22   #220
Simbaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2010
Berichten: 1
Sinds 3 weken denk ik wanneer ik in de spiegel kijk: ik word kaal! Ik heb morgen een afspraak gepland bij de huisarts. Van bovenaf kijk je dwars door mijn haren op mijn hoofdhuid. Ook is deze rood en gevoelig. Nu ben ik zelf een aantal maanden geleden naar een B-variant van mijn pil gestapt. (op aanraden van de apotheek) Ik slik Mercilon en heb nu een 'huismerk'. Kan dit een reden zijn voor haaruitval?
Simbaa is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 20:55   #221
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Mercilon bevat desogestrel, dat op zich niet sterk androgeen is. Maar een van de bijwerking kan wel acne zijn. Als dat zo is, is in principe ook haaruitval mogelijk als bijwerking.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 19:21   #222
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Hoi,

Wat zouden jullie doen als jullie zouden moeten kiezen tussen de Diane35 en de Yaz24+4?

Ik heb beiden geslikt voor zowel haaruitval (aga) als anti-conceptie. Aan beide pillen zitten voor mij ongeveer net zoveel voor- als nadelen. Ik was de pil een tijdje even zat, vanwege stemmingswisselingen e.d. Maar om te zien dat mijn hoofd kaler wordt nu ik gestopt ben met de pil, voelt nog veel erger! Vandaar dat ik misschien toch weer een pil wil gaan slikken.

Nadelen van Diane: Ik hou enorm veel vocht vast in de eerste weken/maanden van gebruik, ik moet uitkijken vanwege borstkanker in de familie (moeder) en het baart mij zorgen een 'zware' pil te slikken. Voordeel: ik weet zeker dat het mijn haaruitval stabiliseerde.
Nadelen Yaz: in plaats van minder menstruatieklachten en bloedverlies (zoals deze pil belooft) kreeg ik er juist meer (maar misschien ook doordat ik destijds veel stress had?), uitkijken vanwege borstkanker in de familie (net als bij Diane35). Voordeel: Het stabiliseerde mijn haaruitval wel redelijk.

Ik vind de keuze lastig. Misschien mensen met hetzelfde dilemma of tips?
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 14:12   #223
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Hoi,

Wat zouden jullie doen als jullie zouden moeten kiezen tussen de Diane35 en de Yaz24+4?

Ik heb beiden geslikt voor zowel haaruitval (aga) als anti-conceptie. Aan beide pillen zitten voor mij ongeveer net zoveel voor- als nadelen. Ik was de pil een tijdje even zat, vanwege stemmingswisselingen e.d. Maar om te zien dat mijn hoofd kaler wordt nu ik gestopt ben met de pil, voelt nog veel erger! Vandaar dat ik misschien toch weer een pil wil gaan slikken.

Nadelen van Diane: Ik hou enorm veel vocht vast in de eerste weken/maanden van gebruik, ik moet uitkijken vanwege borstkanker in de familie (moeder) en het baart mij zorgen een 'zware' pil te slikken. Voordeel: ik weet zeker dat het mijn haaruitval stabiliseerde.
Nadelen Yaz: in plaats van minder menstruatieklachten en bloedverlies (zoals deze pil belooft) kreeg ik er juist meer (maar misschien ook doordat ik destijds veel stress had?), uitkijken vanwege borstkanker in de familie (net als bij Diane35). Voordeel: Het stabiliseerde mijn haaruitval wel redelijk.

Ik vind de keuze lastig. Misschien mensen met hetzelfde dilemma of tips?
Da's een lastige...

De bijwerkingen en de kans op trombose e.d. zijn het grootste in de eerste maanden van gebruik.
Hoe oud ben je? Rook je? Dat is ook van invloed op je keuze.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 15:48   #224
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Ik vind de keuze lastig. Misschien mensen met hetzelfde dilemma of tips?
Bij erfelijke borstkanker lijkt mij het risico te groot.
Er blijven dan over: minoxidil-lotion, eventueel later aangevuld met spironolactone-lotion of overschakelen op Spectral DNC-L of haartransplantaties als er ruim voldoende donorharen zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:36   #225
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij erfelijke borstkanker lijkt mij het risico te groot.
Er blijven dan over: minoxidil-lotion, eventueel later aangevuld met spironolactone-lotion of overschakelen op Spectral DNC-L of haartransplantaties als er ruim voldoende donorharen zijn.
Het gaat over het kiezen tussen twee anticonceptiemiddelen, geen andere middelen. Dan vergeet je nog wat.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.