Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2009, 19:50   #1
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Kroezende transplantaten deel 2

Hoihoi,

ik ben inmiddels 8 maanden post HT bij dr Feriduni te Hasselt (BE). betaald voor 1800 FUT grafts.
Het litteken op mijn achterhoofd is mooi genezen, de rode plekken in het ontvangstgebied allang weg en ja, veel hergroei.
Alleen......maar.....een groot deel van de transplantaten kroest als een gek en is nu ongeveer 7cm lang. Het is echt kroeshaar dat zodanig kroest dat het mijn 'echte' hoofdhaar 'optilt' doordat het alle kanten opstaat.

Komende maart ga ik met een vriendin voor haar HT naar dr Feriduni in Hasselt en ik ben benieuwd wat hij er over gaat zeggen. Ws hetzelfde als transplaatje; dat er bij het transplanteren van de haarwortels er veel mee gebeurt is en dat het na verloop van tijd bij trekt.

Alleen......maar.......ik wil niet wachten tot die kroesharen (hopelijk) steil/golvend uitgroeien, dus.......

laat ik de kroezende haren misschien 'straighten'/'relaxen' zoals veel zwarte vrouwen hun haar laten ontkroezen (tegen permanent dus, steil maken) of.......

ik knip ze af tot op de hoofdhuid zodat ze daarna hopelijk steil/golvend uitgroeien na verloop van tijd.

Beetje drastische maatregelen, maar ik weet niet in hoeverre het ontkroezen/straigthen 'plaatselijk' uitgevoerd kan worden, en in hoeverre dat mijn (transplant en direct in de buurt) haar evt kan beschadigen.

Mijn haarlijn is wel erg mooi en sluitend en dekkend, dat dan wel weer, maar die kroezende plukken haar ........en door dat gekroes ook zo stug......
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 20:46   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb mijn haar een jaartje na mijn haartransplantatie laten permanenten ... het lijkt me dat bij ontkroezen vast niet nog veel kwalijker chemische rommel bij je haren komt, eerder minder

Na 8 maanden zitten je transplantaten net zo vast en zeker in je huid als haren die daar van nature zitten. Echt super voorzichtig hoef je er dus vast niet mee te zijn. Maar misschien kan iemand met meer ervaring (Graft, Bverotti, Transplantaatje) je daar meer zekerheid over geven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2009, 08:22   #3
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Hoi Anthony,

<het lijkt me dat bij ontkroezen vast niet nog veel kwalijker chemische rommel bij je haren komt, eerder minder >

Bij mijn weten is het dezelfde permanent vloeistof die voor zowel permanenten als ontkroezen gebruikt word hoor.
Alleen word bij een permanent het (steile) haar op krulspelden gedraaid en bij ontkroezen word het kroeshaar met permanentvloeistof 'rechtgetrokken'/'gestraight'.

Nou ja, we zullen zien na mijn real life consult bij dr Feriduni komende maart......vooralsnog denk ik dat afknippen tot op de hoofdhuid de beste optie is, ik heb genoeg 'overig' hoofdhaar om de gemillimeterde 'inhammen' te verbergen en te wachten hoe de transplants dan opnieuw uitgroeien.
Ik begrijp dat dit 'kroesgebeuren' van de transplants nog een jaar of zo kan doorgaan voor het normaal steil/golvend gaat groeien :-(
Een HT is een langdurig proces......
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2009, 12:29   #4
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
Hoihoi,

ik heb gister mijn haar van kort naar superkort a la Halle Berry (indertijd) laten knippen.
De kroezende transplantaten vallen nu wat mee omdat die nu net zo kort zijn als de rest van mijn hoofdhaar. Links is erger, daar zit een 'dot' kroes HT die de neiging heeft door de rest van mijn hoofdhaar te steken.

Nu ik mijn haar zo kort draag en mijn voorhoofd aldus zichtbaar is valt me de nwe, mooie, natuurlijke haarlijn wel meer op, en daar ben ik erg blij mee:-)
Voorheen droeg ik altijd een pony namelijk.

Dahlia.
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[FUE-methode] Centraal deel 1 Mailman Chirurgische behandelingen 242 17 februari 2019 09:00
Kroezende transplantaten Dahlia Chirurgische behandelingen 13 27 januari 2009 22:55
Hoe deel je proscar NAUWKEURIG in vijven? duuuuus Medicijnen/haargroeimiddelen 2 9 juni 2005 18:42
Deel van een tekst verplaatsen jennifer Hoe gebruik ik het Forum? 2 19 september 2004 12:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.