Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juni 2011, 19:06   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien slikt UVT regelmatig medicijnen die haaruitval tot gevolg hebben.
Zelfs pijnstillers als Ibuprofen, Naproxen, Aleve, etc. kunnen haaruitval als bijwerking hebben, ook al staat dat vaak niet letterlijk in de bijsluiter.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 19:07   #17
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illuminatie Bekijk bericht
Sorry hoor maar ik ben het niet bepaald eens met dat er niks aan de hand zal zijn omdat de foto's er nog goed uit zien. Als je elke dag 250 haren verliest voor langere tijd is dat niet gezond. De foto's zien er inderdaad niet verontrustend uit.. maar als er wel wat te zien zou zijn dan ben je al 30% van je haren kwijt. Ik denk niet dat je hierop wilt wachten.
Paniek heeft natuurlijk geen zin en je kan wel wat uitval hebben. Maar het is toch handig om rustig te kijken waar het aan kan liggen. Wellicht een nieuw uitgebreid bloedonderzoek. Misschien toch even nadenken wanneer het begon, ben je toen begonnen met roken, veel drinken, ongezond eten, erg ziek geweest, in het buitenland iets opgelopen of iets dergelijks. En seizoensgebonden vind ik ook een beetje raar als je afgelopen jaar 8 maanden last hebt gehad van haaruitval.
Nee, ik ben niet gaan roken/drinken of iets dergelijks. Ziekte of stress heb ik gelukkig ook niet ondervonden. Ik was vandaag gaan sporten en nadat ik bezweet even door mijn haren ging, bleven er grofweg 20 haren achter in mijn hand. Dat was wel de beslissing om toch minoxidil en revita aan te schaffen, dit duurt nog 10 dagen voor deze binnen zijn dus ik wacht nog wel even gewoon af. Ik denk ook dat ik dan maar weer is een bezoekje breng aan mijn geliefde huisarts.
Wat mij trouwens wel opviel, ik weet niet of het daadwerkelijk iets zegt, is dat de haaruitval betrekking heeft tot de gehele haarbos, dus niet enkel de kruin of slapen. Ook zit er aan elke haar een witte punt, ik heb trouwens wel gelezen dat dit niet veel zegt.
We zullen zien hoe het verder verloopt.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 19:32   #18
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
witte punt is normaal, dat betekent dat die haarwortel verder haren zal produceren

een zwarte punt wijst op een dode haarwortel meen ik
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 12:37   #19
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 Bekijk bericht
witte punt is normaal, dat betekent dat die haarwortel verder haren zal produceren

een zwarte punt wijst op een dode haarwortel meen ik
Oke ja dat zou in ieder geval wel mooi zijn, ik weet niet of iemand dit kan bevestigen?
Aangezien de laatste dagen de haaruitval erger is geworden dan ooit heb ik toch maar besloten om iets van een dht blocker te kopen. Nu wil ik niet zonder de dokter geraadpleegd te hebben, mede gezien mijn leeftijd, zo maar beginnen aan finasteride. Daarom denk ik aan Saw Palmetto, al moet ik bekennen dat de reacties hierover op deze site niet lovend waren. Voor 16 euro bij de tuinen durf ik het wel aan dus dat ga ik ook maar gebruiken.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 14:03   #20
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Haaruitval is eerder indicatief voor nieuwe haargroei dan AGA.
Als je AGA hebt vallen er kleinere/dunnere/kortere haren uit dan je gewone haren.

Haren met een witte punt zijn normaal. Ik zou als ik jou was gewoon naar de dokter gaan, want jouw type haaruitval kan van allerlei zaken komen.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 17:50   #21
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Haaruitval is eerder indicatief voor nieuwe haargroei dan AGA.
Als je AGA hebt vallen er kleinere/dunnere/kortere haren uit dan je gewone haren.

Haren met een witte punt zijn normaal. Ik zou als ik jou was gewoon naar de dokter gaan, want jouw type haaruitval kan van allerlei zaken komen.
Ga morgen ook naar de dokter, hopelijk kan ik dan naar een dermatoloog. Heb vandaag voor het eerst meegemaakt dat andere het ook opmerkten tijdens het sporten, wat verlies jij veel haren zeg. Overigens de haren die uitvallen zijn eigenlijk van alle lengtes, het zijn dus niet slechts de lange haren. Wel altijd met een opvallende witte punt.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2011, 08:32   #22
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Vandaag naar de dokter geweest, die kon weinig constateren. Wat mij echter opviel, toen ik is goed naar mijn hoofdhuid keek, is dat er overal gele schilfertjes zitten die jeuken. Nu weet ik dat ik roos heb, daarom maak mijn haar elke dag nat. Zeg maar wassen zonder shampoo. Dit heb ik vandaag niet gedaan, vandaar dat het beter opviel. Weten jullie of dit misschien een rol kan spelen? Op de foto lijkt het minder dan het in werkelijkheid is, laat zich moeilijk fotograferen. Ook heb ik een tijdje denorex gebruikt hiertegen, het werd hierdoor wel minder maar de haaruitval verdween niet.


Ik zie nu dat als je mijn eerste foto's bekijkt je ook een wat gele hoofdhuid kunt constateren.

Laatst gewijzigd door UVT; 10 juni 2011 om 08:35
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2011, 21:47   #23
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik denk persoonlijk dat je teveel zorgen maakt en juist teveel zorgen maken, elke dag in de spiegel kijken .. kortom stress.. kan haaruitval veroorzaken. Ja dit is al zo vaak geweest. Natuurlijk kan je minoxidil nemen voor de zekerheid. Zolang je maar niet meer zoveel aan moet denken. Ik ken het gevoel hoor.. ik heb precies hetzelfde al is het in mijn situatie een heel stuk erger oftewel 100% AGA.

Je hebt daar een goed bos haar.

Over je huid kan ik niet veel zeggen. Dat laat ik aan de experts over... al denk ik dat er weinig aan de hand is. Roos kan je met beter manieren bestrijden dan enkel water over je haar geloof ik..?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dringend advies gevraagd, hoe te beginnen? Diago AGA - Algemeen 23 8 april 2009 19:53
Advies gevraagd met foto's henk1106 AGA - Algemeen 59 15 oktober 2008 01:27
Advies gevraagd Alsicatraz Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 september 2008 22:03
Advies gevraagd!! Pharell Chirurgische behandelingen 2 11 juli 2008 13:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.