Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2010, 20:25   #31
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Omdat hun zeggen dat het niemand opvalt is dat zo?
De buitenwereld kan je niet controleren of je moet het aan iedereen persoonlijk vragen dan nog maar de vraag of ze eerlijk durven te zijn.
Je achterkant kan je misschien overlappen met langer haar enigszins kaalheid tot verdere kaalheid ga je sowieso wel zien,zoals ik al zei grafst vallen uit(tijdelijk) + bestaande haren(grote kans/tijdelijk) door de belasting van je Ht dus als je al kalende bent lijkt het op dat moment erger dan je voor-situatie lijkt mij.
Maar als je idd het geld heb why not dat het minder opvalt ja ok dat geloof ik best.
Ik ben het hier wel mee eens. Die eerste maanden na een transplantatie kunnen best zwaar zijn. Het wordt in de regel eerst een stuk erger voor het veel beter wordt ... daar moet je tegen bestand zijn.

Ik vind ook niet dat mensen al te lichtvaardig moeten besluiten tot een haartransplantatie. Zeker niet als je in grote vrees moet leven dat iemand het ooit gaat zien. Want er is altijd wel iemand dat iets gaat opmerken op enig moment. Hetzij vlak na de ingreep, hetzij jaren later als je een onnatuurlijk 'uitvalpatroon' krijgt. En zeker mensen die kennis of ervaring hebben met haartransplantaties zullen het opmerken.

Voor mij was een haartransplantatie eigenlijk de laatste stap in een heel proces.

Zelf ben ik bij de eerste ingreep volledig kaal geschoren en heb ik met make-up de boel verdoezeld. Of echt niemand het door heeft gehad weet ik natuurlijk niet zeker. Maar afgezien van een opmerking over geïrriteerde hoofdhuid is toen niets gezegd.

De tweede ingreep heb ik bedekt met mijn eigen haar (niet volledig geschoren), dus maakte ik geen werk van camoufleren met make-up. En tja, als je dan met je chef een paar kilometer gaat fietsen en als die chef leeftijdsgenoten heeft gezien die wel open waren over hun ingreep ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 00:02   #32
fjito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2010
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Heb je dat gekriebel altijd al? of is het iets van de laatste jaren?
Wordt je haar snel vet?
Gekriebel is zeker iets van de laaste jaren en mn haar wordt vettig na 3 dagen niet douchen met shampoo...Ook als ik trouwens met mn nagel zachtjes over mn hoofdhuid ga komen er witte brokken en schilfers mee

Wat betekent dit?

Laatst gewijzigd door fjito; 10 oktober 2010 om 00:12
fjito is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 00:09   #33
fjito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2010
Berichten: 12
@jord-y
ik weet niet wie die anoniem87 is of wat hij hiermee te makenn heeft, maar je bent nu paranoia aan het doen over iemand op het internet...een forum..van iemand die fotos plaats omdat hij graag wilt weten of hij kaal aan het worden is...lol

Beetje last van paranoia?
fjito is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 01:12   #34
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjito Bekijk bericht
Ik ben 22 jaar, altijd al een beetje een naar achter getrokken haarlijn gehad maar ik heb de afgelopen maanden mijn haar laten groeien, en toen ik laast uit de douche stapte merkte ik toch dat het wel erg veel naar achteren gaat in de zijkanten? Ik heb best veel haar, wat vrij dik en stevig is, althans dat denk ik.

Lijkt wel alsof ik er links meer last van heb dan rechts? Mocht het zo zijn, is het dan wijs om al te beginnen met minoxil e.d?

Ik heb verder altijd last van roos en een kriebelige hoofdhuid als ik langer dan 3 dagen niet met shampoo douche.

Alvast bedankt, de laaste 2 fotos zijn trouwens fotos van hoe mijn haar normaal zit
Ha Fjito,

Ik zie allemaal antwoorden over haartransplantaties en medicijnen, maar als ik jou situatie zie zou ik geen enkele daarvan adviseren. Uit je foto's en je beschrijving kan niemand hier vaststellen of je wel echt kaal word. Als ik mijn haar lang heb, lijkt het ook altijd of er veel meer haar uitvalt.

Het irriteert me dat mensen zonder dat ze zeker weten of je een "probleem" hebt, al adviseren om je "dan toch gewoon even te laten opereren" of rotzooi naar binnen te gooien. Die mensen zouden even bij zichzelf te raden moeten gaan. Maar goed daar heb jij niets aan.

Als je het mij vraagt is er niet zoveel aan de hand, ten minste op basis van wat je ons laat zien. Als je er druk over maakt, kun je beter even naar je huisarts gaan en/of naar een dermatoloog.

Een andere optie is om je er niet druk over te maken (dat lukt niet zo makkelijk weet ik uit ervaring) en als het uitdunt houdt je het gewoon kort(er).
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 02:27   #35
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Wacht hele even hoor, ik lees heirstukken over pruiken, haarwerken, en allerlei middelen, definitieve uitspraken na een paar foto's. Onduidelijke slechte foto's.

lees dit even: http://www.baldingblog.com/2006/10/0...d-with-photos/

Ik vidn Hanna heel lief hoor, maar vind haar nu iets te hard van stapel lopen.

Antwoorden op je vragen:
-Jeukende hoofdhuid na drie dagen is gewoon, als je haar wat vettiger isen je vele gel gebruikt.
-Ben je kaal? Kalend misschien? Nee, ik zie nog geen NW3, hooguit een NW2. Je foto's zijn hele onscherp dus dat maakt het lastig. Maak er eens eentje in een kamer met voldoende daglischt (niet buiten in de zon dat is te veel licht). En maak dan een van recht van voren en een van de zijkant.
- Zie tip hierboven van de dermatoloog.

EN MENSEN, WE GAAN IEMAND MET DEZE HAARLIJN NIET METEEN WIJZEN OP HAARWERKEN EN DEFINITIEVE UITSPRAKEN DOEN!
(Norwood, is deze haarlijn hoger jouw naam? Want dit lijkt me een NW2).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto6.jpg‎ (21,6 KB, 64x gelezen)

Laatst gewijzigd door Kniekous; 10 oktober 2010 om 03:12
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 04:20   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind de inhammen wèl duidelijk:



En aangezien er geen enkel haargroeimiddel in staat is om de inhammen weer dicht te laten groeien, ben ik begonnen over haartransplantaties, waarbij eerst enige zekerheid moet worden verkregen over de eventueel te verwachten verdere kaling in de toekomst. In geval van het ergste scenerio zou dan een haarwerk beter zijn dan haartransplantaties.

Nu Fjito al blij blijkt te zijn met stabilisatie, kan hij starten met Rogaine Foam, maar ik lees nu pas dat hij waarschijnlijk ook seborroïsch eczeem heeft en minoxidil op een reeds geïrriteerde hoofdhuid is wellicht geen goed idee.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 10 oktober 2010 om 04:29
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 04:27   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjito Bekijk bericht
Gekriebel is zeker iets van de laaste jaren en mn haar wordt vettig na 3 dagen niet douchen met shampoo...Ook als ik trouwens met mn nagel zachtjes over mn hoofdhuid ga komen er witte brokken en schilfers mee

Wat betekent dit?
Jeuk, vettig, witte brokken en schilfers = waarschijnlijk seborroïsch eczeem, een helaas vaak hardnekkige aandoening. Velen op dit forum worstelen daarmee.
Ga naar de huisarts, die je daarvoor een medicijn zal voorschrijven.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 11:37   #38
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Klets niet over dingen waar je geen verstand van hebt.
Als je het haarwerk niet bevestigt aan je eigen haar of in geval van kaalheid niet plakt op de hoofdhuid, ja, dan kan de pruik al af vallen als je bukt, logisch.
Helaas zie je op t.v. vaak beelden waarbij je de indruk krijgt dat zo'n ding los zit, vooral na die vervelende stunt van Marc Marie Huijbreghts. Overigens heeft niemand ooit iets in de gaten gehad toen hij een pruik droeg.
Doorschijning bij regen? Echt niet. Je hebt blijkbaar nog nooit een handgeknoopt lacewerk gezien. Als 't gaat regenen, gebruik ik trouwens een capuchon of paraplu, heb geen zin om nat te worden.

€800 noem je duur? Ik kan er nog makkelijk een jaar mee doen en dan wordt 't dus €200 per jaar, dat is -tig keer goedkoper dan iedere maand naar de kapper om je bioharen te laten knippen, föhnen, verven, etc.
Nee, vrouwen neigen helemaal niet snel naar een pruik, maar moeten er toe overgaan wanneer ze allergisch blijken voor minoxidil en te zware bijwerkingen krijgen van pillen of die pillen niet eens mogen slikken vanwege contra-indicaties.
Is idd duur een ht is blijvend een pruik niet(d.m.v onderhoud etc)
Verder had ik het niet over een pruik die eraf zou kunnen waaien en met regen dat je doorschijning gaat krijgen misschien mijn post eens beter lezen

Laatst gewijzigd door jord-y; 10 oktober 2010 om 11:45
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 11:39   #39
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjito Bekijk bericht
@jord-y
ik weet niet wie die anoniem87 is of wat hij hiermee te makenn heeft, maar je bent nu paranoia aan het doen over iemand op het internet...een forum..van iemand die fotos plaats omdat hij graag wilt weten of hij kaal aan het worden is...lol

Beetje last van paranoia?
Nee geen last van paranoia,maar gezien jij een bijna rechte haarlijn hebt en dik haar,geen sprake is van kaalheid en er vaker van zulke dezelfde posts hier aankomen waaien...gewoon boerenverstand correct me if im wrong
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 11:50   #40
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Ha Fjito,

Ik zie allemaal antwoorden over haartransplantaties en medicijnen, maar als ik jou situatie zie zou ik geen enkele daarvan adviseren. Uit je foto's en je beschrijving kan niemand hier vaststellen of je wel echt kaal word. Als ik mijn haar lang heb, lijkt het ook altijd of er veel meer haar uitvalt.

Het irriteert me dat mensen zonder dat ze zeker weten of je een "probleem" hebt, al adviseren om je "dan toch gewoon even te laten opereren" of rotzooi naar binnen te gooien. Die mensen zouden even bij zichzelf te raden moeten gaan. Maar goed daar heb jij niets aan.

Als je het mij vraagt is er niet zoveel aan de hand, ten minste op basis van wat je ons laat zien. Als je er druk over maakt, kun je beter even naar je huisarts gaan en/of naar een dermatoloog.

Een andere optie is om je er niet druk over te maken (dat lukt niet zo makkelijk weet ik uit ervaring) en als het uitdunt houdt je het gewoon kort(er).
Amen to that
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 12:31   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Is idd duur een ht is blijvend een pruik niet(d.m.v onderhoud etc)
€200 per jaar is duur? En geen kapperskosten meer. Heb je wel enig idee hoeveel vrouwen per jaar betalen aan de kapper?
Alles heeft z'n voor- en nadelen, na een ht zijn meestal meerdere ht's nodig en dat is iedere keer een hele dure en serieuze operatie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Verder had ik het niet over een pruik die eraf zou kunnen waaien en met regen dat je doorschijning gaat krijgen misschien mijn post eens beter lezen...
Beter lezen? Je schrijft het hier overduidelijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
1x een windvlaag en daar gaat je stiekeme bedekking nog niet te spreken over regen een en al doorschijning...
Overigens moet je eens leren om hoofdletters, komma's en punten te gebruiken; dat zou jouw posten heel wat beter leesbaar maken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 12:54   #42
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
€200 per jaar is duur? En geen kapperskosten meer. Heb je wel enig idee hoeveel vrouwen per jaar betalen aan de kapper?
Alles heeft z'n voor- en nadelen, na een ht zijn meestal meerdere ht's nodig en dat is iedere keer een hele dure en serieuze operatie.



Beter lezen? Je schrijft het hier overduidelijk:



Overigens moet je eens leren om hoofdletters, komma's en punten te gebruiken; dat zou jouw posten heel wat beter leesbaar maken.
Heeft niks met komma's of dergelijk te maken,maar goed leren lezen
Zie:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
De foto's van anoniem87 vind ik echt niet lijken op die van fjito.
A en R hebben 't kunnen verdoezelen door het overige haar eroverheen te laten vallen, zowel aan de achterkant als bij de inhammen. En dat lijkt mij ook inderdaad helemaal niet moeilijk.

Staat nergens iets over pruiken bij.
En voor de 3e keer ik kan de relatie pruiken en dit topic niet echt linken,gezien deze foto's en haarsituatie of heb je aandelen in pruiken ofzo?

Laatst gewijzigd door jord-y; 10 oktober 2010 om 12:56
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 13:07   #43
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjito Bekijk bericht
Gekriebel is zeker iets van de laaste jaren en mn haar wordt vettig na 3 dagen niet douchen met shampoo...Ook als ik trouwens met mn nagel zachtjes over mn hoofdhuid ga komen er witte brokken en schilfers mee

Wat betekent dit?
Het is bij mij ook een aantal jaar geleden begonnen, gepaard gaande met het kaalwordingsproces. Het wordt wel Soborische exceem genoemd, maar het heeft zeker met hormoon verandering te maken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 13:17   #44
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jord-y,
Als jij helemaal geen pruiken bedoelde, had je die indruk niet moeten wekken door mijn hele bericht te quoten; zo ontstaan misverstanden.

Als je van het begin af aan dit topic goed gelezen hebt, heb je gezien dat ik er eerst op geattendeerd heb te bekijken of verdere kaling in de familie voorkomt (met alle gevolgen vandien).

Wie mij kent, weet dat ik zelden of nooit aan jongens met vermeende inhammetjes adviseer er iets aan te doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 13:32   #45
fjito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2010
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Het is bij mij ook een aantal jaar geleden begonnen, gepaard gaande met het kaalwordingsproces. Het wordt wel Soborische exceem genoemd, maar het heeft zeker met hormoon verandering te maken.
Wat doe jij hier tegen dan?

@jordy, doe niet zo kinderachtig aub, je bent gewoon aan het flamen nu.
Ik ben hier gewoon om erachter te komen of er wat mis met mn haar/hoofdhuid is.

@rest: ik zal vanavond mn haar eens natmaken, strak naar achter kammen en duidelijkere pics schieten.
fjito is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 21:28
wanhopig word ik ervan marly TTM - Algemeen 31 2 maart 2005 19:26
Word gek van de jeuk!! Ganescha Haarproblemen bij vrouwen 6 18 september 2004 09:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.