Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 december 2015, 23:20   #1
Patlover1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Haartransplantatie, vergoeding mogelijk?

Beste medeforummers,

Heb mijzelf zojuist op dit forum geregistreerd omdat ook ik al enige tijd rondloop met een kaal hoofd.

Op mijn 18e (ben nu inmiddels 32) begon mijn haar met het uitvallen. Ik weet het niet zeker, en ook niet zeker of het überhaupt mogelijk is, maar wellicht heeft dit iets te maken met 2 vrij zware operaties welke ik omstreeks deze leeftijd heb gehad. Voorheen had ik een hele volle bos haar. Ook zit kaalheid niet bij ons in de familie, integendeel.

Zoals gezegd, mijn haar begon rondom mijn 18e uit te vallen. Inmiddels ben ik bovenop en aan de achterzijde van mijn hoofd volledig kaal. Er steken nog wel wat donshaartjes uit, maar deze zijn nauwelijks zichtbaar.

Dit heeft altijd een behoorlijke deuk aan mijn zelfvertrouwen gegeven, echter had ik tot voor kort een lieve vriendin welke daar geen moeite mee had. Echter is deze relatie een tijd geleden op de klippen gelopen (nee, niet vanwege mijn uiterlijk) en wil mij opnieuw op de markt gaan begeven.

Echter merk ik dat ik zéér onzeker ben vanwege mijn kaalheid. En niet de kaalheid maakt me onzeker. Door een groeistoornis heeft mijn achterhoofd een niet natuurlijke vorm zoals hij eigenlijk hoort te hebben. Door de kaalheid is dit heel erg goed zichtbaar. Je ziet mensen hier ook echt naar kijken, en dat maakt mij behoorlijk onzeker.

In de eerste instantie wilde ik het nog gaan proberen met het slikken van pillen. Ik dacht aangezien ik nog niet zo heel oud ben, is het misschien een kwestie van de haarwortels activeren en stimuleren. Echter door een medisch probleem waardoor mijn testosteron niveau heel erg schommelt, en zonder medicatie zelfs veel te laag is, werd mij het gebruik van Finasteride afgeraden.

De enige mogelijkheid om mijn hoofd nog vol met haar te hebben is dus een transplantatie. Maar door een minimum inkomen is dit voor mij never nooit te betalen.

En om het verhaal NOG gecompliceerder te maken, ik heb een vorm van PDD-NOS (vorm van autisme) waardoor deze onzekerheid nog eens extra zwaar weegt. Ik ben nu langzaam uit een (zware) depressie aan het komen van de breuk met mijn vriendin, maar merk dat mijn kaalheid een ontzettend groot obstakel voor mij is, en mij belemmerd om dit herstel voorts te zetten.

Heeft iemand enig idee of er mogelijkheden zijn voor mij? Alvast heel erg bedankt!
Patlover1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 06:38   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Allereerst welkom op dit forum. Ik kan er inkomen dat u kaalheid extra doorweegd door u bijkomende problemen. Helaas zal de ziekenkas hierin niet tussen komen. Een ht hoeft niet duur te zijn maar dan zal u wel naar het buitenland moeten. Er bestaan ook klinieken die met afbetaling werken, geen schande voor iemand die er echt onderdoor gaat door zijn situatie. Misschien als u u verhaal doet zoals hier ze wel iets extra willen doen voor u. Andere mogelijkheden zie ik niet direct. Voor een kleine 2300 euro is een ht mogelijk in Turkije maar ik kan er inkomen dat dit voor sommigen ook al een heel groot bedrag is.
Crowdfunding is ook een mogelijkheid maar dan moet u wel u problemen openbaar maken incl. foto's.
Ik wens u alleszins het beste toe.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 10:34   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je hebt behoorlijk wat op je bordje liggen, Patlover, maar zo te horen ben je vastbesloten om je er weer bovenop te vechten.

Zo te horen is het ook met een haartransplantatie nog twijfelachtig of dit je echt gaat helpen. Een kop vol met haar kan het je namelijk nooit meer geven. Niet als je bovenop al volledig kaal bent. De vorm van je hoofd zul je er altijd door blijven zien, want dichte dekking zal niet mogelijk zijn.

Heb je al een haarwerk overwogen? Die zijn tegenwoordig echt vrijwel onzichtbaar te dragen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 11:11   #4
Patlover1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 3
Geslacht:
@ M. Hayden
Mijn dank voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat de ziekenkas er niet aan mee zou helpen. Een reis naar Turkije zie ik zelf niet zo zitten. Niet dat ik dit er niet voor over zou hebben, maar gezien mijn PDD-NOS en het feit dat de depressie nog (lang?) niet helemaal weg zijn, kan de overprikkeling en spanning er juist weer voor zorgen dat ik een terugval krijg (en ja, daar baal ik enorm van!). Overigens een reis naar een buurland wil ik wel overwegen.

@ AntonieH,
Ook jij bedankt voor je reactie! Ik heb de afgelopen tijd behoorlijk wat voor mijn kiezen gehad ja. Maar ik wil er weer bovenop gaan komen.

Ik heb in mijn fotoalbum (handige functie van dit forum!) een paar foto's geplaatst van mijn kaalheid. Ik krijg op deze 'selfies' echter de achterhoofd afwijking niet goed in beeld. Dit is goed zichtbaar wanneer je er vlak van achter tegenaan kijkt. Het rode vlekje op mijn hoofd is verder niets aparts, een wondje na een valpartij.

Link naar Fotoalbum

Laatst gewijzigd door Patlover1983; 4 december 2015 om 11:16
Patlover1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 13:55   #5
Patlover1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Ik had al zo'n vermoeden dat ik in de ergere categorie zou gaan vallen, snik snik. Echter lees ik ook eea over het transplanteren van lichaamshaar. Nu heb ik een vrij stevige bos haar op rug en buik. Op mijn borst niet meer als gevolg van de operaties welke ik gehad heb. Deze haren zijn nagenoeg dezelfde kleur en kunnen behoorlijk lang groeien. Ook zijn ze stevig genoeg, je trekt ze er niet zomaar uit zeg maar. Zou dit een oplossing kunnen zijn? Zijn er klinieken in NL die dit kunnen?
Patlover1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2015, 15:28   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
BHT zou kunnen helpen, maar het wordt nooit een dichte bos. Ik heb je foto's gezien en het is niet eerlijk om je valse verwachtingen voor te schotelen.

Ik kan niet goed visualiseren hoe die 'afwijking' er bij jou uit ziet, maar ik weet wel dat met make-up in het gezicht heel veel gedaan kan worden om 'afwijkingen' voor het oog te corrigeren. Een beetje lichte make-up opzij van je neus en wat donkerder er bovenop en je neus toon ineen veel smaller. Of juist breder. In ieder geval totaal anders!

Ik kan me zo voorstellen dat zo'n effect ook met MHT bereikt kan worden. Minder puntjes op een bobbel, meer puntjes er naartoe. Of andersom. Lichter komt volgens mij juist naar voren, donkerder verdwijnt naar achteren.

Misschien kun je één hele grote, heel diffuse FUE overwegen, zodat je over je hele hoofd weer een beetje haar hebt (dun bosje) en dan een MHT voor visueel nog meer dichtheid en dan een stoer gemillimeterd kapsel.

Als je dan ook in de sportschool nog wat van Yannick's endorfinen (en spieren) kweekt ...

Misschien moet je eens een tochtje naar Prohair overwegen. Die bieden zowel MHT als een gewone HT en volgens mij zelfs BHT aan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 09:28   #7
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.273
Geslacht:
Hallo Pat,

Aangrijpend verhaal. Verwacht je niet teveel van een haartransplantatie? Een volle bos haar gaat het je echt niet meer geven. En om duidelijkheid te geven wat betreft de vergoeding, geen enkele verzekering gaat een haartransplantatie vergoeden.

Probeer wat aan je zelfvertrouwen te doen. Ik werd ook heel jong kaal (21 jaar) en had ook geen zelfvertrouwen over, omdat ik dacht dat ik er niet uit zag kaal. Doordat je dat uitstraal wordt het contact met vrouwen ook een stuk lastiger. Daardoor ga je denken (tenminste ik wel) dat het door je kaalheid komt. Op een gegeven moment heb ik het geaccepteerd, tondeuze er over. Niet dat ik een Brad Pitt ben, maar toch had ik daarna geen problemen met contacten leggen. Ik denk dat je je teveel op je kaalheid focust. Richt je op je sterke punten en benadruk die en ga leuke dingen doen.

Succes, Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.