Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2012, 20:00   #16
matrishwa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Die hele test had een heel hoog amusuments gehalte zeg maar voor de dummies onder de dummies. Ook op de manier hoe de Minox werd aangebacht met een paar snelle pufjes langs de inhammen en frontale haargrens waarbij je duidelijk kon zien dat de helft ernaast ging.
De test werd gepresenteerd alsof het een 4 maanden Minox/Fina kuurtje is die je bij de plaatselijke drogist kunt kopen..

Uiteraard weten wij haarwebbers wel beter dat Minox toch iets zorgvuldiger aangebracht dient te worden ipv een paar snelle pufjes met de verstuiver.
Ze willen TOTAAL die producten niet promoten die in het programma komen dus ik zie niet in waarom ze over iets zouden liegen ? (tijdsduur en aanbreng)

Ze breken zelfs liever producten af dan ze goed te keuren..
matrishwa is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 20:32   #17
ad24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matrishwa Bekijk bericht
Ze willen TOTAAL die producten niet promoten die in het programma komen dus ik zie niet in waarom ze over iets zouden liegen ? (tijdsduur en aanbreng)

Ze breken zelfs liever producten af dan ze goed te keuren..
geen merken of andere te bekomen bij de redactie... vind dat anderzijds ook niet kunnen. Als het slecht is komt het merk meestal in zicht, is zelfs te zien bij de drank en het andere spul. Waarom dan niet bij datgene dat werkt eens de namen vernoemen...???
ad24 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 22:38   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad24 Bekijk bericht
wat zijn dan de bijwerkingen??
Alsook over welke prijzen spreken we hier, wat zijn de gangbare tarieven van deze producten?

Kzou het anders ook wel eens willen proberen, heb hetzelfde als de 2 jongens in de uitzending.

Is dit een bijvende verbetering of dien je deze producten continue te gebruiken??
Minoxidil, mogelijke bijwerkingen duizelingen, hoofdpijn. Finasteride, mogelijke bijwerkingen verminderde zin in seks, zwakkere erecties. Mogelijke bijwerkingen, lang niet iedereen ervaart wat.

En goedkoopst is kopen via internet. Minoxidil kun je op z'n goedkoopst hebben voor minder dan 100 euro per jaar en finasteride voor wat meer.

En ja, zodra je leest over een 'kuur', dan weet je dat je te maken hebt met onzinspullen. Haaruitval is iets waar je de rest van je leven mee te maken hebt en waar je dus tegen moet vechten zolang je de haren wilt behouden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:25   #19
Zembla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2012
Berichten: 9
Voor de geinteresseerden,

Er staat gelukkig al wat meer info op de site van ook getest op mensen i.v.m. hun onderzoek :

Omdat haargroeimiddelen geneesmiddelen zijn en niet zonder voorschrift verkregen kunnen worden, raden wij u aan om naar een dermatoloog (huidarts) in uw buurt te gaan. Deze arts zal u advies kunnen geven en eventueel verder helpen.

Er staat ook al een artikel in de krant het nieuwsblad:

Smeersels op basis van de moleculaire structuur van geitenuitwerpselen. Een slokje van je eigen ochtendurine drinken. Maar ook beschaafdere middelen als aangepaste shampoos. Aan remedies tegen kaalheid geen gebrek. Maar geeneen die werkt. Of toch? Het Een-programma Ook getest op mensen vond er twee.
Bij de broers Ruben (24) en Pieter Paul De Gendt (23) schijnt de maan al door de bomen. Daarom waren ze bereid twee haargroeimiddelen te testen waarvan dermatologe Veronique Meulemans beweert dat ze effectief werken: een spray met het bestanddeel minoxidil en pilletjes met finasteride. De twee broers smeerden en slikten dagelijks gedurende vier maanden.

Vooraf berekende de dermatologe het percentage haarzakjes in rust - waar tijdelijk geen haar uit groeit. Normaal is 15 procent. Maar bij Ruben was dat 33 procent, bij zijn broer Pieter Paul 40 procent. Na vier maanden waren die percentages ferm gedaald. Bij Ruben was maar 14 procent van de haarzakjes meer in rust; bij zijn broer was dat zelfs maar 7 procent meer.

'Je ziet het ook dat ik meer haar heb gekregen. Terwijl ik eigenlijk een jaar lang moet blijven gebruiken om het volle effect te zien', zegt Ruben. 'Toch ben ik er nog niet uit of ik ermee doorga. Ik ben laatstejaarsstudent geneeskunde en daardoor misschien wat voorzichtiger. Je neemt tenslotte toch geneesmiddelen met een kans op bijwerkingen. Bovendien heb ik er geen probleem mee dat ik kaal word.'

De minoxidil-spray kost 42 euro voor een behandeling van drie maand. De finasteride-pilletjes maakt de apotheker aan 40 cent per capsule. De twee middelen zijn alleen op doktersvoorschrift te verkrijgen en worden niet terugbetaald. Er is bij het Riziv zelfs nog geen dossier voor ingediend.

Niet voor iedereen

De twee haargroeimiddelen werken echter niet bij iedereen. Dat ondervond toonaangevend dermatoloog Thomas Maselis aan den lijve. 'Ik heb destijds liters minoxidil op mijn kale knikker gesmeerd maar kreeg geen spriet haar meer. Anderzijds heb ik patiënten die wel geholpen zijn met die twee middelen. Al mag je niet te lang wachten om ermee te beginnen. Als er geen knollen (haarzakjes) meer in de grond zitten, mag je bemesten wat je wil er komen geen bloemen meer uit. Het blijft zoeken naar het ultieme haargroeimiddel en wie dat vindt, wordt stinkend rijk.' (pom)
Zembla is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 16:06   #20
dieselll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 133
Filmpje 'ook getest op mensen' ivm Minoxidil.

Voor degene die het mocht interesseren; vorige week op Vlaamse tv een reportage gezien over het gebruik van oa. Minoxidil. Zie filmpje onderaan!


http://www.youtube.com/watch?v=GY1qEpJNKCQ
dieselll is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 19:02   #21
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Diesell ik heb je bericht naar de reeds bestaande topic over het programma verplaatst.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 15:07   #22
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
En hier een kleine nuancering over de vluchtige manier waarop de VRT fina voorstelde: http://www.clint.be/actua/binnenland...ie-veroorzaakt
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 15:42   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppiekoppie Bekijk bericht
En hier een kleine nuancering over de vluchtige manier waarop de VRT fina voorstelde: http://www.clint.be/actua/binnenland...ie-veroorzaakt
Een kleine nuancering?

Die draven meteen weer gigantisch door in de andere richting. Ze verklaren zondermeer alle paniekverhalen op internet voor waar, hoe ongefundeerd ook.

Finasteride veroorzaakt geen impotentie. Finasteride kan als bijwerking wel een negatief effect op de potentie hebben. Kan een effect hebben. Kan hebben.

Van paracetamol ga je dood. Doordat hij geen pijn voelde liep een man op de Filipijnen door terwijl de rand van zijn schoen zijn rechter achillespees steeds verder blesseerde. Bij een misstap op een touwbrug liet zijn been het ineens afweten en stortte hij tussen de touwen door het ravijn in.

Overigens maakt de schrijver iedereen die de strijd tegen haarverlies aangaat min of meer uit voor 'mannen zonder ballen'
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2012, 17:48   #24
Haarbal777
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Berichten: 59
Thumbs up Voor de twijfelaars onder ons

Ik weet niet of dit een repost is
eentje voor alle doktoren die zeggen dat er niks aan te doen valt

http://www.youtube.com/watch?v=Q_bJ8G5N5JI
Haarbal777 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 22:14   #25
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 59
Kritisch consumentenprogramma? Ik ken het programma niet, dus kan er in het algemeen niet over oordelen, maar hier zijn ze dus totaal niet kritisch. Iedereen hier weet dat zeker wel heftige bijwerkingen kunnen optreden bij het gebruik van minoxidil en vooral finasteride, in tegenstelling tot wat de dokter zegt (http://www.youtube.com/watch?v=Q_bJ8G5N5JI&t=659, op 10:59), en dat het dus absoluut geen wondermiddelen zijn. Wel mooie resultaten als die wel te vertrouwen zijn. Zelf gebruik ik nu een jaar minoxidil 5% van de apotheek. In dat jaar is de staat van mijn haar licht achteruit gegaan. Wel heb ik mogelijke bijwerkingen ervaren zoals duizeligheid na het opstaan van een stoel of gehurkte positie en langzaam opbouwende, hevige hoofdpijn na het spelen van een voetbalwedstrijd (elke zaterdag), terwijl ik daar in voorgaande seizoenen nooit last van had. Ook heb ik de laatste tijd veel last van jeuk aan en irritatie van de hoofdhuid, die afwezig is als ik minoxidil een dag niet gebruik.

Ik heb vanwege de bijwerkingen de laatste tijd sterk overwogen te stoppen met medicijngebruik en mijzelf voor te bereiden op accepteren. Er staan een hoop mooie en ware reacties in het acceptatietopic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7293). Ik heb nu echter besloten om eerst nog Rogaine foam (zonder PPG) te proberen om te zien of ik daarmee nog steeds last heb van bijwerkingen. Als dat wel het geval is dan ga ik zeker voor acceptatie, en als dat niet het geval is dan zal het sterk afhangen van hoe hard mijn haarsituatie achteruit gaat. Finasteride zou ik niet eens aan beginnen, gezien de bijwerkingen aan het seksuele apparaat die volgens verschillende (ex-)gebruikers van het medicijn permanent kunnen blijven. Is dat het serieus waard?

Laatst gewijzigd door 21reinier; 6 mei 2012 om 22:20
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 01:41   #26
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Kritisch consumentenprogramma? Ik ken het programma niet, dus kan er in het algemeen niet over oordelen, maar hier zijn ze dus totaal niet kritisch. Iedereen hier weet dat zeker wel heftige bijwerkingen kunnen optreden bij het gebruik van minoxidil en vooral finasteride, in tegenstelling tot wat de dokter zegt (http://www.youtube.com/watch?v=Q_bJ8G5N5JI&t=659, op 10:59), en dat het dus absoluut geen wondermiddelen zijn. Wel mooie resultaten als die wel te vertrouwen zijn. Zelf gebruik ik nu een jaar minoxidil 5% van de apotheek. In dat jaar is de staat van mijn haar licht achteruit gegaan. Wel heb ik mogelijke bijwerkingen ervaren zoals duizeligheid na het opstaan van een stoel of gehurkte positie en langzaam opbouwende, hevige hoofdpijn na het spelen van een voetbalwedstrijd (elke zaterdag), terwijl ik daar in voorgaande seizoenen nooit last van had. Ook heb ik de laatste tijd veel last van jeuk aan en irritatie van de hoofdhuid, die afwezig is als ik minoxidil een dag niet gebruik.

Ik heb vanwege de bijwerkingen de laatste tijd sterk overwogen te stoppen met medicijngebruik en mijzelf voor te bereiden op accepteren. Er staan een hoop mooie en ware reacties in het acceptatietopic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7293). Ik heb nu echter besloten om eerst nog Rogaine foam (zonder PPG) te proberen om te zien of ik daarmee nog steeds last heb van bijwerkingen. Als dat wel het geval is dan ga ik zeker voor acceptatie, en als dat niet het geval is dan zal het sterk afhangen van hoe hard mijn haarsituatie achteruit gaat. Finasteride zou ik niet eens aan beginnen, gezien de bijwerkingen aan het seksuele apparaat die volgens verschillende (ex-)gebruikers van het medicijn permanent kunnen blijven. Is dat het serieus waard?
Niet iedereen hrrft bijwerkingen hoor...
Ik heb nooit enige bijwerking gehad ervan.
Maar er zijn natuurlijk wel mensen met bijwerkingen, en dna benje ook automatisch actiever op het forum denk ik? Iemand zonder bijwerkingen hoeft helemaal niet te "klagen" over dat, dus ik denk wel dat het percentage geen/weinig bijwerkingen wle hoger is dan het percentage met bijwerkingen?
Maar dat is mijn iddee natuurlijk.
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 15:24   #27
Hamkaasgehalte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2011
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Kritisch consumentenprogramma? Ik ken het programma niet, dus kan er in het algemeen niet over oordelen, maar hier zijn ze dus totaal niet kritisch. Iedereen hier weet dat zeker wel heftige bijwerkingen kunnen optreden bij het gebruik van minoxidil en vooral finasteride, in tegenstelling tot wat de dokter zegt (http://www.youtube.com/watch?v=Q_bJ8G5N5JI&t=659, op 10:59), en dat het dus absoluut geen wondermiddelen zijn. Wel mooie resultaten als die wel te vertrouwen zijn. Zelf gebruik ik nu een jaar minoxidil 5% van de apotheek. In dat jaar is de staat van mijn haar licht achteruit gegaan. Wel heb ik mogelijke bijwerkingen ervaren zoals duizeligheid na het opstaan van een stoel of gehurkte positie en langzaam opbouwende, hevige hoofdpijn na het spelen van een voetbalwedstrijd (elke zaterdag), terwijl ik daar in voorgaande seizoenen nooit last van had. Ook heb ik de laatste tijd veel last van jeuk aan en irritatie van de hoofdhuid, die afwezig is als ik minoxidil een dag niet gebruik.

Ik heb vanwege de bijwerkingen de laatste tijd sterk overwogen te stoppen met medicijngebruik en mijzelf voor te bereiden op accepteren. Er staan een hoop mooie en ware reacties in het acceptatietopic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7293). Ik heb nu echter besloten om eerst nog Rogaine foam (zonder PPG) te proberen om te zien of ik daarmee nog steeds last heb van bijwerkingen. Als dat wel het geval is dan ga ik zeker voor acceptatie, en als dat niet het geval is dan zal het sterk afhangen van hoe hard mijn haarsituatie achteruit gaat. Finasteride zou ik niet eens aan beginnen, gezien de bijwerkingen aan het seksuele apparaat die volgens verschillende (ex-)gebruikers van het medicijn permanent kunnen blijven. Is dat het serieus waard?
Zodra je deze bijwerkingen bij jezelf bemerkt kun je toch gewoon stoppen? Het overgrote deel van de fina- en minox gebruikers ervaren géén bijwerkingen, en voor velen is dit een geweldige aanpak van het kaalwordingsproces.

In diverse topics probeer je deze medicijnen weg te zetten als de bron van het kwaad, maar er zijn al talloze onderzoeken geweest die aantonen dat (serieuze) bijwerkingen maar heel weinig voorkomen. Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel van de ex-gebruikers die volgens jou blijvende bijwerkingen ondervinden te lang door zijn gegaan met het slikken van deze medicatie, zij hadden eerder naar hun lichaam moeten luisteren.

Mocht je toch bijwerkingen ondervinden, dan is de keuze heel makkelijk: stoppen. Het is dan aan jezelf om af te wegen of de immens kleine kans dat jouw bijwerkingen blijvend zullen zijn opwegen tegen het jarenlange profijt wat je van deze middelen kunt hebben.

Voor mij was deze afweging niet moeilijk.
Hamkaasgehalte is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 00:50   #28
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Kritisch consumentenprogramma? Ik ken het programma niet, dus kan er in het algemeen niet over oordelen, maar hier zijn ze dus totaal niet kritisch. Iedereen hier weet dat zeker wel heftige bijwerkingen kunnen optreden bij het gebruik van minoxidil en vooral finasteride, in tegenstelling tot wat de dokter zegt (http://www.youtube.com/watch?v=Q_bJ8G5N5JI&t=659, op 10:59), en dat het dus absoluut geen wondermiddelen zijn. Wel mooie resultaten als die wel te vertrouwen zijn. Zelf gebruik ik nu een jaar minoxidil 5% van de apotheek. In dat jaar is de staat van mijn haar licht achteruit gegaan. Wel heb ik mogelijke bijwerkingen ervaren zoals duizeligheid na het opstaan van een stoel of gehurkte positie en langzaam opbouwende, hevige hoofdpijn na het spelen van een voetbalwedstrijd (elke zaterdag), terwijl ik daar in voorgaande seizoenen nooit last van had. Ook heb ik de laatste tijd veel last van jeuk aan en irritatie van de hoofdhuid, die afwezig is als ik minoxidil een dag niet gebruik.

Ik heb vanwege de bijwerkingen de laatste tijd sterk overwogen te stoppen met medicijngebruik en mijzelf voor te bereiden op accepteren. Er staan een hoop mooie en ware reacties in het acceptatietopic (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7293). Ik heb nu echter besloten om eerst nog Rogaine foam (zonder PPG) te proberen om te zien of ik daarmee nog steeds last heb van bijwerkingen. Als dat wel het geval is dan ga ik zeker voor acceptatie, en als dat niet het geval is dan zal het sterk afhangen van hoe hard mijn haarsituatie achteruit gaat. Finasteride zou ik niet eens aan beginnen, gezien de bijwerkingen aan het seksuele apparaat die volgens verschillende (ex-)gebruikers van het medicijn permanent kunnen blijven. Is dat het serieus waard?
Hoi,

Ik had ook erge last van jeuk (en ook trouwens van roos en ontstoken haarzakjes). Nu heb ik echt zeer zelden last van jeuk, het is zeg maar weg.
Dit gebeurde bij mij nadat ik Revita Cor Conditioner heb geprobeerd; ik voelde echt een soort 'verkoelende' werking als je het een minuut of 3 laat intrekken en goed op je haren/hoofdhuid duwt zodat het goed contact maakt met je hoofdhuid.
Wellicht werkt het voor jou ook!
Ik gebruik het wel (belachelijk) vaak: 2x per dag (dat klinkt minder erg dan 14 keer per week he
Waarschijnlijk is 5 of 7 keer per week ook voldoende.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 01:56   #29
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Om eerlijk te zijn zie ik geen verschil tussen before and after in dit filmpje...


Medicijnen werken gewoon niet of nauwelijks, ze stabiliseren hooguit het proces.


Ik zou alleen aan haar medicijnen beginnen als het werkt en ook daadwerkelijk visueel verschil maakt.

(bovendien wil ik geen male boobs krijgen of mijn libido verliezen) Zolang her risico daarop substantieel is en het op de verpakking moet slik ik die zooi niet..
mark89 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.