Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 mei 2006, 22:29   #886
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muriel
ik moet dus mijn handtekening aanpassen... als ik ze nog terugvind
In guhl rozemarijn anti-roos zit piroctone olamine dat heeft volgens mij ongeveer dezelfde werking als ketoconazol! Iig het doet ook iets tegen AGA en voelde bij mij ook 10x beter

Je handtekening pas je zo aan:
Klik op User CP (links bovenin)
Dan op Edit Signature
Aanpassen en opslaan
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015



Laatst gewijzigd door tellmemore; 9 mei 2006 om 22:55
tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 22:30   #887
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
muriel

Ik kon ook niet tegen rooscure, wel tegen nizoral... waarom ga je niet nog eensl langs een (andere) dermatoloog om naar je acne te laten kijken er zijn locale medicijnen ter bestrijding van acne, weliswaar voor de gezichtshuid maar ik kan me niet voorstellen dat er niets voor je is.
Als eens topicorte of een ander cortisone-preparaat gebruikt? Ik heb daar baat bij.
Je schreef al eerder dat je geen roos hebt maar acne op je hoofdhuid daarom had ik al bedenkingen bij rooscure...
Ik zou toch nog eens ff naar een arts gaan joh! Jeuk is zo rottig..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 22:39   #888
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
guhl

In guhl rozemarijn anti-roos zit piroctone olamine dat heeft volgens mij ongeveer dezelfde werking als ketoconazol! Iig het doet ook iets tegen AGA en voelde bij mij ook 10x beter

Piroctone olamine is een stof die ook in staat is gisten/schimmels te "doden" waardoor de roos kan verminderen/verdwijnen. Echter als je last hebt van veel roosvorming/seb. eczeem is de werking van deze stof onvoldoende. Het is een prettige shampoo, gebruik 'm als "onderhouds-middel". Door milde samenstelling kun je deze anti-roos blijven gebruiken, ook dagelijks.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 22:51   #889
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Maar kas wat bedoel jij nu? Heb je het over de Keto 2% GEL of SHAMPOO?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 22:56   #890
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kevin me

Al die hoofdletters....
Moet dat nu?
Ik denk dat we het over hetzelfde hebben.... Ik gebruik ketoconazol hoofdgel 2%, die moet ik dus aanbrengen NA het wassen, in laten trekken en dan uitspoelen. Ik vind dit dus GEEN shampoo dat staat er ook niet op het heet GEL.
OK?
We spreken volgens mij overigens wel over hetzelfde en was jij je haar ermee en ik dus niet..
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 23:24   #891
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Al die hoofdletters....
Moet dat nu?
Ik denk dat we het over hetzelfde hebben.... Ik gebruik ketoconazol hoofdgel 2%, die moet ik dus aanbrengen NA het wassen, in laten trekken en dan uitspoelen. Ik vind dit dus GEEN shampoo dat staat er ook niet op het heet GEL.
OK?
We spreken volgens mij overigens wel over hetzelfde en was jij je haar ermee en ik dus niet..
Hoofdletters zijn wel noodzakelijk kennelijk na 4x vragen. Ik gebruik dus de shampoo en de gel (klein tube?) heb ik nooit gepruikt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 09:11   #892
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kevinme

de gel (klein tube?)

Nee klein flesje
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 17:27   #893
muriel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 29
Kas, ik weet het, ik weet het, ik moet naar de dokter - ik ben me volop aan het informeren waar ik nog eens zou kunnen gaan - waar ik nog NIET ben geweest en die WEL iets van haarproblemen afkent... dun gezaaid heb k de indruk. was ik toch maar zelf dokter geworden, heb het zolang gezegd
__________________
tot nu:
dagelijks 2 * minoxidil 4mg, gemaakt door apotheker
dagelijks haarwassen met Vichy Dercos haaruitval (rode fles)
vanaf nu:
rooscure: niet meer
American Crew: nog niet
Guhl Antiroos: dagelijks (kruidvat)
minoxidil 5%: 2* daags (minoxidil.com)
spiro 2%: 's avonds (niet langer dan slechts 10 min voor de minox, om onaangename geuren te vermijden)
muriel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 20:03   #894
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Maar kas wat bedoel jij nu? Heb je het over de Keto 2% GEL of SHAMPOO?
Geachte collega's,

Hierbij weer een overzicht van de wijzigingen van het bestand van mei 2006.
De wijzigingen in de Geneesmiddelfolders FNA worden vanaf deze versie niet meer in de G-Update
opgenomen. U vindt hier wel waar u deze wijzigingen op de KOMBI/rom terug kunt vinden.

GPK-WIJZIGING

Bij alle handelsproducten met ketoconazol ‘’hoofdgel’’ is de farmaceutisch vorm gewijzigd van gel in
shampoo. Aanleiding is dat nu voor de derde maal een soortgelijk product als shampoo is
geregistreerd. De oudere producten zijn in feite ook shampoos, volgens de definitie in de Europese
Farmacopee en volgens het gebruik in het deel IB.

BRON: http://www.winap.nl/Download.asp?Pat...te.mei2006.pdf
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 20:04   #895
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
de gel (klein tube?)

Nee klein flesje
Is het flesje vergelijkbaar met het rechter flesje op deze foto?

Dan zijn we er namelijk uit!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2006, 20:07   #896
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Is het flesje vergelijkbaar met het rechter flesje op deze foto?

Dan zijn we er namelijk uit!
Nu zie ik het De hoofdgel is dus gewoon de shampoo die je 5 minuten moet in laten werken en daarna moet uitspoelen.

Bedankt Tellmemore
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 16:33   #897
noaky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Nizoral

Hey lieve mensen,

Ik heb net eens even in haarwoordenboekje gesnuffeld en heb indd eens gekeken bij Nizoral en dus bij ketoconazol.
De naam Nizoral kwam me al bekend voor van vroeger, mijn vader gebruikte dat altijd vanwege heftige roos.
Dit heb ik dus het afgelopen weekend nog eens aan mijn moeder gevraagd, en zij zei zelfs dat ik het ook nog een tijd gebruikt heb (wist het zelf niet meer haha) omdat ik indd toen ik een jaar of 12 was, vreselijke grote plekken met schilfers op mijn hoofd had, die echt vreselijk jeukte en als ik eraan krabde dat er inderdaad hele korsten vanaf kwamen, die korsten zijn overgins niet meer terug gekomen na t gebruik van Nizoral, hoewel ik een paar jaar geleden wel last had van 1 zo'n zelfde korstje, ik heb toen mijn haar een paar weken met andrelon anti-roos shampoo gewassen en weg was het.
Aangezien iedereen hier zo tevreden is over Nizoral en Rooscure heb ik vanmorgen mijn haar ook weer eens gewassen met Nizoral, we hadden toevallig nog een flesje staan.
Nu moet ik indd zeggen (het klinkt echt absurd denk ik) dat mijn haar (nu) al dikker aanvoelt!!!
Normaal als ik mijn haren heb gewassen met een gewone shampoo is het na een uur of 4 alweer even vettig als voor het wassen maar dat is nu niet het geval..
Ik hoop echt dat het helpt allemaal, aangezien mijn haar op mijn hoofd echt dunner lijkt.. ik weet niet eens of het echt dunner is, maar het voelt wel eng aan allemaal..
T is me ook pas sinds een paar maanden op aan t vallen, ik merk het aan mijn staart en aan de rest van mijn haar, tis net alsof het veel "zwaarder" is na het wassen.. heel vreemd.
Nu heb ik nog een vraagje, kan iemand me even uitleggen wat het verschil nou is tussen rooscure en nizoral?
Ik heb het gegarandeerd ergens gelezen maar vind het even niet meer terug zo gauw..sorry..
En mag je nizoral gewoon gebruiken in combinatie met je haar verven??
Aangezien ik iedere vier weken mijn haar moet verven omdat ik een lichtere haar kleur heb dan mijn gekozen kleur

Thanks alvast!!

Liefs, Noaky.
noaky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 18:21   #898
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Noaky

Het werkend bestanddeel (ketoconazol) is een middel dat schimmels/gisten aanpakt op de behaarde huid.
Verschil nizoral rooscure is dat de 1 = 2% en op recept (nizoral de ander vrij verkrijgbaar en 1% ketoconazol
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2006, 17:23   #899
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
nizoral-rooscure ter info

Ik zie dat sommigen dit product regelmatig gebruiken,tenwijl 2keer per week aangeraden is.Dit wordt niet voor niets aangeraden.

vergelijk het met vit.a,je hebt er een bep.hoeveelheid van nodig,een teveel is erg schadelijk.
__________________
dé oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2006, 21:11   #900
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens7
Ik zie dat sommigen dit product regelmatig gebruiken,tenwijl 2keer per week aangeraden is.Dit wordt niet voor niets aangeraden.

vergelijk het met vit.a,je hebt er een bep.hoeveelheid van nodig,een teveel is erg schadelijk.
Dit is onjuist. Je neemt het niet in en door de korte inwerktijd komt het niet in je bloed dus de vergelijking met een teveel aan vitamine is hier niet aan de orde. Verder, omdat ik idd ook sceptisch sta t.o.v langdurig/veelvuldig gebruik van welk middel dan ook... heb ik dit aan 3 artsen afzonderlijk van elkaar (1 huisarts, 2 dermatologen) gecheckt. Alle 3 bevestigen dat ketoconazole niet schadelijk is voor de huid ook niet na jarenlang en veelvuldig gebruik, het verandert niets aan de huidstructuur, hetgeen met langdurig/veelvuldig gebruik van cortisonen dus wel een risico is.
Kortom het is voor seb.eczeem/roosvorming eigenlijk, als het voor je werkt een onschuldig middel dat je gewoon vaak kunt blijven gebruiken.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.