Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 8 augustus 2007, 16:00   #1021
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bean Bekijk bericht
Dat is dus zó irritant aan het gebruik/zoeken van/naar middeltjes tegen aga: dat er geen een middel is waarvan je het kunt gebruiken in de wetenschap dat het gaat helpen en zonder de angst dat het de haaruitval alleen maar erger maakt. Ik had goede hoop van rooscure en heb het gekocht en gelukkig nog maar één keer gebruikt, als ik dit allemaal lees stop ik er mischien wel mee. Hoe kan het nou dat het niet gewoon vast staat of het wel of niet werkt? Ja omdat iedereen er anders op reageerd, begrijp ik ook wel maar het is wel super irritant. Ik heb pas geleden een fue laten doen en zoek nu naar middeltjes om aga te bestrijden( en já ik weet dat dit geen middel is maar slechts aanvulling) maar wil nu absoluut niet het risico lopen nog meer haar te verliezen hetzij aan shedding hetzij door een averechtse werking. Zeker niet nu ik een aantal maanden te overbruggen heb tot mn grafts gaan groeien.
Heeft iemand hier een idee over het percentage gebruikers waarbij het helpt zonder bijwerkingen, averechtsewerking of shedding?
bij voorbaat dank
Je laat je regeren door angst, Bean, dat is echt niet nodig. Van rooscure krijg je heus geen shedding.

En zoeken naar middeltjes tegen AGA is zonde van je tijd als je toch nooit middelen gaat gebruiken waar een klein risico op bijwerkingen aan kleeft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2007, 16:08   #1022
bean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je laat je regeren door angst, Bean, dat is echt niet nodig. Van rooscure krijg je heus geen shedding.

En zoeken naar middeltjes tegen AGA is zonde van je tijd als je toch nooit middelen gaat gebruiken waar een klein risico op bijwerkingen aan kleeft.
Ja klopt ook wel, maar dat komt denk ik omdat ik in het verleden last van bijwerkingen heb gehad. Eerst bij de roacutane, waardoor ik haaruitval kreeg(en naar mijn mening heeft het ook de aga in gang gezet maar dat is niet op feiten gebasseerd) en licht depri werd en later heb ik de bekende bijwerkingen van finasteride mogen ervaren.
bean is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2007, 14:57   #1023
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
wie heeft er al resultaten met rooscure behaald? Jullie gebruiken het nu al een tijdje
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2007, 17:50   #1024
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vito85 Bekijk bericht
wie heeft er al resultaten met rooscure behaald? Jullie gebruiken het nu al een tijdje

Ja, dat wil ik ook wel graag weten...
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2007, 19:19   #1025
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
haha resultaten....

rooscure krijg je geen hergroei of wat dan ook van ook geen minder haaruitval als je AGA hebt..

ik gebruik het al 2 jaar ofzo en heb gewoon amper jeuk, roos of steken op mijn hoofd en mijn haar oogt stukken voller en gezonder na een wasbeurt..

en moet je dit eens proberen!
-als je haar zo goed als droog is na het wassen ermee en dan met de hand beetje uitschudden en zachtjes over heen wrijven.. word het echt vol en glanzend
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2007, 11:09   #1026
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vito85 Bekijk bericht
wie heeft er al resultaten met rooscure behaald? Jullie gebruiken het nu al een tijdje
Het gaat gewoon zo traag dat je het bijna niet merkt. Maar ik denk wel dat uitval bij mij trager gaat.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 01:27   #1027
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Stomme vraag waarschijnlijk omdat k nogniet veel met 'roos' ben beziggeweest, maar me moeder heeft zo shampoo gehaalt, en daar staat op 'anti-roos' shampoo... dit wil dus zeggen dat t helpt tegen roos, en dat t ook helpt tegen haaruitval..?

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat sommige er haaruitval van krijgen??? En hoevaak moetje het gebruiken, elke dag wassen met anti-roos shampoo?
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 02:50   #1028
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Freak Out,
Deze thread gaat over Rooscure en Nizoral. Dat zijn speciale shampoos die de werkzame stof ketoconazol bevatten en die stof helpt tegen haaruitval als je 't gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. Maar als je al minoxidil gebruikt, heb je wel kans dat 't gaat irriteren. Je zou een flesje Rooscure (waar 1% ketoconazol in zit) kunnen proberen. Is wel knap duur; dus, was eerst met milde shampoo en doe daarna de 2e beurt met een heel klein beetje Rooscure wat je 5 minuten laat intrekken voordat je 't uitspoelt.

Alle andere merken waar "anti-roos" opstaat, zijn flauwe kul.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 12:18   #1029
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Freak Out,
Deze thread gaat over Rooscure en Nizoral. Dat zijn speciale shampoos die de werkzame stof ketoconazol bevatten en die stof helpt tegen haaruitval als je 't gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. Maar als je al minoxidil gebruikt, heb je wel kans dat 't gaat irriteren. Je zou een flesje Rooscure (waar 1% ketoconazol in zit) kunnen proberen. Is wel knap duur; dus, was eerst met milde shampoo en doe daarna de 2e beurt met een heel klein beetje Rooscure wat je 5 minuten laat intrekken voordat je 't uitspoelt.

Alle andere merken waar "anti-roos" opstaat, zijn flauwe kul.
Ik weet dat er vrij veel mensen op dit forum rooscure/keto gebruiken vanwege de (vermeende) vermindering van haaruitval. Ik zou het zelf echt niet gebruiken als ik het niet nodig had voor de roosvorming . Ik gebruik het nu 2 jaar ong. en heb nog nooit enige verandering gemerkt tav vermindering van haaruitval daardoor.
Overigens is Selsun (seleniumdisulfide suspensie) een goed alternatief voor keto, maar dan in de zin van roos/seb.eczeem aanpakker.
Groetjes
K.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 15:33   #1030
Norwood_III
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 153
Na 6 maanden Nizoral 2% ziet mijn haar er in elk geval gezonder en dikker uit en lijkt het kaalwordingsproces gestabiliseerd. Aan de rand van de inhammen zijn ook steeds meer korte, dikke, donkere haartjes te zien, die duidelijk contrasteren met de oude, door DHT aangetaste, dunne, lichte haren. Volgens mij zijn dit nieuwe haren. Ik heb tot nu toe geen enkel ander middel gebruikt, dus dit bescheiden succesje moet zijn oorzaak vinden in de ketoconazool.

Nadeel : af en toe huidirritatie en puisten op het voorhoofd.

Ik ben nu op zoek naar een topical om dit regime aan te vullen. Finasteride is geen optie.
Norwood_III is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 17:11   #1031
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norwood_III Bekijk bericht
Na 6 maanden Nizoral 2% ziet mijn haar er in elk geval gezonder en dikker uit en lijkt het kaalwordingsproces gestabiliseerd. Aan de rand van de inhammen zijn ook steeds meer korte, dikke, donkere haartjes te zien, die duidelijk contrasteren met de oude, door DHT aangetaste, dunne, lichte haren. Volgens mij zijn dit nieuwe haren. Ik heb tot nu toe geen enkel ander middel gebruikt, dus dit bescheiden succesje moet zijn oorzaak vinden in de ketoconazool.

Nadeel : af en toe huidirritatie en puisten op het voorhoofd.

Ik ben nu op zoek naar een topical om dit regime aan te vullen. Finasteride is geen optie.
Om je uit je droom te halen, de korte haren op je inhammen zijn haren die in de telogene (uitval) fase zitten. No way in hell dat je met het gebruik van Keto. shampoo een paar keer per week dikke terminale haren op je inhammen kan groeien.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 17:56   #1032
Norwood_III
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 153
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Om je uit je droom te halen, de korte haren op je inhammen zijn haren die in de telogene (uitval) fase zitten. No way in hell dat je met het gebruik van Keto. shampoo een paar keer per week dikke terminale haren op je inhammen kan groeien.
Wees gerust, ik houd mijn haarlijn nauwlettend in het oog. Ik heb al in geen tijden nog donkere dikke haren op mijn haargrens gezien, en al zijn het er maar 10 of zo, het zijn er toch 10. Het zijn in elk geval geen geminiaturiseerde haren, want die zijn veel dunner en dikwijls kromgegroeid en heel licht van kleur. En geloof me, ik ken het verschil want mijn hoofd staat vol geminiaturiseerde haren.
Ik zie trouwens niet waarom Nizoral dat effect niet zou kunnen hebben ? In de weinige studies die er reeds geweest zijn spreekt men toch van "vertraging van de uitval en milde hergroei". Dus, waarom niet ? En 6 maanden lijkt me inderdazd het moment waarop je hergroei zou kunnen beginnen waarnemen.
Norwood_III is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 18:12   #1033
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norwood_III Bekijk bericht
Wees gerust, ik houd mijn haarlijn nauwlettend in het oog. Ik heb al in geen tijden nog donkere dikke haren op mijn haargrens gezien, en al zijn het er maar 10 of zo, het zijn er toch 10. Het zijn in elk geval geen geminiaturiseerde haren, want die zijn veel dunner en dikwijls kromgegroeid en heel licht van kleur. En geloof me, ik ken het verschil want mijn hoofd staat vol geminiaturiseerde haren.
Ik zie trouwens niet waarom Nizoral dat effect niet zou kunnen hebben ? In de weinige studies die er reeds geweest zijn spreekt men toch van "vertraging van de uitval en milde hergroei". Dus, waarom niet ? En 6 maanden lijkt me inderdazd het moment waarop je hergroei zou kunnen beginnen waarnemen.
Laat mij dan is een studie zien die aangeeft dat je "milde hergroei" kan krijgen van Keto. (Die is er namelijk niet.)
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 18:12   #1034
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Norwood,

1. Na 6 maanden Nizoral 2% ziet mijn haar er in elk geval gezonder en dikker uit.
2. En geloof me, ik ken het verschil want mijn hoofd staat vol geminiaturiseerde haren.

Hoe combineer je die bovenstaande zinnen? Snap ik niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 18:26   #1035
Norwood_III
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 153
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Laat mij dan is een studie zien die aangeeft dat je "milde hergroei" kan krijgen van Keto. (Die is er namelijk niet.)
Die Japanese studie. Ik vind niet direct een link maar ik heb het volledige artikel hier ergens staan.
Norwood_III is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.