Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 15 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 maart 2012, 17:40   #931
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hanna is al bijna 4 maanden niet meer langs geweest, Robbert. Ik hoop dat anderen ook goede input kunnen geven.

Je hoort vaker van geïrriteerde huid in het AGA-gebied. Men geeft er de term 'inflammation' aan. De gedachte is geloof ik wel dat die irritatie die dan gevoeld wordt samenhangt met littekenvorming om de haarwortels. Maar ik heb me er nooit heel erg in verdiept omdat ik zelf geen last heb van zoiets. Low level lasers worden gebruikt bij littekens, dus ik kan me voorstellen dat dat misschien wel een goede zet kan zijn.

Het kan natuurlijk ook een lichte vorm van eczeem of een schimmel zijn. Je zou eens een shampoo met ketoconazol kunnen proberen voor een poosje. Als de jeuk en zo minder wordt, dan is dat wel een aanwijzing.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 20:00   #932
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik heb je vraag al beantwoord de post hiervoor, dus lijkt me niet nodig nog een keer te doen. Koop geen lasercomb, investeer in iets fatsoenlijks.

En inflammation kan zoveel oorzaken hebben, maar het meerendeel van de mensen met haaruitval hebben er last van. Sinds ik LLLT in combinatie met olie heb ik vrijwel nooit meer last van jeukende/pijnlijke hoofdhuid.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2012, 23:19   #933
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Bedankt Anthonieh.
Dzinee, wat is LLLT precies? Dit is toch ook met een lasercomb?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2012, 12:54   #934
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
google...ever heard of it?
http://en.wikipedia.org/wiki/Low_level_laser_therapy

http://www.hairlossfight.com/forums/viewforum.php?f=31
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2012, 14:41   #935
sazia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
Tja dat ding is mega duur, dus voor mij niet interresant
Trouwens dat Artikel heb ik maanden geleden al gelezen ?....
Wat zijn de kosten dan ? Ben heel benieuwd
sazia is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2013, 12:54   #936
fontein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2013
Berichten: 1
Hoi,

ik heb sinds kort de Hairmax Professional 12 Laser Comb... nu staat er in de beschrijving dat je hem max. 3x per week 8 minuten per keer moet gebruiken. Ik krijg de indruk dat dit puur is omdat vaker en langer "vervelend" is om te doen...

ik zelf gebruik hem nu 3x in de week uitgebreid (maar dan ben ik zeker langer dan 8 minuten bezig.. het dubbele ongeveer, om mijn hele hoofd te doen).... en daarnaast gebruik ik hem ook nog eens iedere dag op de ergste plekken...

ben ik nu fout bezig, of kan dit geen kwaad? en waarom wel/niet?

Thanks,

ik ben een vrouw
fontein is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 16:26   #937
sunday
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 11
haarlaserkam

Zie de koopjeshoek, ik heb er 1 te koop. Je moet de dicipline op kunnen brengen om regelmatig de kam te gebruiken, helaas lukte mij dat niet i.v.m. onregelmatig werk
sunday is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2013, 14:47   #938
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Ik heb er deze week een voor weinig op marktplaats gehaald.

Zijn er nog 'combers' onder ons?
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2013, 07:38   #939
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Meest waardevolle post uit dit topic.

Thx (ook al lees je dit niet) en heb ik toch het idee dat ik het ergens voor doe.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Hey Eddy_wally,

Ik snap je zorgen, het is ook goed dat je er kritisch naar kijkt. Daarom vind ik het dus ook zo uitstekend dat nu dit rapport is uitgelekt. Ik heb het meteen ook op Hairlosshelp gezet. Zoveel mogelijk mensen moeten dit zien en kritisch bekijken, want daar is de hele wetenschap op gebaseerd (kritisch kijken naar het werk van anderen).

Wat de FDA-goedkeuring precies zegt weet ik niet zeker omdat het hier niet om een oraal middel gaat maar een apparaat. Hiervoor is een aparte procedure (510k) met aparte richtlijnen die mij niet bekend zijn. Maar volgens mij is het NIET zo dat Lexington alleen maar hoefde aan te tonen dat het ding veilig is. Ze moesten ook wel degelijk aantonen dat het werkt. En door deze studie mogen ze nu ook zeggen dat het haargroei bevordert, iets wat zonder FDA-keuring niet mag.

Die video die je aanhaalt kan idd zorgen wekken maar in mijn ogen weer onterecht (het gaat trouwens niet over hairmax maar over een laserkliniek die veel teveel geld vraagt). Weet niet hoe oud de video is maar ik vind de artsen die aan het woord komen in ieder geval erg conservatief. Het is waar dat er nog geen artikel is verschenen die de werking van lasertherapie op AGA aantoont in een peer-review tijdschrift. Dat is ook een nadeel, maar dat probeert Hairmax nu juist wel te veranderen met deze FDA-studie. Ze hebben een groot en degelijk onderzoek laten uitvoeren door een paar wetenschappers die alle benodigde papiertjes hebben, en meer kunnen we toch niet wensen.

Als ik die studie goed bekijk vind ik hem redelijk overtuigend. Ze hebben heb keurig dubbelblind uitgevoerd. Dit betekent dat een deel van de proefpersonen een echte lasercomb kreeg en een ander deel een neppe ofwel placebo (ik neem aan met gewoon rood licht, wordt helaas niet beschreven). Een studie is dubbelblind als zowel de proefpersonen als de onderzoekers tijdens het onderzoek niet weten wie een echte en wie een neppe heeft. Dit is belangrijk om te voorkomen dat mensen de resultaat onbewust te positief of te negatief inschatten.

Het aantal proefpersonen (de 'n') had wat hoger mogen zijn maar is nog net redelijk te noemen (n=112). Een grote n is noodzakelijk om betrouwbare ofwel significante uitspraken te doen. Hoe groter de n, hoe groter de kans dat de verschillen die je vindt echt door het apparaat komen en niet door toeval.

Uit deze studie blijkt het volgende:
  • Haartellingen met behulp van microfoto's laten zien dat lasercomb-gebruikers na een half jaar 18,8 haren meer hebben per vierkante cm. Placebogebruikers hadden gemiddeld 10,6 haren minder per cm2 na een half jaar.
  • Van de lasercombgebruikers merkt 63,1% enige vooruitgang, 36,8% merkt geen verbetering. Van de placebogebruikers merkt 53,9% geen verbetering.
  • Opvallend is dat de onderzoekers met het blote oog zelf geen verschil zien tussen mensen die een echte en een neppe comb hebben gebruikt. Zij zien bij beide groepen over het algemeen vooruitgang. Dit is een beetje raar maar dit soort rare uitslagen zitten in de meeste studies wel (ik meen ook bij fina of duta), en geeft maar weer aan hoe onbetrouwbaar observaties met het blote oog zijn.
  • Verder geven de meeste lasercombgebruikers (ongeveer 60%) aan dat minder haren uitvallen terwijl de meeste placebogebruikers geen verbetering merken.
  • Ook geven de meeste lasercombgebruikers aan dat ze de indruk hebben dat hun hoofdhuid gezonder is geworden (bijna 60%), terwijl de meeste placebogebruikers geen verbetering merken.
  • Ongeveer 55% van de lasercombgebruikers geeft ook aan dikker haar te hebben gehad en een gezondere glans te hebben in het haar, terwijl de meeste placebogebruikers geen verbetering in dikte en glans merkte.
  • Ten slotte geeft bijna 65% van de lasercombgebruikers aan dat ze denken dat hun algemene haarkwaliteit erop vooruit is gegaan. De placebogebruikers zijn een stuk minder positief.
  • Bijwerkingen zijn niet nauwelijks gevonden.
Al deze bevindingen zijn statistisch significant, dat wil zeggen dat de kans dat deze verschillen ook echt door de lasercomb zijn veroorzaakt en niet door het toeval tussen de 95 en 99% ligt.

Voor mij is hiermee wel aangetoond dat de lasercomb werkt. Een mooie bekroning zou zijn als het artikel gepubliceerd wordt in een toonaangevend tijdschrift. Maar dit is toch ook al erg overtuigend. Je moet alleen geen hoge verwachtingen hebben van de lasercomb. Dat zie je ook terug in deze studie. Hoewel de comb veel beter werkt dan het nepapparaat, zie je bij de gebruikers van de lasercomb zelden echt uitstekende resultaten. De meeste gebruikers gaan er 'een beetje' of 'redelijk' op vooruit. Maar dit geldt naar mijn mening bij alle haargroeimiddelen die er nu bestaan: ze werken bij een grote groep mensen maar alleen maar een beetje. Voor de meesten is behoud te bereiken, en een beetje hergroei als je er vroeg bij bent en je een combinatie van meerdere bewezen middeltjes gebruikt.

Wat betreft de effectiviteit van de lasercomb ten opzichte van andere middelen. Eerder circuleerden er wat rare cijfers over het aantal haren dat de lasercomb zou doen hergroeien (zie hier), gebaseerd op een vijftal foto's van hairmax. Nu weten we het echte cijfer, en dat is 18 per cm2. Dit lijkt een stuk minder dan bijvoorbeeld minoxidil en CT (zie hier), maar echt vergelijkbaar is het niet door gebruik van andere apparatuur en subjectiviteit bij het tellen.

Concluderend: de hairmax lasercomb werkt en is erg veilig, maar verwacht niet teveel en zie het vooral als een aanvulling op je regimen.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2014, 13:10   #940
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
18 haren gemiddeld erbij staat toch gelijk aan zo"n 5-6 Grafts..alleen zullen het wel dunnen haren zijn.. Echter als 50 Grafts nodig zijn voor een mooie dekking zal je toch tien procent verbetering hebben. Vanuit gaande dat de groep geen fina of minoxidil toepaste denk ik toch dat dit een goede aanvulling is
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2014, 01:30   #941
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
.alleen zullen het wel dunnen haren zijn..
Uit interesse: vanwaar deze conclusie?
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2014, 12:27   #942
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Nieuwe haren zullen toch niet gelijk vol dik zijn
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2014, 19:47   #943
BitByte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Ik ben nieuw op dit forum, ik ben 20 jaar en heb een terugtrekkende haarlijn. Ik was aan het kijken naar die laserhelm. Maar wat me opvalt is dat de lasers zo duur zijn. Hoe komt dit? Zijn dit speciale lasers?
Op de site van OverMachoGrande hebben ze het over 650nm 5mW lasers. Ik ken me niet heel goed uit hierin, maar zijn dit niet doodnormale laser diodes? 650nm is de golflengte welke tevens de kleur van de diode bepaald en 5mW de sterkte. Hoe kunnen deze enkele dollars per stuk kosten? Als ik op sites in China kijk zijn ze te koop voor minder dan $1 per stuk.

Ik ben aan het denken om dit uit te proberen. Solderen en aansluiten zou allemaal geen problemen op moeten leveren. Het enige wat ik me afvraag: ik heb een redelijke bos haar, enkel een teruggetrokken haarlijn. Zouden deze lasers hier ook tegen helpen?
BitByte is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2014, 23:13   #944
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitByte Bekijk bericht
Ik ben nieuw op dit forum, ik ben 20 jaar en heb een terugtrekkende haarlijn. Ik was aan het kijken naar die laserhelm. Maar wat me opvalt is dat de lasers zo duur zijn. Hoe komt dit? Zijn dit speciale lasers?
Op de site van OverMachoGrande hebben ze het over 650nm 5mW lasers. Ik ken me niet heel goed uit hierin, maar zijn dit niet doodnormale laser diodes? 650nm is de golflengte welke tevens de kleur van de diode bepaald en 5mW de sterkte. Hoe kunnen deze enkele dollars per stuk kosten? Als ik op sites in China kijk zijn ze te koop voor minder dan $1 per stuk.

Ik ben aan het denken om dit uit te proberen. Solderen en aansluiten zou allemaal geen problemen op moeten leveren. Het enige wat ik me afvraag: ik heb een redelijke bos haar, enkel een teruggetrokken haarlijn. Zouden deze lasers hier ook tegen helpen?
Zal hopelijk voorkomen dat de haarlijn verder terug trekt.

Geen idee wat betreft welke lasers het zijn.
Maar als je een helm maakt, graag ook eentje voor mij alsjeblieft!
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 22:56   #945
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Heb zelf aantal jaar geleden ook zelf helm een helm gemaakt met behulp van OMG.

Destijds de lasers in Amerika besteld. Veel chinese sites hebben een zeer twijfelachtige sterkte (vaak is het geen 5mW); warmteproblemen en twijfelachtige golflengte.

Maar je kunt het natuurlijk proberen, ben je wel goedkoper uit.
In principe zijn het 'doodgewone' diodes

In jouw geval heb je ook niet veel diodes nodig; simpelweg op het betreffende gebied focussen.

Laat me maar weten als je nog vragen hebt; al kunnen we dan beter een ander topic openen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Protopic EN Lasercomb combi: gevaarlijk?!? Guoy Overige behandelingen 16 24 augustus 2009 01:10
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 17:37
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.