Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2013, 22:31   #1
Vegetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 31
Adviezen nodig haartransplantatie

Goeiedag..

ben 25 jaar en ik ben het hele 3 jarenlange proces van kaal worden zoo zat dat ik actie wil ondernemen! toen ik 23 was ging ik naar de huisarts voor haaruitval en die man was zelf helemaal kaal en ik heb het gevoel dat hij mij voor de gek hield want hij zei dat ik nergens last van had en mij het maar inbeelde

Ik wil uiteindelijk dit jaar nog een haartransplantatie ondergaan voor het nog erger word want vooraan is zowat alles weg en alles word erg dun terwijl voor dit te sprake kwam ik altijd complimenten kreeg van mijn super dikke haar.. .. zijn er mensen met goeie ervaringen hierover waar ik het het beste een transplantatie kan uitvoeren.. Ik wil het uiteindelijk via termijnen betalen door middel van de fue of fut methode.. nu is mijn vraag staat dit gegarandeerd tot sucess? hoor graag jullie ervaringen
Vegetto is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 00:49   #2
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
klinkt als de meeste huisartsen

Je kan beter je topic in deze subforum posten 'chirurgische behandelingen' : http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82

Als ik jou was zou ik niet voor de FUT gaan want dat is echt een slechte HT.
Je krijgt er een grote litteken van en als je op een dag beslist om toch kaal te worden, kan iedereen je litteken zien! Neem de FUE en betaal een beetje meer voor kwaliteit
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 04:06   #3
Vegetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 31
ja joh die oudere mannelijke huisartsen zijn allemaal mensen met afgunst..kunnen het zelf niet hebben dat er in hun tijd geen oplossing voor haaruitval was.

ik heb al een beetje gekeken in waar jij zei maar echt duidelijk een beeld erover heb ik nog niet..zou graag een goeie in nederland of belgie willen hebben die betrouwbaar is en uiteraard het gewenste resultaat bied, maar als ik nou die transplantatie onderga.. zit ik dan de rest van me leven aan de finasteride om verdere uitval te voorkomen? mijn status is net zo als wesley sneijder voordat hij zijn transplantatie onderging voorop zon hoefijzertje..en wat raaden jullie mij aan voor wanneer ik finasteride zou moete gebruiken voor de transplantatie of erna? ..en is het mogelijk om zoiets in termijnen te betalen? heb wel veel vragen maar tis wel een grote stap en het kost veel centjes dus alle inns en outs erover lijkt me verstandig

Laatst gewijzigd door Vegetto; 27 juni 2013 om 04:30
Vegetto is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 08:13   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou zelf eerst de strijd tegen haaruitval aanbinden. Beginnen met minoxidil en dan finasteride. Je zou je haardos wat dikker kunnen krijgen en in ieder geval verdere uitval remmen. Verdiep je eens in die middelen, hun werking, maar ook het risico op mogelijke bijwerkingen.

Eigenlijk zou je pas een haartransplantatie moeten nemen als je situatie stabiel is. Anders moet je goed rekening houden met het feit dat de uitval verder gaat en dat je na een aantal jaren weer een nieuwe ingreep nodig hebt. Je zult veel voorzichtiger te werk moeten gaan, zuiniger zijn op je donor.

En ik zou voor zo'n ingreep geen schulden maken maar juist sparen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 15:40   #5
Vegetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 31
ok bedankt voor de informatie.. ik eb altijd erg dik haar gehad overal..nu aleen is het dik als ik wakker word daarna word et weer dun van stress door deze gedoe wat het pschygologisch allemaal meebrengt maar ik mag dus aannemen dat ik wel een goede donor heb omdat heb vernomen dat met dik haar zit je goed.. maar ik gadus eerst met die middelen aan de gang.. en ik heb al iets van 10k gespaard dus ik denk niet dat ik er mee de schulden in ga maar dannog ik heb geen zin gelijk 5000 neer te leggen bij wijze van... betaal dan liever 1000 in de maand per keer of iets ...niet zon big spender

heb nog een vraag.. ik ben wel een petjes cap en mutsjes liefhebber altijd al geweest.. kan dat tot een oorzaak geleid hebben tot haaruitval? omdat zo nie dan kan ik tegenover mijn ma die theorie naar het land der fabelen sturen.. opzich kan je zegge van ja draag ze dan ook dan ziet niemand het ja maar als je et af moet doen dan word het tegewoordig weer een ander verhaal dan denken mensen dat je die dingen draagt omdat je kaal word en daar zit ik niet op te wachten wil uiteindelijk zelf voor de keus staan.

Laatst gewijzigd door Vegetto; 27 juni 2013 om 16:15
Vegetto is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 17:23   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Precies zoals iemand voor jou al aangaf, probeer eerst de boel te stabiliseren of op zi'n minst je haarverlies te verminderen. Als je arts moeilijk doet (snap ik nog steeds niet?) dan ga als de bliksem naar een andere arts die je wel serieus neemt en je Minox en/of Fina wilt voorschrijven.

lees verder dat je al ruim 10.000 euen spaargeld heb, nou dat zou ik voor een groot deel zeker bewaren en gebruiken voor een HT, Ik zelf hoop voor mijn inhammen (NW2 status) een kleine HT te willen ondergaan bij een kliniek in Maastricht. Maar ik heb de boel wel stabiel en flink langer haar gekregen.

Aanvulling, lees dat je al zo'n 3 jaar met haarproblemem kampt. je had al iets eerder actie moeten ondernemen, want intusen is je haar wel flink achteruit gegaan en dat had voor een groot gedeelte voorkomen kunnen worden.

Het is goekoper om je haar te behouden ipv het terug zien te krijgen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 28 juni 2013 om 03:14
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 17:51   #7
Vegetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 31
ok vriendelijk bedankt ik weet wat mij tedoen staat.. klopt ja ik had veel eerder aan de bel moeten trekken maar ik dacht dat het door stress kwam en heb wel vaker standje 1 gehad en dacht eenmaal intensief fitnissen dat het me weinig zou uitmaken maar idd zit er niet op te wachten geforceerd kaal te gaan dus voor iedereen die maar blijft uitstellen net als mij adviseer ik je dat niet te doen.. anyway ik kom er op trug voor waneer ik eenmaal die middelen heb voor wat verdere informatie daarover..

Laatst gewijzigd door Vegetto; 27 juni 2013 om 17:56
Vegetto is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 19:13   #8
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Nord, ik zie in je 'behandelplan' 0,125 dutasteride staan. Hoe kom je daaraan?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 21:03   #9
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Nord, ik zie in je 'behandelplan' 0,125 dutasteride staan. Hoe kom je daaraan?
Er bestaat een dutasteride pil van het merk Veltride die ik in 4 stukken snijd. Je kan dit in Med-Pacific.com krijgen
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 21:09   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vegetto Bekijk bericht
ok bedankt voor de informatie.. ik eb altijd erg dik haar gehad overal..nu aleen is het dik als ik wakker word daarna word et weer dun van stress door deze gedoe wat het pschygologisch allemaal meebrengt maar ik mag dus aannemen dat ik wel een goede donor heb omdat heb vernomen dat met dik haar zit je goed.. maar ik gadus eerst met die middelen aan de gang.. en ik heb al iets van 10k gespaard dus ik denk niet dat ik er mee de schulden in ga maar dannog ik heb geen zin gelijk 5000 neer te leggen bij wijze van... betaal dan liever 1000 in de maand per keer of iets ...niet zon big spender

heb nog een vraag.. ik ben wel een petjes cap en mutsjes liefhebber altijd al geweest.. kan dat tot een oorzaak geleid hebben tot haaruitval? omdat zo nie dan kan ik tegenover mijn ma die theorie naar het land der fabelen sturen.. opzich kan je zegge van ja draag ze dan ook dan ziet niemand het ja maar als je et af moet doen dan word het tegewoordig weer een ander verhaal dan denken mensen dat je die dingen draagt omdat je kaal word en daar zit ik niet op te wachten wil uiteindelijk zelf voor de keus staan.
Dik haar 's morgens bij het wakker worden en dun later op de dag? Een wonder

Maar je zou dus liever 6000 euro voor een behandeling van 5000 euro betalen? Of hoop je op een regeling met 0% rente, zoals ze soms bij auto's aanbieden?

Kaalheid door petjes is inderdaad een fabel met een hele lange baard. Ooit ontstaan in een tijd dat jongemannen in dienst moesten en daar baretten gingen dragen. Net in een tijd dat jongemannen toch al neigen kaal te worden, dus kregen de baretten de schuld. Beetje alsof je de warme lucht in bejaardentehuizen de schuld geeft voor de rimpels van de bewoners
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 23:44   #11
Vegetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 31
hmm nee ik wil gewoon per maand een bepaald bedrag betalen en niet alles gelijk in 1 keer..en tja kan misschien voor jou een wonder wezen maar ik ga niet zomaar dingen uit me duim zuigen had vroeger veel fotos met heel dik en dan weer dun met een paar dagen verschil helaas heb ik ze niet meer anders stond je versteld ervan.. heelveel mensen ware daar verbaasd over als ze me zagen de ene na de andere dag was het weer anders.. heb zelfs toen 18 was dat het allemaal sprietjes waren en toen deed ik standje 1 liet ik groeien en was het weer een dikke bedoeling.. ik lachte die mensen natuurlijk uit die zeide dat ik kaal werd op die leeftijd.. in hun face natuurlijk,, maargoed dat was alelmaal in de tijd van liefdesverdriet en ik heb vernomen dat ene italiaanse scheidsrechter helemaal kaal werd omdat ie zijn jeugdliefde was verloren.. dus opzich is dat best intereessant om naar te kijken,(heb al gekeken hij verloor elk lichaamsbeharing ook wenkbrauwen dus nvt) ik verwijder nooit wat ik zeg dus laat het lekker staan

maargoed het maakt mij niet uit wat ik heb zoalng ik zelf maar weer controle krijg over hoe ik mijn kapsel kan doen. in het leven gaat het allemaal om controle nougoedik wacht het af..HA is op vakantie.denk dat wel wacht dat tie terugkomt of zouden jullie een andere raadplege voor in die 2 weken dat je HA weg is.. ik weet het niet misschien ben ik wel heel geduldig dan

Laatst gewijzigd door Vegetto; 28 juni 2013 om 00:06
Vegetto is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 07:55   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je haar kan er van dag tot dag anders uit zien, maar dat is puur visueel. Als mijn haar langer is dan is het aan het begin van de dag, na het wassen luchtiger dan aan het eind van de dag (vettiger).

Maar haren zijn dood materiaal dat vanuit de haarwortel naar buiten wordt geduwd in een tempo van nog geen halve millimeter per dag. Dus fysiek verandert er op een dag maar heel weinig.

Als je dus de dag begint met dik haar, dan zou je misschien op zoek kunnen gaan naar manieren om het gedurende de hele dag zo te houden.

Ik zou die twee weken gewoon even wachten tot je eigen huisarts er weer is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 15:41   #13
Vegetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 31
hmm ja maar bij mij is het juist dat als ik net wakker ben of net uit de douche dan voelt et gewoon een stuk dikker aan ogend met veel meer volume..ik was me haren dan ook nooit met shampoo al 10 jaar niet alleen water uit de kop..maar ach ik ga me er niet druk om maken het is wat het is ik wacht die 2 weken ff af en keer dan weer terug bij me lotgenoten of ex lotgenoten mag ik hopen, maar als jullie ene dringende vraag hebben dan is het wel eerder als 2 weke..anyway thanks voor de reacties dat waardeer ik wel dat geeft toch wat meer zekerheid dat ik er zelf ook achter sta en het geen moment opname is
Vegetto is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 23:52   #14
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Gebruik dan eens een keer een goede shampoo.
Kan echt geen kwaad, al die eventuele gel resten en andere meuk gaat er
echt niet uit met alleen water.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 08:23   #15
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Nord: is die veltride zonder recept verkrijgbaar? En hoe weet je dat je krijgt wat je besteld? Dank je wel voor de tip trouwens!
GHG is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.