Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2010, 12:07   #1
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Nu wel echt kalend?

De afgelopen maand heb ik geprobeerd me minder bezig te houden met me ínhammen en dat ik aardig gelukt...

Nou maakte ik net een foto van me kruin en ik schok me echt kapot...

Ik moet wel zeggen dat deze foto MET flits is genomen.


Zonder flits zie je het namelijk (bijna) niet:


Maargoed, dit ziet er zeker wel echt uit als aga?
En is het niet zo dat als je kruin kaal wordt het diffuus moet uitdunnen(A)?
Bij mij zie je namelijk een heel strak lijntje...

Hieronder nog even me inhammen:



Ik neem aan dat ik het idee 'mannelijke haarlijn' nu wel uit me hoofd kan zetten?

Ik ben der echt goed ziek van nou ik die foto van me kruin heb gemaakt.
Had dit echt nooit verwacht, en ik ben nog maar 17

Maargoed... Hoor graag wat jullie ervan vinden...
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 13:31   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
die kruin zit rechtsachter en niet bovenop, gewoon een wervelwind een scheiding licht op met flits. Als je kalend zou zijn op je kruin, zou dat hoger op je hoofd zijn en in het midden. Je ziet bij jou een streepje, een scheiding, dat zie je bij iedereen. Als je je haar elders bij elkaar vandaan kamt zie je dat ook. Ik zou naar de psycholoog gaan als ik jou was.


Over je haarlijn heb ik weinig te zeggen. Ik kan wel zeggen dat kaalheid op de kruin meestal net voor wervelwind begint en dat jij daar heel dik haar hebt.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 31 mei 2010 om 13:36
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 14:01   #3
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Ik ben het met de vorige poster eens dat je inderdaad nog wel erg dik haar hebt. Natuurlijk is dit wel te verwachten als je 17 bent. Ik had ook erg dik haar op mn 16e, ben nu bijna 20 en het is ook dunner dan eerst (daarnaast ook veel langer.. ben al langer dan een haar niet naar de kapper geweest ).

Het enige wat ik kan zeggen is hou het in de gaten, en doe niet teveel gekke dingen als te veel zuipen of roken. Let een beetje op je eten, vergeet je probleem (wat voor jou makkelijk lijkt, niemand zal je haarprobleem zien) en kijk of het volgend jaar erger is geworden ja of nee.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 14:08   #4
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
beste w12345r, ik zie bij jou totaal geen aga, echt niet . Je hebt mooi dik haar en je haarlijn ziet er obver het algemeen ook nog prima uit. Maak je niet druk en geniet van het leven. Kijk het na een jaar even goed aan!
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 15:50   #5
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
Er lijkt mij niets aan de hand. Bewaar deze foto's, maak over een half jaar nog eens foto's en vergelijk ze dan. Het is de enige enigszins betrouwbare manier om bij jezelf AGA te constateren. Als je binnen nu en het volgende foto moment ontzettend veel haar verliest, dan zou je kunnen overwegen ermee naar de huisarts te gaan.

Laat je vooral niet aanpraten dat je op je eten moet letten, of dat je minder bier moet drinken. Heel gezond eten en geen alcohol drinken doe je voor je algemene gezondheid, niet omdat het haaruitval tegen zou gaan. Dat is namelijk onzin. Geniet dus vooral van je leven en kijk over een half jaartje nog eens.
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 23:57   #6
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Zet het uit je hoofd, niets aan de hand. Jouw kruin is volkomen normaal. Ik denk dat de meeste mensen vergeten dat kruinen altijd minder haar hebben.
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2010, 00:06   #7
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Praten met een psycholoog lijkt me overigens niet nodig, maar probeer er wel met je ouders over te spreken. Sommige dingen kun je niet alleen afhandelen en dat is niets om je voor te schamen. Dat jouw haar je zoveel bezig houdt als dat het nu doet (lieg jezelf niet voor dat je niet aan je inhammen hebt gedacht) is niet goed, daar moet je echt iets aan doen. Er is namelijk echt helemaal NIETS aan de hand bij je en elke seconde die je kwijt bent aan onzekerheid hierover is verspilde tijd.
Praat er dus met iemand binnen je familie, liefst niet via een site als deze. Niet dat je niet welkom bent natuurlijk (en verder heb ik er natuurlijk helemaal niets over te zeggen:p), maar jij moet je op geen enkele wijze bezig houden met je vermeende haarverlies.

Succes en sterkte ermee
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2010, 02:33   #8
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Beste w12345r,

zou je ook een paar fotos kunnen maken en plaatsen van je haar als je het los draagt en naar voren gekamd?

Dit om te zien hoe jou haar er in normale staat uitziet.

En dit voor een totaalindruk.

Zou je dit willen doen?

Heel veel dank.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2010, 11:16   #9
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Beste w12345r,

zou je ook een paar fotos kunnen maken en plaatsen van je haar als je het los draagt en naar voren gekamd?

Dit om te zien hoe jou haar er in normale staat uitziet.

En dit voor een totaalindruk.

Zou je dit willen doen?

Heel veel dank.

Maar is dit aga denk je, Remco(() ?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 23:15   #10
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Beste w12345r ,

Zou je nog wat fotos willen maken van je haar ,wanneer je het naar voren gekamd hebt of los draagt?

Veel dank.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2010, 01:45   #11
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Iedereen focust zich op de kruin, of daar al haaruitval is opgetreden weet ik niet maar vooraan is het proces toch echt al begonnen hoor. Het spijt me om te zeggen maar ik denk dat de haarlijn inderdaad al het stadium "mannelijk" voorbij is.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 17:38   #12
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Dat is ook wat ik dacht, want mijn haarlijn was ongeveer hetzelfde op jouw leeftijd (ben nu 19, volgende maand 20), en de inhammen van mij zijn nu in de afgelopen 2 jaar dieper geworden.

Ga langs de huisarts en vertel je verhaal. Misschien kan hij / zij je minoxidil voorschrijven. Dat zou geen probleem moeten zijn voor iemand van 17 opzich, want het heeft geen invloed op je hormonen (finasteride heeft dat bijvoorbeeld wel).

Als ik op jouw leeftijd hier zou gekomen zijn, zouden ze hetzelfde zeggen.. Ik zat er alleen (vreemd genoeg) niet mee, ik dacht dat het "normaal" was en dat heeft me in een enorme depressie gebracht waar ik nog steeds niet helemaal uit ben. Dus als je jezelf verdenkt van haarverlies, doe er wat tegen!

En zoals ik eerder zei, probeer zo gezond mogelijk te leven.

EDIT: Ik heb je topic van April dit jaar ff bekeken, en daar zien je inhammen er slechter uit dan hier op een of andere manier. Ik denk zelf net als jij dat er ook echt wel iets aan de hand is. Dus als het je dwars zit, informeer je ouders er over en ga met ze naar de huisarts of een dermatoloog.

Een goeie tip is wel; informeer vooral jezelf goed voordat je op gesprek gaat! Haar uitval word vreemd genoeg niet als een serieus probleem gezien, helemaal niet bij mannen (en al helemaaal niet als het in je familie zit bleek zo bij mijn gesprek van de week). Vraag dus letterlijk om een recept voor minoxidil (2%, of 5%, begin maar liever met 2 werkt ook prima) en om de mogelijkheid voor finasteride als je 18 bent, of ouder (of vraag advies om wat zij het beste vinden).

En zoals ik eerder zei, probeer gezond te leven. Rook en drink niet, of minder en blijf uit de fast food ketens en snackbars. Eet vis, groente en fruit en probeer veel anti-oxidanten binnen te krijgen.

Veel succes!
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!

Laatst gewijzigd door Fallen Dreams; 5 juni 2010 om 17:50
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 19:35   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Vraag dus letterlijk om een recept voor minoxidil (2%, of 5%, begin maar liever met 2 werkt ook prima) en om de mogelijkheid voor finasteride als je 18 bent, of ouder (of vraag advies om wat zij het beste vinden).
De 2% versie van minoxidil is ook gewoon zonder recept te krijgen bij de apotheek en bij sommige drogisten. Je hebt dus niet perse je huisarts of dermatoloog bij nodig. Maar het is natuurlijk wel een prettig idee als die het ook steunt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 15:00   #14
Norwood_III
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 153
Dit is wel degelijk een vroeg stadium van AGA. Duidelijk te zien aan de miniaturisatie in de haarlijn.
__________________
intern (voor algemene gezondheid) :

groene thee extract, B-complex, K-RALA, resveratrol, visolie, bernagieolie + teunisbloemolie, magnesiumglycinaat, EpiCor, vitamine D3

topisch :

Nizoral 2% shampoo
HW Topicals
Norwood_III is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 17:29   #15
Haarbengeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norwood_III Bekijk bericht
Dit is wel degelijk een vroeg stadium van AGA. Duidelijk te zien aan de miniaturisatie in de haarlijn.
Ik zie dat de haarlijn nog redelijk vloeiend doorloopt in de vorm van een rondje, alleen bij de inhammen zijn de haren wel wat dunner, maar dat heb je al heel snel bij blond haar en al helemaal met de flits erop. Met de kruin is echt helemaal niets aan de hand en de dikte van het haar is ook dik in orde.

Mijns inziens hier (nog) geen sprake van Aga, maar de meningen verschillen dus.
__________________
regime:

- 1/5 proscar
- alpecin c1 caffeine shampoo
Haarbengeltje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Echt haar pruik scorpio5 Haarwerken 10 2 juni 2011 02:27
Wat is nou eigenlijk echt het verschil tussen mousse, gel en creme?!!! Angra Overige (haar)discussies - Algemeen 0 13 juni 2006 10:28
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
haarspray voor echt haar syllie1 Haarwerken 1 18 mei 2006 18:15
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.