Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,60 gemiddeld. Weergave
Oud 10 oktober 2009, 14:12   #151
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Volluma kan ik je niet aanraden, dat lijkt teveel op echte verf en is nauwelijks nog uit je haren te krijgen. Fullmore is prettiger en toch ook goed waterbestendig.
Minox kun je overal op internet krijgen zonder recept, maar in België kun je ook bij veel apotheken 5% minox krijgen zonder recept.
Het belangrijkste is te weten of je minoxidil mag gebruiken, d.w.z. je mag geen lage bloeddruk of hartaandoening hebben.
Ik gebruik Volume Hair Make Up van Drogisterij... (volluma dus denk ik..)
Ik ben zeer lovend van het spul na eerste keer gebruik. Het is alleen wel troep!!
Maar dit heb ik er zeker voor over zolang het maar niet me eigen haar beschadigd aangezien het inderdaad op verf lijkt... Weet iemand wat het effect van volluma is bij regelmatig gebruik?

Als je het eruit wast klopt het dan dat je enorm veel haren verliest? (Wat Volluma aanmaakt) Vanmorgen me haar gewassen en heel me handen zaten onder de haren!!! Daarentegen kan het ook uitval zijn omdat ik net begonnen ben met SP. Aan de andere kant: als ik met me handen boven een wit bureau door me haar ga, verlies ik misschien 3 a 4 haren. Voordat ik SP slikte was dit zeker 10, 11, 12 haren als het niet meer was.

Ik slik het echter pas 1,5 week dus het lijkt me sterk dat het komt SP maar het is wel heel erg opvallend.

Minioxidill ga ik is vragen bij de dokter.. En me bloeddruk... Heb eerder een iets hogere bloeddruk dan een iets lagere bloeddruk is gebleken.

Laatst gewijzigd door Diamond3d; 10 oktober 2009 om 14:15
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2009, 15:17   #152
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diamond3d Bekijk bericht
Ik gebruik Volume Hair Make Up van Drogisterij... (volluma dus denk ik..).
Nee, dat is niet hetzelfde. Volluma is Volluma, een merknaam.

Of dat spul van de drogisterij beter of slechter is dan Volluma, weet ik niet.
Koop maar liever Fullmore, daar hebben lotgenoten goede ervaringen mee.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2009, 16:00   #153
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee, dat is niet hetzelfde. Volluma is Volluma, een merknaam.

Of dat spul van de drogisterij beter of slechter is dan Volluma, weet ik niet.
Koop maar liever Fullmore, daar hebben lotgenoten goede ervaringen mee.
Heb je toevallig een site waar ik dat kan bestellen? Heb diverse topics doorgenomen en google maar kan maar 2 sites vinden. Bij beide 32,50 euro. Is het nergens goedkoper?

Dat spul wat ik bij de Drogisterij bestel is 10 euro.... Werkt prima.
Maar ik neig naar het duurdere fullmore omdat dat misschien minder schadelijk voor het haar is..
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2009, 16:23   #154
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink geen spuitbussen

ikzelf kies liever dermatch of toppik , als je echt kwaliteit zoekt en het uiteindelijke uitzicht (toch ook belangrijk) dermatch is het enige spul dat degelijk werkt met gel erin...
toppik is zeer snel toegepast.. beetje erop , effe kammen , fiberholdspray erover en klaar ben je

ik zou je aanraden : probeer eens de duurdere covermiddelen, je zal direct merken waarom de andere zo goedkoop zijn, het eindresultaat is erg verschillend net als de prijs...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2009, 16:53   #155
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diamond3d Bekijk bericht
Heb je toevallig een site waar ik dat kan bestellen? Heb diverse topics doorgenomen en google maar kan maar 2 sites vinden. Bij beide 32,50 euro. Is het nergens goedkoper?

Dat spul wat ik bij de Drogisterij bestel is 10 euro.... Werkt prima.
Maar ik neig naar het duurdere fullmore omdat dat misschien minder schadelijk voor het haar is..
Ik ken geen goedkoper adres voor Fullmore.

Op deze website staan recensies over Volume Hair make-up en er is iemand die schrijft dat het niet waterbestendig is:
http://www.drogisterij.net/Volume_ha.../4800100201446
Ik weet niet of het schadelijk is voor de haren.

Toppik en Dermatch zijn ook niet waterbestendig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2009, 13:58   #156
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik ken geen goedkoper adres voor Fullmore.

Op deze website staan recensies over Volume Hair make-up en er is iemand die schrijft dat het niet waterbestendig is:
http://www.drogisterij.net/Volume_ha.../4800100201446
Ik weet niet of het schadelijk is voor de haren.

Toppik en Dermatch zijn ook niet waterbestendig.
Daar heb ik het inderdaad besteld. En het is idd niet waterbestendig. Stond net onder de douche en kreeg een straaltje over me haar en het spul liep er gelijk uit.
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2009, 19:23   #157
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Beste,

Na mijn eerdere melding dat ik van SP bijwerkingen krijg als: merkbare ademhaling en druk op de borst, heb ik kort geleden ook weer merkbare hartkloppingen. Bij Fina kreeg ik dit ook al.

Sinds enkele dagen (zaterdag) gestopt met SP en de bijwerkingen zijn weg.

Oftewel dit spul doet mij ook niet goed

Vandaag langs de dokter geweest en die vertelde dat ik maar beter kan stoppen omdat bijwerkingen nooit groter moeten zijn als de effectiviteit. Verder gaat hij de bijwerkingen noteren en versturen naar een of andere instelling. Dit ivm onderzoek en (mogelijk) aanpassen van de bijwerkingen bij deze medicijnen (SP en Fina)

Heb Minoxidill 2% aangevraagd. Echter las hij dat dit ook hartkloppingen kan geven. Toch wil ik het proberen. Als dit spul ook rare dingen gaat doen met mijn lichaam dan is (helaas) acceptatie nog de enige oplossing.
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2009, 19:45   #158
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Start dan met de halve dosering, dus 2 x 0,5ml per dag b.v. een week lang om te testen hoe het gaat.

Sterkte!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2009, 06:13   #159
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Start dan met de halve dosering, dus 2 x 0,5ml per dag b.v. een week lang om te testen hoe het gaat.

Sterkte!
Ga ik zeker mee beginnen, thnx

Trouwens.. ik heb het spul nog niet maar zit er een verdeler bij zodat je precies weet hoeveel ml je op je hoofdhuid gooit? En waar moet je het gooien dan want 0,5 ml is toch niet veel...?
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2009, 11:27   #160
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Meestal zit 't in een flesje met pipetje waar ml-streepjes op staan. Zo niet, dan kun je een leeg flesje met pipetje voor een paar euro kopen bij een apotheek.
Je hoeft alleen maar hier en daar een druppeltje op de kalende plekken aan te brengen; het verspreidt zichzelf ook onderhuids.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2009, 12:04   #161
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Tast het eigenlijk de gezonde haren aan, dus als je enkel last hebt van inhammen en je smeer het ook frontaal waar je geen of nauwelijks last van aga hebt, is dat dan schadelijk voor de gezonde haren?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2009, 14:04   #162
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Tast het eigenlijk de gezonde haren aan, dus als je enkel last hebt van inhammen en je smeer het ook frontaal waar je geen of nauwelijks last van aga hebt, is dat dan schadelijk voor de gezonde haren?
Integendeel, gezonde haren worden dikker van minoxidil en grijze haren krijgen soms hun pigment terug. Trouwens, als de inhammen al heel lang bestaan, is er weinig kans dat daar nog nieuwe haren komen, hoogstens wat minihaartjes; je kunt wel voorkomen dat de inhammen groter worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 16:09   #163
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Als je midden in een AGA zit met veel haaruitval... en je stopt dan met SP of Fina, blijf je dan uitvallen of... hoe moet ik dit zien?
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 16:32   #164
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je AGA hebt en je gebruikt geen medicijnen, zullen je haren blijven uitvallen, maar hoe snel je kaal zult worden, is niet te voorspellen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2009, 18:00   #165
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als je AGA hebt en je gebruikt geen medicijnen, zullen je haren blijven uitvallen, maar hoe snel je kaal zult worden, is niet te voorspellen.
Sorry volgens mij begrijp ik de definitie AGA verkeerd.
AGA is (begrijp ik uit jouw reactie) het moment van kaal worden zeg maar?

Ik bedoel eigenlijk meer: Als je medcijnen als Fina en SP slikt vallen je aangetaste haren er eerst uit (dus je valt veel uit) en vervolgens krijg je weer "hergroei" of behoud.
Wat als je nou tijdens het proces stopt dat je door die medicijnen flink uitvalt... blijf je dan uitvallen of hoe zit dit? Of kan je beter ff doorslikken tot het 'uitvallen van de haren' vermindert is?

Hoop dat je snapt wat ik bedoel
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.