Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juli 2011, 20:50   #16
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Bedankt!!

Ja, maar bij mij begint de kruin ook stilaan dunner te worden ... .

Dus ik vermoed dat het niet 'helemaal' NW 2A is ... . (correctie: WAS )


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Ziet er super uit, Ben. Mooie haarlijn, nu afwachten.

Om op je eerdere vraag terug te komen, je viel in de schaal NW 2A.

Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2011, 21:06   #17
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Bedankt voor de toffe reacties!!!

Jordy, ze hebben het in 1dag gedaan. Wel een HELE prestatie lijkt mij. Oorspronkelijk was afgesproken dat ze het in 2 dagen gingen doen, maar de dag zelf ging het ZO goed (waarschijnlijk mede doordat ik zo'n braaf manneke ben, he) dat ze een tandje hebben bijgestoken. Meer kun je toch absoluut niet wensen, niet?

Enneuh ... die zwellingen zijn inderdaad weggeweest, maar zijn nu weer terug en ditmaal doen ze een beetje pijn als ik ze aanraak. Maandag gaan we op reis, dus ik hoop dat de zwellingen dan wegzijn, of we zouden verplicht zijn om naar een ander zonnestelsel te verhuizen in de hoop niet op te vallen ... . Neeje grapje. Ik wil zeker niemand bang maken, want tot nu toe vallen de zwellingen heel goed mee (even afkloppen op hout ...).

Als ik per ongeluk mijn wenkbrauwen frons doet het pijn in het transplantatiegebied en ook als ik nies moet ik heel voorzichtig zijn, zodat het zo weinig mogelijk pijn doet. Het donorgebied is tot nu toe MERKWAARDIG rustig. Ik voel daar bijna niets van en zie nagenoeg geen roodheid.

Ik heb, vergeefs, al op internet gekeken om een tweedehands teletijdmachine op de kop te kunnen tikken, zodat ik een sprong van zo'n half jaar zou kunnen maken. Dat spaart een hoop geduld ... . (in de veronderstelling dat ik dan natuurlijk minstens even gezond ben dan nu het geval is ...).

Nu er maar vanuit gaan dat er geen complicaties optreden ... .

Ik houd jullie op de hoogte.
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2011, 15:12   #18
Gotty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2011
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 26
Geslacht:
Hoi Ben en alle anderen,

Ik ben van plan om FUE te ondergaan, maar ik lees goede en minder goede verhalen, maar ik blijf nog wel een tijdje lezen op dit forum en wat rond googlen om een goed besluit te nemen. Wat ik me nu direkt afvraag is of jij ook van plan ben om een foto van jezelf in je album te zetten als je haar is aangegroeid, en of er nog wat uit is gevallen en wat je ook maar kwijt wil/kan. ik zou dat zeer op prijs stellen.
__________________
Vriendelijke groeten, Gotty

Als je remt heb je onnodig veel gas gegeven .

Ik ben niet geschikt voor FUE HT haarvermeerdering, wie weet wat de toekomst nog brengt.
Gotty is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2011, 15:41   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gotty Bekijk bericht
Ik ben van plan om FUE te ondergaan, maar ik lees goede en minder goede verhalen, maar ik blijf nog wel een tijdje lezen op dit forum en wat rond googlen om een goed besluit te nemen.
Mijn ervaringen kun je lezen in mijn blog.

Je moet je afwegingen inderdaad goed maken. Goed je eigen verwachtingen op een rij zetten en afzetten tegen de mogelijkheden die een haartransplantatie je kan bieden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2011, 17:02   #20
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Tuurlijk wil ik best die foto's van de vooruitgang uploaden e.d. Daar kan ik nu nog absoluut niets van zeggen, uiteraard.

Maar het is nog maaaaaaaaaanden wachten voor het eindresultaat er is, dus dat wordt gewoon geduld hebben ... .
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2011, 21:17   #21
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Dag iedereen

Even een korte update.

Morgen mag ik EINDELIJK mijn hoofdhuid wassen. Je wil niet weten hoe ik daar naar uitkijk!

Vandaag prikte het donorgebied meer dan anders. Het implantatiegebied is al heel goed genezen. Zwellingen heb ik sinds vanochtend niet meer gehad. Eigenlijk is het tot nu toe allemaal heel goed meegevallen.

Vandaag gebeld door Sabine van ProhairClinic om te kijken hoe het er nu mee gaat. Nu komt de moeilijkste periode eraan: de haartjes die er gaan uitvallen. Maar ach ... daar moet ik gewoon doorheen ... .

Als ik morgen mijn hoofdhuid gewassen heb, vul ik mijn weblog aan.

Groetjes

Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 11:20   #22
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Dag iedereen

Even een korte update.

Morgen mag ik EINDELIJK mijn hoofdhuid wassen. Je wil niet weten hoe ik daar naar uitkijk!

Vandaag prikte het donorgebied meer dan anders. Het implantatiegebied is al heel goed genezen. Zwellingen heb ik sinds vanochtend niet meer gehad. Eigenlijk is het tot nu toe allemaal heel goed meegevallen.

Vandaag gebeld door Sabine van ProhairClinic om te kijken hoe het er nu mee gaat. Nu komt de moeilijkste periode eraan: de haartjes die er gaan uitvallen. Maar ach ... daar moet ik gewoon doorheen ... .

Als ik morgen mijn hoofdhuid gewassen heb, vul ik mijn weblog aan.

Groetjes

Ben79

Ok goed bezig zo met je updates ben benieuwd!
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 22:23   #23
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
De hoofdhuid net gewassen (dag 6).

Bedoeling is de korstjes te laten loskomen. Eerst 20 tot 25 minuten lauw water erover laten lopen, zodat de korstjes er gemakkelijker af zouden komen (volgens instructies).

Daarna hoofdhuid gewassen met een milde shampoo. Er mag daarbij stevig gewreven worden, maar uiteraard zonder krabben.

Zoals verwacht, komen niet alle korstjes los. Dat lijkt me ook normaal. Wat me wel opvalt, is dat op sommige plaatsjes waar de korstjes wél los zijn gekomen de huid er duidelijk 'roder' uitziet dan op andere plekjes. Ook zitten er 'in' die korstjes vaak haartjes vast ... . Komen die haartjes dan 'zo' snel los? Hopelijk is dit niets om me zorgen om te maken.

De komende dagen moet ik de hoofdhuid telkens opnieuws wassen tot alle korstjes weg zijn.

Laatst gewijzigd door Ben79; 10 juli 2011 om 22:28
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 22:38   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wat mij enorm hielp was een hele vette zalf. Daardoor kwamen de korstje heel makkelijk en snel los.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 22:56   #25
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ik heb geen extra zalf gekocht, omdat ik van Sabine niets anders mocht gebruiken. Er lijken wel kleine 'wondjes' te zijn ontstaan door het loswrijven / wassen van de korstjes.

Ik heb wel nivea in huis. Denk je dat dat zou mogen?

Groetjes

Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2011, 06:56   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Ik heb geen extra zalf gekocht, omdat ik van Sabine niets anders mocht gebruiken. Er lijken wel kleine 'wondjes' te zijn ontstaan door het loswrijven / wassen van de korstjes.

Ik heb wel nivea in huis. Denk je dat dat zou mogen?
Ik smeerde de zalf er op dag 3 al op. Alles wat je op snijwonden mag smeren mag je ook op die korstjes smeren. En jij zit al op meer dan een week ondertussen! Zelf had ik calendulanzalf, voor snellere genezing van snijwonden dus, enorm vette troep die je overdag niet in je haren wil
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2011, 00:23   #27
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Besten Grüssen aus Deutschland

Vanmiddag aangekomen in Duitsland. Vandaag hier viel gewandeld met ein petje op uiteraard. Maar soms wordt es toch wel broeierig onder zo'n petje, zeker als je zoiets normalerweise nooit draagt.

Vanmorgen zijn er weer wat Körstchen abgekommen, maar sicher nog nicht alles. Ik durf er ook echt niet te hard op wrijven en hier en daar 'voel' ik dat ik er best nog even vanaf blijf ... .

De toekomstige haarlijn is nu wel al sehr mooi te zien. Spijtig dat de meeste haartjes daarvan weer voorlopig zullen uitvallen (let's hope NOT ...). Hopelijk blijft het haar 'waartussen' ze hebben ingeplant (midvoor) gewoon groeien ... .

So, en nu de komende dagen genieten van Bratwurst, Saurkraut en hopelijk niet teveel Sonne.

Auf Wiederhören

Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2011, 20:32   #28
twisted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wat mij enorm hielp was een hele vette zalf. Daardoor kwamen de korstje heel makkelijk en snel los.
Heb je toevallig ook aloe vera zalf erop gesmeerd? Zou dit een goed idee zijn om vlak na de transplantatie te doen?
twisted is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2011, 21:01   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twisted Bekijk bericht
Heb je toevallig ook aloe vera zalf erop gesmeerd? Zou dit een goed idee zijn om vlak na de transplantatie te doen?
Ik had een aloë vera lotion na de eerste transplantatie. Volgens mij ben ik na de eerste nacht meteen al begonnen met dat op te spuiten. Maar verder was ik erg voorzichtig en na de eerste ingreep duurde het 7 dagen voor alle korstjes weg waren.

De tweede keer was ik dapperder. Als je er de studie op naleest, dan zitten transplantaten eigenlijk binnen 24 uur al best vast. Na 48 uur moet je al behoorlijk wrijven wil je nog schade aanrichten en na 4 dagen moet je er echt aan gaan rukken om nog schade aan te kunnen richten.

De tweede keer heb ik op de tweede avond voor het slapen (dus ruim 24 uur na de ingreep) wondzalf op het implantatiegebied aangebracht. En de derde avond die vette calendulacreme. Als ik had geweten dat er ook vette aloëveracreme was, dan had ik dat misschien wel gekocht .... en dag 4 was ik toen al volledig vrij van korstjes.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2011, 13:07   #30
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ik heb aloë vera- zalf en -spray meegekregen. Dat gebruik ik nu dus.

Vroeger dan verwacht, (na dag 12 al) begonnen bij mij de haartjes al uit te vallen, snik. Allemaal even lang, zonder worteltje, zo lijkt het wel ... . Sommige haartjes in L-vorm?? (bizar?)

Ik vind het wel raar dat het worteltje van de haartjes niet meekomen ... . Ik kan me toch niet voorstellen dat elk haartje in het haarzakje boven de wortel nu wordt 'afgeknipt' om vervolgens te worden uitgestoten ... .

De inhammen worden weer goed zichtbaar ... pfff. En de huid is nog wel heel erg rood. Pijn o.i.d. voel ik niet meer, en ook absoluut geen jeuk. De roodheid zie je eigenlijk amper bij vooraanzicht, maar heel duidelijk van bovenop.

Daarnaast heb ik sterk de indruk dat op het stukje tussen de inhammen (daar stond dus nog haar en hebben ze haartjes tussen geplant) de 'originele' haartjes precies niet meer allemaal zijn teruggekomen. In het transplantatiegebied (voorop) zijn alle haartjes die er nu staan (zowel originele als getransplanteerde) een stuk korter dan erachter, waar niets getransplanteerd is.

Moet ik me daar zorgen over maken? Ik hoop namelijk binnen een maand terug te gaan werken. Het zou fijn zijn als het haar dat er dan nog is bijna 2 cm lang is. Misschien kan ik dan wel een een beetje toppik o.i.d. gebruiken om het dunne gebied te camoufleren ... .

Graag wat reacties / ideetjes.

Alvast bedankt

Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.