Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 december 2006, 22:04   #196
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Vast al een keer eerder gepost, maar hier 2 studies die aantonen dat finasteride bij lagere doses (0,2 mg) ook al goed werkt. Verschil tussen 1.0 mg en 0.2 mg is niet eens zo groot.

http://www.geocities.com/bryan50001/...se_ranging.htm

http://www.physics.upenn.edu/faculty...da2/index.html

Heeft iemand een studie kunnen vinden die fina met 0.5 mg onderzoekt? Ik ben namelijk van plan te starten met 0,5/0,6 mg.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 23:07   #197
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Even een updateje, ik slik nu ongeveer 3 weken finasteride en ik heb nog geen bijwerkingen
Ik merk er eigenlijk nog helemaal nix van, ook geen shedding ofzo, in iedergeval ik blijf wel met +/- 0.6mg doorslikken en ben voorlopig nog niet van plan om deze dosis te verhogen.

Mijn lieve huisarts heeft nu 3 extra maanden finasateride voorgeschreven.
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2006, 01:15   #198
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider
Mijn lieve huisarts heeft nu 3 extra maanden finasateride voorgeschreven.
Krijg je in één keer fina voor 3 maanden? Dat zou wel sweet zijn. Ik krijg per keer 14 pillen. Dat is dus 56 dagen. Zou willen dat ik voor wat meer dagen kon krijgen.

Groene thee in capsule vorm lijkt me trouwens wel enorm duur. In een chinese toko kan je voor een paar euro een kilo groene thee kopen. Je moet het natuurlijk niet erg vinden om veel thee te drinken.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2006, 07:00   #199
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Krijg je in één keer fina voor 3 maanden? Dat zou wel sweet zijn. Ik krijg per keer 14 pillen. Dat is dus 56 dagen. Zou willen dat ik voor wat meer dagen kon krijgen.
Strider krijgt er waarschijnlijk ook 14, maar hij deelt ze in achten (0,6mg) dus doet ie daar 112 dagen ofwel een hele dikke 3 maanden mee.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2006, 17:01   #200
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Krijg je in één keer fina voor 3 maanden? Dat zou wel sweet zijn. Ik krijg per keer 14 pillen. Dat is dus 56 dagen. Zou willen dat ik voor wat meer dagen kon krijgen.

Groene thee in capsule vorm lijkt me trouwens wel enorm duur. In een chinese toko kan je voor een paar euro een kilo groene thee kopen. Je moet het natuurlijk niet erg vinden om veel thee te drinken.
Ja die groene thee ligt hier ook nog steeds in zijn capsules, ik d8 eerst dat ik theezakjes had besteld
Was gewoon een miskoopje.

Maar ik heb nu 22 nieuwe proscar pillen gekregen.
22*8= 176 dagen zoet.
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 15:20   #201
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Proscar starten wanneer?

Hallo webbers,

Zojuist me in een andere thread voorgesteld. Ik weet niet zeker of ik kaal wordt, maar ik ben er iig wel doodsbang voor. Hoewel het natuurlijk is en blijkbaar (nu ik er op let) mega veel mannen dit probleem hebben, vind ik het iets vernederends hebben. De huisarts had het idee dat ik nergens last van had, maar die kan dat volgens mij op het oog moeilijk beoordelen. Nu heb ik van hem wel proscar voorgeschreven gekregen met de opmerking dat de bijwerkingen stevig kunnen zijn. Ik zit heel erg te twijfelen of ik het medicijn moet nemen omdat:

A) de bijwerkingen stevig kunnen zijn (zou overigens 1/5 pil nemen)
B) ik niet weet of ik echt last van AGA heb en dus dan liever niets slik
C) als ik bijwerkingen krijg dat je dan eigenlijk weet dat de strijd bij voorbaat verloren is. Dat wil ik eigenlijk niet weten.

Wat zouden jullie doen?

Zijn er eigenlijk mannen die op het punt staan de strijd op te geven en naar het 'andere kamp' over te stappen? Is dat ook niet uiteindelijk de beste oplossing?
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 16:46   #202
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Lijkt mij niet verstandig om te beginnen met Proscar als je niet eens zeker weet of je wel AGA hebt. AGA is een langzaam proces dus je hoeft niet bang te zijn dat je opeens al je haar verliest.

Plaats anders een foto dan is je situatie beter te beoordelen.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 17:29   #203
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jkkezh
Lijkt mij niet verstandig om te beginnen met Proscar als je niet eens zeker weet of je wel AGA hebt. AGA is een langzaam proces dus je hoeft niet bang te zijn dat je opeens al je haar verliest.

Plaats anders een foto dan is je situatie beter te beoordelen.
Dit zijn hele wijze woorden, ik sluit me er geheel bij aan.

Inderdaad moet je eerst vaststellen of je wel AGA hebt. Ook al vallen de bijwerkingen van fina wel mee, het is toch zeer onwenselijk om het te gaan slikken als je geen AGA hebt.

Kun je foto's plaatsen van je haarsituatie nu en het liefst ook van een aantal jaar terug?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2006, 20:20   #204
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
paniekreactie

Ik heb foto's gemaakt (na een lange pot tennis zodat het dan vet is en je het extra goed kunt zien). Ik schrik er eigenlijk heel erg van als ik de foto's bekijk. Nu zorgt mijn vette haar er wel voor dat het nog erger lijkt, maar volgens mij heb ik hiermee mijn eigen vraag al beantwoord. Ik heb ook een foto toegevoegd van de achterkant van mijn hoofd waar AGA geen invloed zou moeten hebben.

Ik heb helaas geen digitale foto's van vroeger die ik kan laten zien. Weet wel dat ik het haar van mijn moeder heb. Dun en niet super veel dus. Mijn haarlijn heb ik vergeleken met met foto's van toen ik 16 was en die is volgens mij precies gelijk gebleven. Verder heb ik in de zomer altijd veel lichter haar dan nu. Het is dan altijd donkerblond ipv bruin zoals nu. Ik weet niet of die verkleuring effect heeft op (sterkere) haaruitval, maar ik vindt het wel opvallend.

Ik ben erg benieuwd naar jullie diagnose. en of ik zsm proscar moet gaan slikken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Haar4_b.JPG‎ (131,2 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg Haar5_a.JPG‎ (94,0 KB, 145x gelezen)
Bestandstype: jpg Haar6_c.JPG‎ (142,0 KB, 155x gelezen)

Laatst gewijzigd door dave523; 30 december 2006 om 21:06 Reden: toevoeging foto's
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2007, 02:41   #205
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523
Ik heb foto's gemaakt (na een lange pot tennis zodat het dan vet is en je het extra goed kunt zien). Ik schrik er eigenlijk heel erg van als ik de foto's bekijk. Nu zorgt mijn vette haar er wel voor dat het nog erger lijkt, maar volgens mij heb ik hiermee mijn eigen vraag al beantwoord. Ik heb ook een foto toegevoegd van de achterkant van mijn hoofd waar AGA geen invloed zou moeten hebben.

Ik heb helaas geen digitale foto's van vroeger die ik kan laten zien. Weet wel dat ik het haar van mijn moeder heb. Dun en niet super veel dus. Mijn haarlijn heb ik vergeleken met met foto's van toen ik 16 was en die is volgens mij precies gelijk gebleven. Verder heb ik in de zomer altijd veel lichter haar dan nu. Het is dan altijd donkerblond ipv bruin zoals nu. Ik weet niet of die verkleuring effect heeft op (sterkere) haaruitval, maar ik vindt het wel opvallend.

Ik ben erg benieuwd naar jullie diagnose. en of ik zsm proscar moet gaan slikken?
Die verkleuring is normaal onder invloed van zon, zee en chloorwater in het zwembad. Er is geen verband met haaruitval. Als je haar aan het eind van de winter ook steeds lichter lijkt dan aan het eind van de winter ervoor zou je misschien wel even moeten oppassen.

Ik krijg van je foto's nou niet meteen het idee van 'ach jee, die arme jongen heeft AGA'. Je hebt gewoon redelijk sluik haar dat je ook nog eens lang laat groeien en nu je er op bent gaan letten haal je je misschien meer in je hoofd dan nodig is. Je inhammen laat je niet zien op de foto's, maar je gaf ook al aan dat je haarlijn niet anders lijkt dan op je 16e, dus ook daar zie ik geen echte reden tot zorg.

Als je mijn eerlijke mening wil, dan zou ik in jouw geval nu niet beginnen aan een toch best serieus middel als finasteride. Kijk het nog een jaartje aan.

Bij een scheiding zie je overigens vrijwel bij iedereen hoofdhuid. Zeker als de huid licht en de haren donkerder zijn. Wat je dus wel zou kunnen doen is eens nadenken over je kapsel. Je kapper kent vast ook manieren om je haar meer volume te geven (door het warrig te knippen in laagjes of zo).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2007, 09:30   #206
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Scheer alles er is af (0 tot 8mm) en post daar eens wat foto's van. Dan krijg je een veel duidelijker beeld en je haar groeit waarschijnlijk weer donkerder aan.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2007, 16:42   #207
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523
Ik heb foto's gemaakt (na een lange pot tennis zodat het dan vet is en je het extra goed kunt zien). Ik schrik er eigenlijk heel erg van als ik de foto's bekijk. Nu zorgt mijn vette haar er wel voor dat het nog erger lijkt, maar volgens mij heb ik hiermee mijn eigen vraag al beantwoord. Ik heb ook een foto toegevoegd van de achterkant van mijn hoofd waar AGA geen invloed zou moeten hebben.

Ik heb helaas geen digitale foto's van vroeger die ik kan laten zien. Weet wel dat ik het haar van mijn moeder heb. Dun en niet super veel dus. Mijn haarlijn heb ik vergeleken met met foto's van toen ik 16 was en die is volgens mij precies gelijk gebleven. Verder heb ik in de zomer altijd veel lichter haar dan nu. Het is dan altijd donkerblond ipv bruin zoals nu. Ik weet niet of die verkleuring effect heeft op (sterkere) haaruitval, maar ik vindt het wel opvallend.

Ik ben erg benieuwd naar jullie diagnose. en of ik zsm proscar moet gaan slikken?
Ik zie geen spoortje van het traditionele kaalheidspatroon en voor zover ik kan zien is je haar volledig dekkend.

Het zou wel kunnen dat het aan het uitdunnen is maar dat kan ik niet zeggen zonder te vergelijken met een foto van vroeger.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 januari 2007 om 16:47
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 00:29   #208
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Paniekreactie

Bedankt voor jullie reactie A, k en T. Ik ga iig nog ff wachten met Proscar tot ik heel het forum heb doorgespit. Al maakt jullie reactie me niet heel veel geruster. Zie op die pics zelf namelijk wel een 'probleem'

Eigenlijk vind ik die suggestie van 'kevin' om mijn haar te milimeteren top, dan weet ik gelijk of dat me zou staan en kun je iid zien of je kalend bent. Maar dat vind ik wel een heel rigoreuze methode tegelijkertijd. Daar ben ik ook te laf voor. Staat bij elke man geweldig, maar bij mij, ech nie, vrees ik.

Ik zet de pics erop zodra ik het lef wel heb.

GrBob
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2007, 14:38   #209
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523
[...]
Ik zie geen kaalheid op die foto's.

Je hebt rechtgroeiend (niet-krullend) haar, met scheiding, en ook nog eens een flitser erop. Dan is het niet raar dat de hoofhuid op de scheiding zichtbaar wordt.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 00:03   #210
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
een vraagje;

Ik heb hele erge inflamation altijd. Zo erg dat ik er neit van sliep, dit was ook de reden waarom ik aan medicatie e.d ben begonnen. Toen ik begon met fina was het helemaal compleet weg. Ik ben 2 maanden geleden gestopt, omdat het niet meer op internet te bestellen was, toen krijg ik het weer even erg. Bij docter fina aangevraagt en gelukkig gekregen. had in het begin ene week wel en andere week geen inflamation. Nou is het al een dikke week weg, en ga ervan uit dat het nou ook weg zal blijven, of nog een paar x heel lichtjes.

Maarrr mijn vraag:

Als mijn inflamation weg gaat door de fina, betekent dit met zekerheid dat fina voor mij werkt? of werkt dat niet zo?
Vertig is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.