Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 23 november 2011, 20:41   #1246
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
mijn SE op de hoofdhuid was weg na de EERSTE behandeling met de verf.....natuurlijk verf ik soms op regelmatige basis mijn haren...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2011, 21:02   #1247
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Ik heb nu twee avonden lang mijn hoofdhuid flink ingesmeerd met amandelolie en ben vervolgens gaan slapen om de volgende ochtend alles uit te spoelen met ketaconazol shampoo. Nu moet ik zeggen dat de schilferlaag minder is geworden, verdwenen is hij echter nog niet. Is het de bedoeling dat ik doorzet met amandelolie opsmeren totdat de schilferlaag daadwerkelijk verdwenen is? Het lijkt mij logisch dat de ketaconazol ook niet optimaal functioneert met een dikke schilferlaag. Weet Hanna dit misschien?
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2011, 23:10   #1248
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Is andersom geen beter idee? eerst je haar wassen met keta, zodat deze schilfer vrij is, en vervolgens behandelen met olie, zodat de huid zich kan herstellen en geen schilfer vorming optreed.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2011, 13:20   #1249
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UVT Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik doorzet met amandelolie opsmeren totdat de schilferlaag daadwerkelijk verdwenen is?
Inderdaad. Hoe vaak de behandeling herhaald moeten worden, is afhankelijk van de mate van SE.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2011, 21:49   #1250
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Dit kan komen door het weer! Jij hebt echt alles al geprobeerd volgens mij? Dit zou ik niet proberen vanwege de wel hele kleine kans. Probeer dan iets antibacterieel of zoiets http://static.mijnwebwinkel.nl/winke...ull6349721.jpg
Ik heb alles geprobeerd wat ik tegen ben gekomen

Thanks voor je tip! Ik heb het eens bekeken en ik ben helaas geen ervaringen tegen gekomen in relatie met een eczeem, desondanks ga ik het misschien toch eens proberen
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 00:40   #1251
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Hoi allemaal, misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik ben een gozer van 23 en heb nu al een tijdje last van seborroïsch eczeem, op zich is het bij mij nog niet zo heel erg volgens mij maar heb er toch nog wel last van. Ik heb al verschillende shampoos, lotions en zalfjes gebruikt en ik heb nu niet meer zo'n last van schilfers. Ik moet nu nog wel elke dag mijn haar wassen omdat ik anders gek wordt van de jeuk en vaak is mijn hoofdhuid erg rood. Ik heb lang haar maar door het dagelijks wassen is mijn haar zo droog als maar kan en na een dag is het juist weer heel vettig en zo blijf ik dus bezig, hebben jullie misschien nog tips voor mij? Toch mijn haar eraf of misschien minder vaak wassen op de een op andere manier?

Laatst gewijzigd door Langhaartje; 27 november 2011 om 00:48
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 15:27   #1252
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
je haar elke dag wassen met een antiroos shampoo is niet goed. Deze haalt al het vet van je hoofdhuid/haar. Hierdoor wordt het uiteraard droog en gaan je talgklieren harder werken om je huid weer vettig te maken. Probeer die shampoo te minderen. Bv. dag 1 wassen, dag 2 sporten en zonder shampoo wassen. Dag 3 wassen met shampoo en dag 4 weer een dag niet. Als je alleen antiroos shampoo beruikt probeer die dan ook af te wisselen met een mildere shampoo die je haar niet zo droog maakt.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 15:28   #1253
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ik heb alles geprobeerd wat ik tegen ben gekomen

Thanks voor je tip! Ik heb het eens bekeken en ik ben helaas geen ervaringen tegen gekomen in relatie met een eczeem, desondanks ga ik het misschien toch eens proberen
MSM wel dan? met goede resultaten, dit lijkt mij echt onmogelijk.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 19:52   #1254
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
je haar elke dag wassen met een antiroos shampoo is niet goed. Deze haalt al het vet van je hoofdhuid/haar. Hierdoor wordt het uiteraard droog en gaan je talgklieren harder werken om je huid weer vettig te maken. Probeer die shampoo te minderen. Bv. dag 1 wassen, dag 2 sporten en zonder shampoo wassen. Dag 3 wassen met shampoo en dag 4 weer een dag niet. Als je alleen antiroos shampoo beruikt probeer die dan ook af te wisselen met een mildere shampoo die je haar niet zo droog maakt.
Ja dat dacht ik zelf ook, ik probeer nu om de dag mijn haar te gaan wassen. Ik ben eigenlijk gestopt met de roosshampoo en was mijn haar nu om beurten met babyshampoo of " gewone" shampoo, ligt aan wat wij thuis hebben. Hoe reageert je hoofdhuid wanneer je alleen je haar wast met water? Kan ik de 2dag dan beter helemaal mijn haar droog houden of toch wassen met water maar zonder shampoo? Bedankt voor de tips in ieder geval, moeilijk om uit te vinden wat voor mij het beste werkt.
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 22:52   #1255
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Bijv. eerst zweten door sporten zodat het talg vloeibaarder wordt en dan alleen afspoelen met water. Als je irritatie hebt door slechte shampoo's kan je proberen zo lang mogelijk zonder shampoo te wassen. Als je echt SE hebt ontkom je helaas niet aan shampoo om je huid mee schoon te maken (anders krijg je echt irritatie)
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2011, 23:11   #1256
Langhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2011
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Bijv. eerst zweten door sporten zodat het talg vloeibaarder wordt en dan alleen afspoelen met water. Als je irritatie hebt door slechte shampoo's kan je proberen zo lang mogelijk zonder shampoo te wassen. Als je echt SE hebt ontkom je helaas niet aan shampoo om je huid mee schoon te maken (anders krijg je echt irritatie)
Wat zouden jullie adviseren als "goede" shampoo? Ik gebruik nu vaak babyshampoo omdat dat volgens de dokter neutraal is voor de huid maar daar krijg ik dan weer heel droog haar van dus ik wissel ik het af met wat voor een shampoo die op dat moment thuis staat. Zijn er bepaalde soorten/merken die ik beter wel of niet kan gebruiken?
Langhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2011, 00:08   #1257
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
MSM wel dan? met goede resultaten, dit lijkt mij echt onmogelijk.
Ja, wel met hele hoge dosissen: 8000/10.000mg, maar daarmee ging het niet weg maar werd het wel wat dragelijker.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 14:56   #1258
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Ik heb dermovate voorgeschreven gekregen voor het bestrijden van mijn se. Dit voornamelijk omdat ik aan de minox wil beginnen en dit onmogelijk is met het eczeem dat ik nu heb. Ik weet dat dit niet een bepaald onschuldig middeltje is, vandaar dat ik het ook maar twee weken mag gebruiken. Het probleem is echter dat ik juist, na het opsmeren van de lotion, extra schilfers krijg. Is dit normaal/gebruikelijk? Het lijkt zo juist contraproductief, je krijgt juist het medicijn tegen de schilfering. Iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik begin aardig gek te worden van de weken dat ik zo 300 haren per dag verlies. Mijn dermatoloog ziet de oorzaak in een operatie (algehele anesthesie en tevens een operatie aan mijn kaakbot, dus dichtbij de haargrens), dit zou best kunnen kloppen, maar dit telogeen efflevium houdt al 8 weken aan. Het mag van mij nu toch wel stoppen aangezien de dikke bos die ik had langzaam aan toch een heel stuk dunner begint te worden.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2011, 00:00   #1259
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Had je al Se voor de operatie? Het probleem is dat het vaak chronisch is, dus je kan nu wel een paar weken smeren met zalf, maar als je stopt begint het weer. Dus dan kan je nog geen minox gebruiken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 20:11   #1260
mark3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2011
Berichten: 8
Stieprox shampoo werkt bij mij goed tegen SE, al moet ik het blijven gebruiken (1 tot 2 maal per week) om het weg te houden. Kreeg de tip van een dermatoloog. Ik merk bij mezelf dat als ik melk drink, de SE verergerd, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
mark3 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.