Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2014, 00:27   #16
Rouches
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2013
Berichten: 19
De dag van de operatie ben je wel redelijk moe en zou ik gebruiken om lekker bij te komen van het hele gebeuren. De dagen erna kun je best wel wat op je gemak!! in de avond uren van de stad genieten is zonde als je alleen maar in je Hotel blijft plakken.

grtz
Rouches is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2014, 07:43   #17
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Net wakker geworden, nu de dag na de behandeling.
Zoals eigenlijk iedereen die bij Esteworld is geweest al beschrijf is alles perfect geregeld. Van de pick-up op het vliegveld, tot het terugbrengen naar het hotel na de behandeling. Daar hoef ik dus niet veel meer over te zeggen, het is gewoon precies zoals iedereen hiervoor ook gezegd heeft, top!

Over de behandeling zelf had ik misschien toch iets te licht gedacht. Nadat ze bloed hadden afgenomen begon de behandeling met het verdoven van de huid. Is geen prettig gevoel, maar viel mee. De eerste anderhalf uur worden de incisies gemaakt, dat vond ik zelfs lekker aanvoelen. Alsof iemand je de hele tijd een beetje licht zit te krabbelen. 4.000 grafts zullen er geplaatst worden! dat is ruim 1000 meer dan ik had verwacht, maar hoe meer hoe beter natuurlijk.
Daarna moet je op je buik liggen en worden de grafts eruit gehaald. Dit trok ik slecht. Het ligt echt niet comfortabel en het duurde ontzettend lang. Ik was er na een paar uur echt ontzettend klaar mee. Niet zo gek dat het zo lang duurde, want er moeten 4000 grafts uitgehaald worden. Ik kan me voorstellen dat het met 2000 grafts wel meevalt, aangezien dat ook de helft van de tijd duurt natuurlijk.
Toen dat klaar was kon ik gaan lunchen. Ik was behoorlijk duizelig en m'n hoofd voelde als een skippybal, volgespoten met vocht en verdovingen.

Van de prima lunch knapte ik wel weer op. Ik kon weer gaan liggen en nu gingen ze met 3en (en af en toe 4en) de grafts plaatsen. Hierbij kon ik gelukkig weer gewoon op m'n rug liggen en heb ik m'n ipod aangezet. Ik ben er zelfs bij in slaap gevallen.

De behandeling heeft in totaal zo'n 8 uur geduurd. Ik kreeg een tasje mee met ice-pack, pijnstillers en a4 met instructies. De chauffeur bracht me naar het hotel. Hij helpt je met in en uitstappen en zorgt er echt voor dat je je hoofd niet kan stoten.
Ik had gelukkig van te voren al een salade gekocht, waardoor ik niet meer naar buiten hoefde voor eten. Daar had ik namelijk echt geen zin in.
Ben lekker in bed gaan liggen met m'n laptop.
Trouwens, ik wilde hier wat series downloaden, maar in Turkije zijn alle torrentsites verboden, dus geblokkeerd

nu ontbijten en daarna word ik opgehaald voor de dressing.

fotos staan in fotoalbum

Laatst gewijzigd door therewego; 18 juli 2014 om 08:00
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2014, 10:28   #18
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Niet allemaal..

http://www.kickassunblock.info/search/kat%20.ph/

werkte bij mij prima Succes er verder mee de komende dagen!
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2014, 23:06   #19
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Thumbs up

Daar had ik nog is wat aan Baradon! Dank! Heb wel even twee uurtjes door Istanbul gelopen, maar uiteindelijk toch een heel seizoen Entourage kunnen kijken dankzij je tip.

Morgen wassen, terug naar NL en rustig het herstelproces z'n gang laten gaan.

Ik moet trouwens zo vaak plassen sinds de behandeling, hebben jullie dat ook gehad? Komt dat door de medicijnen of door al het vocht dat in m'n hoofd gespoten is oid??
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2014, 00:39   #20
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Nee ik denk dat het komt omdat ze gezegd hebben dat veel water drinken goed werkt tegen de zwelling en voor je herstel de eerste paar dagen, en je nu ziek veel water drinkt

Veel water drinken is sws goed voor je huid en haar dus sws een goede tip voor iedereen net na de HT maar eigenlijk altijd..
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 14:48   #21
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
ja dat zal het zijn inderdaad, en omdat ik natuurlijk zo weinig beweeg zweet ik het er ook niet uit.

Vandaag ben ik weer thuis. Zwelling is een stuk minder en ik moet vandaag voor het eerst zelf m'n haren wassen. Daar zie ik wel een beetje tegen op, want ik ben bang dat ik grafts beschadig. Ik heb goed gekeken hoe het gister gewassen werd, maar toch: 1 verkeerde beweging en ik ben een graft kwijt.

Ik ben wel zeer tevreden met m'n haarlijn en kan ook niet wachten tot de korstjes weg zijn, zodat ik kan zien hoe het eruit ziet als het gemillimeterd is.

Ik denk dat ik een tatoeage ga laten zetten met: 'GEDULD' want dat lijkt toch wel het sleutelwoord te zijn de komende tijd!
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 16:01   #22
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
2 tips.

- Als je het gaat wassen zeggen ze je 20 min die lotion in laten trekken toch? Ik heb dit elke dag verdubbelt. De korstjes worden zo zacht, als je dan licht (echt licht, ik depte alleen een btje zacht) masseert en daarna uitspoelt (zachte straal niet op het gebied maar net erachter (waar je niet behandeld bent) en het water over je transplantatiegebied laten lopen) en dan droog dept met keukenpapier (geen handdoek!) dan zie je elke dag een beetje korstjes/bloed van je hoofd afkomen. Het idee hier is dat telkens dat je dept de zacht geworden korstjes meer je hoofdhuid loslaten. Na een week waren bij mij vrijwel alle korstjes er nog, maar zaten wel los tussen mn haar. 2 dagen later was alles eruit. Ga niets forceren. (na een dag of 5 spoelde ik 't uit door een douchekop op zijn kop te houden en het transplantatiegebied hier net in te houden waar de stralen niet meer hoger gaan.. dan is de waterdruk minimaal en spoelt het toch gemakkelijk uit).

- Het gevoel van wachtten op het moment dat je jezelf mooier gaat zien worden (heel sec is het toch daarom te doen) kan heel kut zijn. Je wilt pro-actief iets doen. Ik heb daarom besloten om de aankomende maanden heel actief te sporten en goed op mijn voeding te letten. Ik fitness al een geruime tijd en heb redelijk wat spiermassa, maar ga deze maanden gebruiken om een stuk droger te worden, dus veel cardio, niet drinken en gezond eten. Dit zorgt
a.) voor het gevoel dat je actief toch je uiterlijk aan het verbeteren bent.
b.) voor een gezond lichaam waardoor je haren wellicht beter/sneller doorkomen.
c.) dat je als je haren dalijk doorkomen je transformatie nog groter is aangezien je ook strakker en beter in je vel zit.
d.) dat je na 2-3 maanden als je normaal heel kaal bent (vlak voor de hergroei inzet) al sport-resultaat ziet waardoor je zelfvertrouwen een boost krijgt i.p.v. een dip door een super kaal hoofd.

Succes!
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 16:42   #23
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
bedankt voor je tips baradon! ik ga straks beginnen met de lotion. Laat ik dus gewoon zo'n 40 minuten zitten. Het meisje bij Esteworld gister heeft me laten zien hoe het moet, deppen met de haartjes mee in de richting naar voren.
Ik ga het doen!

Je ABCD ben ik het helemaal mee eens. Ik sport al jaren 4 a 5 keer per week. Zodra het weer mag (over 2 a 3 weken geloof ik) ga ik weer beginnen. Valt dan wel weer wat inhaalwerk te doen

Baradon, heb jij geen foto's van je voor en na HT ergens?
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 19:47   #24
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Ik zal binnenkort eens iets opzetten van een dagboekje. Heb geen hele super goede voor-foto's maar zal eens kijken wat in kan fabriceren
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 15:36   #25
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Dag 4:
Zwelling is totaal verdwenen en ik draag vandaag dan ook voor het eerst niet meer de haarband.
Ik heb net weer gewassen. Voelt heerlijk aan! Op de keukenrol waar ik mn hoofd mee droog, bleven heel veel kortjes achter uit het donorgebied. Ik ben bijna korst-vrij daar nu, dus dat ziet er goed uit!

Na hoe lang kan je het beste beginnen met calendula te smeren op ontvangstgebied? Daar zitten namelijk nog zo goed als alle korstjes op.

In m'n fotoalbum een foto van dag 4.
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 17:23   #26
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
In de plaats van calendula heb ik aloë vera gekregen. Deze mag ik pas na twee weken gebruiken.
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 19:55   #27
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Ben geduldig en wacht het even af. Bij mij was het ontvangstgebied rond de 7e dag nog vrijwel helemaal vol, maar zaten de korstjes al wel los (niet meer helemaal vast aan de hoofdhuid, maar wel tussen de haartjes door het lange intrekken van de lotion elke dag) maar 2 dagen later was ik vrijwel korstvrij. Ik zou het echt niet riskeren per ongeluk grafts eruit te trekken.

Ik zou calendula smeren zodra de korsten weg zijn, maar sommigen gebruiken het juist om ook de korstjes weg te weken (al gebruik je dan niet de antibacteriële eigenschappen van de zalf maar gewoon de zalf-eigenschappen zeg maar korstjes zacht maken kan elke zalf doen namelijk). Ikzelf smeer pas sinds heel kort Calendula omdat ik eerst even mijn huid rust wilde geven en nu de huid soepel wil houden (functie van litteken-creme) zodat hij goed geneest.
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2014, 17:14   #28
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Ik heb vandaag (6e dag) wat langer en grondiger gewassen dan de vorige dagen. Dit omdat de korstjes nog niet loslaten.

Nu kwam er wel wat los, maar in het korstje zat steeds 1 of meerdere haartjes. Nu ben ik bang dat dat dus grafts zijn (en niet meer terugkomen). Want het haar hoort toch nog niet uit te vallen? Zijn dit grafts of gewoon haartjes die al uitvallen tegelijk met het korstje?? Het heeft niet gebloed en ik heb er ook niks uitgetrokken. Als ik met m'n vinger erover heen ging, kwam het los zoals op de foto. Ook een aantal met 2 of 3 haren in het korstje.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto (5).JPG‎ (135,0 KB, 169x gelezen)
__________________
17-07-2014: FUE 4000 grafts - Esteworld
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2014, 07:11   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Rustig blijven en nadenken over wat er gebeurt.

Door de schok van het overplanten zijn de follikels accuut in rust gegaan. Daarbij wordt de haar losgelaten en langzaam uit de schacht geduwd. Voordat de haar los laat gaat er een weekje of twee duwen voorbij. Maar als je aan de haar trekt, dan hoeft het geen twee weken te duren.

Dit zijn gewoon al losgelaten haren die je met de korstjes mee trekt. Als je een graft beschadigt, dan piep je echt wel anders en de kans daarop is na 6 dagen echt minimaal
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2014, 15:17   #30
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Hey AnthonieH,

Bedankt voor je reactie nog. Ik heb afgelopen dagen een beetje iedereens ervaringen gelezen hier en zag dat je de afgelopen jaren vrij vaak dit antwoord hebt gegeven bij iedereen, goed dat je dat geduld kan opbrengen, want je helpt een hoop mensen ermee!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Rustig blijven en nadenken over wat er gebeurt.

Door de schok van het overplanten zijn de follikels accuut in rust gegaan. Daarbij wordt de haar losgelaten en langzaam uit de schacht geduwd. Voordat de haar los laat gaat er een weekje of twee duwen voorbij. Maar als je aan de haar trekt, dan hoeft het geen twee weken te duren.

Dit zijn gewoon al losgelaten haren die je met de korstjes mee trekt. Als je een graft beschadigt, dan piep je echt wel anders en de kans daarop is na 6 dagen echt minimaal
__________________
17-07-2014: FUE 4000 grafts - Esteworld
therewego is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.