Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 september 2007, 14:10   #151
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
whatskebeurt
lees dit;

http://www.journal-a-day.com/Self_Im...about-you.html

dit was denk ik wat hij bedoelde.
Waarom in godsnaam dit soort reacties. We proberen elkaar allemaal te helpen toch? mss boos omdat je jezelf tegenkomt... ga het gewoon es na, lees er wat over, en geef dan eerlijk antwoord.

als ik nog zon hersenloze reactie lees zonder enige nutige informatie, schop me maar van het forum. We zijn allemaal volwassen lijkt me, reageer alsjeblieft niet zo enorm kinderachtig.
---
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 14:18   #152
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ajuuuu!
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 19:26   #153
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een bijwerking van fina schijnt toch te zijn dat je homo wordt?

Misschien werden Vertig en Gletcher daarom wel depressief van fina. Het werkte te goed en ze konden met die verwarrende gevoelens niet overweg
Meenje dat nou of isdat n grapje
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 13:54   #154
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Meenje dat nou of isdat n grapje
tuurlijk meentie dat! kijk naar kevin!
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2007, 08:33   #155
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Sarcastisch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een bijwerking van fina schijnt toch te zijn dat je homo wordt?

Misschien werden Vertig en Gletcher daarom wel depressief van fina. Het werkte te goed en ze konden met die verwarrende gevoelens niet overweg
Nou dat niet dus, ik kreeg van mijn omgeving veel opmerkingen dat ik niet meer de persoon was van enige tijd geleden. Ik maakte met name veel sarcastische opmerkingen naar mijn medemensen. Iets wat ik nooit deed...
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2009, 05:04   #156
heke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Berichten: 1
Ik heb net geregistreerd om in dit topic toch ook maar even mijn waarschuwing mee te geven.

In maart vorig jaar ben ik begonnen met het nemen van 1mg Finasteride tegen mijn haaruitval (ben een jongeman). Dit middel werkt bij mij heel goed tegen de haaruitval. Er is weer haar aan het terugkomen.

Naast kleine tijdelijke lichamelijke ongemakken (veel plassen), intussen verdwenen, kreeg ik echter studieproblemen. Ik meen dat ik last heb van stoornissen als depressies, angststoornissen, depersonalisatie tot mss zelfs schizofrenie, maar dat is mss een brug te ver, maar toch wel kenmerken ervan vertoon. Volgens mij heb ik wel, echt dan onafhankelijk van de finasteride, autisme, hoewel dat nooit getest is. Echter heb ik nu duidelijk veel bijkomende problemen die ik vroeger niet had. Het lukt me moeilijker om te concentreren en mijn hersenen lijken het moeilijker te hebben om de leerstof van mijn universitaire studie te leren.

Ik wijtte het aan stress vanwege een te zwaar studieprogramma en een verkeerde studiekeuze; echter was ik het eerste semester van dat jaar (2007 dus) wel nog goed doorgekomen, de problemen zijn pas na het gebruik van finasteride begonnen. Vanwege de uitzonderlijke situatie (zwaar studieprogramma, ook veel dingen die op mij afkomen zoals stilaan naar werk beginnen uitkijken, wat samenhangend met mijn autisme idd problemen kan geven (wie hier thuis in is zal dat wel kunnen beamen)), maken dat ik twijfel of finasteride de oorzaak is. Nu kwam ik echter toevallig op dit topic terecht en ik laat dan ook niet na om mijn reactie te posten.

Laat ik afsluiten met de bemerking dat ik voor het gebruik van finasteride nog nooit van eventuele psychische problemen erdoor had gehoord. De indruk dat finasteride de oorzaak is, is nu sterker geworden door dit topic (en de verwijzing naar het Engelse forum), maar ook voor ik dit las had ik al het idee dat finasteride mss wel een oorzaak zou kunnen zijn.

Ik speel nu met het idee om te stoppen met finasteride en te kijken of er iets verandert (zonder er dan echt té mee bezig te zijn om de waarneming niet te beïnvloeden, maar dat zal wel geen probleem zijn, ik heb wel genoeg verstrooiing in andere bezigheden). Als het rare gevoel zou verdwijnen van een beetje 'buiten de wereld' of 'buiten je persoon' te staan, dan is dat toch een beetje een teken aan de wand vind ik. Het wazige gevoel dat ik nu heb zal ik maar niet beoordelen, ik ben gewoon moe (wie zit nu zo laat op een forum?).

O ja, mss zorgt finas enkel voor de druppel die de emmer doet overlopen in de de stress-volle uitzonderlijke situatie waarin ik zit.
heke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2009, 13:51   #157
Phillow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 43
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haaribo Bekijk bericht
wow ja ik zit nu ook een beetje in een depresie en vind het ook lastig me te concentreren vaak. Ben wel bang dat ik zowiezo wel depressief ben aangelegd en had voordat ik begon aan finasteride ook had ik al last van lichte depressies alleen was ik toen wat jonger en wist ik niet zo goed wat het allemaal was. Denk zelf ook dat ik een lichte vorm van manische depressiviteit heb, aangezien ik ook vaak wel hele opgewekte periodes heb, maar ik kan natuurlijk niet zelf die diagnose maken en heb besloten om met een psycholoog te praten. Ik kan de laaste tijd wel erg slecht omgaan met tegenslagen en als ik terugkijk naar de afgelopen twee jaar waarin ik fina heb gebruikt dan is het wel erg slecht gegaan met mijn studie waar ik me wel slecht op kan concentreren en steeds opzoek ben naar afleiding. En ook de tegenslagen daarin hebben natuurlijk niet geholpen. Maar of dat echt door de fina komt kan ik niet zeggen en het is ook niet zo dat het daarvoor zo geweldig ging. Of het op het moment dat ik besloot fina te gaan bestellen beter met me ging dan nu weet ik ook niet. Of ik er gelukkig van word als straks mijn haar weer begint uit te vallen doordat ik gestopt ben met fina dat denk ik ook niet. Misschien moet ik mijn bloed laten onderzoeken ofzo en kijken wat er zal veranderen als ik stop me fina. Ik heb ook topische duta besteld en spiro hoop daarmee het stoppen van fina op te vangen. Hoewel duta natuurlijk een nog grotere dht blokker is blokt is de hoeveelheid die in je bloed komt als je het topisch aanbrengt veel en veel lager, maar zal het dan ook bij je hersens komen aangezien die natuurlijk niet veel verwijderd zijn van je haren? Ik heb zowiezo besloten naar een psycholoog te gaan maar als ik tegelijk stop met fina is het ook weer moeilijk om te constateren of het probleem nu bij fina ligt of dat de gesprekken met de psycholoog hebben geholpen om met mijn tegenslagen om te gaan. Echt lastig dit maar als ik de berichten zo lees dan helpt fina zowiezo niet mee om van je depressies af te komen of om met tegenslagen om te gaan, maar of het verliesen van je haar meehelpt dat denk ik ook niet. Wat zou eigenlijk beter zijn om helemaal direct te stoppen met fina of om het geleidenlijk af te bouwen met een minder hogere dosering? Ga de komende tijdnog maar eens goed uitzoeken wat er met me aan de hand is en ook op welke manier fina daaraan meedraagt.
Ik herken mijzelf volledig in het verhaal van haaribo!!! Ook ik liep een tijd lang te zoeken naar de oorzaak van mijn constante vermoeidheid, depressies en futloosheid, hartkloppingen (echt heel angstig), niet helder kunnen nadenken, droge en pijnlijke keel en ogen en soms verminderd gezichtsvermogen. Hetgeen zich allemaal deed belanden in een vicieuze cirkel van depressie en wanhoop... Toen ik van de week las ben ik ook meteen gestopt met Propecia (na ruim drie jaar) en ik voelde me gelukkig meteen een stuk fitter!!! Ondanks dat ik af en toe nog 'onderdrukking' voel, denk van mogelijke resten in m'n bloed.

Besef nu hoeveel 'kwaliteit van leven' ik waarschijnlijk heb moeten inboeten in de afgelopen jaren. om maar niet de spreken door de indirecte gemaakte kosten van opticiens en dergelijke. En dat allemaal door zo'n klein rotpilletje van 1mg.
Heb altijd gedacht dat het niet aan het middel kon liggen omdat het officieel is goedgekeurd en ik een doktersvoorschrift had gekregen.

Ik ben dan ook voornemens om alles nog eens goed op een rij te zetten om mensen te waarschuwen voor deze, nog te onbekende, mogelijke bijwerkingen van Finasteride. Ik zeg 'mogelijke' want er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die er totaal geen last van hebben.

Daarnaast zal ik mijn huisarts spoedig consulteren, jaja, en hem op de hoogte brengen dat er wel degelijk meer bijwerkingen kunnen optreden dan genoemd in de bijsluiter.

Op dit moment ben ik alleen maar blij dat ik erachter ben wat de oorzaak was en had gehoopt dat ik dit eerder had ontdekt. Ongelooflijk wat die troep met je lichaam kan doen! En hoewel het middel ontegenzeggelijk effect had, ben ik toch liever kaal en vitaal dan niet-kaal en fataal!!!

Ajuus, Phillow
p.s. ga Saw Palmetto proberen als alternatief!

Laatst gewijzigd door Phillow; 19 januari 2009 om 21:57
Phillow is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2009, 22:07   #158
Phillow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heke Bekijk bericht
Ik heb net geregistreerd om in dit topic toch ook maar even mijn waarschuwing mee te geven.

In maart vorig jaar ben ik begonnen met het nemen van 1mg Finasteride tegen mijn haaruitval (ben een jongeman). Dit middel werkt bij mij heel goed tegen de haaruitval. Er is weer haar aan het terugkomen.

Naast kleine tijdelijke lichamelijke ongemakken (veel plassen), intussen verdwenen, kreeg ik echter studieproblemen. Ik meen dat ik last heb van stoornissen als depressies, angststoornissen, depersonalisatie tot mss zelfs schizofrenie, maar dat is mss een brug te ver, maar toch wel kenmerken ervan vertoon. Volgens mij heb ik wel, echt dan onafhankelijk van de finasteride, autisme, hoewel dat nooit getest is. Echter heb ik nu duidelijk veel bijkomende problemen die ik vroeger niet had. Het lukt me moeilijker om te concentreren en mijn hersenen lijken het moeilijker te hebben om de leerstof van mijn universitaire studie te leren.

Ik wijtte het aan stress vanwege een te zwaar studieprogramma en een verkeerde studiekeuze; echter was ik het eerste semester van dat jaar (2007 dus) wel nog goed doorgekomen, de problemen zijn pas na het gebruik van finasteride begonnen. Vanwege de uitzonderlijke situatie (zwaar studieprogramma, ook veel dingen die op mij afkomen zoals stilaan naar werk beginnen uitkijken, wat samenhangend met mijn autisme idd problemen kan geven (wie hier thuis in is zal dat wel kunnen beamen)), maken dat ik twijfel of finasteride de oorzaak is. Nu kwam ik echter toevallig op dit topic terecht en ik laat dan ook niet na om mijn reactie te posten.

Laat ik afsluiten met de bemerking dat ik voor het gebruik van finasteride nog nooit van eventuele psychische problemen erdoor had gehoord. De indruk dat finasteride de oorzaak is, is nu sterker geworden door dit topic (en de verwijzing naar het Engelse forum), maar ook voor ik dit las had ik al het idee dat finasteride mss wel een oorzaak zou kunnen zijn.

Ik speel nu met het idee om te stoppen met finasteride en te kijken of er iets verandert (zonder er dan echt té mee bezig te zijn om de waarneming niet te beïnvloeden, maar dat zal wel geen probleem zijn, ik heb wel genoeg verstrooiing in andere bezigheden). Als het rare gevoel zou verdwijnen van een beetje 'buiten de wereld' of 'buiten je persoon' te staan, dan is dat toch een beetje een teken aan de wand vind ik. Het wazige gevoel dat ik nu heb zal ik maar niet beoordelen, ik ben gewoon moe (wie zit nu zo laat op een forum?).

O ja, mss zorgt finas enkel voor de druppel die de emmer doet overlopen in de de stress-volle uitzonderlijke situatie waarin ik zit.
Beste Heke,

Als je nog niet gestopt bent, meteen stoppen!!! Ook ik ervoer dergelijke symptomen in psychologisch opzicht. Dat je op een gegeven moment het idee hebt geen controle meer te hebben op je brain en daarmee je persoonlijkheid. Hetgeen bij mij resulteerde in problemen met de concentratie, geheugen, maar ook in sociaal opzicht. Zoals bij laatst genoemde niet op namen komen, niet in discussies willen gaan, omdat je ergens van jezelf weet dat je dat toch niet 'aankan'.
Wat voor de studie betreft dacht ik op een gegeven moment dat ik een stuk dommer geworden was en de studie niet meer in de vingers had.
Met hierbij het gevolg dat ik nu met terugwerkende kracht kan stellen dat ik veel fronten onder m'n werkelijke niveau heb moeten opereren in de afgelopen drie jaar.

Dus... als ik jou was: stoppen met die chemische troep!!!

Laatst gewijzigd door Phillow; 21 januari 2009 om 18:34
Phillow is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 13:32   #159
Phillow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een bijwerking van fina schijnt toch te zijn dat je homo wordt?

Misschien werden Vertig en Gletcher daarom wel depressief van fina. Het werkte te goed en ze konden met die verwarrende gevoelens niet overweg
Homo word je niet, dat ben je of niet!
Mevrouw Palin begreep dat ook niet helemaal volgens mij.
Phillow is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 14:16   #160
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phillow Bekijk bericht
Homo word je niet, dat ben je of niet!
Mevrouw Palin begreep dat ook niet helemaal volgens mij.
Ik denk dat AnthonieH je daar flink te pakken heeft
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 14:20   #161
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, AnthonieH was vergeten er een sarcastische smiley achteraan te plakken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 21:02   #162
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Getver, ik dacht toch echt dat het door de fina kwam
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 21:17   #163
Phillow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Getver, ik dacht toch echt dat het door de fina kwam
Wil je ergens vanaf?
Phillow is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 21:23   #164
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phillow Bekijk bericht
Wil je ergens vanaf?
Vanaf? Bedoel je dat ik weer normaal word als ik stop met fina?!?! Goh, nu stel je een gewetensvraag
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 21:33   #165
Phillow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Vanaf? Bedoel je dat ik weer normaal word als ik stop met fina?!?! Goh, nu stel je een gewetensvraag
Ligt eraan wat je onder 'normaal' verstaat!

Laatst gewijzigd door Phillow; 23 januari 2009 om 21:35
Phillow is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen dutasteride, bijwerkingen finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.