Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 maart 2013, 18:17   #16
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Fitness kan gene kwaad.... tenzij je middelen gebruikt (doping, steroiden en dergelijke).
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2013, 02:15   #17
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Ha Ferry,

ja het is ook niet leuk. In een kwart van de gevallen gebeurt dit op jouw leeftijd, je bent zeker niet de enige.

Echter na je eerste schrik wordt het allemaal wel minder erg (als je dat zelf wil iig). Hoe vaak was jij je bewust van de haardikte van je maten of andere gasten in je omgeving vóór je je er zelf zorgen over ging maken? Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik was me er totaal niet bewust van bij anderen, maar ging volledig uit mijn dak toen ik dacht dat ik zelf kaal werd. Stond alleen maar voor de spiegel en was alleen maar bezig met de toekomst.

Je kunt hier goede adviezen krijgen, maar ik hoop dat je dit platform ook een beetje relativeert. Hier zitten alle haarfreaks. Op straat lopen allemaal mannen die haarverlies vervelend vinden/vonden, niet meer en niet minder. De keuze is aan jou.

GrDave
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2013, 10:03   #18
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Bedankt voor jullie reacties!!

@(H)appy: Fitness ga ik zeker mee door! Minox ga ik overwegen.. het gebruik van (chemische) middelen blijf ik een lastige overweging vinden. Ook dat je het je hele leven moet blijven gebruiken.

@Ilona: fijn om te horen dat er plotseling wat verandering in kwam! Ik hoop ook op een klein wondertje

@Dave: Klopt.. als ik over straat loop, dan zie ik alleen maar leeftijdsgenoten met een volle bos haar, dat maakt het best wel eens frustrerend. Je krijgt dan beetje het gevoel dat je niet meer bij de jeugd/jongere mensen hoort, terwijl mensen nog een jaar terug altijd dachten dat ik veel jonger was dan mijn echte leeftijd. Waarschijnlijk kijk ik niet goed, één op de vier is tenslotte nogal wat. Overigens, gelet op wat je later schrijft.. betekent dit dat jij geen middelen neemt en dat je het hebt geaccepteerd??? Zo ja, petje af. Dat lijkt mij ook de beste oplossing, alleen ben ik bang hoe het staat als ik het bijvoorbeeld millimeter. Ik hoop niet dat het heel lelijk is.. (als er nog wat te millimeteren valt haha)

Overigens de beste oplossing (afgezien van acceptatie) lijkt mij nog een HT! Alleen nu blijkt dat je ook middelen moet slikken een paar maanden voordat je dat laat doen, immers, het haar moet zich eerst stabiliseren, echt mega ...!

Laatst gewijzigd door Ferry; 26 maart 2013 om 10:11
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2013, 12:35   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Overigens de beste oplossing (afgezien van acceptatie) lijkt mij nog een HT! Alleen nu blijkt dat je ook middelen moet slikken een paar maanden voordat je dat laat doen, immers, het haar moet zich eerst stabiliseren, echt mega ...!
Dat 'moet' helemaal niet, het wordt alleen aangeraden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 10:11   #20
Sunnie
It's all about hair!
 
Sunnie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2013
Locatie: Utrecht
Berichten: 10
Beste Ferry,

Ik begrijp je volkomen. Het is echt klote dat je al zo snel kaal wordt.
Toch wil ik je vertellen dat het niet een bijzonder verschijnsel is.. ook al weet ik dat het je geen troost biedt. Mijn vriend (26 jaar) is het laatste jaar ook kalend beginnen te worden je merkt dat zijn zelfvertrouwen daardoor is afgenomen. Om deze reden zit ik tevens ook op het Forum, om wat meer te lezen over zijn lotgenoten. Ik zal hem aanbevelen om ook member te worden op dit forum. Helaas begint mijn eigen haardos ook uit te dunnen .. we balen er beide als een stekker van. Wat een pech!
Sunnie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 11:39   #21
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoi Sunnie,

Bedankt voor je bericht, erg vervelend dat jullie ook vervelende verschijnselen ervaren. Ik begrijp je vriend wat zijn zelfvertrouwen betreft, je uiterlijk is (zeker in deze tijd) tenslotte erg belangrijk. Onlangs was er bijvoorbeeld weer een onderzoek die bevestigde dat mensen met een goed uiterlijk meer kans hebben om aangenomen te worden. Hard maar waar.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat als je er leuk uit zag, dat dat niet plotseling anders is, nu er wat minder haar is. Zelfacceptatie is een proces waar ik zeker nog niet klaar mee ben, maar wat mij wel de beste oplossing lijkt. Voor mij is de stap (nog) te groot om middelen te gaan gebruiken, gelet op mogelijke bijwerkingen en het feit dat je je hele leven aan het smeren slikken etc. bent. Hoe kijkt jouw vriend daar tegenaan?

Groetjes Ferry
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2013, 11:35   #22
Sunnie
It's all about hair!
 
Sunnie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2013
Locatie: Utrecht
Berichten: 10
Beste Ferry,

Wij balen er ook van dat het uiterlijk zo'n doorslaggevende factor is betreft vele dingen, zoals onder andere een sollicitatie. Gelukkig hebben we beide hier nog niet last van ondervonden. Ik hoop jij ook niet!

Ik begrijp dat de stap om middelen te begrijpen nu nog te groot is. Als je die middeltjes in huis haalt is het ook allemaal ineens zo.. concreet. Mijn vriend zit in hetzelfde schuitje als jou. Het gaat hem te ver om zijn hele leven te blijven slikken en smeren. Hij wil er niet te bewust mee bezig zijn en steeds elke dag aan herinnert worden. Hij gaat voor zelfacceptatie. We voeren vaak gesprekken over de werkelijke zin van het (best mooie) leven en hierdoor merkt hij wel op dat haargroei uiteindelijk niet zwaar mee wil laten tellen in het leven. We proberen dus te kijken naar de clue van het leven en er nuchter onder te blijven en dit werkt heel goed in het proces van zelfacceptatie. We zijn blij dat we überhaupt gezond zijn, als je de verhalen om je heen hoort.

Hopelijk helpt onze tip je wat.

Groetjes,
Sanne
Sunnie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2013, 11:25   #23
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoi Sanne,

Goed om te lezen hoe jullie ermee omgaan, knap ook! Je hebt het mooi omschreven.

Ik heb ook besloten om er anders tegen aan te kijken en stel dat het kaal worden toch door gaat zetten, dan zorg ik ervoor dat ik me hoofd mooi bruin hou en dat ik me lichaam bij de fitness goed blijf onderhouden, kortom genoeg dingen waar je wel invloed op hebt en wat je zelfvertrouwen weer een boost kan geven in tijden dat het misschien wat minder wordt.

Wellicht dat ik ook nog eens een HT laat verrichten, maar dat is misschien iets voor in de toekomst. In ieder geval geen hormoonbeïnvloedende middelen voor mij, al snap ik dat sommige mensen hier wel naar grijpen. Voor mij is gezond eten, visolie, vitamine B-complex en vitamine D3 genoeg en als dat niet helpt, dan maar niet!

Ik wens jullie (en anderen ook) succes met het hele gebeuren. Enjoy life!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 00:00   #24
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties!!


@Dave: Klopt.. als ik over straat loop, dan zie ik alleen maar leeftijdsgenoten met een volle bos haar, dat maakt het best wel eens frustrerend. Je krijgt dan beetje het gevoel dat je niet meer bij de jeugd/jongere mensen hoort, terwijl mensen nog een jaar terug altijd dachten dat ik veel jonger was dan mijn echte leeftijd. Waarschijnlijk kijk ik niet goed, één op de vier is tenslotte nogal wat. Overigens, gelet op wat je later schrijft.. betekent dit dat jij geen middelen neemt en dat je het hebt geaccepteerd??? Zo ja, petje af. Dat lijkt mij ook de beste oplossing, alleen ben ik bang hoe het staat als ik het bijvoorbeeld millimeter. Ik hoop niet dat het heel lelijk is.. (als er nog wat te millimeteren valt haha)

Overigens de beste oplossing (afgezien van acceptatie) lijkt mij nog een HT! Alleen nu blijkt dat je ook middelen moet slikken een paar maanden voordat je dat laat doen, immers, het haar moet zich eerst stabiliseren, echt mega ...!
Ik neem geen middelen meer, maar heb het ook niet helemaal geaccepteerd. Mijn kaalslag heeft zich vanzelf gestabiliseerd voor nu iig. Maar het heeft me wel tijd gegeven om er over na te denken. En die tijd heeft me veel gegeven. In het begin stond ik continue voor de spiegel, eigenlijk totale paniek: "oh nee ik verander toch niet in een kale, dat kan niet!, HELP". Een paar zaken hebben me geholpen in die tijd:
-- een gast met een geschoren kop viel me nooit op. Pas toen ik er zelf aan ging denken zag ik het. Dat is raar, en nu liep ik er opeens over te stressen.
-- Ik vind de look van gasten met een geschoren kop (na die panieksessie) er eigenlijk heel cool uitzien. Heb het zelf nog nooit gedurfd overigens, maar moet me kop ook eens milimeteren
-- In de tijd dat ik er bewust van werd zijn een paar maten opeens snel kaal geworden. ook een drama, maar nu ze de tondeuze hebben gepakt is heel het drama weg. Kaal worden is kut, kaal zijn is geen probleem (heb ik van horen zeggen uit betrouwbare bron)
-- In alle mannen zit een 'kale' die er ooit uitkomt. Waar maak ik me druk om? Het is wat wij mannen doen, ons haar loslaten.

lang verhaal kort: Ferry met haar is net zo goed als Ferry met een buzzcut (voor de mensen buiten dit platform dan).
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 16:09   #25
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
-- een gast met een geschoren kop viel me nooit op. Pas toen ik er zelf aan ging denken zag ik het. Dat is raar, en nu liep ik er opeens over te stressen. "

Dat herken ik wel. Ik kwam er ook ineens achter en dacht dat ik in 2 jaar goed kaal zou zijn. Nu blijkt het toch mee te vallen. En tja de helft van de mannen heeft wel Aga tekenen dus het hoort er ook een beetje bij. Vrouwen vinden het vaak ook niet zo erg als je denkt.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 19:56   #26
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Ik heb laatst iets gelezen over 'Alopesan'. Wel oude berichten, ik zie op het forum er niemand over spreken. Is dit soms achterhaald en niet werkend gebleken?

Ik ben van plan om Saw Palmetto te proberen, iemand goede ervaring hiermee?
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 20:24   #27
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Alopesan 400 bevat Saw Palmetto extract (100 mg) en middelen als beta-sitosterol (50 mg), zinksulfaat (20,6 mg), biotine (100mcg) en MSM (100 mg), bamboe silica (75 mg), inositol (100 mg) en niacine (15 mg). Over biotine en MSM is op Haarweb regelmatig gesproken. Over het algemeen worden ze gezien als veelbelovende aanvulling op medicatie, maar als enige middel is de effectiviteit twijfelachtig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 21:59   #28
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
http://www.intermedica.nl/haar/57/tr...ingssupplement

Samenstelling Trix Basic Alpha (*1-3)
Bij overmatig haaruitval door erfelijke kaalheid
Per capsule:
Saw palmetto 4:1 extract 150 mg
Proanthocyanidines 100 mg
Biotine (vitamine B8) 2 mg
Tocopherolacetaat (vitamine E) 10 mg

Samenstelling Trix Basic Beta (*4-9)
Bevordert haargroei en herstelt de haardikte en -lengte
Per capsule:
N-acetyl-L-cysteïne 120 mg
Soja isoflavone 40% 20 mg
Phytosterol complex 100 mg
Ferrofumaraat 15 mg

Samenstelling Trix Basic Gamma (*10-15)
Bij alopecia areata
Per capsule:
Calciumpanthotenaat (vit. B5) 100 mg
Pyridoxine (vitamine B6) 100 mg
Biotine (vitamine B8) 4 mg
Cyanocobalamine (vitamine B12) 0,05 mg
Ferrofumaraat 15 mg
Zinkcitraat 4 mg

Interessant om te zien dat ze hier ook Saw palmetto, Vit B 6, (biotine) 8 en 12 in hebben.
Zijn de andere ingredienten ook nog nuttig voor je haren. Wist niet dat vit E ook belangrijk was!

Gebruikt iemand een Trix supplement? Voordat ik aan dutasteride begon wilde ik deze ook gaan kopen. De prijs was te duur voor mij. Jammer van de lage concentraties
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo

Laatst gewijzigd door Nord; 4 juni 2013 om 22:01
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2013, 06:30   #29
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Probeer wat toppik in combinatie met eventueel een behandeling (finasteride, minox, ketoconazol). Toppik werkt heel goed als je diffuus aan het dunnen bent
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 11:43   #30
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Bedankt voor de tip!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.