Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2010, 23:17   #1
jan.ano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 6
Haar valt opnieuw uit

Hallo,

Ik heb sinds mijn 16 al last van haaruitval. Momenteel ben ik 21 jaar en zit mijn haar al aan het Norwood type 3.

Sinds begin februari dit jaar gebruik ik Minoxidil 2% na een afspraak te maken met de dermatoloog. De Minoxidil 2% werkte enorm goed, ik was opnieuw gelukkiger omdat mijn haaruitval stopte, maar vooral omdat ik haar terug kreeg! Mijn haarbos werd opnieuw dikker, en op de kale plekken verschenen donshaartjes die na 4-5 maand (maand juli) echte haren aan het worden waren. Ik was dolgelukkig omdat ik wist dat binnen enkele maanden mijn kale plekken geleidelijk aan gingen dichtgroeien.

Maar tevergeefs... Vanaf eind juli-begin augustus viel plots, door onverklaarbare reden mijn haar dramatisch uit. Ik heb het niet over geleidelijk aan, maar werkelijk over een dramatische uitval, AL het haar dat in een half jaar terug was gegroeid, volledig of donshaar, was op weken volledig verdwenen! Conclusie: mijn haar was kaler dan ooit ervoren, alsof ik nooit Minoxidil heb gebruikt

Na ongeveer 3 weken van extreme haaruitval, verminderde de haaruitval maar bleef mijn haar uitvallen. Ik werd (ben) hier enorm depressief van, met als gevolg dat mijn haaruitval nogmaals een boost kreeg. Vol onmacht en frustratie ben ik teruggegaan naar de dermatoloog die mij Minoxidil 4% voorschreef. Dit neem ik ondertussen al 1.5 maand, zonder success...
Wat nu vooral opvalt is dat het absoluut niets meer uitdoet. Maar ik heb ook constant jeuk en ontstekingen van haarzakjes. Ik voel letterlijk mijn haar uitvallen, het is alsof ik een kleine prik krijg. Als ik dat voel weet ik das er alweer een haar is uitgevallen.

Ik ben momenteel radeloos, zeker nu ik weet dat Minoxidil geen werking meer heeft door onbekende reden, en de dermatoloog me heeft gezegd als Minoxidil niet helpt, niets helpt...
Kan iemand dit verklaren, of heeft iemand gelijkaardigs al meegemaakt? Ben ik werkelijk 'immuun' tegen Minoxidil geworden?

Alvast bedankt
jan.ano is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 09:38   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.ano Bekijk bericht
Ik ben momenteel radeloos, zeker nu ik weet dat Minoxidil geen werking meer heeft door onbekende reden, en de dermatoloog me heeft gezegd als Minoxidil niet helpt, niets helpt...
Je had aan de finasteride moeten gaan. Die dermatoloog is een kwakzalver. Zeg hem dat maar namens mij.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 11:53   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.ano Bekijk bericht
Ik ben momenteel radeloos, zeker nu ik weet dat Minoxidil geen werking meer heeft door onbekende reden, en de dermatoloog me heeft gezegd als Minoxidil niet helpt, niets helpt...
Kan iemand dit verklaren, of heeft iemand gelijkaardigs al meegemaakt? Ben ik werkelijk 'immuun' tegen Minoxidil geworden?

Alvast bedankt
Vervelend. Norwoord zegt het pakkend: vraag om finasteride 1 mg. En wel zo snel mogelijk. En blijf Minox gebruiken.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 13:13   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Tja, een dermatoloog bestempelen als kwakzalver omdat hij iemand van 21 geen Fina voorschrijft.....

Het doel heiligt de middelen.....?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 13:31   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.ano Bekijk bericht
Maar ik heb ook constant jeuk en ontstekingen van haarzakjes.
De oorzaak daarvan zou moeten worden uitgezocht. Misschien allergisch geworden voor de propyleenglycol die in de minoxidil zit of de soort alcohol die de apotheker heeft gebruikt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 13:34   #6
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Tja, een dermatoloog bestempelen als kwakzalver omdat hij iemand van 21 geen Fina voorschrijft.....

Het doel heiligt de middelen.....?
Ja sommige mensen hebben aandelen in fina blijkbaar
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 17:12   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Tja, een dermatoloog bestempelen als kwakzalver omdat hij iemand van 21 geen Fina voorschrijft.....

Het doel heiligt de middelen.....?
Goed lezen blijkt voor veel mensen nog lastig, morehair.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 17:33   #8
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ja haha, jij bedoelt omdat de dermatoloog kennelijk niets van Fina afweet.
Komt op hetzelfde neer he. Of zou de dermatoloog zich dom gehouden hebben............?

Dus eigenlijk zou ik jou kwakzalver moeten noemen, omdat je iemand van 21 Fina aanpraat.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 17:35   #9
jan.ano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De oorzaak daarvan zou moeten worden uitgezocht. Misschien allergisch geworden voor de propyleenglycol die in de minoxidil zit of de soort alcohol die de apotheker heeft gebruikt.
Dat kan misschien wel zijn... In het begin kocht ik dit steeds van het merk zelve, maar sinds juli laat ik de apotheker het bereiden omdat deze zei dat het product identiek hetzelfde en goedkoper is.
Toeval of niet, sinds ik het product van de apotheker heb gebruikt is 1 maand later mijn haar terug beginnen uitvallen en jeuken...
De minoxidil 4% is ook opnieuw een bereiding van de apotheker
jan.ano is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 17:45   #10
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Ja haha, jij bedoelt omdat de dermatoloog kennelijk niets van Fina afweet.
Komt op hetzelfde neer he. Of zou de dermatoloog zich dom gehouden hebben............?

Dus eigenlijk zou ik jou kwakzalver moeten noemen, omdat je iemand van 21 Fina aanpraat.
Precies.
Het komt op hetzelfde neer ? Niet echt hé.

Beide gevallen zouden een kwalijke zaak zijn. Je bent daar omdat je geholpen wilt worden. Niet om voor de gek gehouden te worden of dat hij er geen reet van snapt. Zo gaat de zorgverzekerings premie wel omhoog ja !

Maar het verbaast me niet, kan over dermatologen meepraten.

Of die jongen nu fina moet voorgeschreven krijgen is een andere zaak. Maar persoonlijk zou ik niet weten waarom de ene wel en de andere niet. Het is allemaal een beetje willekeur. De ene arts/dermatoloog doet niet moeilijk en willen het zelfs nog persoonlijk bij je afleveren....de ander weigert weer. Je wordt hier overgeleverd aan de ideeen van je geneeskundige en je moet het maar net treffen. Hou ik niet zo van. Die knul is 21, tis zijn lijf en we geven hem geen arsenicum.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 18:27   #11
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Idd tis verder geen troep je rommelt alleen met je hormoonhuishouding big deal come on
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 18:31   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Idd tis verder geen troep je rommelt alleen met je hormoonhuishouding big deal come on
Inderdaad, een dagje in de zon, een lekkere maaltijd met oesters of iedere morgen een halve liter soja-yoghurt heeft een veel grotere invloed op die hormoonhuishouding.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 18:33   #13
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Inderdaad, een dagje in de zon, een lekkere maaltijd met oesters of iedere morgen een halve liter soja-yoghurt heeft een veel grotere invloed op die hormoonhuishouding.
Je gaat toch niet zeggen dat je dit meent he ?
Snap het wel je bent ook een finasteride gebruiker.
En een dagje in de zon is tevens zeker wel gezond(er) dan finasteride slikken gezien je die vergelijking maakt(beetje rare vergelijking maar ok),maar alles met mate lijkt me he
En of iemand een halve liter soja yoghurt gaat nemen elke dag in en uit of uberhaupt soja yoghurt neemt?

Laatst gewijzigd door jord-y; 25 september 2010 om 18:36
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 18:38   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik ben me bewust van de consequenties en denk de meeste fina gebruikers.

De sceptici echter, zijn vaak diegene die niet durven/willen of waarbij het niet werkt. Die mening lach ik wuivend weg.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 18:42   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Je gaat toch niet zeggen dat je dit meent he ?
Snap het wel je bent ook een finasteride gebruiker.
En een dagje in de zon is tevens zeker wel gezond,maar alles met mate lijkt me he
Ik meen het wel, met een klein knipoogje. Met de fyto-oestrogenen in soja moet je goed rekening houden (er zijn gevallen bekend van ernstige gynaecomastie hierdoor), oesters staan niet voor niets als 'lust-makers' bekend en een dagje zon doet wonderen voor je libido

Er zijn heel veel zaken die je hormoonhuishouding beïnvloeden. Maar ik wil daarmee niet net doen alsof fina een soort snoepje is, hoor. Het is een krachtig medicijn dat heel gericht de omzetting van testosteron in DHT remt.

Voor het overige lees ik hier de discussie en moet ik ook zeggen dat ik een dermatoloog die zegt dat als minoxidil niet helpt, dat dan niets helpt, niet erg hoog aan sla. We weten allemaal dat als minoxidil niet helpt, dat finasteride dan misschien nog wel iets kan doen. Zelfs al is de dermatoloog persoonlijk hevig gekant tegen het gebruik van finasteride, dan nog vind ik dat hij je als patient wel volledig moet voorlichten zodat je zelf ook een afweging kunt maken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt m'n haar uit of niet? Quin AGA - Algemeen 17 20 december 2010 18:44
haar valt voor mijn ogen pedroA Haarwerken 1 22 juli 2007 04:03
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.