Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2009, 17:31   #1
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile Ik stel mij even voor

Hallo allemaal.
Ik ben een jongen van 25 jaar met last van inhammen en aan de voorkant wat dunnig haar.
Misschien dat je het niet heel goed kan zien,maar het is nu al aan de voorkant een soort van eilandje,verder heb ik nog wel een boshaar op de rest van me hoofd en heb ik goed donor materiaal als ik transhair mocht geloven,al is het niet zo dat ik perse daar een behandeling ga laten doen mijn voorkeur is momenteel Fue laten doen bij prohair en ook kwa prijs.
Mijn beslissing om een Fue te laten doen staat sowieso al vast.
Wil graag 2 foto's plaatsen van hoe mijn situatie nu is door middel van 2 foto's.
Ik zelf denk dat ik op een norwood schaal 2 zit.
Ik zelf zit te denken om een bedrag rond de 4000euro bij elkaar te schrapen,sparen,lenen etc.
Hoor graag feedbacks.

Mijn doel is weer een normale haarlijn doormiddel van het bijvullen van de inhammen en het middenstuk voor de zekerheid verdichten is dit goed mogelijk?




Laatst gewijzigd door jord-y; 10 april 2009 om 17:39
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 19:45   #2
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Mmmn ik vind dat het er nog vrij goed uitziet.
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 20:03   #3
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
@ Inham dankjewel.
Ik zelf denk dat ik op norwood schaal 2 zit,maar met nat haar zie je vrijwel me hoofdhuid,vooral aan de voorkant van me hoofd dat ziet er naar mijn mening gewoon niet uit.
Heb het wel met lauwwater met koud water lijkt het allemaal wat dichter.
Welke norwood schaal zit jij?
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 20:30   #4
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
@ Inham dankjewel.
Ik zelf denk dat ik op norwood schaal 2 zit,maar met nat haar zie je vrijwel me hoofdhuid,vooral aan de voorkant van me hoofd dat ziet er naar mijn mening gewoon niet uit.
Heb het wel met lauwwater met koud water lijkt het allemaal wat dichter.
Welke norwood schaal zit jij?
Ik zit net als jou in een NW2, mijn inhammen zijn daarentegen iets dieper maar ik heb nog geen eiland vorming aan het mid-frontale gebied. Ja ik begrijp heel goed dat het frustrerend is, op het gebied van HT's ben ik niet zo bekent. Maar ik weet wel dat je als een HT te vroeg doet, de kaalheid op de rest van het hoofd door kan zetten waardoor je hele vreemde verhoudingen krijgt.

Maar als ik dit zo beoordeel zou ik als advies meegeven: Ziet er goed uit, probeer met medicatie je haar te stabiliseren, lukt dit overweeg dan pas een HT.
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 20:38   #5
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
@ Inham
Hmm je zegt dat je inhammen iets dieper zijn maar geen eilandje hebt,lijkt me logisch als je inhammen hebt automatisch een eilandje hebt toch?
Ok ja daar heb je een punt van de verhoudingen,daarvoor ben ik van plan om me inhammen te vullen en de voorkant te verdichten snap je?
En met fina ben ik heel voorzichtig ookal beweren zoveel mensen dat je er niks van kan krijgen en misschien alleen bijwerkingen krijgt,ik wil geen blijvende lichamelijke klachten,dan heb je dadelijk 2 onzekerheden.
Maar een Fue behandeling staat sowieso vast en fina daar moet ik nog heel goed over nadenken het is toch je hormoonhuishouding waar je mee loopt te klooien dan

Laatst gewijzigd door jord-y; 10 april 2009 om 20:40
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 20:47   #6
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
@ Inham
Hmm je zegt dat je inhammen iets dieper zijn maar geen eilandje hebt,lijkt me logisch als je inhammen hebt automatisch een eilandje hebt toch?
Ok ja daar heb je een punt van de verhoudingen,daarvoor ben ik van plan om me inhammen te vullen en de voorkant te verdichten snap je?
En met fina ben ik heel voorzichtig ookal beweren zoveel mensen dat je er niks van kan krijgen en misschien alleen bijwerkingen krijgt,ik wil geen blijvende lichamelijke klachten,dan heb je dadelijk 2 onzekerheden.
Maar een Fue behandeling staat sowieso vast en fina daar moet ik nog heel goed over nadenken het is toch je hormoonhuishouding waar je mee loopt te klooien dan
Ummmn, ik dacht dat jij met eilandje bedoelde dat het mid-frontale gebied zich langzaam scheidt van je kruin. (Net als een eiland geheel omringd is door water.) Je hebt inderdaad te maken met je hormoonhuishouding, maar het hangt er grotendeels vanaf hoe je lichaam op het medicijn reageert. Naar mijn mening kun je het altijd proberen.

Als je FUE behandeling vast staat, wens ik jou daar alvast alle succes van de wereld mee.
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 21:09   #7
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Idd ik zit er nog wel over na te denken vooral als je een Ht hebt gehad dan zou ik het wel overwegen om het sowieso een jaar te gebruiken(fina)
En ik leg het denk ik verkeerd uit bedoelde met eilandje van voren,doordat ik aan de zijkanten inhammen hebt,waardoor je alleen een middenstuk overhoudt en ik bedoel dan idd aan de voorkant van je hoofd
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 21:23   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Fina een jaar gebruiken is niet zo zinvol, Jord-y. Het is helaas geen kuurtje dat je haar er weer voor een poos bovenop helpt. Haaruitval is een continu proces en moet continu bestreden worden als je effect wil zien ... je zult finasteride dus moeten slikken totdat je denkt te kunnen leven met kaalheid.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 21:30   #9
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
@ Anthonieh dat snap ik heel goed en besef ik me ook heel goed.
Snap alleen niet dat mensen er standaard vanuit gaan dat kaalheid heel je leven doorgaat of verder gaat dat is ook per persoon verschillend toch? omdat niet iedereen hetzelfde erft van zijn ouders en gezien me moeder gewoon een volle kapsel heeft.
Me broer gaat me vader achterna en was op mijn leeftijd al heel kaal.
Dusja misschien dat ik iets meer mazzel heb? who knows ,maar zo denk ik erover

Laatst gewijzigd door jord-y; 10 april 2009 om 22:20
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 01:12   #10
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
@ Anthonieh dat snap ik heel goed en besef ik me ook heel goed.
Snap alleen niet dat mensen er standaard vanuit gaan dat kaalheid heel je leven doorgaat of verder gaat dat is ook per persoon verschillend toch? omdat niet iedereen hetzelfde erft van zijn ouders en gezien me moeder gewoon een volle kapsel heeft.
Me broer gaat me vader achterna en was op mijn leeftijd al heel kaal.
Dusja misschien dat ik iets meer mazzel heb? who knows ,maar zo denk ik erover
Dat is inderdaad heel verschillend bij iedereen, maar als jij een HT doet en je slikt een jaar finasteride daarna kan AGA gewoon weer zijn gangetje gaan en krijg je naar alle waarschijnlijkheid alsnog vreemde verhoudingen. Maargoed lees anders even in het haarwoordenboekje.
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 01:46   #11
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Maar een Fue behandeling staat sowieso vast en fina daar moet ik nog heel goed over nadenken het is toch je hormoonhuishouding waar je mee loopt te klooien dan
Klopt zeker, finasteride is geen snoepgoed maar als ik jou was zou ik het toch overwegen. Als je een ht laat doen en de kaalheid gaat erachter weer verder dan ben je pas ver van huis. Opzich kan je het herstellen door nog een ht maar dat kost weer klauwen geld + je moet weer onder het mes en wachten totdat de nieuwe haren opkomen, en al die tijd zit je haar niet goed!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 08:35   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Snap alleen niet dat mensen er standaard vanuit gaan dat kaalheid heel je leven doorgaat of verder gaat dat is ook per persoon verschillend toch?
Kaler worden gaat door zolang je lichaam nog DHT produceert en zolang er nog haren over zijn die daarvoor gevoelig zijn.

Die gevoeligheid varieert per zone op je hoofd en het verschilt sterk van persoon tot persoon en de DHT-productie verschilt voor iedereen door de jaren heen (naarmate je ouder wordt loopt die productie terug).

Het is heel lastig om met zekerheid te zeggen welke zones bij een bepaald iemand DHT gevoelig zijn. Toch zie je soms op foto's die met een sterke flits zijn genomen al in een heel vroeg stadium of iemand waarschijnlijk zal eindigen met alleen een haarkrans of dat er nog wat haar bovenop over blijft.

Voor gebieden die op lage leeftijd al duidelijk dunner zijn dan de rest moet je er feitelijk van uit gaan dat deze zonder tegenmaatregelen je pensioengerechtigde leeftijd niet gaan halen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 13:41   #13
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
NW2 ben je niet, want dan heb je geen eilandje, maar wel redelijke inhammen. Zoals ik het kan zien zijn je inhammen naar binnen aan het trekken. Eigenlijk is er nog geen schaal voor jouw.

Hoe dan ook, als zich dat gaat doorzetten, en je op andere plaatsen niet gaat kalen, dan ben je heel gauw een NW2A.

Norwood 2A:



Je zou aan minox kunnen denken. Ik vind een HT in dit stadium toch wel riskant, jord, nu het beginnende is.

Laatst gewijzigd door norwood2; 11 april 2009 om 13:44
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 17:58   #14
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
ALs eerst bedankt voor de reacties.

@ norwood 2
Ik zeg het denk ik verkeerd ik bedoel dat ik nu inhammen heb met een kuifje aan de voorkant wel rondlopend dus het valt (nog) mee, dus in het midden nog haar dat is toch ongeveer een Norwood 2 schaal? de rest ziet er naar mijn weten nog goed uit kwa dos haar en heb dit al gok ik al langer zo.
Zoals ik al zei me broer was op deze leeftijd al veel meer kaal,dus hopelijk heb ik meer geluk kwa erfenis van me pa.
En ja finestaride zal ik denk ik wel overwegen na een transplantatie alleen de vraag is hoe lang zoals jullie al zeggen het is geen snoepgoed.
Wil geen andere ziektes onder de ledematen hebben dan heb ik 2 onzekerheden

Laatst gewijzigd door jord-y; 11 april 2009 om 18:04
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2009, 18:17   #15
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
ALs eerst bedankt voor de reacties.

@ norwood 2
Ik zeg het denk ik verkeerd ik bedoel dat ik nu inhammen heb met een kuifje aan de voorkant wel rondlopend dus het valt (nog) mee, dus in het midden nog haar dat is toch ongeveer een Norwood 2 schaal? de rest ziet er naar mijn weten nog goed uit kwa dos haar en heb dit al gok ik al langer zo.
Zoals ik al zei me broer was op deze leeftijd al veel meer kaal,dus hopelijk heb ik meer geluk kwa erfenis van me pa.
En ja finestaride zal ik denk ik wel overwegen na een transplantatie alleen de vraag is hoe lang zoals jullie al zeggen het is geen snoepgoed.
Wil geen andere ziektes onder de ledematen hebben dan heb ik 2 onzekerheden
Je moet fina overwegen voor de HT, niet achteraf. Je moet er enigzins op kunnen bouwen dat iets je haauitval tegenhoudt.

Norwood 2 is idd een soort van kuif aan de voorkant en dan inhammen ernaast, maar de haarlijn is nog wel strak.


Zoals ik het op de foto's kan zien (vooral links) is er zich meer een eiland aan het vormen zodat je straks misschien een zielig plukje vooraan overhoudt en dat is zeker geen NW2 meer.

Fina is geen snoepgoed nee en kan begrijpen dat men dit niet wilt gebruiken. Gezonder wordt je er in elk geval niet van. Hoe dan ook, dat is met alle medicatie zo. De verhalen van ziektes en fina is echter iets waar ik niks van snap, want daar is geen onderbouwing (vooralsnog) voor.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek]Laser Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 122 28 februari 2008 11:21
Ik stel me even voor! junior TTM - Algemeen 4 1 februari 2007 12:52
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56
Aan Madelief en Ellis : informatie m.b.t. jullie therapieën. Grover TTM - Algemeen 6 1 augustus 2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.