Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2010, 21:10   #1
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Stoppen met fina?

Beste mensen, ik post hier voor het eerst, maar heb wel gigantisch veel gelezen in de afgelopen jaren!
Ik gebruik nu sinds maart 2008 1/6e finasteride van 5mg per dag. Ik merk echt dat het veel voor me heeft gedaan. Inhammen worden maar langzaam groter of zelfs niet, maar ik merk vooral dat bovenop mn hoofd waar je eerst zo doorheen keek het nu redelijk bedekt is. Eigenlijk zie je het alleen onder een lamp dun worden. Goed resultaat dus!
Nu merk ik alleen wel dat de laatste tijd mijn erecties minder hard zijn dan eerst en ik moet er vooral veel harder voor werken, hij zakt ook snel weer af. Ik word eigenlijk nooit meer vanzelf geil, terwijl ik vroeger toch wel vaak moest masturberen kan ik nu gewoon zonder. Ook is mn spermavolume afgenomen en ejaculeer ik nog maar heel laf, ipv spuiten.
Toch wel serieuze dingen dus, maar ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het door de fina komt. Dit kan ik alleen proberen door te stoppen, maar het resultaat is zo goed, dat het ook zonde is om te stoppen als het niet door de fina komt. Maar ik ben toch geneigd te denken dat het zo is.
Kan ik stoppen met fina en dit opvangen met minoxidil/spiro topicals? Of zal dit nooit eenzelfde resultaat bereiken/behouden?

Kunnen jullie me hierin adviseren?
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 21:19   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Als je er (psychisch) last van hebt dan direct stoppen met de fina; je kunt er altijd weer mee beginnen! Minox is zeker een mogelijkheid!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 21:30   #3
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Het probleem is dat ik natuurlijk als de dood ben dat mn haar dan weer als een malle begint uit te vallen. Dat moet ik echt niet hebben. Dus kan je dat voldoende opvangen met topicals?


En stel dat mn klachten na stoppen van fina niet verminderen en ik start weer, na bv een half jaar, heb ik dan veel haar verlies gehad? Of blijft dat redelijk beperkt?
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 21:33   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbaas Bekijk bericht
Het probleem is dat ik natuurlijk als de dood ben dat mn haar dan weer als een malle begint uit te vallen. Dat moet ik echt niet hebben. Dus kan je dat voldoende opvangen met topicals?


En stel dat mn klachten na stoppen van fina niet verminderen en ik start weer, na bv een half jaar, heb ik dan veel haar verlies gehad? Of blijft dat redelijk beperkt?
Ik weet niets over topicals.

Er zullen wel weer haren uitvallen, maar het lijkt me kras dat je dan alles kwijt bent. Kijk het aan, en valt er veel uit dan kun je weer beginnen met slikken!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 21:51   #5
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Je zou eens kunnen beginnen met 3 of 4 keer per week slikken ipv elke dag, geloof niet dat je fina elke nodig heeft las ik ergens, dat kan al een verbetering geven.
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 22:01   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou inderdaad minder keren per week fina kunnen gaan slikken en/of overschakelen op minoxidil 6% waar ook finasteride in zit (#768 van minoxidil.com)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 00:21   #7
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je zou inderdaad minder keren per week fina kunnen gaan slikken en/of overschakelen op minoxidil 6% waar ook finasteride in zit (#768 van minoxidil.com)
Het is toch beter om wel iedere dag te slikken, maar dan in bijv een lagere dosering dan de bekende 1mg?
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 04:45   #8
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbaas Bekijk bericht
Beste mensen, ik post hier voor het eerst, maar heb wel gigantisch veel gelezen in de afgelopen jaren!
Ik gebruik nu sinds maart 2008 1/6e finasteride van 5mg per dag. Ik merk echt dat het veel voor me heeft gedaan. Inhammen worden maar langzaam groter of zelfs niet, maar ik merk vooral dat bovenop mn hoofd waar je eerst zo doorheen keek het nu redelijk bedekt is. Eigenlijk zie je het alleen onder een lamp dun worden. Goed resultaat dus!
Nu merk ik alleen wel dat de laatste tijd mijn erecties minder hard zijn dan eerst en ik moet er vooral veel harder voor werken, hij zakt ook snel weer af. Ik word eigenlijk nooit meer vanzelf geil, terwijl ik vroeger toch wel vaak moest masturberen kan ik nu gewoon zonder. Ook is mn spermavolume afgenomen en ejaculeer ik nog maar heel laf, ipv spuiten.
Toch wel serieuze dingen dus, maar ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het door de fina komt. Dit kan ik alleen proberen door te stoppen, maar het resultaat is zo goed, dat het ook zonde is om te stoppen als het niet door de fina komt. Maar ik ben toch geneigd te denken dat het zo is.
Kan ik stoppen met fina en dit opvangen met minoxidil/spiro topicals? Of zal dit nooit eenzelfde resultaat bereiken/behouden?

Kunnen jullie me hierin adviseren?
Zeer herkenbaar wat betreft de bijwerkingen. Ik heb hetzelfde gehad waardoor het een keer met een meisje is "mislukt". Dan kan je haar er, zoals in mijn geval nu, goed uitzien maar je hebt er op zo'n moment helemaal niks aan.

Ik heb het sindsdien een tijdje om de dag geslikt omdat ik hoopte dat dat mij nog steeds de voordelen wat betreft het haar zou geven maar de sexuele problemen zou verlichten. Van dat laatste merkte ik echter niks waardoor ik enkele weken geleden heb besloten om er helemaal mee te stoppen, na een week of anderhalf was alles weer normaal en dat is toch wel een heerlijk gevoel moet ik zeggen. Lekker weer echt geil zijn

Van haaruitval heb ik nog niks gemerkt maar ik ben bang dat dat nog komt. Ik probeer met minoxidil de schade beperkt te houden.

Laatst gewijzigd door Tato; 11 november 2010 om 04:56
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 08:09   #9
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Zeer herkenbaar wat betreft de bijwerkingen. Ik heb hetzelfde gehad waardoor het een keer met een meisje is "mislukt". Dan kan je haar er, zoals in mijn geval nu, goed uitzien maar je hebt er op zo'n moment helemaal niks aan.

Ik heb het sindsdien een tijdje om de dag geslikt omdat ik hoopte dat dat mij nog steeds de voordelen wat betreft het haar zou geven maar de sexuele problemen zou verlichten. Van dat laatste merkte ik echter niks waardoor ik enkele weken geleden heb besloten om er helemaal mee te stoppen, na een week of anderhalf was alles weer normaal en dat is toch wel een heerlijk gevoel moet ik zeggen. Lekker weer echt geil zijn

Van haaruitval heb ik nog niks gemerkt maar ik ben bang dat dat nog komt. Ik probeer met minoxidil de schade beperkt te houden.
Ik ben wel blij om te horen dat bij jou de bijwerkingen zo snel na het stoppen weg waren. Dat is het proberen wel waard. Mocht het na enkele weken niet normaal zijn dan kan ik altijd weer met fina beginnen. Maar ik ben verder een compleet gezonde jongen, dus ik zou geen andere reden kunnen bedenken
Dan ga ik ook maar minox en spironolacton bestellen. Baat het niet dan schaadt het niet. Wel veel meer gedoe, maarja, ik moet er iets voor over hebben...
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 09:20   #10
volzin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Berichten: 9
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien moet je proberen op de lange termijn te denken. Die middeltjes remmen het alleen. En de grootste handicap is natuurlijk dat elk middeltje een erkenning is van je probleem, je obsessie.

Het sterkste middel tegen kaalheid is de acceptatie. Het is mij niet echt gelukt. Maar ik hoop dat anderen het wel kunnen. Maar na 10 jaar kaalheids-zorgen, kwam ik er wel achter dat het allemaal verloren energie is geweest. Het hoort gewoon bij het leven.

Heb wel respect voor je eerlijkheid hier, en respect dat je stopt. Je potentie is vele malen belangrijker dan je haar.

Succes.
volzin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 11:20   #11
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volzin Bekijk bericht
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien moet je proberen op de lange termijn te denken. Die middeltjes remmen het alleen. En de grootste handicap is natuurlijk dat elk middeltje een erkenning is van je probleem, je obsessie.

Het sterkste middel tegen kaalheid is de acceptatie. Het is mij niet echt gelukt. Maar ik hoop dat anderen het wel kunnen. Maar na 10 jaar kaalheids-zorgen, kwam ik er wel achter dat het allemaal verloren energie is geweest. Het hoort gewoon bij het leven.

Heb wel respect voor je eerlijkheid hier, en respect dat je stopt. Je potentie is vele malen belangrijker dan je haar.

Succes.
Ik vind het heel moeilijk, want ik wil niet kaal zijn. Zoals iedereen hier
Maar sommige dingen zijn ook belangrijk. En als ik hiermee door ga heb ik waarschijnlijk meer (psychologische) last van de bijwerkingen. En dat wil ik niet. En ik wil ook geen schade op de lange termijn, dus het is helaas niet anders. Ik heb het een aantal jaar goed kunnen rekken, daar ben ik al blij mee, want ik ben jong. Pas 23, maargoed. Such is life blijkbaar...
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 12:03   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
Het is toch beter om wel iedere dag te slikken, maar dan in bijv een lagere dosering dan de bekende 1mg?
Dat lijkt mij ook logischer, maar bij menigeen lijkt het slikken om de dag ook te werken, zoals hier:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...015#post262015
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 15:33   #13
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarbaas Bekijk bericht
Ik ben wel blij om te horen dat bij jou de bijwerkingen zo snel na het stoppen weg waren. Dat is het proberen wel waard. Mocht het na enkele weken niet normaal zijn dan kan ik altijd weer met fina beginnen. Maar ik ben verder een compleet gezonde jongen, dus ik zou geen andere reden kunnen bedenken
Dan ga ik ook maar minox en spironolacton bestellen. Baat het niet dan schaadt het niet. Wel veel meer gedoe, maarja, ik moet er iets voor over hebben...
Ja, tenzij je nog andere medicijnen slikt waarvan bekend is dat ze die bijwerkingen kunnen hebben of je ineens onder extreme stress staat ofzo denk ik dat je er vrij zeker van kan zijn dat finasteride de oorzaak van je problemen is. Gek is het wel dat die problemen zich nu pas etaleren terwijl je het al zo lang gebruikt, maargoed, bij mij was dat ook al het geval. Ik slikte het vanaf februari 2009.

In elk geval succes ermee!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 16:21   #14
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Hoi Haarbaas,

Ik heb net in het topic "finasteride 2 x per week" (waar Hanna naar linkt) een arts geciteerd uit dit linkje:

http://www.hairrestorationnetwork.co...other-day.html

Hij zegt daar ongeveer dat hoewel er geen studies naar zijn gedaan, en hij het dus niet met zekerheid kan zeggen, hij met zijn kennis over het medicijn denkt hij dat het niet onredelijk is om te geloven dat finasteride om de dag net zo goed werkt.

Vervolgens vraagt een andere forumgebruiker daar iets over bijwerkingen, specifiek vraagt-ie of de vervelende bijwerkingen van finasteride eventueel zouden kunnen verdwijnen bij een wat zuiniger gebruik, en dan antwoordt-ie:

"Sorry to hear about the side effects. We have had some patients who find that less frequent dosing still helps their hair but does not cause side effects. It seems that each person has a unique set point when it comes to side effects. Some do fine at 3 times a week, others at 2, while some of our older patients can only take it once a week. If our patients can't tolerate finasteride at all, we really push the topicals: minoxidil, ketoconazole, zinc pyrithione shampoo, etc. It can be a tough situation for some patients. Good luck."

Laatst gewijzigd door DirkieConFlirki; 11 november 2010 om 16:23
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 17:18   #15
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Ja, tenzij je nog andere medicijnen slikt waarvan bekend is dat ze die bijwerkingen kunnen hebben of je ineens onder extreme stress staat ofzo denk ik dat je er vrij zeker van kan zijn dat finasteride de oorzaak van je problemen is. Gek is het wel dat die problemen zich nu pas etaleren terwijl je het al zo lang gebruikt, maargoed, bij mij was dat ook al het geval. Ik slikte het vanaf februari 2009.

In elk geval succes ermee!
Daarom vind ik het ook zo raar. Dat ik nu (wel al langere tijd hoor) deze klachten krijg.

Ik kan natuurlijk ook wel om de dag of om de 2 dagen gaan slikken. Afbouwen lijkt me sowieso beter dan ineens stoppen?
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Erectie stoornis na stoppen met fina Coop AGA - Algemeen 1 30 december 2009 10:41
stoppen met FINA???? krazy22 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 16 juni 2007 20:38
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 07:00
fina stoppen/ doorgaan? lienerina Haarproblemen bij vrouwen 1 23 februari 2005 17:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.