Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2011, 13:01   #1
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
rogaine foam 5%

Beste mensen op dit forum,

Ik ben 21 jaar oud en ben frontaal al flink kaal. Ik heb besloten om te proberen om het enigsins te bestrijden met medicatie. Ik wil beginnen met Minixodil en later wil ik dan ook nog wel Finasteride gaan proberen.

Ik heb me er al flink in verdiept en denk dat de rogaine foam 5% de beste oplossing voor mij is, omdat dit niet zo een plakzooi in je haar wordt. Nu is mijn vraag waar jullie dit bestellen? Ik kwam zelf op deze site:

http://minoxidil-bestellen.com/rogaine_foam_4_maanden

Is die site betrouwbaar en is dat een redelijke prijs?

En hoe moet je rogaine foam gebruiken. Gewoon s ochtend en s avonds aanbrengen? En dan alleen op de kale plekken of ook de plekken waar het nog niet kalend is? En welke hoeveelheid moet je dan per keer aanbrengen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Groeten
harry12 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 13:21   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die site is betrouwbaar, maar wel duur. Op biovea-deutschland en ebay vind je goedkopere.
Van de foam smeer je met je vingers gewoon een klein beetje op de kalende plekken, 's morgens en 's avonds.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 13:47   #3
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
Okee dank je! En verder is de werking van de foam gewoon hetzelfde als bijvoorbeeld de 5% minoxidil van Kirkland? Want ik wil gelijk een voorraad voor 4 maanden bestellen, dus ik wil wel graag gelijk de minoxidil hebben die het best werkt
harry12 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 14:12   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kirkland voelt 'vettig' aan en veroorzaakt vaak residu en schilfertjes.
De foam doet dat niet en werkt goed, alhoewel je van minoxidil nauwelijks hergroei op de inhammen en haarlijn mag verwachten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 14:30   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hoeveel foam zou je van dit moeten gebruiken?
In de gebruiksaanwijzig staat een halve dop, maar dit is ook nog best veel om te verdelen over een relatief klein kaal plekje..

Vind dit 'maatsysteem' wel een nadeel tov vloeibaar Minox, maar verder is Rogaine foam voor mij vele malen fijner!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 14:40   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Hoeveel foam zou je van dit moeten gebruiken?
In de gebruiksaanwijzig staat een halve dop, maar dit is ook nog best veel om te verdelen over een relatief klein kaal plekje..
Het is juist heel simpel: je hebt héél weinig nodig als het slechts gaat om een klein gebied.
Een halve dop foam of 1ml vloeistof is bedoeld voor het hele hoofd.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 23:52   #7
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Dit is mijn interpretatie van de 1 ml/ halve maatdop die genoemd wordt als hoeveelheid te gebruiken minoxidil op de Rogaine verpakking:

op de verpakking staat inderdaad dat je een halve maatdop (gelijk aan 1ml vloeibare minox) moet gebruiken. Upjohn heeft tijdens de testen met minoxidil alleen getest op het achterhoofd van kalende mannen of vrouwen. Maw, die 1 ml is voor alleen je kruin/vertex. Wordt over je hele hoofd je haar dunner, dan zou ik meer gebruiken dan 1ml. Ikzelf gebruik 2 ml 2x daags, verdeeld over mijn hele hoofd.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2011, 00:10   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Wordt over je hele hoofd je haar dunner, dan zou ik meer gebruiken dan 1ml. Ikzelf gebruik 2 ml 2x daags, verdeeld over mijn hele hoofd.
Een man houdt bij de mannelijke vorm van AGA een dichte haarkrans.
Jij hebt naast de mannelijke vorm van AGA wellicht ook telogeen effluvium.

Ik had/heb de vrouwelijke vorm van AGA, dus diffuus haarverlies rondom het hele hoofd, verdeelde daarom 1ml minox 2% over het hele hoofd en kreeg daarbij notabene ook nog ongewenst gezichtshaar, dus op plekken waar ik nooit minoxidil had aangebracht (snor, wangen, zelfs verdwaalde haren op mijn voorhoofd)wat voor mij het bewijs leverde dat minoxidil zichzelf onderhuids verspreidt, meer dan mij lief was.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2011, 06:42   #9
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
TE heb ik niet hoor Hanna. Denk je niet dat die ongewenste haargroei, op andere plekken dan je hoofd, werd veroorzaakt door opname van minox in je bloedbaan ipv door onderhuidse verspreiding?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2011, 13:03   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja en nee. Minoxidil komt inderdaad ook in de bloedbaan, maar de bijwerking van ongewenst gezichtshaar noem ik onderhuidse verspreiding (beperkt tot het hoofd), omdat er geen extra haren begonnen te groeien op b.v. de armen of benen, althans niet bij mij met 2%.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2011, 17:00   #11
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
Kan dit middel eigenlijk alleen helpen bij hergroei? Of kan ik het ook achter de kale plekken op de haarlijn smeren om te zorgen dat ik die haren behoud?

Groeten
harry12 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 18:51   #12
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
Ik ben vandaag begonnen met de Foam. Maar ik vind het maar lastig om het aan te brengen. Ik heb redelijk lang haar.. Ze zeggen een halve dop aanbrengen per keer. Alleen hoe versprijd moet je dit over je hoofd aanbrengen? Dit vind ik zo weinig. Ik deed alleen de voorkant van men hoofd en toen was de halve dop alweer leeg
harry12 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 19:13   #13
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Meer gebruiken kan altijd, geeft ook iets betere resultaten. Meer minoxidil gebruiken = hogere concentratie, dus meer effect. Hoewel je niet moet overdrijven natuurlijk, maakt het niet uit als je iets meer gebruikt dan ze adviseren.

Raad het je wel aan, als je het makkelijk kan betalen.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 01:45   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harry12 Bekijk bericht
Kan dit middel eigenlijk alleen helpen bij hergroei? Of kan ik het ook achter de kale plekken op de haarlijn smeren om te zorgen dat ik die haren behoud?
Jazeker. Er kunnen ook nieuwe haren gaan groeien tussen de bestaande haren en de bestaande haren kunnen dikker in diameter worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harry12 Bekijk bericht
Ik ben vandaag begonnen met de Foam. Maar ik vind het maar lastig om het aan te brengen. Ik heb redelijk lang haar.. Ze zeggen een halve dop aanbrengen per keer. Alleen hoe versprijd moet je dit over je hoofd aanbrengen? Dit vind ik zo weinig. Ik deed alleen de voorkant van men hoofd en toen was de halve dop alweer leeg
Neem een glas warm water en houdt de halfgevulde dop daar even in; dan smelt de foam snel tot vloeistof die je kunt opzuigen met een pipetje, waarmee je de vloeistof tussen de haren op de hoofdhuid aanbrengt; een kam in de ene hand waarmee je scheidingen trekt, pipetje in de andere hand; hier en daar een druppel laten vallen, is genoeg; het hoofd ietsje achterover houden, zodat de vloeistof niet over je voorhoofd druipt.
Veel gebruikers verkwanselen erg veel minox door het op de haren te smeren, wat totaal geen nut heeft.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 14:18   #15
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
Oke dat is zeker een goede tip om de foam eerst te laten smelten en dan pas aan te brengen! Ik ga van de week even bij de apotheek zo een pipetje halen.

Maakt het verder nog iets uit of je hoofd droog of nat is? Ik breng de minox het makkelijkst aan als men haren na het douchen nog nat zijn. Dan kam ik ze achterover en kan ik makkelijk bij de plekken waar het aangebracht moet worden. Of is het de bedoeling dat je het op een droog hoofd aanbrengt?
harry12 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw in verpakking: Rogaine Foam 5% Champ Koopjeshoek 8 29 september 2010 20:02
Te koop: 9 Flesjes Rogaine Foam 5% Minoxidil en Saw Palmetto 8 potjes van Perfectbody Anoniem87 Koopjeshoek 12 24 juli 2010 17:12
Wie heeft er een busje Rogaine foam te koop? Betaal goed! koekenbakker Koopjeshoek 6 26 augustus 2009 23:44
Rogaine Foam en Universal SP MTK Medicijnen/haargroeimiddelen 9 17 oktober 2008 18:14
Generieke Minox VS Rogaine Foam Balende Medicijnen/haargroeimiddelen 2 27 augustus 2008 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.