Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2009, 16:48   #1
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Cijfers over aantal mensen die ht hebben laten doen

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje wat betreft een haartransplantatie. Ik ben er eigenlijk al een hele tijd over aan het nadenken. Het geld heb ik er voor. Dat zou ik er ook voor over hebben om mijn huidige situatie te behouden/ verbeteren. Ik vraag me alleen af of er cijfers zijn van het aantal mensen die een ht hebben laten doen of het evt zouden overwegen wanneer ze in een dergelijke situatie zouden zitten. Ik denk namelijk dat er altijd mensen zullen zien dat ik het gedaan zou hebben en vraag me af wat de reacties zijn. Ik hoor er namelijk niet zo vaak mensen over.

Groet Johnny
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 18:08   #2
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Neem maar is een kijkje in mijn topic, heb zelf een HT ondergaan 7 maanden geleden. Staan veel foto's in op pagina 2 3 en 4

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13611

Het is absoluut niet zichtbaar aangezien de arts de haren ingeplant heeft precies zoals ze vroeger ook stonden.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 18:26   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een goede vraag, Johhny, ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen er in Nederland jaarlijks onder het mes gaan. Het zullen er niet enorm veel zijn.

Hoeveel aparte vestigingen van klinieken zijn/waren er nu helemaal. 5? Met ieder maximaal 2 klanten per dag? 50 mensen in de week, misschien 2000 per jaar? Ik vermoed dat dat wat veel is. Een redelijk percentage daarvan zullen mensen zijn die voor een 2e behandeling komen. Er komen ieder jaar pakweg 100.000 mannen bij (8.000.000 mannen, levensverwachting 80 jaar), dus misschien 1% van de mannen ondergaat uiteindelijk een HT.

Meer dan de helft van de mannen krijgt te maken met kaalheid. Dus je zou kunnen stellen dat misschien 1 op de 50 mannen voor zo'n ingreep kiest. Je bent dus redelijk bijzonder.

Maar ik kan er met de getallen totaal naast zitten. Misschien heeft een van de vertegenwoordigers van de klinieken hier een beter zicht op het aantal mensen dat de stap naar een HT zet.

Overigens heb ik zelf nooit reacties gehad, behalve dan in de trend van 'je hebt toch wel mazzel dat kaalheid niet echt in je familie zit he'.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 19:25   #4
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Thanks voor jullie reactie al. Tsja, McGReen het ziet er allereerst erg mooi uit wat jij bereikt hebt! Alleen denk ik dat ik al iets verder ben. Frontaal is het bij mij erg dun. Ik hoor ook vaak dat mensen zeggen dat ik geen haar meer heb. Komt wrs ook wel doordat ik het erg kort scheer. Maar als het wat langer is dan staat het me ook niet. Ik vind kort geschoren ook erg mooi staan. Alleen zou ik het liefst net iets meer hebben dan dat ik nu heb. Haar van een cm of 2. Ik zou het alleen erg vinden als iedereeen het zou zien bij mij dat het getransplanteerd is (omdat ze mijn huidige situatie kennen).
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 19:51   #5
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Bedoel je eigenlijk dat men niet mag weten dat je een HT hebt gedaan of als je kan zien of je een HT hebt gedaan ? Een goede HT zal niemand opvallen, maar je moet je wel beseffen dat mensen zich afvragen waar dat haar nu ineens vandaan komt.

Sommige beweren dat ze het altijd zien, maar vergeten hierbij dat ze ook regelmatig mensen verdenken die helemaal geen HT gedaan heeft. Dat betekent dus dat het natuurlijk is.

Toevallig zag ik vandaag iemand lopen die duidelijk een HT had gedaan van voor het stenen tijdperk. Dat zag er echt niet, kan je vergelijken met die vroegere plugs, zoals op poppen en dan een hele kale plaat vanachter. Drama.

Laatst gewijzigd door norwood2; 10 januari 2009 om 19:53
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 19:55   #6
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Klopt Norwoord 2. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vrienden en collega's zien dat ik een ht heb gedaan..... Daarom hoef ik ook niet een strakke haargrens maar zouden er best wat inhammetjes te zien mogen zijn. Maar als men foto's van vroeger erbij pakt zou men het vast kunnen zien lijkt me. Zeker omdat iedereen al zo'n 10 jaar zegt dat ik kaal aan het worden ben.
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 19:59   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Bekijk bericht
Klopt Norwoord 2. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn vrienden en collega's zien dat ik een ht heb gedaan..... Daarom hoef ik ook niet een strakke haargrens maar zouden er best wat inhammetjes te zien mogen zijn. Maar als men foto's van vroeger erbij pakt zou men het vast kunnen zien lijkt me. Zeker omdat iedereen al zo'n 10 jaar zegt dat ik kaal aan het worden ben.
Ok, maar ik zit toch nog in dubio wat je precies bedoelt. Bedoel je verschrikkelijk vinden DAT ZE HET WETEN, of DAT ZE HET KUNNEN ZIEN ? Dat zijn twee verschillende dingen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 20:37   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je zou een soort 'conserverende HT' kunnen overwegen. De haarlijn zoals ie nu is vastleggen met een HT. Je zult dus geen mooi resultaat zien, maar het zal voorlopig niet verder meer achteruit gaan.

Hoe zouden die vrienden en collega's waar je zo bang voor bent staan tegenover het gebruik van middelen als minoxidil en finasteride? Ik schuif mijn succes daarop af als men mij er om vraagt (wat zegge en schrijve 1 keer is voorgekomen).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 20:48   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Ik zeg het nog maar eens, als je een bescheiden ht doet is er geen hond die het ziet. Waarom zou je je daar dan ook gek over maken??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 00:09   #10
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink iedereen ziet iets anders onder hun verwachtigen van een ht

als ik een ht laat doen is het om men vroegere haarsituatie te benaderen...
who cares dat ze dan kijken van : oe ? die was toch kaal aan het worden ???
ik heb het zelfs zelf gezegd op men werk , dus iedereen weet het...
niemand bekijkt me daarvoor anders hoor....

je wil toch jongere haarsituatie als je echt duizende euros ervoor moet tellen ?
of ben ik gek ?

+ moest je zogezegd aan fina en minox zitten en er nu een superresultaat mee bereiken, wat mogelijk is... gaan ze dan ook zeggen : hey , je hebt een HT gedaan ?
de meeste mensen letten zelfs niet echt op hoe je haar is... zo vertelden ze mij toch...
ikzelf let er wel op bij andere mensen, maarja ik heb dan ook een echte haarobsessie...

bij mijn zien ze mijn HT meer aan vol bewondering dat ik de stap gezet heb dat vele niet durven zetten....
het is nog altijd wat jij in de spiegel ziet dat echt belangrijk is hoor...
ben je blij met je haarlijn , of wil je iets jongere haarlijn ? nu eventjes niet denken wat andere zouden zeggen, maar wat jij wil voor jezelf ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 10:14   #11
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ok, maar ik zit toch nog in dubio wat je precies bedoelt. Bedoel je verschrikkelijk vinden DAT ZE HET WETEN, of DAT ZE HET KUNNEN ZIEN ? Dat zijn twee verschillende dingen.
Gaat mij vooral om beide. Maar ook dat ik het niet fijn zou vinden als ze het zouden weten. Maar ik moet zeggen: zinvolle reacties. Ik moet het voor mezelf doen en niet kijken naar wat anderen er van zeggen. Maar ik heb het idee dat er nog altijd enigzins een taboe heerst op ht's. Vandaar dat ik ook benieuwd ben hoeveel mensen een ht laten doen. En of men die als net zo'n 'normale' ingreep ziet als het laten bleken van je tanden zoals ik hier op het forum ergens las.
__________________
- Proscar
- Rooscure

Laatst gewijzigd door Johnny; 11 januari 2009 om 10:40
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 10:43   #12
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Als je niets zegt zullen ze niets weten. Hooguit vermoeden.
Maar ook dat zijn ze na een paar weken vergeten.
Het interesseert andere mensen niets.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 11:00   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Bekijk bericht
Maar ik heb het idee dat er nog altijd enigzins een taboe heerst op ht's. Vandaar dat ik ook benieuwd ben hoeveel mensen een ht laten doen. En of men die als net zo'n 'normale' ingreep ziet als het laten bleken van je tanden zoals ik hier op het forum ergens las.
Dat taboe is er ook wel, afhankelijk van de kringen waarin je je begeeft. Bij mij bijvoorbeeld is zoiets voor de familie heel raar, bij mijn collega's is het bespreekbaar en mijn vrienden zal het worst wezen.

Dat ik het verborgen heb willen houden zit dan ook vooral in mezelf.

Ik denk overigens dat maar weinigen het zullen zien als een normale ingreep zoals tanden bleken. Het valt meer in de categorie van botox en een neusverkleining naar mijn gevoel
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 12:54   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.273
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat taboe is er ook wel, afhankelijk van de kringen waarin je je begeeft. Bij mij bijvoorbeeld is zoiets voor de familie heel raar, bij mijn collega's is het bespreekbaar en mijn vrienden zal het worst wezen.

Dat ik het verborgen heb willen houden zit dan ook vooral in mezelf.

Ik denk overigens dat maar weinigen het zullen zien als een normale ingreep zoals tanden bleken. Het valt meer in de categorie van botox en een neusverkleining naar mijn gevoel
Ja inderdaad. Het ligt er denk ik ook aan als je "het westen" of in een grote stad woont of als je in één of ander boerengehucht woont. (Zoals ik )
Ik merk gewoon dat er hier anders tegenaan wordt gekeken dan in het westen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2009, 16:01   #15
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik vind het een veel te mooie ervaring om verborgen te houden, eerlijk gezegd. Het doet me helemaal niks. Enige plastische ingreep waar ik mijn mond over zou houden zijn borstvergroting en/of penisvergroting.

Ik denk inderdaad als je je een beetje in de popie jopie kringen begeeft dat je je mondje moet houden. Als 20-jarige had ik bv mijn klep wel gehouden.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zijn er mensen die ervaring hebben met de haarlounge in Den Haag? Joney Haarwerken 21 2 september 2007 14:45
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Oproep : voor TTM-ers van Katholieke Universiteit Nijmegen. Webmaster Boeken en artikelen 1 13 november 2002 13:01
zijn er mensen die advies bij hun huisarts hebben gevraagd..???? bald in 5 years AGA - Algemeen 1 22 augustus 2002 19:19
Behandeling prof. Hoogeduin. waterlelie-elf TTM - Algemeen 11 13 juli 2002 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.