Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 1 juli 2021, 15:13   #1
19jarigejongenX
19jarigejongeman
 
Geregistreerd: 29 juni 2021
Berichten: 18
Geslacht:
19 jaar en kalend, wat nu?

Mijn Haar.
Ik ben een jongen van 19 jaar oud. Ik was altijd enorm maar dan ook echt enorm blij en trots op mijn haar. Tot midden 2019 was mijn haarbos op zijn hoogtepunt. Helaas heeft dit niet stand kunnen houden. Ik ben de laatste tijd geobsedeerd geraakt door mijn haaruitval. Ik heb al die tijd onbewust gemerkt dat mijn haar wat dunner werd en mijn inhammen iets dieper werden maar heb dit proces met mijn bewuste ik nooit écht erkend. Tot 6 maanden geleden. Ik keek al redelijk vaak in de spiegel en was altijd al vrij veel met mijn haar bezig, ik kon er niet meer omheen: ik kreeg inhammen. Eerst kwam de ontkenningsfase, ik ging oude foto’s van mezelf terugkijken en vergelijken. Het lag aan de belichting, het lag aan de shampoo, de conditioner, de andere gel die ik nu gebruikte. Het kon niet, ik ben immers pas 19 jaar. Echter is het denk ik toch de realiteit. Ik werd bevangen door angst, wat nu? Hoe kan ik dit tegen gaan? Een ding wat zeker is: ik wil koste wat het kost dit proces terug te draaien en als dat niet kan beperken. Zo begon mijn avontuur, ik struinde internet af en heb meerdere uurtjes research gedaan. Ik hoop dat ik jullie met mijn vragen mag lastigvallen en er iemand bereid is te helpen, ik zit met mijn handen in het (voorlopige) haar.
Ik ben 19 jaar, dit is een erg vroeg voor een beginstadium van kaalheid. Ik heb vernomen dat dunner wordend haar en de inhammen die daarbij komen kijken niet per definitie betekent dat je binnen 2 jaar volledig kaal bent, het zou hier ook bij kunnen blijven. Het lijkt mij alleen geen optie om hier over na te denken aangezien je weet welke van de 2 situaties sprake is, het kwaad al geschied kan zijn. Vandaar dat ik er koste wat het kost iets aan wil doen. Voorkomen is beter dan genezen.
Ik heb mijn vragen na aanleiding van mijn research verdeeld in 3 deelonderwerpen zodat ieder die kennis heeft op een bepaald gebied hierop kan antwoorden:
1 haartransplantatie
2 DHT-blockers en groei stimulanten (medicijnen)
3 overige haar vragen


1 haartransplantatie:
• Ik sta open voor een haartransplantatie, echter heb ik daar 4 moeilijkheden die daarbij komen kijken:
1. Hoe kan ik daadwerkelijk de beste haarkliniek vinden, de klinieken zullen zelf allemaal zeggen dat zij de beste zijn. Zijn er manieren om dit objectief te kunnen beoordelen?
2. Ik sta aan het begin van mijn studententijd, het geld groeit mij dus niet op de rug. Een haartransplantatie is dus een soort rib uit mijn lijf. Prijs speelt voor mij daarom ook een belangrijke rol. Ik weet dat praktijken in Turkije haartransplantaties voor goedkopere tarieven dan in Nederland aanbieden. Mijn vraag nu dus in wat voor opzicht de praktijken in Turkije volgens jullie en/of objectieve beoordelingsbureaus verschillen ten opzichte van Nederlandse? Is het echt een beetje shady zoals het stigma eromheen je laat denken? Is de kwaliteit die ze leveren daadwerkelijk minder? Hoe zit het met het kunnen oplossen voor onverwachte problemen als je kliniek in het buitenland zit?
3. Ik heb halflang haar, op het moment dat je een FUE behandeling zult ondergaan zal de kans groot zijn dat dit wordt weggeschoren. Ik vind het heel vervelend als andere mensen zouden zien dat ik een transplantatie ben ondergaan. Hoe lang is het nog rood rondom het transplantatiegebied en hoelang kan men nog zien dat je een transplantatie bent ondergaan?/Hoelang is het in de praktijk nog zichtbaar voor andere mensen om te zien dat je een haartransplantatie bent ondergaan?
4. Ik wil geen kaarsrechte haarlijn, ik zag een keer Dean Saunders voorbij komen welke een soort kaarsrecht vogelnest op zijn hoofd had. Hoe kan ik een kliniek vinden die mij niet met dadelijk een haarlijn laten zitten die lijkt alsof die van aliexpress komt? Ik wil gewoon een natuurlijke haarlijn die niet langs een liniaal te halen is maar welke een beetje robuust is.


2 DHT-blockers en groei stimulanten (medicijnen)
• Ik heb ook naar niet chirurgische opties gekeken, ik kwam toen op bepaalde middelen uit maar na een tijdje zag ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand naar mijn uitleg van producten kijken en uitleggen of deze grotendeels klopt?

 Orale Finasteride, dit neem je in in pilvorm welke de DHT aanmaak remt. Dit kan bijwerkingen hebben omdat het een hormonale werking heeft. Volgens de site van het RIVM kunnen er bijwerkingen optreden zoals een verlaagd libido, borstvorming bij mannen en erectieproblemen. Mijn vraag is of deze bijwerkingen omkeerbaar zijn na het stoppen van Orale Finasteride?

 Orale Dutasteride, dit is een soort Finasteride+ omdat het beide type enzymen welke DHT produceren blokkeert. Is het effect dan heftiger en/of sneller? Hoe verschillen de bijwerkingen ten opzichte van Orale Finasteride?

 Topische Finasteride, deze brengt je op het hoofd aan en neem je dus niet in pilvorm in. Kan het zijn dat de werking hiervan daardoor minder is of de bijwerkingen minder zijn of maakt dit niks uit en gaat het alleen om dat men zich er fijner bij kan voelen om iets aan te brengen ipv in te nemen?

 Er zijn ook producten die een combinatie van Finasteride en Minoxidil bevatten, hierbij kwam ik via haarweb bij de site https://www.minoxidilmax.com/ en vond het product: DualGen-15 With PG Plus. Dit is het product met (volgensmij) de maximale hoeveelheden finasteride en minoxidil. Ik heb een aantal opmerkingen hierbij: hoe mogen zij dit in nederland verkopen aangezien het finasteride en minoxidil alleen voorgeschreven kunnen worden door een huisarts(of alleen de orale versie)? Is dit dus niet helemaal de officiële weg? Het is 45 dollar per flesje, zijn er goedkopere alternatieven of ben je bijna wel verplicht dit ervoor neer te leggen als je betrouwbare kwaliteit wil?




 Op het moment dat ik bijwerkingen van de producten ondervind maar deze NIET PERMANENT zijn is er toch niks mis met deze producten aangezien de bijwerkingen weg zijn wanneer je stopt met een van de twee opties of denk ik hier te makkelijk over? Heeft iemand een paar goede studies die over de bijwerkingen van beide producten gaan?



3 overig:
Ik heb nog twee laatste vragen over mijn haar op dit moment.
Als ik het vergelijk met 2 jaar geleden heb ik het gevoel dat mijn haar véél pluiziger is vandaag de dag. Als ik terugkijk naar toen kon ik mijn haar alleen met water wassen en viel mijn volle bos gewoon mooi in model en pluisde totaal niet. Kan dit komen dat bovenop mijn inhammen die groter worden en mijn haardichtheid die afneemt de individuele haren ook dunner worden waardoor ze lichter worden en dus sneller pluizig zullen gaan worden?
Als ik dagelijks met mijn handen door mijn haar bovenop mijn hoofd ga kan ik zonder echt hard trekken of iets dergelijks zomaar 40 haren meenemen, ik hou dit nu heel erg bij. Echter wanneer ik dit achter op mijn hoofd probeer (waar mijn haar nog wel dezelfde dikte heeft van vroeger) krijg ik amper 1 haar eruit terwijl ik hier enorm hard trek, is dit hard bewijs voor mijn haaruitval?


Als iemand maar ook de tijd hiervoor neemt om dit door te lezen en eventueel (gedeeltelijk) vragen beantwoord wordt dit enorm gewaardeerd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 25-06-2021 00 02 34.jpg‎ (103,1 KB, 174x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 26-06-2021 13 18 51.jpg‎ (140,9 KB, 171x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 26-06-2021 02 19 50.jpg‎ (153,1 KB, 164x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 02-07-2021 14 40 55.jpg‎ (101,7 KB, 152x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 02-07-2021 14 41 00.jpg‎ (172,8 KB, 139x gelezen)

Laatst gewijzigd door 19jarigejongenX; 3 juli 2021 om 02:43
19jarigejongenX is offline   Met citaat reageren
 

Labels
finasteride, haaruitval, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.