Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 december 2009, 16:11   #1
ouaxan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 3
Soja als mogelijke simpele en goedkope oplossing

Beste haarwebleden, ik ben 23 jaar, mijn haarverlies begon op 20 jaar.

Van mijn 20 tot 21 jaar heb ik minoxidil gebruikt maar moeten stoppen vanwege extreme iritatie, wat eigelijk, als je er even over nadenkt redelijk logisch is, je wrijft twee maal per dag bijna pure alcohol in je haar. Voor iedereen die minoxidil wil proberen geef ik de raad: smeer een maand lang twee maal per dag ontsmettingsalcohol op een stukje huid (minoxidil bevat ongeveer 90 percent alcohol) en kijk hoe ze erop reageert, waarschijnlijk zal ze na een maand "weker" geworden zijn. Op de koop toe moet je ermee rekening houden dat de hoofdhuid nog veel gevoeliger is dan ongeveer elk stukje andere huid op je lichaam op die manier kan je je voorstellen hoe deze hierop zal reageren.

Ik heb het hier al veel gelezen en herken mezelf in de verhalen, eerst wordt er bericht gegeven dat het werkt maar dat er precies witte korreltjes zijn op de hoofdhuid, dan wordt er vaak de fout gemaakt om te denken dat dit de restanten van de minoxidil zijn, terwijl het de kapotte hoofdhuid is! Later wordt er dan melding gemaakt van seborische exeem, dit komt omdat de hoofdhuid zo gevoelig is geworden dat ze zeer vatbaar is voor schimmels. Ik heb zelf elke stap hiervan meegemaakt.

Vervolgens heb ik finasteride geprobeerd, dit werkte wel maar ik kreeg het maar voor 6 maanden voorgeschreven, omdat je het zogezegd niet gans je leven moet innemen. De onwetendheid van sommige dermatologen, ik ben er bij 6 geweest, is soms echt schreinend.

Nu was ik 4 maanden geleden, geheel losstaand van mijn haarproblemen, begonnen met het nemen van soja eiwitpoeder. Ik nam daarvoor al eiwitpoeder in maar dan van dierlijke oorsprong. Wat mij nu opvalt is dat mijn haarverlies precies gestopt is sinds ik dit soja eiwitpoeder neem. (er is wel geen teruggroei, gewoon geen uitval meer )

Nu zou ik willen vragen aan andere leden die ongeveer mijn leeftijd hebben en beginnende haaruitval hebben om dit ook eens te proberen. Ik weet dat er hier op het forum al veel gepraat is over het gebruik van soja en het al dan niet effectief ervan zijn. Maar waar ik hier de nadruk op wil leggen is dat het om soja eiwit POEDER moet gaan. NIET om sojamelk zoals die van alpro waar eigenlijk meer suiker dan soja inzit.

Een goed soja eiwitpoeder koop je in een natuurwinkel en bevat ongeveer 90 gram eiwitten per 100 gram poeder. koop GEEN poeders met toegevoegde suikers of vitaminen dat helpt niet en bedrijven doen dit gewoon om de prijs van hun product de hoogte in te jagen. Ik zal geen namen van poeders noemen om te vermijden dat er gedacht wordt dat ik hier iets wil verkopen. Het soja eiwitpoeder dat ik gebruik kost ongeveer 12 euro per kilogram en bevat 89 gram eiwit per 100 gram poeder. Ik gebruik 1 gram poeder per kilogram lichaamsgewicht per dag. Bij mij is dat dan 80 gram.

Zijn er mensen die dit ook eens zouden willen proberen en mij hun ervaring hier zouden willen meedelen. Ik merkte dat mijn haaruitval gestopt was na 2 weken. Ik zou nog eens willen medelen dat het hier NIET om soja melk gaat, maar om soja eiwit poeder dat liefst zoveel mogelijk eiwit bevat.(liefst rond de 90 gram per 100 gram poeder)

Alvast bedankt en succes
ouaxan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2009, 22:59   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een waarschuwing is misschien op zijn plaats. Als je zoveel soja neemt dat het werkt tegen haaruitval, dan loop je heel wel mogelijk ernstige andere risico's. In de laatste Men's Health staat er ook een heel verhaal over van een man met gynaecomastie.

Zelf koop ik om die reden voor fitness dus juist geen goedkope soja-eiwitten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2009, 23:48   #3
ouaxan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een waarschuwing is misschien op zijn plaats. Als je zoveel soja neemt dat het werkt tegen haaruitval, dan loop je heel wel mogelijk ernstige andere risico's. In de laatste Men's Health staat er ook een heel verhaal over van een man met gynaecomastie.

Zelf koop ik om die reden voor fitness dus juist geen goedkope soja-eiwitten.
Toevallig ben ik door het fitnessen met sojapoeder in contact gekomen. Ik ging naar de natuurwinkel voor gewoon dierlijk eiwitpoeder maar het was uitverkocht. Dan heb ik dat sojapoeder gekocht en 2 weken later merkte ik dat mijn haar niet meer uitviel.
Wat de nadelen betreft, over soja is er al gigantisch veel onderzoek gedaan en elke positieve studie kan waarschijnlijk weerlegt worden door een negatieve.
Ik wou het gewoon maar meegeven, stel dat het voor een paar mensen werkt en ze hierdoor de finasteride links kunnen laten liggen, dan bespaart dat hen niet alleen de constante zoektocht naar een dermatoloog die het wil voorschrijven maar ook nog eens een hoop geld.
Wat de gynaecomastie betreft, zoiets gebeurd niet van dag op dag, als je merkt dat je hiermee problemen krijgt kan je gewoon het verbruik minderen. Ook wat mijn fitnessprestaties betreft heb ik nog geen terugval gemerkt maar ik laat iets weten als ik ergens last van krijg.
ouaxan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.