Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juni 2008, 20:09   #136
engertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Berichten: 3
Nieuw

Hallo

Mijn naam is Ingrid en ik woon in Belgie . Ik ben 41 jaar en heb alopecia androgenetica van mijn 24 jaar . Het is erfelijk langs mijn vaders zijde .
Eerst begon het met camoufleren , dan een haarstuk met clips ( wat ik absoluut afraad ) en nu "tracteer" ik me elk jaar op een pruik met echt haar. Ik ben niet helemaal kaal maar toch genoeg om me zo niet te vertonen aan de buitenwereld en ik zou zoooo graag zonder die pruik willen rondlopen maar de schaamte is te groot . Ik weet dat er geen redmiddel is dus concentreer ik me op mijn eigen acceptatie van het feit dat ik geen weelderige , glanzende haardos heb en na al die jaren is het al iets gebetert . Ik droom niet meer , elke nacht , dat ik zonder mijn pruik in een massa van volk sta en ik de schaamte , vernedering voel . Dat is toch al iets
Ik ben heel blij dat ik dit gevonden heb , zodanig ik ook eens mijn "ei" kwijt kan

Groetjes
engertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2008, 15:22   #137
ladylovelylocks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 7
even voorstellen

Hallo iedereen,

Ik ben Maisha, 23 jaar en woon en studeer in Enschede. Ik snuffel al een half jaar rond op dit forum (nog niet als lid), vanaf het moment dat ik opeens uit het niets problemen kreeg met mijn haar!

Het begon dus een half jaar geleden met wat jeuk op mijn kruin en bij de haargrenzen. Heb er toen verscheiden anti-roos shampoos tegenaan gegooid (o.a. Head&Shoulders en een dure anti-roos shampoo van goldwell van mijn kapper). Dit hielp echter niks en de jeuk werd helaas erger. Toen ben ik op de huisarts afgestapt en die constateerde dat er niks mis was met mijn hoofdhuid, maar ze schreef me toch maar betamethason en ketoconazol voor. Hier ging mijn hoofd heel erg van schilferen en ik verloor veel haar, dus ik ben terug gegaan en heb een afspraak met de dermatoloog geeist. Deze dacht dat ik last had van roos en schreef mij Denorex RX shampoo voor en topicorte (2,5% salicylzuur) voor. Na twee weken iedere avond topicorte en daarna twee keer in de week topicorte en wassen met denorex was er nog geen verandering. Van Denorex verloor ik alleen maar haar en werd de roos erger. Toen ben ik weer naar de dermatoloog gegaan en ditmaal kreeg ik Selsun en Locoid Crelo voorgeschreven... en opeens begon ik veel haar te verliezen (zo'n 300 per dag). Afgelopen maandag ben ik weer naar de dermatoloog gegaan en hij schrok ervan, trok zo hele plukken los Ik werd meteen naar het laboratorium gestuurd voor bloed- en urineonderzoek en moet volgende week terugkomen voor allergietesten. Heb nu Itroconazol pillen die ik tweemaal daags moet innemen en weer topicorte meegekregen. De dermatoloog denkt dat ik een vorm van eczeem heb, maar welke weet hij zelf ook niet!

Ik wordt er moedeloos van, al een half jaar loop ik met jeuk rond en niemand die me serieus nam (niet eens mijn vriend) omdat je verder niks zag (geen schilfers of haaruitval) en nu ik de helft van mijn haar kwijt ben wordt ik opeens wel serieus genomen. Ik heb vandaag voor het eerst sinds vier dagen mijn haar weer gewassen, want ik was bang voor al het haar wat ik dan weer zou verliezen, heel dom eigenlijk want je kan het toch niet tegen gaan. Ik heb nu al veel steun gehad aan dit forum, ik zie dat ik niet alleen ben met mijn problemen en ik kan hier misschien tips/adviezen opdoen die ik dan weer kan doorspelen aan de dermatoloog... want mijn vertrouwen in de dermatoloog en mijn huisarts is nul Ik hoop dat ik en iedereen hier ooit een oplossing vind voor zijn/haar problemen!!!

Liefs en groetjes
ladylovelylocks is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2008, 19:59   #138
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ladylovelylocks Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik ben Maisha, 23 jaar en woon en studeer in Enschede. Ik snuffel al een half jaar rond op dit forum (nog niet als lid), vanaf het moment dat ik opeens uit het niets problemen kreeg met mijn haar!

Het begon dus een half jaar geleden met wat jeuk op mijn kruin en bij de haargrenzen. Heb er toen verscheiden anti-roos shampoos tegenaan gegooid (o.a. Head&Shoulders en een dure anti-roos shampoo van goldwell van mijn kapper). Dit hielp echter niks en de jeuk werd helaas erger. Toen ben ik op de huisarts afgestapt en die constateerde dat er niks mis was met mijn hoofdhuid, maar ze schreef me toch maar betamethason en ketoconazol voor. Hier ging mijn hoofd heel erg van schilferen en ik verloor veel haar, dus ik ben terug gegaan en heb een afspraak met de dermatoloog geeist. Deze dacht dat ik last had van roos en schreef mij Denorex RX shampoo voor en topicorte (2,5% salicylzuur) voor. Na twee weken iedere avond topicorte en daarna twee keer in de week topicorte en wassen met denorex was er nog geen verandering. Van Denorex verloor ik alleen maar haar en werd de roos erger. Toen ben ik weer naar de dermatoloog gegaan en ditmaal kreeg ik Selsun en Locoid Crelo voorgeschreven... en opeens begon ik veel haar te verliezen (zo'n 300 per dag). Afgelopen maandag ben ik weer naar de dermatoloog gegaan en hij schrok ervan, trok zo hele plukken los Ik werd meteen naar het laboratorium gestuurd voor bloed- en urineonderzoek en moet volgende week terugkomen voor allergietesten. Heb nu Itroconazol pillen die ik tweemaal daags moet innemen en weer topicorte meegekregen. De dermatoloog denkt dat ik een vorm van eczeem heb, maar welke weet hij zelf ook niet!

Ik wordt er moedeloos van, al een half jaar loop ik met jeuk rond en niemand die me serieus nam (niet eens mijn vriend) omdat je verder niks zag (geen schilfers of haaruitval) en nu ik de helft van mijn haar kwijt ben wordt ik opeens wel serieus genomen. Ik heb vandaag voor het eerst sinds vier dagen mijn haar weer gewassen, want ik was bang voor al het haar wat ik dan weer zou verliezen, heel dom eigenlijk want je kan het toch niet tegen gaan. Ik heb nu al veel steun gehad aan dit forum, ik zie dat ik niet alleen ben met mijn problemen en ik kan hier misschien tips/adviezen opdoen die ik dan weer kan doorspelen aan de dermatoloog... want mijn vertrouwen in de dermatoloog en mijn huisarts is nul Ik hoop dat ik en iedereen hier ooit een oplossing vind voor zijn/haar problemen!!!

Liefs en groetjes
Hoi Maisha,
goed dat je nu van die anti-schimmel pillen hebt! ik heb hetzelfde als jou en ook alles wel geprobeerd wat je opnoemt, soms ook middelen waarvan het juist erger wordt.
Helaas wordt ik ook niet serieus genomen door de dermatoloog en huisarts en zijn ze te beroerd om een schimmelkweek te nemen... dus wanneer ik deze pillen ook krijg om te proberen weet ik niet. (ketoconazol lijkt gewoon niet effectief genoeg)
Gezien ik over anderhalve maand een antibiotica kuur krijg i.v.m. een operatie hoop ik toch wel gauw......
Bij mij hebben ze ook bloedtesten en allergie testen gedaan waar dus helemaal NIETS uit kwam. Moest maar met mn haaruitval leren leven, konden niets voor me doen!
Sinds eind april verlies ik in ieder geval ook circa 400 haren per dag en het houdt maar niet op dus....
eerst waren het er nog rond de 100. (eigenlijk ook al veel gezien ik vroeger geen haaruitval leek te hebben)
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2008, 20:40   #139
ladylovelylocks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
Hoi Maisha,
goed dat je nu van die anti-schimmel pillen hebt! ik heb hetzelfde als jou en ook alles wel geprobeerd wat je opnoemt, soms ook middelen waarvan het juist erger wordt.
Helaas wordt ik ook niet serieus genomen door de dermatoloog en huisarts en zijn ze te beroerd om een schimmelkweek te nemen... dus wanneer ik deze pillen ook krijg om te proberen weet ik niet. (ketoconazol lijkt gewoon niet effectief genoeg)
Gezien ik over anderhalve maand een antibiotica kuur krijg i.v.m. een operatie hoop ik toch wel gauw......
Bij mij hebben ze ook bloedtesten en allergie testen gedaan waar dus helemaal NIETS uit kwam. Moest maar met mn haaruitval leren leven, konden niets voor me doen!
Sinds eind april verlies ik in ieder geval ook circa 400 haren per dag en het houdt maar niet op dus....
eerst waren het er nog rond de 100. (eigenlijk ook al veel gezien ik vroeger geen haaruitval leek te hebben)
Hoi Angelique,
wat vervelend zeg dat bij jou alle testen niks uit hebben gewezen Ik weet hoe het is om niet serieus te worden genomen en als ze dan eindelijk serieus zijn is het al te laat. Als de dermatoloog en huisarts jou die pillen niet willen voorschrijven kun je misschien naar een andere dermatoloog gaan? Ik weet niet of die pillen helpen, tot nu toe wordt ik er vooral moe en lusteloos van. Naast haar verlies ik nu dus ook veel gewicht *zucht* Maar het is een kuur van 10 dagen, dus ik zal moeten afwachten.

Als alle testen en onderzoeken niks uitwijzen ga ik naar de dermatoloog in Deventer, dokter Houwing, heb van meerdere kennissen in mijn omgeving gehoord dat hij erg goed is. Zal alleen vast wel een wachtlijst voor zijn.

Ik verloor eerder ook vrijwel geen haar, maar het is echt opeens begonnen, sinds een maand, handenvol tegelijk

Veel sterkte met je operatie en ga aub voor een second opinion naar een andere dermatoloog! Want het is zonde als je geen vertrouwen in je huidige hebt, en je hebt geen verwijzing van een huisarts nodig, je kan gewoon zelf een afspraak maken!
ladylovelylocks is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 15:01   #140
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ladylovelylocks Bekijk bericht
Hoi Angelique,
wat vervelend zeg dat bij jou alle testen niks uit hebben gewezen Ik weet hoe het is om niet serieus te worden genomen en als ze dan eindelijk serieus zijn is het al te laat. Als de dermatoloog en huisarts jou die pillen niet willen voorschrijven kun je misschien naar een andere dermatoloog gaan? Ik weet niet of die pillen helpen, tot nu toe wordt ik er vooral moe en lusteloos van. Naast haar verlies ik nu dus ook veel gewicht *zucht* Maar het is een kuur van 10 dagen, dus ik zal moeten afwachten.

Als alle testen en onderzoeken niks uitwijzen ga ik naar de dermatoloog in Deventer, dokter Houwing, heb van meerdere kennissen in mijn omgeving gehoord dat hij erg goed is. Zal alleen vast wel een wachtlijst voor zijn.

Ik verloor eerder ook vrijwel geen haar, maar het is echt opeens begonnen, sinds een maand, handenvol tegelijk

Veel sterkte met je operatie en ga aub voor een second opinion naar een andere dermatoloog! Want het is zonde als je geen vertrouwen in je huidige hebt, en je hebt geen verwijzing van een huisarts nodig, je kan gewoon zelf een afspraak maken!
Hoi Maisha,
bedankt voor je antwoord. Hou me wel even op de hoogte of die pillen gaan helpen of niet.
Ik denk dat als wij een soort gist of schimmel op ons hoofd hebben waardoor de haren uitvallen, en ketoconazol hoofdgel niet effectief genoeg is en bovendien 'nare bijwerkingen' geeft die pillen wel een oplossing kunnen zijn.
En ik weet inderdaad dat die tabletten ook niet niets zijn, maar het is maar een 10 dagen kuur gelukkig.

Maar ons verhaal is eigenlijk echt precies hetzelfde. zo toevallig.
Ook ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik last van jeuk en haaruitval had. Achteraf kan het te maken hebben gehad met de shampoo en conditioner die ik destijds gebruikte. Maar toen die keto en betamethason ook niet hielp ben ik naar een dermatoloog gestuurd die me denorex en keto tezamen liet gebruiken wat dus ook na 3 weken in meer schilfering resulteerde. sinds die tijd is mn haaruitval ook extreem toegenomen. denorex wil ik ook nooit meer gebruiken. heb later ook nog topicorte gehad van de huisarts, maar gaf ook geen verbetering (had het gevoel een irriterende plek op mn achterhoofd te hebben waar mn haar dus ook meer uitvalt).
ben nu dan nog een paar keer terug geweest, maar ze zeggen dat ze niks voor me kunnen doen. dus ik ben daar nu binnen korte tijd dus echt weg.
er zijn hier mensen op het forum die ook 10x meelevender huisartsen hebben en veel meer dingen proberen.
bij mij houdt het bij een allergie en bloedtest dus al op. en een schimmelkweek of huidbiopt wil niemand nemen. het enige wat ik in mn handen gedouwd krijg is die ketoconazol shampoo.
nu zit ik dan ook steeds met een rode scheiding. in het begin -voordat ik met alles begon- had ik dat niet.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2008, 11:31   #141
Leon4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 2
Hoi allen,

Leon 30 jaar oud. Zo rond m'n 24e begon m'n dikke haarbos, krullen, behoorlijk dunner te worden bij m'n voorhoofd en werden m'n inhammen zichtbaar. Het was een behoorlijke domper. Ben zelf iemand die veel met z'n uiterlijk bezig is (tuurlijk zijn er belangrijkere dingen, maar op dat moment even niet !), ook een beetje hobbby-gerelateerd, fanatieke fitnesser, gezonde levensstijl etc. Ben met finasteride (propecia) begonnen wat ik inmiddels dus al zo'n 5 jaar heb gebruikt met resultaat. Mijn haaruitval is niet erger geworden. Ik heb dit in de tussentijd ook echt ondervonden door tijdelijk een jaar te stoppen omdat we aan de kids wilden. De dokter raadde in ieder geval 6 maanden stoppen aan, ik heb voor het zekere maar het dubbelle genomen. Haargrens liep weer lichtjes terug in de tussentijd. Na zo'n 7/8 maanden kon ik dit duidelijk zien. Kleine is al een jaar nu. Heb zelf verder nooit last gehad van bijwerkingen. M'n hoofd heb ik een paar jaar terug kaal geschoren. Wat een opluchting. Niet kijken of die inham wel zichtbaar was. Heb wel een paar pogingen gedaan om het te laten groeien, maar ben al gewend aan het gemak en zoals vroeger wordt het natuurlijk nooit meer. Heb zelf altijd gezegd, ben ik rond de 35 stop ik met die pillen. We zullen het zien. Denk dat in verband met de wens een tweede te krijgen, ik de pillen over een half jaartje weer wegleg.
Gr.
Leon4 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 16:43   #142
harry48888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 17
Hallo Iedereen,

Ik heet harry en ben 31 jaar oud; ik merk de laatste jaren dat me haar steeds dunner werdt met name rond om mijn inhammen. Afgelopen jaar heb ik met een spiegel gekeken naar mijn kruin en zag daar ook het haar steeds dunner worden. Toen dacht ik okay...ik zal wel kaal worden.
Niemand van mijn familieleden is kaal of kaal aan het worden. Ja hier en daar wat dunnend haar maar niet zo agressief en snel dan bij mij.
Ik weet niet wat ik moet doen..ben best wel ijdel en vind uiterlijk wel belangrijk. IK ben sinds een jaar gescheiden en heb veel stress momenten beleeft, ik weet niet of dit ook een rol speeld waardoor ik zo snel kaal wordt.
Goed het verleden is het verleden.
Moet naar het heden en de toekomst kijken en wellicht deze kaalheid accepteren en verder gaan met me leven.
Of ik kan kijken welke mogelijkheden erzijn om het kaalproces te stoppen of nog beter, dat mijn haar weer gaat groeien op mijn inhammen.
Ik dat het laatste een utopie is maar goed.
Kan iemand mij helpen, begeleiden of tips geven wat de beste stappen zijn in dit beginproces. Uiteraard is iedereen ook ooit een keer begonnen om zijn kaalheid aan te vechten...wat heb jij toen gedaan en wat zou je toen hebben moeten doen om een beter resultaat te kunnen krijgen.
Heb gisteren wel me eerste monixili flesjes gekocht...ik dacht laat ik daar alvast meebeginnen..

Alle hulp en tips zijn van harte welkom.
groeten Harry
harry48888 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 17:33   #143
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Welkom Harry!
Je zou voor de zekerheid toch even een diagnose door een dermatoloog kunnen laten stellen, maar ik denk dat je alopecia androgenetica (AGA) hebt en inderdaad al een goede aanschaf hebt gedaan met die flesjes minoxidil.

Je zou er ook nog Saw Palmetto of finasteride bij kunnen gaan slikken.
Daarover is ook veel info te vinden op dit forum, o.a. in het Haarwoordenboekje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2008, 20:22   #144
cors
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 6
hallo

Hallo,

Ook ik jongen van 23 jaar wordt ineens in een moordend tempo kaal,
runt wel in de familie , een paar jaar oudere broer is al compleet kaal en wat neven van mij ook,

maar ik had er eigenlijk helemaal geen last vast en hoopte ook altijd de dans te ontspringen, omdat ik tot me 22 eigenlijk nergens last van had, of het viel gewoon nog niet op, nu kijkje overal door me haar heen!
Ga wel proberen te stijd aan te gaan ik trek het echt nog niet om nu al kaal rond te lopen.

Mvg
cors is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2008, 20:28   #145
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hoi Cors, vervelend dat dit je toch moet treffen, maar welkom in ieder geval op Haarweb. Ik hoop dat je hier de juiste hulp en steun kunt vinden voor je strijd!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2008, 01:33   #146
123gp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Locatie: nederland
Berichten: 1
Red face ik kom er nu pas uit naar buiten weet uit ervaring niet handig, wil dit niet.

Hallo

Ik ben een moeder van 21 van een zoontje van 2 jaar een hele gelukkige moeder, dat voorop gesteld zo ook samen met mijn 4 honden vormen wij een mooie band en harmonie in huis.
Ik kom nu voor het eerst naar buiten over de klachten die ik heb en die ik ook ervaar al erg pijnlijk vervelend, ik ben zelf in therapie doe nu EMDR, na mijn verleden gezien.
Zo kom ik naar buiten dat mijn hoofdkrabben tot aan bloedens toe en zeker meer plekken, eerst altijd gedacht aan verkeerde shampoo maar ik zit de hele dag eigenlijk aan me hoofd, ik ehb geen luis en ook geen vlooien, ik vind het nu te erg worden en wil dit niet meer ik ga niet naar de kapper want dan komen mensen achter de plekken die grotendeels aanwezig zijn.

Ik ben een drukke huismoeder zo ook op van 7 tot sávond ongeveer half 8 dan heb ik even tijd voor mijn lieve honden en mezelf en natuurlijk het huis hahaha zoals alle andere moeders.

ik weet nu even niet wat ik er mee moet maar ik weet zeker dat ik dit niet meer wil.het is zo frustrerend.en moet bekennen al 5 jaar lang .
Dus nu goed de tijd om er iets aan te gaan doen ....

dus ja tips advies etc.zou heel erg fijn zijn, ik weet nie waar ik in ben beland .


groetjes.p
123gp is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2008, 12:32   #147
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo 123gp,

Heb je de huisarts je hoofd al laten bestuderen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2008, 13:10   #148
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123gp Bekijk bericht
Hallo

Ik ben een moeder van 21 van een zoontje van 2 jaar een hele gelukkige moeder, dat voorop gesteld zo ook samen met mijn 4 honden vormen wij een mooie band en harmonie in huis.
Ik kom nu voor het eerst naar buiten over de klachten die ik heb en die ik ook ervaar al erg pijnlijk vervelend, ik ben zelf in therapie doe nu EMDR, na mijn verleden gezien.
Zo kom ik naar buiten dat mijn hoofdkrabben tot aan bloedens toe en zeker meer plekken, eerst altijd gedacht aan verkeerde shampoo maar ik zit de hele dag eigenlijk aan me hoofd, ik ehb geen luis en ook geen vlooien, ik vind het nu te erg worden en wil dit niet meer ik ga niet naar de kapper want dan komen mensen achter de plekken die grotendeels aanwezig zijn.

Ik ben een drukke huismoeder zo ook op van 7 tot sávond ongeveer half 8 dan heb ik even tijd voor mijn lieve honden en mezelf en natuurlijk het huis hahaha zoals alle andere moeders.

ik weet nu even niet wat ik er mee moet maar ik weet zeker dat ik dit niet meer wil.het is zo frustrerend.en moet bekennen al 5 jaar lang .
Dus nu goed de tijd om er iets aan te gaan doen ....

dus ja tips advies etc.zou heel erg fijn zijn, ik weet nie waar ik in ben beland .

groetjes.p
Beste 123gp,

Op de eerste plaats : welkom op HaarWeb. Wij hopen dat je iets aan onze support-site zult hebben.

Het is me niet helemaal duidelijk uit je bericht of je hoofdkrabben veroorzaakt wordt door jeuk c.q. huidirritatie (aangezien je schrijft over 'verkeerde shampoo') of dat je krabt zonder dat daar een lichamelijke factor aan ten grondslag ligt?

Mocht dit laatste het geval zijn, dan zou ik je willen adviseren om je bericht te plaatsen op ons Trichotillomanie-forum, aangezien je daar de nodige steun zult vinden m.b.t. het nauw verwante onderwerp wat daar besproken wordt.

Ik wens je veel succes en sterkte toe m.b.t. je EMDR therapie,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 20:01   #149
qwick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Locatie: Geel, Belgium
Berichten: 14
Hey
Ik ben Lieve, ben 29 jaar en heb eigenlijk al heel mijn leven weinig en dun haar, maar de laatste jaren wordt het echt wel erger.. 't is niet dat ik echt last heb van haaruitval, maar ik heb ondertussen wel zo weinig (en ik ben ook niet groot 1m54) dat iedereen recht op mijn hoofd kijkt..
Een paar maand geleden ben ik op zoek gegaan naar een oplossing nadat de dermatoloog mij vertelde dat er eigenlijk niks was dat ze eraan konden doen buiten hormonen te geven (maar dat zou het verloren haar ook niet terug brengen)..

Na wat onderzoek te doen ben ik bij iemand terecht gekomen die mij al heel erg geholpen heeft, ik heb nu micro extensions waardoor mijn algemeen volume al wel een pak beter is, maar je kijkt nog altijd op mijn kop en ik hoop op dit forum ergens wat meer informatie te vinden over een aantal zaken die ik gevonden heb die mij hopelijk kunnen helpen..

groetjes
qwick is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2008, 13:36   #150
Capelli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2
Hoi allemaal

Ik ben een man, 39, en was mijn uiterlijk 1,5 jaar geleden zat.
Ik ben 14 kilo kwijt, heb 2 kilo spier erbij getraind, maar zat flink in m'n maag met een flinke baal haar over mijn hele rug en schouders.
Armen en borst zijn redelijk normaal behaard. Wat er op mijn bovenarmen en rug is gaan groeien was een heel ander soort haar.
Ik ging niet meer zonder shirt naar buiten, en bleef op vakantie liever op mijn rug liggen en zocht graag de wat stillere plekjes op. Even iets doen elders? Dan eerst aankleden. Verstoppen dus. Ik schaamde me.

Deze zwarte vachtje had 1 voordeel. De haren zaten redelijk ver uit elkaar.
Na wat stukjes te epileren vond ik uit dat het heel traag groeide. Maar het leverde makkelijk wat pukkeltjes en af en toe een ingegroeide haar op.
Een bodygroomer uit Eindhoven bracht voor mij een formidabele oplossing. Met wat hulp van mijn lieve echtgenote gaat (iig voor vakantie en tijdens de zomer) de hele vacht er zomaar af. Met Veet bijhouden, en het borsthaar wat uitgedunt zie ik er weer geweldig uit en huppel ik vrolijk over het strand.

Ik blij, maar ik zit wel met wat vragen welke ik op het forum eerst ga proberen te vinden. Super dat dit bestaat!
Capelli is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.