Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 3 juli 2011, 21:01   #3481
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBear Bekijk bericht
In de handleiding staat dat minoxidil alleen werkt voor de kruin en niet voor de terugtrekkende haarlijn.
Waarom is dat?
Wat moet je gebruiken tegen inhammen?
Het werkt voor de meeste mensen gewoon beter tegen een uitdunnende kruin en bij velen doet het weinig op de inhammen. Maar je kunt mazzel hebben.

Bij inhammen maak je de meeste kans op stabilisatie door de combinatie minoxidil/finasteride. Bij maar heel weinigen groeien ze echter ook dan weer iets dichter.

Inhammen zijn hardnekkige rakkers die zich vaak alleen laten aanpakken met een haartransplantatie, helaas.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 22:23   #3482
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Inhammen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Inhammen zijn hardnekkige rakkers die zich vaak alleen laten aanpakken met een haartransplantatie, helaas.
Beste Anthonie,

Een reden waarom minoxidil niet werkt bij de inhammen komt ook omdat bij iedere man, uitzonderingen daargelaten, vanaf de pubertijd de ronde haarlijn die kinderen (en ook vrouwen) hebben verandert in een mannelijke haarlijn met inhammen, ook al is er geen spraken van haaruitval. Kijk maar bij inhammen van wat oudere mannen zonder haarverlies. Vanaf kale huid begint direct vol haar. Zodra in die mannelijke haarlijn sprake is van een overgang van kale huid naar dunnend haar en dan weer naar vol haar kan er sprake zijn van erfelijke haaruitval.

Gegroet
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 23:02   #3483
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Een reden waarom minoxidil niet werkt bij de inhammen komt ook omdat bij iedere man, uitzonderingen daargelaten, vanaf de pubertijd de ronde haarlijn die kinderen (en ook vrouwen) hebben verandert in een mannelijke haarlijn met inhammen, ook al is er geen spraken van haaruitval. Kijk maar bij inhammen van wat oudere mannen zonder haarverlies. Vanaf kale huid begint direct vol haar. Zodra in die mannelijke haarlijn sprake is van een overgang van kale huid naar dunnend haar en dan weer naar vol haar kan er sprake zijn van erfelijke haaruitval.
Veel hangt inderdaad af van je definitie van inham. Bij de normale mannelijke haarlijn spreek ik zelf nooit van inhammen. Een inham is toch iets dat op de norwoodschaal de NW2 voorbij gaat en waar je van kunt zeggen dat ie de neiging heeft langzaam maar zeker noordwaarts te bewegen. Maar ook daar helpen minoxidil en finasteride meestal niet. Tenminste, niet voor hergroei, wel voor stabilisatie
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 23:46   #3484
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Inhammen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Veel hangt inderdaad af van je definitie van inham. Bij de normale mannelijke haarlijn spreek ik zelf nooit van inhammen. Een inham is toch iets dat op de norwoodschaal de NW2 voorbij gaat en waar je van kunt zeggen dat ie de neiging heeft langzaam maar zeker noordwaarts te bewegen. Maar ook daar helpen minoxidil en finasteride meestal niet. Tenminste, niet voor hergroei, wel voor stabilisatie
Beste Anthonie,

Ik vertel dit omdat ik in mijn tijd heel veel jongens heb gezien die zich grote zorgen maakten terwijl ze alleen maar een wat meer mannelijke haarlijn ontwikkelden.

Gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 07:25   #3485
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy Bekijk bericht
Ik vertel dit omdat ik in mijn tijd heel veel jongens heb gezien die zich grote zorgen maakten terwijl ze alleen maar een wat meer mannelijke haarlijn ontwikkelden.
Ja, dat kom je vaak tegen inderdaad. Maar MrBear geeft aan dat hij vanaf zijn 20e in de afgelopen 15 jaar geleidelijk ieder jaar wat kaler is geworden. Ik ga er van uit dat dat AGA is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2011, 11:38   #3486
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Ik ben een kleine 3 weken geleden begonnen met het gebruik van minoxidil. Na 1,5 week ondervond ik de eerste shedding. De shedding van ongeveer 400 haren per dag, ik heb de haren daadwerkelijk twee dagen geteld, is nog steeds aanwezig. Nu ben ik als een gewaarschuwd man minox gaan gebruiken en weet ik dat een shedding geen ongewoon fenomeen is.
Ik maak me dus ook niet echt zorgen hierover; wat ik mij echter wel afvroeg is de duur van de shedding. Op de bijsluiter staat dat een toename van de haaruitval niet langer dan twee weken mag duren. Natuurlijk beschrijft een bijsluiter de negatieve bijwerkingen altijd iets optimistischer dan de realiteit laat zien, aldus wat hebben anderen ervaren met de duur van de shedding door minox?
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2011, 13:25   #3487
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Reeds na 1,5 week, 400 haren per dag? Dat lijkt me wel erg snel en erg veel.
In een ouder bericht las ik dat je last had van jeuk en gele schilfertjes. Dat kan duiden op seborroïsch eczeem en ik betwijfel of je daarbij minoxidil mag gebruiken; dat mag namelijk niet op een geïrriteerde hoofdhuid.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2011, 17:20   #3488
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Ik heb een mildere vorm van eczeem gehad, echter deze is zo goed als verdwenen nu ik mijn haar 3 per week met revita shampoo was. Het lijkt me sterk dat mijn haar daarom zo sterk uitvalt. Ik denk toch dat het ligt aan de minoxidil, ik smeer namelijk 1ml uit over mijn gehele hoofdhuid (die bedekt is met haar natuurlijk) en aangezien ik toch nog een stevige bos met haren heb, zullen de haren ook eerder uitvallen. Meer haren, meer haren die shedden. Het tijdsbestek van 1,5 week vond ik ook aan de snelle kant. Ik zie dit nog een maandje aan en dan kan de dermatoloog er voor de tweede keer over oordelen.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2011, 22:56   #3489
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Toch maar, mede gezien hetgeen wat Hannah vertelde, gestopt met het gebruik van Minoxidil. Ik vond dit wel een dilemma: doorgaan met verschrikkelijk veel haren verliezen of het voor lief nemen dat de verloren haren voor niets zijn geshed. Kan ik verwachten dat sommige van de haren die in de shedding verloren zijn weer terug zullen komen? Dat zou mijn minox avontuur nog enigszins verdraagbaar maken, alhoewel ik verwacht het ergste.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2011, 01:38   #3490
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je schreef dat de eczeem zo goed als verdwenen was, dus je had terug kunnen schakelen naar de halve dosering van minoxidil, dus 2 x daags 0,5ml.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2011, 16:20   #3491
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Klopt Hannah, de eczeem is zo goed als verdwenen. Vandaag weer een halve dosis aangebracht. De kleine witte puntjes hebben toch te maken met de ppg die in kirkland zit, dit hoeft niet meteen slecht te zijn toch? We zullen zien hoe mijn minox avontuur afloopt.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 18:43   #3492
punani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 73
Dat wit is inderdaad de ppg van kirkland. Daar had ik ook erg veel last van.
punani is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2011, 16:10   #3493
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Inmiddels gebruik ik al ruim 3 maanden minox 5% (Spectral DNC-L), maar tot nog toe is er nog totaal niks met mijn haar gebeurd.

Haarlijn is nagenoeg hetzelfde gebleven, misschien zelfs wat achteruit gegaan, maar er is zeker geen verbetering te zien.
Verder heb ik ook totaal niks gemerkt van een shedding of iets dergelijks.

Minox heeft mij dus nog helemaal niks laten merken.

Heeft het nog nut om door te gaan? Of kan ik net zo goed stoppen?
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2011, 17:05   #3494
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w12345r Bekijk bericht
Inmiddels gebruik ik al ruim 3 maanden minox 5% (Spectral DNC-L), maar tot nog toe is er nog totaal niks met mijn haar gebeurd.

Haarlijn is nagenoeg hetzelfde gebleven, misschien zelfs wat achteruit gegaan, maar er is zeker geen verbetering te zien.
Verder heb ik ook totaal niks gemerkt van een shedding of iets dergelijks.

Minox heeft mij dus nog helemaal niks laten merken.

Heeft het nog nut om door te gaan? Of kan ik net zo goed stoppen?
Drie maanden is genoeg om een nieuwe haar hooguit 2 centimeter lang te laten worden. Dat merk je dus amper tussen bestaande haren.

Volgens mij zijn sheddingen helemaal zo algemeen niet. Ik heb er zelf ook nooit wat van gemerkt. En tja, bij de inhammen moet je nog wel het minste van minoxidil verwachten, helaas.

Maar 3 maanden is dus veel te kort voor conclusies. Wacht nog een maandje of 3.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2011, 20:03   #3495
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Vandaag weer een bestelling voor een jaar van Biovea ontvangen.
Ik koop daar nu al zo'n 5 jaar en ze worden met het jaar goedkoper, 12 flesjes voor 65 euro.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.