Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2011, 00:25   #1
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Minox & Alcohol

Hallo allemaal,

ik ben sinds een weekje weer begonnen met minox.
Echter heb ik nu al 2x gemerkt dat ik zeer licht in mn hoofd ben als ik 1/2 drankjes had. Het voelt alsof ik al enigzins dronken ben, terwijl dit normaal gesproken pas na 7/8 drankjes het geval is.

Zou dit erop kunnen duiden dat ik van nature een hoge bloeddruk heb, en dat minox dit versterkt?
Alcohol heeft namelijk dit effect op mensen met hoge bloeddruk.

Alcohol & Minox zouden elkaar dus versterken, en daardoor een licht gevoel in mn hoofd veroorzaken.

Meer mensen hier ervaring mee?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2011, 15:56   #2
NOOT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 90
Minoxidil is van orgine een bloeddruk verlagend middel. Niet verhogend dus. Ze ontdekten dat het ook haargroei bevorderde vandaar dat het nu ook gezien wordt als middel tegen haaruitval.
NOOT is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2011, 23:01   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOOT Bekijk bericht
Minoxidil is van orgine een bloeddruk verlagend middel. Niet verhogend dus. Ze ontdekten dat het ook haargroei bevorderde vandaar dat het nu ook gezien wordt als middel tegen haaruitval.
mm ja je hebt gelijk. Toen ik dit schreef voelde ik me dus weer zat na 2 drankjes, dus vandaar .
Blijf het raar vinden, maar het is inderdaad bloeddruk verlagend.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2011, 11:25   #4
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Goed argument om gematigd met alcohol om te gaan. Ik gebruik minoxidil nu een week, misschien te kort om echt iets te ondervinden, maar ik heb hetzelfde gevoel; een kleine hoeveelheid alcohol slaat al hard aan. Wel belangrijk om rekening mee te houden als je nog de weg opgaat.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2011, 19:36   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UVT Bekijk bericht
Goed argument om gematigd met alcohol om te gaan. Ik gebruik minoxidil nu een week, misschien te kort om echt iets te ondervinden, maar ik heb hetzelfde gevoel; een kleine hoeveelheid alcohol slaat al hard aan. Wel belangrijk om rekening mee te houden als je nog de weg opgaat.
Mmm daar haal je een goed punt aan! Raar eigenlijk dat er niks over in de bijsluiter staat..maar goed.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2011, 10:31   #6
nadenker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 8
Even over het gebruik van minoxidill, ik smeer nu 7 maanden 2 maal daags 0,5 ml mino 5% op mijn hoofd en het werkt!!!! Eerst kon je mijn hoofdhuid zien tot aan mijn kruin en aan de achterzijde zag je kale plekken. Zie je dus niet meer, fantastisch!!! Eeen dikke haarbos zal het nooit worden maar hier ben ik dik tevreden mee. Ik ben een vrouw, 53 jaar oud en sinds 1,5 jaar 100% in de overgang na baarmoeder e.d. verwijdering waarna de kaalheid begon. Ik heb een lage bloeddruk maar heb geen last gehad van minoxidill. Ik ben een zeer regelmatige drinker (elke dag wel 2 a 3 glazen wijn en soms meer) en na het lezen van jullie berichten over de combi van mino met alcohol herken ik wel dat ik minder drink omdat ik er eerder last van heb (scheelt wel geld). Ik dacht dat dit door mijn leeftijd/overgang kwam maar misschien is het wel de mino!! Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. Ik zal de komende de dagen nog kijken of mensen vragen hebben over het effect van mino bij mij maar anders sluit ik de bijdragen aan dit forum af omdat ik nu een tevreden gebruiker ben die nooit geholpen was als ik dit forum niet had gelezen!!!!! DANK!!
nadenker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 14:00   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Mmm daar haal je een goed punt aan! Raar eigenlijk dat er niks over in de bijsluiter staat..maar goed.
Je had 't zelf ook wel kunnen bedenken: doordat de bloeddruk door minoxidil enigszins wordt verlaagd, kunnen sommige gebruikers zich 'licht in het hoofd' gaan voelen of zelfs duizelig worden, wat men na het drinken van alcohol ook vaak ervaart; bij combinatie dus dubbel.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 14:24   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je had 't zelf ook wel kunnen bedenken: doordat de bloeddruk door minoxidil enigszins wordt verlaagd, kunnen sommige gebruikers zich 'licht in het hoofd' gaan voelen of zelfs duizelig worden, wat men na het drinken van alcohol ook vaak ervaart; bij combinatie dus dubbel.
Er is zoveel dat je zelf kan bedenken.
Wil niet zeggen dat het niet in de bijsluiter hoeft te staan.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 14:28   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het mag toch inmiddels als algemeen bekend worden verondersteld, dat medicijnen beter niet gecombineerd kunnen worden met (teveel) alcohol.
Maar in de bijsluiter dient wel te staan dat minoxidil beter niet gebruikt kan worden door mensen die reeds een (te) lage bloeddruk hebben.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.