Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 januari 2006, 02:07   #1
TomB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2005
Berichten: 15
Question Constante jeuk hoofdhuid...

Hallo,

Eerst effe m'n situatie schetsen:
Ben 30 jaar.
Kleine drie jaar kalend. Het laatste jaar begint het serieus de spuigaten uit te lopen.
Kaling is begonnen met groter wordende inhammen, die inmiddels evolueerden naar een kleine NW3. Het laatste jaar is er tamelijk wat diffuuse uitval bijgekomen op de kruin, waardoor je er inmiddels los doorkijkt. M'n haren op zich zijn ook enorm dun en breekbaar geworden, en sommigen groeien niet meer langer dan 5 cm.
Ik draag m'n haar al ruim 15 jaar erg lang, al is de lengte de laatste jaren sterk afgenomen
Momenteel gebruik ik nog geen "middeltjes", maar ga vanaf deze week beginnen met Rooscure shampoo, en misschien binnenkort Proscar/Minox.

Anyway,
Van sinds de haaruitval op de kruin begon toe te nemen heb ik enorme jeuk op m'n hoofdhuid. Deze jeuk is er echt constant. Soms heb ik ook de indruk dat er korstvorming op m'n hoofdhuid is. Daarom denk ik aan een soort van schimmelinfectie, vooral ook omdat ik de afgelopen 3 jaar al meerdere malen last heb gehad van plots opduikende schimmels op andere plaatsen van m'n lichaam (oa arm, voet...).
Is het zo dat schimmel (verergerde) haaruitval kan veroorzaken?
Indien ja, wat kan ik daar dan het beste aan doen?
Indien neen, wat veroorzaakt die jeuk dan wel?

Alvast bedankt voor de raad.
TomB is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 11:13   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
tomb

Tom,
Ik zou toch, als ik jou was ff een arts raadplegen. Schimmelinfectie kan natuurlijk maar het kan dus ook iets ander zijn misschien wel een eczeemvorm..
Dan ben je sowieso beter af als je meteen het juiste middel krijgt ipv proefondervindelijk vaststellen met allerlei shampoo-'s of iets wel of niet voor je werkt.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 19:16   #3
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
zeg tom,

Ik wilde je eens iets vragen:

Die jeuk..gaat dat gepaard met het symptoom dat je hoodfhuid plaatselijk"nat"aanvoeld?
En als die plekken vervolgens drogen vormt zich dan een schilferachtige korstvorming?
Als dat zo is dan heb ik het zelfde gehad.
Ik werd daar echt gek van..die jeuk.
Voornamelijk op kruin en voorop bij haarlijn.
Gestoord wordt je daarvan.
Ik merkte dat ik met "RESDAN"wel minder jeuk had maar alreeds snel begon ik er weer last van te krijgen.

Nu heb ik het heel af en toe nog wel eens.
Maar niet in hevige frequentie.

Zelf heb ik het idee dat het stressgerelateerd is maar het mindere ervan is dat je door het krabbelen ook veel haar loskrabt..althans..bij mij.
Groet Omerta
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 20:14   #4
Sjans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Berichten: 72
Toevallig. Ik had ook een schimmelinfectie tussen m'n tenen (gemakkelijk opgelost met een zalfje) en ontzettend jeuk op m'n hoofdhuid, vooral rond m'n kruin. Kreeg ook het gevoel dat er een beetje kortvorming begon te ontstaan. Ik gebruik nu al enkele weken een antiroos-sjampoo en heb nergens meer last van
Sjans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 17:08   #5
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Ik heb ook nog steeds last van die fucking jeuk op mijn hoofdhuid.Vraag mezelf ook af of er mensen zijn waarbij de haaruitval gestopt is,maar nog wel last van een jeukende kop hebben.Ik heb ook rooscure geprobeerd uiteraard,maar dit leek het nog ietwat te verergeren.Mijn ervaring met die jeuk is dat het mij constant herinnert dat ik last heb van haaruitval,ik krijg geen enkele dag rust wat mij ook wel es tot wanhoop drijft.I want to kill that fucking bitch called itch
josephguy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2006, 18:44   #6
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik had altijd jeuk, wel 4 jaar lang. Toen ging ik rooscure en later nizoral gebruiken. Werd metteen minder. Alleen toen ik te enthousiast werd ging ik veel te vaak keta shampoo gebruiken en kreeg weer jeuk/irritatie. Nu recudeer ik het naar max. 3 keer per week en was soms mijn haar niet eens met water. Nu vrijwel nergens last meer van!
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 21:15   #7
bertvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2008
Berichten: 2
reactie

Hallo,
Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik u graag door naar http://jeuk.startpagina.nl Voor veel informatie en behandelmethodes.
bertvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2010, 16:08   #8
promske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjans Bekijk bericht
Toevallig. Ik had ook een schimmelinfectie tussen m'n tenen (gemakkelijk opgelost met een zalfje) en ontzettend jeuk op m'n hoofdhuid, vooral rond m'n kruin. Kreeg ook het gevoel dat er een beetje kortvorming begon te ontstaan. Ik gebruik nu al enkele weken een antiroos-sjampoo en heb nergens meer last van
Hey,

Ik heb de laatste maanden verschrikkelijk veel jeuk op m'n hoofd, vooral inderdaad op m'n kruin. Ik word soms gewoon gek.
Ik ben al naar de dermatoloog geweest, maar die zegt dat het een soort prikkel is van m'n hoofdhuid (weet de juiste uitleg niet meer) en gaf me een lotion (zou een soort 'tegenprikkel' zijn)

Als jij een shampoo hebt die helpt, kan je het me dan even melden? Ik word echt compleet gek van die jeuk!
Merciekes!
promske
promske is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2010, 17:00   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Promske,
Je zou eerst Guhl rozemarijnshampoo (anti-roos) kunnen proberen; het kan goed helpen bij jeuk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 19:32   #10
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Hoe heet dit middel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bazzo Bekijk bericht
Ik heb al 6 jaar de zelfde klachten. Jeuk, korstjes en schilfers op de hoofdhuid en zelfs vochtig aanvoelende 'wondjes'.
Na jaren bij verschillende dokters en dermatologen en heelveel voorgeschreven medicijnen ben ik het gaan zoeken in de onofficiele richting. Toen ben ik tegen een middel aangelopen dat voornamelijk bestaat uit teer dat gewonnen wordt door verbranding van de gestekelde jeneverbes. Dit goedje wordt aangelengd met olie om het vloeibaarder te maken en heeft bij mij uitstekend geholpen.
3 maanden lang gebruikte ik het wekelijks en was het helemaal weg!!! Helaas kwam het na 2 maanden wel weer terug, maar na 1x smeren kan ik er weer 2 maanden jeuk en korst vrij tegen aan.
In de eerste 3 maanden merkte ik ook een duidelijke groei in mijn haar wat een fijne bijkomstigheid is om de korstjes te kunnen camoufleren.
Mocht je interesse hebben of meer willen weten dan laat maar horen...

Mvg Bas
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
positief berichtje karina Haarproblemen bij vrouwen 7 20 oktober 2011 19:30
Hoofdhuid problemen? Hoofdhuid Overige (haar)discussies - Algemeen 9 9 mei 2007 16:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.