Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2007, 14:32   #1
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Nieuw hier..

Hallo,

Ik ben Marco en ik ben nieuw hier dus eerst wil ik iedereen even hallo zeggen. Ik ben 18 jaar en helaas zit ik hier met hetzelfde probleem als jullie, ik heb last van haaruitval.

Van mezelf heb ik zoiezo al erg dun haar, ik heb lang haar en ben er erg gesteld op. Na een half jaar merk ik dat er een hoop uitvalt, veel meer dan 100 per dag. Als ik mn handen door mijn haar haal komen er altijd een aantal haren mee. Het is nog wel dekkend maar als ik het in een scheiding doe zie je goed de hoofdhuid. Ik heb geen last van inhammen maar het haar wordt bovenop gewoon steeds dunner. Qua lichaamshaar zit ik wel goed, allemaal stevige haren en totaal geen last van uitval. Het is dus alleen op mn hoofd.

Ik lees hier wel overal dingen over middeltjes etc, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het zou fijn zijn als ik wat kreeg dat de uitval tegenging en nieuwe haargroei bevorderd. Mischien een klein geschat kostenplaatje zou ook fijn zijn..

Alvast bedankt,
Gr, Marco
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2007, 14:45   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Marco,

Je zou eerst 's naar de huisarts en/of dermatoloog kunnen gaan om te laten vaststellen of je Alopecia Androgenetica hebt.

Zo ja, dan is starten met minoxidil-lotion het beste. In België is dat veel goedkoper verkrijgbaar dan in NL; gewoon merkloze door de apotheker zelf gemaakte minoxidil.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 14:30   #3
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Ik weet zeker dat het erfelijk is, het dunne haar heb ik van mn moeder en de uitval van mn vaders kant. Het zit dus echt in de familie.

Waar kan ik trouwens goede betaalbare Minoxidil van internet halen zonder creditcard? Ik ben bij de site van drogisterij.net geweest en daar verkochten ze minoxidil lotion van Regaine voor 36 euro per fles. Ik heb geen idee of dat redelijk is..
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 15:38   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die minox van drogisterij.net is te duur.
Als je in België woont of vlakbij de grens, heb je mazzel;
check: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...186#post136186

Je kunt ook de thread "Minoxidil...hoe kom ik eraan?" gaan lezen.

Als betalen via Paypal op de website mogelijk is, heb je geen credit card nodig:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg PayPal.jpg‎ (10,0 KB, 77x gelezen)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 15:57   #5
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Ik woon niet in de buurt van belgie en beschik ook niet over een auto. Ik heb een website van een buitenlandse online apotheek gevonden en ze verkopen een hele hoop minoxidil en ze verkopen ook proscar.

Ik ga eerst maar een paar maanden proscar met minoxidil proberen. Hebben jullie verder nog advies?

Gr, Marco
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 17:31   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Marco, je bent nog te jong om met Proscar te beginnen!
Proscar mag alleen op voorschrift van een arts, na uiteraard eerst een diagnose. Het zijn echt niet zomaar onschuldige snoepjes.

Lees op dit forum eerst 's wat er over Proscar geschreven is in het Haarwoordenboekje en verder de vele threads die er reeds over bestaan.

Verder: neem geen minoxidil van 't merk Kirkland, want dat is vettige zooi.

Laatst gewijzigd door Hanna; 20 juli 2007 om 17:33
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 18:02   #7
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
[quote=Hanna;136243]Marco, je bent nog te jong om met Proscar te beginnen!
Proscar mag alleen op voorschrift van een arts, na uiteraard eerst een diagnose. Het zijn echt niet zomaar onschuldige snoepjes.

Onschuldige snoepjes zijn het inderdaad zeker niet.

Mààr, proscar mag officieel vanaf je 18e, er zijn echter ook mensen die voor hun 18e beginnen met proscar/propecia.

Ik ben zelf 19 en heb thuis ook een pakje proscar liggen, maar ben nog een btje huiverig om te beginnen, omdat ik bang ben dat het mijn verdere groei in de weg staat (volgens mij ben ik lichamelijk nog niet helemaal uitgegroeid).

Proscar kun je ook - zonder voorschrift van een arts - bestellen, zoals ik heb gedaan ( www.dokteronline.com heb ik mijn pilletjes besteld).

Als jij ziet dat AGA in je familie voorkomt dan hoef je in mijn ogen niet per sé een diagnose te krijgen. Dit is echter wel aan te raden.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 19:41   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wees zo verstandig om wèl naar een dermatoloog te gaan. Ook is het van groot belang dat een huisarts altijd weet welke medicijnen zijn patiënt gebruikt.

Bovendien: als de dermatoloog het nodig vindt om je finasteride voor te schrijven, kun je vragen om Proscar-tabletten die in vieren gedeeld kunnen worden en vergoed worden door de verzekeringsmaatschappij.

Of 't wel of geen AGA is, kun je als leek niet beoordelen; zelfs een dermatoloog maakt hierbij nog al eens een vergissing, dus, laat staan een leek. Lees in dit verband even het relaas van Haarweblid CA:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10826
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 13:53   #9
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Ik ben ook wel van plan naar een dermatoloog te gaan, ik hoop dat die me proscar voor wil schrijven. Anders vrees ik dat ik het toch van internet laat komen. Vandaag is mn eerste lading Minoxidil binnengekomen. Als ik nu begin te gebruiken (en als het aanslaat), wanneer kan ik dan een schedding (ofzo) verwachten? bedankt voor jullie reacties nog
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 16:01   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Over shedding is eigenlijk geen zinnig woord te zeggen; de één krijgt een shedding na 2 maanden, de ander na 3 maanden, de volgende helemaal geen shedding. Zelf had ik na 3 maanden nog geen enkele shedding.

Hopelijk heb je helemaal geen Proscar nodig. Als je vaak ongezond eet, vraag dan aan de dermatoloog meteen even of 't ook een vitaminen- of mineralentekort kan zijn.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 21:38   #11
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Hallo,

Ik ben nou 3 weken aan de minox en rooscure en begin nu aan mn schedding volgens mij.. Er valt nou echt een hele hoop haar uit, veel meer dan eerst. Hoelang gaat zoiets door en kan je deze haaruitval ook nog enigsinds tegengaan? Ik ben dr behoorlijk van geschrokken, kan iemand mij even iets positiefs vertellen? Bedankt
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 21:44   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco18 Bekijk bericht
Ik ben nou 3 weken aan de minox en rooscure en begin nu aan mn schedding volgens mij.. Er valt nou echt een hele hoop haar uit, veel meer dan eerst. Hoelang gaat zoiets door en kan je deze haaruitval ook nog enigsinds tegengaan? Ik ben dr behoorlijk van geschrokken, kan iemand mij even iets positiefs vertellen? Bedankt
Ik heb zelf geen ervaring met sheddings, maar van wat ik er over gehoord heb moet het ergste leed met 6 weken tot 2 maanden wel geleden zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2007, 14:40   #13
Marco18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 17
Ik ben nou dus naar een arts geweest en die heeft me met tegenzin proscar voorgeschreven, waar ik dus heel blij mee was. Toen kwam ik bij de apotheek en moest ik 50 euro per maand gaan betalen omdat ze het in porties van 1 mG hadden gedaan ipv de standaard 5. (ze wouden me geen gratis normale proscar geven) Dus ik heb een normaal bakje 5mg proscar besteld bij de docteronline.nl. hoelang duurt dat voor het hier is?
Marco18 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2007, 17:50   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jammer dat 't zo gelopen is! Nou ja, volgende keer beter.
Er schijnt een nieuwe finasteride bij de apotheek te koop te zijn, die precies hetzelfde is als Proscar, maar veel goedkoper: Actavis.
Is al over geschreven op dit forum, dus zoek maar even.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik ben nieuw hier (: en heb ook een vraag kik87 Hirsutisme - Algemeen 10 27 juni 2007 15:12
Nieuw Biancaa. TTM - Algemeen 7 11 april 2007 23:04
Ook nieuw robesin TTM - Algemeen 1 30 mei 2005 08:50
Noa is nieuw hier! :) Noa TTM - Algemeen 3 16 mei 2005 10:43
nieuw hier. grietje TTM - Algemeen 5 15 november 2004 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.